The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

الگوی خواب نوزاد یازده ماهه ونوزاد 11 ماهه چقدر باید بخوابد؟

پسر بزرگتر من یک هفته قبل از اولین تولدش یاد گرفت که یک بار در طول روز بخوابد، ما در یازده ماهگی دیدیم چرت صبحگاهی او به تدریج دیر و دیرتر می شود. اکثر نوزادان بسیار بسیار خسته می شوند و خواب از کنترل آنها خارج است، بنابراین دو مرتبه خواب کوتاه در طول روز را توصیه می کنیم. در این مقاله به تشریح الگوی خواب نوزاد یازده ماهه و مواردی از جمله برنامه خواب نیمروز و خواب شبانه می پردازیم. 

نوزاد یازده ماهه چقدر باید بخوابد؟

در این سن، اکثر نوزادان 11 ماهه شب بدون اینکه برای تغذیه بیدار شوند به طور کامل به مدت 11 تا 12 ساعت می خوابند و حدود 2 ساعت الی 5/2 ساعت نیز خواب نیمروز دارند. درصد بسیار کمی از آنان از اوایل ده ماهگی فقط یک بار در شبانه روز چرت می زنند ولی تعدادشان زیاد نیست، اکثرا 2 بار در طول روز به خواب کوتاه فرو می روند.

چه زمانی الگوی خواب نوزاد یازده ماهه تنظیم می شود؟

سن متوسط تغییر برنامه خواب روزانه 15 تا 18 ماهگی است. پسر کوچک من نیز در این سن ظاهراً به یک بار خواب روزانه تغییر برنامه داد اما ظرف یک الی دو هفته، به الگوی قبلی باز گشت و تا 15 الی 16 ماهگی دوبار در روز چرت می زد. همین امر باعث شد که من دریافتم امکان دارد پسر بزرگترم نیز دوباره برنامه قبلی را از سر بگیرد و من باید فرصت بیشتری به او بدهم. از تجربه من استفاده کنید. فرزند یازده ماه شما دوبار در روز و در کل به مدت 2 تا 3 ساعت چرت می زند و بیش از 11 الی 12 ساعت در شب می خوابد. اگر خواب روزانه او کافی نیست، احتمالا به دنبال راهی برای کمک هستید.

اگرچه بسیاری از نوزادان می توانند تمام شب را بدون یک وعده شیرخوردن سپری کنند، اما در تجربه من ، اگر حدود ساعت 4 تا 5 صبح تغذیه شوند، عملکرد بهتری خواهند داشت و بیشتر می خوابند اما زودتر بیدار می شوند. البته فراموش نکنید نوزادان با یکدیگر تفاوت دارند و قبل از هر توصیه ای، باید به شرایط واقف بود. در این سن، بیش از یک وعده تغذیه در نیمه شب انتظار نمی رود. بهتر است سعی کنید شیر شب را از او بگیرید. مسلما وقتی در طول شب غذا بخورد در طی روز غذای کافی نخواهد خورد و اگر در روز به اندازه کافی سیر نشود، شب به غذای بیشتری نیاز دارد، این دور باطل همچنان ادامه می یابد.

نوزادان با هم تفاوت دارند اما می توانید از برنامه زیر برای فرزند خود استفاده کنید. اعتقاد ما بر این است که شیر مادر یا شیر خشک باید محور اصلی غذای نوزاد تا یک سالگی باشد و بعد از آن غذای جامد در جایگاه دوم قرار بگیرد. موارد زیر را ملاحظه کنید:

مقدار غذا در 11 ماهگی بسیار شبیه به 10 ماه و کمی بیشتر است.

مقدار روزانه:

• حداقل 3-4 جلسه شیردهی در روز به میزان 600 تا 900 گرم شیر مادر یا شیر خشک یا ترکیبی از آنها.

• حداکثر 200 تا 250 گرم آب یا آب میوه، برای اطمینان از اینکه به اندازه کافی شیر مادر یا خشک می خورد.

• 2 وعده سرلاک نوزاد که هر وعده معادل 1-2 قاشق غذاخوری غلات خشک است.

• 2 وعده غلات که هر وعده معادل نصف تکه نان ، 2 کراکر، نصف فنجان غذای صبحانه یا نصف پیمان ماکارونی سبوس دار است.

• 2 وعده میوه هر وعده معادل 3-4 قاشق غذاخوری.

• 2 الی 3 وعده سبزیجات هر وعده معادل 3-4 قاشق غذاخوری

• 2 الی 2 وعده پروتئین هر 1 وعده معادل 1-2 قاشق غذاخوری

• 1 وعده لبنیات هر وعده برابر نصف فنجان ماست ، یک سوم لیوان کوتاژ یا 30 گرم پنیر رنده شده

• همچنین می توانید زرده تخم مرغ پخته شده به نوزاد بدهید، سفیده تخم مرغ به دلیل برخی حساسیت هایی که به همراه دارد، بدون مشورت پزشک توصیه نمی شود.

برنامه اول همان چیزی است که ما آن را رویکرد "مبهم" می نامیم. برخی نوزادان به طور کامل شیر می خورند اما غذای جامد را به مقدار کم در بین فواصل شیردهی مصرف می کنند. این دسته با ترک شیر و استفاده از غذای جامد به سختی کنار می آیند.

نمونه برنامه خواب نوزاد در 11 ماهگی

- 7 صبح: بیداری و تغذیه با شیر مادر یا شیر خشک

- 9 صبح: صبحانه

- 10 تا 10:30: چرت صبحگاهی حداقل یک ساعت

- 11:00: شیر مادر یا شیر خشک با یک میان وعده

- 1 عصر: ناهار

- 2 تا 2:30 عصر: خواب عصرگاهی حداقل یک ساعت

- 3 عصر: شیر مادر یا شیر خشک با میان وعده

- 5 عصر: شام

- 6:15 عصر: مقدمات خواب

7  عصر: شیر مادر یا شیر خشک و خواب شبانه (هدف بر این است که این ساعت بخوابد)

اگر فرزند شما رویکرد "تلفیقی" نسبت به غذا خوردن ندارد، می توانید از این برنامه زیر برای تنظیم الگوی خواب نوزاد یازده ماهه استفاده کنید:

- 7 صبح: بیداری

- 7:15 صبح: صبحانه همراه با شیر مادر یا شیر خشک

- 9:15 صبح: میان وعده

- 10 تا 10:30 صبح: چرت صبحگاهی (حداقل 1 ساعت)

- 12 بعد ازظهر: ناهار همراه با شیر مادر / شیر خشک

- 2 تا 2:30 بعد از ظهر: خواب عصرگاهی (حداقل 1 ساعت)

- 3:30 بعد از ظهر: میان وعده

- 5 عصر: شام همراه با شیر مادر یا شیر خشک

- 6:15 عصر: مقدمات خواب

- 7 عصر: مقدار کمی شیر مادر یا شیر خشک،هدف بر این است که نوزاد این ساعت بخوابد. توجه: هنگام انجام هرگونه تغذیه در هنگام خواب، مراقب باشید تداعی خواب که در 4 ماهگی مهم بود، ایجاد نشود.

پسرفت خواب یا بدخوابی نوزاد یازده ماهه به چه معنی است؟

در 11 ماهگی ممکن است الگوی خواب نوزاد دچار پسرفت شود. این پسرفت باعث بروز اختلالات جزئی در خواب نوزاد می‌شود. ممکن است نوزاد برای خوابیدن مقاومت کند یا مرتبا از خواب بپرد. اولین پسرفت در الگوی خواب معمولا در 4 ماهگی آغاز می‌شود و در 6 ، 8 و 10 ماهگی بیشتر می‌شود. این پسرفت‌ها در ماه‌هایی که نوزاد فاز رشدی بزرگی را پشت سر می‌گذارد و در حال آموختن مهارت است بیشتر بروز می‌کند. پیشرفت و هیجان ناشی از آن باعث می‌شود کودک میل کمتری به خوابیدن داشته باشد. این موضوع بین 8 تا 10 ماهگی پر رنگ تر می‌شود و از 11 ماهگی به مرور کمتر خواهد شد زیرا نوزاد خزیدن و بیان نخستین کلمات را آغاز کرده است. از سوی دیگر با اضطراب ناشی از جدایی مواجه می‌شود و هر چه فهم و درکش از محیط اطراف بالاتر می‌رود از نبودن در کنار سایر اعضای خانواده و خوابیدن گریزان می‌شود.

چگونه الگوی خواب نوزاد یازده ماهه را تنظیم کنیم؟

اگر هنوز نوزاد شما برنامه مشخص خواب ندارد و شب‌ها مرتبا از خواب بیدار می‌شود بهتر است از همین ماه جدی بر روی تنظیم الگوی خواب نوزاد یازده ماهه کار را آغاز کنید. بهترین سن برای اصلاح الگوی خواب نوزادان، 4 تا 6 ماهگی است و در 10 ماهگی آغاز کار کمی چالشی می‌شود. نوزاد در این سن به محیط اطراف آگاهی پیدا کرده، حافظه اش شکل گرفته و به والدین وابسته تر از قبل شده است و گرچه میتوان الگوی خواب نوزاد یازده ماهه را اصلاح کرد اما مسلما در این سن به انرژی و وقت بیشتری نیاز دارید. باید در برابر گریه های نوزاد مقاومت کنید و هم مستحکم تر باشید او تغییرات را سریع تر خواهد پذیرفت.

 مطالعه بیشتر:

1- چند توصیه برای تنظیم الگوی خواب نوزادان

2- الگوی خواب نوزاد یک ماهه چگونه باید باشد؟

3- الگوی خواب نوزاد سه ماهه ،نوزاد به چه مقدار خواب نیاز دارد؟

4- الگوی خواب نوزاد پنج ماهه وعواملی که بر الگوی خواب نوزاد تاثیر می گذارند؟

?پرسش و پاسخ های الگوی خواب نوزاد یازده ماهه

نوزاد یازده ماهه چقدر باید بخوابد؟

در این سن، اکثر نوزادان 11 ماهه شب بدون اینکه برای تغذیه بیدار شوند به طور کامل به مدت 11 تا 12 ساعت می خوابند و حدود 2 ساعت الی 5/2 ساعت نیز خواب نیم روز دارند. درصد بسیار کمی از آنان از اوایل ده ماهگی فقط یک بار در شبانه روز چرت می زنند ولی تعدادشان زیاد نیست، اکثرا 2 بار در طول روز به خواب کوتاه فرو می روند.

خواب بچه یازده ماه ام همانند دوران نوزادی اش شده، چیکار کنم؟

در 11 ماهگی ممکن است الگوی خواب شیرخوار دچار پسرفت شود. این پسرفت باعث بروز اختلالات جزئی در خواب شیرخوار می‌شود. ممکن است شیرخوار برای خوابیدن مقاومت کند یا مرتبا از خواب بپرد. اولین پسرفت در الگوی خواب معمولا در 4 ماهگی آغاز می‌شود و در 6 ، 8 و 10 ماهگی بیشتر می‌شود. این پسرفت‌ها در ماه‌هایی که شیرخوار فاز رشدی بزرگی را پشت سر می‌گذارد و در حال آموختن مهارت است بیشتر بروز می‌کند. پیشرفت و هیجان ناشی از آن باعث می‌شود کودک میل کمتری به خوابیدن داشته باشد. این موضوع بین 8 تا 10 ماهگی پر رنگ تر می‌شود و از 11 ماهگی به مرور کمتر خواهد شد

چه زمانی الگوی خواب نوزاد یازده ماهه تنظیم می شود؟

سن متوسط تغییر برنامه خواب روزانه 15 تا 18 ماهگی است. فرزند یازده ماه شما دوبار در روز و در کل به مدت 2 تا 3 ساعت چرت می زند و بیش از 11 الی 12 ساعت در شب می خوابد. اگر خواب روزانه او کافی نیست، احتمالا به دنبال راهی برای کمک هستید.

آیا باید نوزاد یازده ماهه را برای شیرخوردن در طی شب بیدار کنیم؟

اگر فرزند شما رشد و وزنگیری خوبی دارد و در طی شب یکسره می خوابد، نیازی نیست او را در طول شب برای تغذیه بیدار کنید.

منبع: babysleepsite