The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

نحوه عادت دادن نوزاد به شیشه شیر چگونه است؟

آمادگی این را دارید که کودک را برای چند ساعت تنها بگذارید. اما مشکل بزرگ شما این است که کودک شیشه را قبول نمی‌کند. در زیر به ۱۵ راهکار ثابت‌ شده برای نحوه عادت دادن نوزاد به شیشه شیر می‌پردازیم. تصور کنید برای چند ساعت می‌خواهید کودک را با پرستار تنها بگذارید، اما کودک شیشه را قبول نمی‌کند. متاسفانه این سناریوی پافشاری کودک بسیار مرسوم است، زیرا کودکان موجوداتی هستند که به عادات روزمره خود عادت می‌کنند. اما درمورد نحوه عادت دادن نوزاد به شیشه شیر راهکارهایی وجود دارد که در ادامه متن شرح خواهیم داد.

نحوه عادت دادن نوزاد به شیشه شیر

اگر می‌خواهید یا نیاز دارید کودک شیشه بگیرد، باید وقت مناسبی را برای این کار در نظر بگیرید. مسلما نمی‌خواهید شیرخوار دچار گیجی نوک‌پستان شود (اشاره به وضعیتی که شیرخوار بطری را قبول نمی‌کند یا می‌خواهد به همان روش شیشه شیر از پستان شیر بخورد). اما در ضمن نمی‌خواهید کودک آنقدر با پستان مادر راحت باشد که دیگر اصلا شیشه را قبول نکند.

نحوه عادت دادن نوزاد به شیشه شیر، زمان مناسب

مشاورین شیردهی می‌گویند بهتر است شیشه را در هفته ۴ تا ۵ به نوزاد معرفی کنید. این وقت مناسبی است چون منبع شیر شما تثبیت شده و شیرخوار هم خوب تغذیه می‌شود، اما کودک هنوز می‌تواند به خوردن گاه و بی‌گاه شیر از بطری عادت کند. طبق نظر مشاوران شیردهی هنگامی‌که کودک شیشه را قبول می‌کند می‌توانید هفته‌ای یکبار تغذیه با بطری را در برنامه روتین خود قرار دهید.

اگر کودک بطری را قبول نکرد چه کاری باید انجام دهید؟

اگر قبلا تلاش کرده‌اید و موفق نشده‌اید نگران نباشید. فکر اینکه کودک بطری را قبول نمی‌کند و شما مجبورید زودتر به محل کار خود بروید ممکن است ایجاد استرس کند، اما در زیر راه‌کارهای هوشمندانه‌ای ارائه می‌دهیم که می‌تواند هر کودکی را به خود جذب کند. در زیر به این روش‌های صحیح و امتحان شده‌ می‌پردازیم:

نحوه عادت دادن نوزاد به شیشه شیر، با کودک تماس پوستی برقرار کنید

اگر کودک هنگام تغذیه با شیر مادر عادت به تماس پوست با پوست دارد، با این کار می‌توانید کودک را مجبور به گرفتن بطری کنید. از شخصی که بطری را در اختیار کودک می‌گذارد بخواهید با کودک ارتباط پوستی برقرار کند تا کودک هنگام شیر خوردن احساس آرامشی داشته باشد.اتاق را ترک کنید (یا نکنید!) بسیاری از کودکان هنگامی‌که مادر را می‌بینند، صدای او را می‌شنود یا بوی او را احساس می‌کنند از گرفتن بطری پرهیز می‌کنند. افراد خانواده اغلب وقتی مادر در اتاق نیست یا در خانه حضور ندارد موفق می‌شوند به کودک از بطری شیر بدهند. برعکس این قضیه نیز صادق است. به گفته یک مادر :«پدر، پرستار، مادربزرگ و هیچ‌کس دیگری موفق نشد به کودک بطری بدهد و فقط بطری را از من قبول کرد. فکرش را بکنید!»

نحوه عادت دادن نوزاد به شیشه شیر، از بطری یا سر شیشه متفاوت استفاده کنید

گاهی ممکن است کودک با شکل،‌ رنگ یا حسی که بطری یا سر شیشه دارد ارتباط برقرار نکند. با بسیاری از مادران در این رابطه صحبت کرده‌ام و به این نتیجه رسیده‌ام که انتخاب بطری «مناسب» می‌تواند جهان را تغییر دهد. اما چگونه می‌توانید بطری مناسب کودک را انتخاب کنید؟ به بطری‌های که مناسب کودک هستند نگاهی بیندازید. سپس یکی دو تا از آنها را تهیه کنید و امتحان کنید. زمانی که متوجه شدید کودک کدام بطری را ترجیح می‌دهد می‌توانید آن را نگه دارید.

نحوه عادت دادن نوزاد به شیشه شیر، از خواب‌آلود بودن کودک مطمئن شوید

ممکن است زمانی‌‌که کودک تازه از خواب بیدار شده یا خواب‌آلود است، راحت‌تر بطری را قبول کند، زیرا کودک هوشیار نیست. اگر کودک عادت دارد بعد از بیدار شدن ازخواب شیر بخورد، بطری را به او بدهید و اگر عادت دارد با شیر خوردن به خواب رود، شیشه شیر را زمانی‌که در حال به خواب رفتن است، در اختیار او قرار دهید.

نحوه عادت دادن نوزاد به شیشه شیر، بهترین زمان گرسنگی را انتخاب کنید

وقتی کودک به شدت گرسنه باشد ممکن است به دلیل ناراحتی خود بطری را نگیرد (چه کسی دوست دارد هنگام گرسنگی عادات روزمره خود را کنار بگذارد؟). همچنین اگر کودک اصلا گرسنه نباشد ممکن است بطری را قبول نکند.

سعی کنید زمان درستی از گرسنگی را انتخاب کنید. زمانی که کودک گرسنه است اما شدت آن زیاد نیست. یک روش این است که کودک را از یک پستان شیر دهید و ادامه شیردهی را با بطری انجام دهید. فراموش نکنید که پستان دیگر خود را بدوشید.

نحوه عادت دادن نوزاد به شیشه شیر، عوامل حواس‌پرتی‌ را محدود کنید

اگر فعالیت و صدای زیادی در محیط منزل باشد ممکن است حواس کودک پرت شود و نتواند بطری را قبول کند. این اتفاق در مورد تغذیه با شیر مادر نیز صادق است. قبل از اینکه بطری را به کودک بدهید ابتدا محیطی آرام و بی سر و صدا انتخاب کنید.

روش عادت دادن کودک به شیشه شیر این است که منتظر شوید کودک خلق خوبی داشته باشد

همچنین اگر کودک ناراحت است (بیش از حد خسته یا گرسنه است، دلتنگ مادر و غیره است)، زمان مناسبی برای دادن بطری به کودک نیست. سعی کنید بطری را در مواقعی به او بدهید که تا حدی راضی و آرام باشد. اگر در شرایط اضطراری هستید و باید کودک را بلافاصله تغذیه کنید، با انگشت یا قاشق به او شیر بدهید. پس از آرام گرفتن کودک می‌توانید بطری را امتحان کنید.

دمای شیر را تغییر دهید

بسیاری از نوزادان شیر گرم را ترجیح می‌دهند زیرا شبیه به شیر مادر است. اما ممکن است برخی کودکان چیز دیگری را ترجیح دهند. دماهای مختلف شیر را امتحان کنید تا ببینید کودک به چه دمایی علاقه دارد.

بهترین روش عادت دادن نوزاد به شیشه شیر این است که سر شیشه را گرم کنید و داخل شیر مادر فرو برید

کودکان شیرخوار با نوک پستان مادر آشنایی دارند که نرم است و طعم شیر می‌دهد. فرو بردن نوک سر شیشه در شیر گرم شده مادر می‌تواند کمک کند تا کودک راحت‌تر بطری را قبول کند.

کودک را پشت به صورت خود قرار دهید

بسیاری از کودکان اگر صورت شخصی را که می‌خواهد به او شیر بدهد ببینند، بطری را قبول نمی‌کنند. کودکی را که نمی‌تواند بنشیند، بهتر است در دامان خود قرار دهید و از دست خود برای ثابت نگه‌داشتنش استفاده کنید و با دست دیگر بطری را نگه دارید.

کودک را روبروی خود قرار دهید

برخی کودکان راحت‌تر هستند که هنگام شیر خوردن شخصی را که به آنها شیر می‌دهد ببینند. اگر کودک قادر به نشستن است او را روی پای خود بنشانید تا صورت شما را ببیند. اگر قادر نیست بنشیند از بالش کمکی یا چیزی شبیه به آن برای نگه داشتن او استفاده کنید.این بهترین موقعیت است تا به کودک لبخند بزنید و کلمات محبت آمیز به او بگویید. برای بسیاری از کودکان این روش موجب اطمینان خاطر آنها می‌شود و احتمال بیشتری دارد که بطری را قبول کنند.

موقعیتی را امتحان کنید که کاملا متفاوت باشد

به علاوه، غذا دادن به کودک در وضعیتی کاملا متفاوت از عادت او برای شیر خوردن از پستان، می‌تواند موثر باشد. این کار ممکن است همراه با آزمون و خطاهای بسیاری باشد، اما احتمالا متوجه می‌شوید نمی‌توانید در حالی‌که او را به سینه خود نزدیک کرده‌اید با بطری به کودک شیر دهید (حتی پدر یا مادربزرگ!). ممکن است کودک نیاز به موقعیتی کاملا متفاوت داشته باشد.

نحوه عادت دادن نوزاد به شیشه شیر، محیط اطراف کودک را تغییر دهید

امکان دارد کودک با محیطی که در آن شیر مادر خورده ارتباط برقرار کرده باشد. بنابراین انتخاب مکانی متفاوت ممکن است مشکل را حل کند. به اتاقی دیگر یا مکانی دیگر بروید. بیرون رفتن از منزل نیز کمک می‌کند.نگران نباشید لازم نیست هر بار که کودک احتیاج به شیر داشت بیرون بروید. یک بار که کودک به شیر خوردن از بطری عادت کند، گرفتن بطری برای دفعات بعد، حتی اگر در مکان همیشگی شیر خوردن باشد آسان‌تر است.

مطالعه بیشتر:

1- شیردهی با شیشه شیر

2- چه موقع باید نوزاد را با شیشه شیر آشنا کرد؟

3- آیا ضدعفونی کردن شیشه شیر نوزاد ضرور است؟

4- بهترین شیشه شیر برای نوزاد کدام است،بطری شیشه ای یاپلاستیکی؟

?پرسش و پاسخ های نحوه عادت دادن نوزاد به شیشه شیر

چیکار کنم نوزادم شیشه شیر را بگیرد؟

بهترین روش عادت دادن نوزاد به شیشه شیر این است که سر شیشه را گرم کنید و داخل شیر مادر فرو برید. کودکان شیرخوار با نوک پستان مادر آشنایی دارند که نرم است و طعم شیر می‌دهد. فرو بردن نوک سر شیشه در شیر گرم شده مادر می‌تواند کمک کند تا کودک راحت‌تر بطری را قبول کند.

روش عادت دادن کودک به شیشه شیر چیست؟

روش عادت دادن کودک به شیشه شیر این است که منتظر شوید کودک خلق خوبی داشته باشدو همچنین اگر کودک ناراحت است (بیش از حد خسته یا گرسنه است، دلتنگ مادر و غیره است)، زمان مناسبی برای دادن بطری به کودک نیست. سعی کنید بطری را در مواقعی به او بدهید که تا حدی راضی و آرام باشد. اگر در شرایط اضطراری هستید و باید کودک را بلافاصله تغذیه کنید، با انگشت یا قاشق به او شیر بدهید. پس از آرام گرفتن کودک می‌توانید بطری را امتحان کنید.

برای عادت دادن نوزاد به شیر خشک چه کنیم؟

ممکن است زمانی‌‌که کودک تازه از خواب بیدار شده یا خواب‌آلود است، راحت‌تر بطری را قبول کند، زیرا کودک هوشیار نیست. اگر کودک عادت دارد بعد از بیدار شدن ازخواب شیر بخورد، بطری را به او بدهید و اگر عادت دارد با شیر خوردن به خواب رود، شیشه شیر را زمانی‌که در حال به خواب رفتن است، در اختیار او قرار دهید.

بهترین زمان آشنا کردن نوزاد با شیشه شیر در چه سنی است؟

مشاورین شیردهی می‌گویند بهتر است شیشه را در هفته ۴ تا ۵ به نوزاد معرفی کنید. این وقت مناسبی است چون منبع شیر شما تثبیت شده و شیرخوار هم خوب تغذیه می‌شود، اما کودک هنوز می‌تواند به خوردن گاه و بی‌گاه شیر از بطری عادت کند. طبق نظر مشاوران شیردهی هنگامی‌که کودک شیشه را قبول می‌کند می‌توانید هفته‌ای یکبار تغذیه با بطری را در برنامه روتین خود قرار دهید.

منبع: mamanatural