The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

از چند ماهگی به نوزاد سیب بدهیم؟ فواید دادن سیب به نوزاد

دادن غذای جامد به کودک برای اولین بار هیجان انگیز است و بسیاری از والدین جدید احتمالاً در مورد زمان و نحوه دادن سیب به نوزاد خود سؤال دارند. در حالی که سیب یک غذای فوری وعالی برای نوزادان است، درک چند مورد در باره تغذیه کودک با سیب مهم است. در ادامه این مقاله به شما خواهیم گفت که از چند ماهگی به نوزاد سیب بدهیم و فواید دادن سیب به نوزاد چیست؟

از چندماهگی ر را شروع کنیم؟

از حدود 6 ماهگی باید بتوانید نوزاد خود را با سیب تغذیه کنید. سیب ها را باید تا حداقل ۸ ماهگی نوزاد پوست بگیرید، بپزید و پوره کنید. همانطور که کودک شما رشد می کند و خطر خفگی برای او کمتر می شود، می توانید سیب خام و سیب با پوست را نیز به رژیم غذایی کودک خود اضافه کنید. از آنجا که سیب حاوی مقدار زیادی قند است، به طور کلی از دادن بیش از یک وعده سیب در روز به کودک خودداری کنید. درنتیجه می توان گفت که دادن سیب به کودک 6 ماهه بلامانع است اما درمورد دادن سیب به نوزاد ۴ماهه که غذای کمکی او را به عللی همچون رفلاکس زود شروع کرده اید بهتر است با متخصص مشورت کرده یا کمی صبر کنید تا نوزاد بزرگتر شود.

چه زمانی نوزادان می توانند برای اولین بار سیب بخورند؟

نوزادان را می توان در حدود سن 6 ماهگی با غذاهای جامد آشنا کرد. بیشتر والدین معمولاً از میوه های خوشمزه مانند موز شروع می کنند تا مطمئن شوند کودک از اولین وعده غذایی جامد خود لذت می برد. بعضی از والدین همچنین می گویند شما باید برای اولین وعده غذایی کودک خود از یک سبزیجات "کمتر خوشمزه" شروع کنید تا خیلی زود به طعم شیرین عادت نکنند. همانطور که بعداً به آن خواهیم پرداخت، بزرگترین مزیت در مورد دادن سیب به نوزاد این است که شما می توانید سیب را بر اساس سن او تهیه کنید. در آغاز، نوزادان نمی توانند غذاهای جامد را خیلی راحت بجوند و ببلعند و غذاهایی که باید جویده شوند را واقعاً نمی توانند تحمل نمی کنند. در نتیجه، کودک شما احتمالاً نیاز دارد که سیب را برای اولین بار به صورت پوره بخورد. سیب های پوست کنده و آب پز بسیار نرم می شوند و می توان آنها را به راحتی در مخلوط کن یا غذاساز پوره کرد!

دادن آب سیب به نوزاد

دادن آب میوه به نوزاد باید از 8 ماهگی آغاز شود. دادن آب سیب به نوزاد 5 ماهه باتوجه به طعم شیرینی که دارد میتواند در پذیرش غذاهای کمکی که بدون نمک و شکر هستند اختلال ایجاد کند.

تجزیه مواد مغذی سیب

سیب در مقادیر متعادل،غذایی بسیار سالم برای نوزادان محسوب می شود! مواد تغذیه ای یک سیب متوسط به شرح زیر است:

• کالری: ۹۵

• چربی: ۳ گرم

• کربوهیدرات ها: ۲۵ گرم (۴/۴ گرم فیبر، ۱۹ گرم قند)

• پروتئین: ۵ گرم

• سدیم: 8/1 میلی گرم

• کلسترول: ۰ میلی گرم

• پتاسیم: ۱۹۵ میلی گرم

• ویتامینA: 2 درصد نیاز روزانه

• ویتامین C: ۱۴ درصد نیاز روزانه

• کلسیم: ۸ درصد نیاز روزانه

آهن: 2/1 درصد نیاز روزانه

سیب علاوه بر هیدروکربور، چربی، پروتیین و محتوای ویتامین، اجزا مختلفی نیز در خود دارد که به سایر جنبه های سلامتی کمک می کند. سیب ها همچنین حاوی:

• کوئرستین - ضد التهاب و آنتی اکسیدان است

• پکتین - نوعی فیبر که می تواند به کاهش (کلسترول "بد") کمک کند

به طور کلی، سیب یک افزودنی عالی برای یک رژیم غذایی سالم است. به کودک خود کمک کنید تا زود در مسیر درست خود شروع کند!

نحوه دادن سیب به نوزاد

قبلاً نیز اشاره کردم که نحوه آماده کردن و دادن سیب به نوزاد تقریباً به اندازه زمانی که این کار را انجام می دهید مهم است. جدول زیر نحوه سرو و آماده سازی سیب بر اساس سن کودک را مشخص می‌کند.

مقدار مناسب دادن سیب به نوزاد بر اساس سن

 

یک وعده میوه (مانند سیب) در روز

 

بهترین روش تهیه / سرو سیب

 

سن نوزاد یا کودک نوپا

 

4 تا 8 قاشق غذاخوری (حدود نیمی از کل سیب)

 

پوره سیب جوشانده

 

4 تا 8 ماهه

 

2/1 تا 4/1 فنجان (حدود 1 تا 1.5 سیب)

 

پوره سیب جوشانده

 

8 تا 12 ماهه

 

2/1 تا 4/1 فنجان (حدود 1 تا 1.5 سیب)

 

پوره سیب آب پز یا تکه های پوست کنده سیب خام

 

12 تا 16 ماهه

 

2/1 تا 4/1 فنجان (حدود 1 تا 1.5 سیب)

پوره سیب پخته یا تکه های سیب خام (با یا بدون پوست)

 

16 تا 24 ماهه

 

2/1فنجان (حدود ۵/۱ سیب)

 

سیب (با پوست) یا سیب کامل را ببرید

 

۲ تا ۵ ساله

 

 

بهترین راه برای دادن سیب به نوزاد برای اولین بار چیست؟

برای اولین بار باید یک پوره سیب تهیه کنید که از سیب های پوست کنده و جوشانده تهیه شده باشد. این روش هم مطمئن ترین روش برای خوردن سیب و هم آسان ترین برای دستگاه گوارش است.

برای تهیه پوره سیب آب پز، باید این مراحل را دنبال کنید:

1. سیب تازه بخرید - ارگانیک بهترین است زیرا سیب در لیست "ده ها میوه آلوده به سموم آفات" قرار دارد!

2. سیب ها را بشویید و پوست بگیرید

3. هسته های سیب را در آورده و خرد کنید

4. آب را در قابلمه بجوشانید و سپس حرارت آن را کم کنید تا آرام بجوشد

5. تکه های سیب را اضافه کنید و بپزید تا نرم شود (حدود ۱۰ دقیقه)

6. سیب ها را آبکش کرده و با آب سرد بشویید (حدود ۳ دقیقه)

7. سیب ها را در مخلوط کن یا غذاساز پوره کنید تا یکدست شوند (نیازی به افزودن آب ندارید)

اگر ترجیح می دهید سیب های خود را بخارپز کنید، می توانید اینکار را با دستگاه بخار پز یا یک قابلمه انجام دهید.

فواید سیب پخته برای نوزادان

اگرچه پختن باعث می شود سیب مقداری از مزایای تغذیه ای خود را از دست بدهد، اما همچنان بهترین راه برای نوزادان خردسالی است که برای اولین بار سیب می خورند. جوشاندن سیب نه تنها میوه را نرم کرده و به خردسالان اجازه می دهد آن را راحت تر کنترل و بجوند، بلکه باعث شکسته شدن فیبرهای جامد موجود در گوشت سیب می شود و به معده کودک نابالغ اجازه می دهد کمی راحت تر آنها را هضم کند.

در ضمن، هضم پوست سیب و سیب خام نه تنها دشوارتر است بلکه جویدن و بلعیدن برای نوزادان نیز پیچیده تر است. در آغاز، ما می خواهیم همه چیز را برای نوزادان کوچک خود آسان و ایمن کنیم!

آیا می توانم پوره سیب خام را به نوزاد بدهم؟

اگر احساس می کنید که کل فرآیند پوست کندن، جوشاندن، پوره کردن و خنک کردن سیب برای شما وقت گیر است، ممکن است از خود بپرسید که آیا می توانید از آن صرف نظر کنید و با یک سیب خام پوره درست کنید.

هنگامی که کودک شما حدوداً هشت ماهه شد، باید بتواند سیب خام را به راحتی هضم کند و می توانید پوره سیب خام را برای او تهیه کنید.

این فرآیند تقریباً شبیه تهیه پوره سیب آب پز است، اما مواردی وجود دارد که باید آنها را بخاطر بسپارید. از آنجا که سیب به طور کلی یکی از اولین غذاهایی است که به کودک خود معرفی کرده اید، بعید است که او سایر غذاها و ادویه ها را امتحان کرده باشد. هر یک از غذاهای جدید را یک بار و با فاصله تقریباً سه روزه به نوزادان بدهید و حتماً مراقب هرگونه عدم تحمل یا واکنش آلرژیک باشید!

چه زمانی کودک می تواند یک سیب خام را کامل بخورد؟

بزرگترین مسئله در مورد خوردن سیب خام یا هر نوع سبزیجات یا میوه خام برای نوزادان این است که می توانند خطر خفگی داشته باشند. در حالی که کودکان خیلی سریع جویدن و بلعیدن را یاد می گیرند، اما آنها اغلب نمی فهمند که باید لقمه های کوچکتر بردارند و قبل از بلعیدن لقمه ای، لقمه هایی دیگر بر می دارند! طبق نظریه اداره بهداشت کودکان در آتلانتا، کودک شما باید بتواند برشهای نازک سیب را تا حدود ۱۸ ماهگی مصرف کند. با این وجود، این مورد در کودکان متفاوت است و شما باید مطمئن شوید که کودک شما:

• می تواند غذا را به خوبی بجود

• اولین مجموعه دندانهای آسیاب خود را دارد

• می تواند لقمه های غذایی کاملاً درست را مصرف کند

من شخصاً هر وقت فرزندم هر چیزی را که می تواند به خطر خفگی تبدیل شود، می خورد، در حالت آماده باش هستم. همسرم حتی بیشتر احتیاط می کند.

آیا کودک می تواند بیش از حد سیب بخورد؟

اگرچه سیب برای کودک شما فوق العاده مفید است، اما مصرف بیش از حد چیزهای خوب نیز درست نیست! اگر نمودار بالا را بررسی کنید، خواهید دید که برای هر گروه سنی اندازه یک وعده میوه توصیه شده است. در حالت ایده آل، شما مجاز به دادن یک وعده سیب به کودک تان در روز خواهید بود و باید غذاهای دیگر را نیز به همراه سیب در برنامه روزانه کودک قرار دهید تا رژیم کامل تری تشکیل داشته باشد!

چرا؟

اول اینکه، سیب ها مقداری قند در خود دارند. به همین دلیل، نوزادان یا بزرگسالان نباید مقدار زیادی قند مصرف کنند زیرا این کالری های اضافی می تواند منجر به افزایش وزن و افزایش قند خون شود. تا زمانی که سیب در حد متعادل مصرف شود و بقیه مواد غذایی رژیم غذایی کودک شما در حد مناسب باشد، این نگرانی بزرگی نیست. اما چیزی است که باید بخاطر بسپارید!

دوم اینکه، سیب ها دارای فیبرهستند. فیبر برای نوزادان بسیار مناسب است، به ویژه هنگامی که آنها تازه غذاهای جامد را شروع می کنند، اما مصرف بیش از حد آن باعث ناراحتی معده یا حتی اسهال می شود. با این اوصاف، اگر مدفوع کودک شما سفت است، سیب را کمی بیشتر به رژیم غذایی او اضافه کنید!

مسئله سوم احتمالا در واقع مشکل سیب نیست، بلکه بیشتر مربوط به تنوع در رژیم غذایی کودک شما است. از آنجا که سیب طعم شیرینی دارد که بیشتر نوزادان آن را دوست دارند، اگر به طور مداوم مواد شیرین دریافت کنند، امتحان کردن غذاهای جدید دیگر مانند سبزیجات برای آنان دشوار است. به طور خلاصه، بسیاری از والدین و حتی متخصصان اطفال به شما می گویند قبل از دادن سیب به نوزاد و سایر میوه های شیرین، سبزیجات را به آنها بدهید تا از این اتفاق جلوگیری شود. در حقیقت، هیچ مدرکی دال بر اثرگذاری این استراتژی وجود ندارد زیرا نوزادان با ترجیح شیرینی به دنیا می آیند و معرفی مواد غذایی متفاوت احتمالاً در طولانی مدت تغییری ایجاد نمی کند.

چه مقدار سیب یا پوره سیب می توانم به کودک بدهم؟

درست مثل سیب های کامل، پوره های سیب نیز دارای مقدار زیادی قند و فیبر خواهند بود. این بدان معناست که شما باید همان توصیه ای را که در بالا ذکر کردم دنبال کنید فقط مطمئن شوید که کمی سریع محاسبه کنید تا میزان سیبی را که فرزند شما از طریق پوره دریافت می کند، تعیین کنید. از آنجا که خوردن غذاهای پوره برای کودک آسان تر است، آنها می توانند سریعتر از آنچه شما فکر می کنید مقدار زیادی پوره بخورند!

آیا دادن سیب به نوزاد به درمان یبوست کمک می کند؟

پاسخ این سوال کمی نامطمئن است زیرا به نحوه سرو سیب بستگی دارد. پوره سیب پوست کنده و جوشانده مقدار زیادی فیبر موجود در یک سیب طبیعی و کامل را از دست می دهد. با از دست دادن فیبر، مواردی مانند سس سیب در صورتی که بیش از حد به نوزاد داده شود، منجر به یبوست می گردد. برعکس، دادن سیب به نوزاد به صورت خام یا برش های سیب با پوست به کودکان بزرگتر کمک می کند تا مدفوع آنها نرم شود و یبوست برطرف شود!

 مطالعه بیشتر:

1- از چند ماهگی به نوزاد انار بدهیم؟ فواید دادن انار به نوزاد

2- از چند ماهگی به نوزاد سیر بدهیم؟ فواید دادن سیر به نوزاد

3- از چند ماهگی به نوزاد هندوانه بدهیم؟ فواید دادن هندوانه به نوزاد

4- از چند ماهگی می توانیم به نوزاد انگور بدهیم؟ فواید دادن انگور به نوزاد

?پرسش و پاسخ های دادن سیب به نوزاد

از چندماهگی ر را شروع کنیم؟

از حدود 6 ماهگی باید بتوانید نوزاد خود را با سیب تغذیه کنید. سیب ها را باید تا حداقل ۸ ماهگی نوزاد پوست بگیرید، بپزید و پوره کنید. همانطور که کودک شما رشد می کند و خطر خفگی برای او کمتر می شود، می توانید سیب خام و سیب با پوست را نیز به رژیم غذایی کودک خود اضافه کنید.

آیا دادن سیب به نوزاد به درمان یبوست کمک می کند؟

پاسخ این سوال کمی نامطمعن است زیرا به نحوه سرو سیب بستگی دارد. پوره سیب پوست کنده و جوشانده مقدار زیادی فیبر موجود در یک سیب طبیعی و کامل را از دست می دهد. با از دست دادن فیبر، مواردی مانند سس سیب در صورتی که بیش از حد به نوزاد داده شود، منجر به یبوست می گردد. برعکس، دادن سیب به نوزاد به صورت خام یا برش های سیب با پوست به کودکان بزرگتر کمک می کند تا مدفوع آنها نرم شود و یبوست برطرف شود!

آیا خودن زیاد سیب در کودکان اشکالی دارد؟

سیب ها دارای فیبرهستند. فیبر برای نوزادان بسیار مناسب است، به ویژه هنگامی که آنها تازه غذاهای جامد را شروع می کنند، اما مصرف بیش از حد آن باعث ناراحتی معده یا حتی اسهال می شود. با این اوصاف، اگر مدفوع کودک شما سفت است، سیب را کمی بیشتر به رژیم غذایی او اضافه کنید!

آیا می توانم پوره سیب خام را به نوزاد بدهم؟

اگر احساس می کنید که کل فرآیند پوست کندن، جوشاندن، پوره کردن و خنک کردن سیب برای شما وقت گیر است، ممکن است از خود بپرسید که آیا می توانید از آن صرف نظر کنید و با یک سیب خام پوره درست کنید. هنگامی که کودک شما حدوداً هشت ماهه شد، باید بتواند سیب خام را به راحتی هضم کند و می توانید پوره سیب خام را برای او تهیه کنید.

منبع: naturalbabylife