The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

زایمان در خانه با قابله چه مزایا و چه معایبی دارد؟

اگر جزء آن دسته از مادرهایی باشید که به زایمان طبیعی علاقه مند هستند، شاید به زایمان در خانه هم فکر کنید. خصوصا این روزها که کرونا، باعث ترس از مراجعه به بیمارستان شده است. اما قبل از تصمیم گیری در مورد زایمان در خانه با قابله، باید در مورد مزایا و معایبی که این روش به همراه دارد، بیشتر بدانید.

زایمان در خانه با قابله

مدت ها قبل از ایجاد بخش زایمان در بیمارستان ها و حتی تا مدت ها پس از شروع به کار این مراکز، زنان در خانه های خود زایمان می کردند. آن ها اغلب در همان تختی که خودشان بر روی آن متولد شده بودند، فرزندانشان را به دنیا می آوردند. اما با وجود شرایط غیربهداشتی و مراقبت های پزشکی نامناسب، که چند صد سال پیش امری کاملا عادی محسوب می شد، به سختی می شد زایمان در منزل را روشی ایده آل برای به دنیا آوردن بچه ها دانست.

اگرچه با پیشرفت علم و فن آوری های پزشکی، این روزها 99 درصد از نوزادان در بیمارستان ها یا مراکز زایمانی متولد می شوند، اما جنبش زایمان به صورت طبیعی به طور فزاینده ای محبوب شده است و در این میان زایمان در خانه با روش های جدید، در یک دهه گذشته، علاقه مندان بسیار زیادی پیدا کرده است.برای ماماهای آینده که به عنوان پرسنل بیمارستان، مسئول انجام پروتکل ها هستند، نیز انجام این درخواست آسان است. زیرا هیچ مکانی برای زایمان، راحت تر، دنج تر و مسالمت آمیزتر از محیط امن خانه نیست، به ویژه اینکه اعضای خانواده و دوستانی که ممکن است حضورشان در بیمارستان ممنوع باشد، می توانند در خانه در کنار مادر بوده و او را همراهی کنند.

اگر مادران آینده، در گروه بارداران کم خطر قرار داشته باشند، از پشتیبانی عالی پزشکی و مامایی برخوردار بوده و به کمک کلاس های آموزش زایمان، خود را برای این اتفاق کاملا آماده کنند، زایمان در خانه به شیوه مدرن، می تواند روشی ایمن برای به دنیا آوردن بچه ها باشد. با این حال، این روش زایمانی، خطراتی را نیز به همراه دارد که باید مورد توجه قرار گیرند.

اگر به فکر این هستید که دلبندتان را در خانه خود به دنیا بیاورید، با ما همراه شده و در مورد مزایا، خطرات، هزینه ها و همچنین چگونگی طرح ریزی یک برنامه زایمان در خانه با قابله که برای شما و خانواده شما مناسب است، بیشتر بخوانید.

آیا زایمان در خانه با قابله برای شما مناسب است؟

موضوع تولد در خانه می تواند یک مساله کاملا دو قطبی باشد. از یک طرف، برخی از سازمان های حرفه ای، از جمله کالج متخصصین زنان و زایمان آمریکا (ACOG)، توصیه می کنند که در مورد این روش زایمانی محتاط باشید. متخصصان ACOG می گویند: اگرچه که بیمارستان ها و مراکز زایمانی امن ترین مکان برای تولد نوزادان هستند، اما مادران می توانند در خانه نیز زایمان داشته باشند. البته به شرطی که در مورد خطرات و مزایای این روش، به ویژه افزایش خطر مرگ نوزاد، به میزان کافی اطلاعات کسب کرده و آموزش دیده باشند.

با این حال سایر متخصصان پزشکی، مانند کالج پرستار- ماماهای آمریکا (ACNM)، به شدت از زایمان در خانه حمایت می کنند و می گویند که این یک گزینه و جایگزین امن برای زایمان در بیمارستان است.

با این حال تمامی این کارشناسان اتفاق نظر دارند که همه مادران باردار، کاندیدای مناسبی برای روش زایمان در خانه نیستند. طبق نظرات ACOG و ACNM و همچنین آکادمی اطفال آمریکا (AAP)، اگر این شرایط را داشته باشید، ممکن است برای زایمان در خانه واجد شرایط در نظر گرفته شوید:

• بارداری شما از نوع کم خطر باشد. این بدان معناست که شما هیچ مشکلی مانند فشار خون بالا، دیابت یا سایر بیماری های مزمن پزشکی نداشته باشید. همچنین از هیچ عارضه بارداری مانند دیابت حاملگی ، پره اکلامپسی یا مسمومیت بارداری رنج نبرده و در معرض خطر تولد زودرس قرار نداشته باشید. به همین ترتیب، شما نباید هیچ سابقه ای از سزارین قبلی داشته باشید، زیرا اگرچه خطر پارگی رحم با انجام زایمان واژینال پس از سزارین (VBAC) بسیار کم است اما به دلیل عوارض قابل توجه و جدی که این اتفاق در پی دارد، زایمان در بیمارستان یا مرکز زایمانی که مجهزتر هستند، ایمن تر در نظر گرفته می شود. به علاوه اگر در بارداری های قبلی دچار عارضه ای شده باشید، احتمالاً این بار با شدت بیشتری آن ها را تجربه خواهید کرد و بنابراین بیمارستان یا مرکز زایمان، مطمئن ترین گزینه برای به دنیا آمدن فرزند شما هستند.

• یک پزشک یا یک پرستار،مامای مجاز و متبحر به شما برای انجام زایمان در منزل کمک می کنند. اگر یک ماما را برای انجام زایمان خود انتخاب می کنید، باید حتما همزمان با یک پزشک مشاور نیز در تماس باشید، ترجیحا بهتر است پزشکی که در دوران بارداری شما را تحت نظر داشته و قبلاً با مامای موردنظرتان کار کرده است، را انتخاب کنید.

• وسایل حمل و نقل در دسترس شما بوده و در نزدیکی بیمارستان زندگی می كنید. به این ترتیب اگر یک وضعیت اضطراری غیرمنتظره پیش بیاید و برای محافظت از زندگی خود یا فرزندتان، به کمک پزشکی پیشرفته ای نیاز داشته باشید، به صورت نسبتاً سریع به مرکز درمانی خواهید رسید.

علاوه بر این، سازمان های کالج متخصصین زنان و زایمان آمریکا و همچنین آکادمی اطفال آمریکا، از شما می خواهند فقط در صورتی برای زایمان در خانه با قابله اقدام کنید که این شرایط را داشته باشید:

• در درون رحم خود فقط یک نوزاد را حمل می کنید (بارداری تک قلو). فرآیند زایمان در بارداری های دو یا چندقلویی با شگفتی ها و اتفاقات پیش بینی نشده بیشتری نسبت به زایمان های تک قلویی همراه است. از آنجا که انجام زایمان اپیدورال (تسکین درد مادر با بی حس کردن ناحیه ای در بخش پایینی کمر آن ها) برای مادران با بارداری چندقلویی به شدت تشویق می شود (یا حتی لازم است)، بنابراین در این موارد شما باید حتما به بیمارستان مراجعه کنید. به علاوه، پس از تولد اولین نوزاد، ممکن است به یک مداخله مانند استفاده از وکیوم برای بیرون کشیدن بچه دوم نیاز باشد که انجام آن فقط در بیمارستان ممکن است.

• زایمان شما کاملاً به موقع انجام شود. این بدان معناست که شما باید بین هفته های 37 تا 41 بارداری زایمان کنید. در صورتی که پروسه زایمان زودتر یا دیرتر از این هفته ها شروع شود، باید به بیمارستان مراجعه داشته باشید و دیگر نمی توانید در منزل خود فرزندتان را به دنیا بیاورید. این مساله به این دلیل است که نوزادان نارس (متولد شده قبل از هفته 37 بارداری)، اغلب لازم است تا برای حداقل چند روز در بخش مراقبت های ویژه نوزادان (NICU) بستری شوند. نوزادانی که دیرتر از موعد به دنیا می آیند، نیز معمولاً به دلیل وزن بالا، بزرگتر بودن و همچنین وسعت دور سر بیشتر، باید به روش سزارین متولد شوند تا احتمال ایجاد هرگونه خطر برای آن ها به حداقل برسد.

• جنین برای انجام زایمان واژینال در موقعیت مناسبی قرار گرفته باشد. این بدان معنا است که سر جنین باید رو به پایین باشد تا امکان زایمان طبیعی و کم خطر میسر شود. بچه هایی که در رحم مادر خود به حالت بریچ (خروج جنین با پا از واژن) قرار دارند، در هنگام تولد به کمک بیشتری نیاز داشته و در چنین شرایطی برای محافظت از نوزاد و مادر او، احتمالا انجام سزارین ضروری خواهد شد. در مورد وضعیت عرضی (قرارگیری جنین به صورت افقی در رحم مادر) نیز تنها راه انجام زایمان، سزارین در بیمارستان است.

• زایمان شما به صورت خود به خودی شروع شده است و یا به عنوان بیمار سرپایی، القای دردهای زایمانی برایتان صورت گرفته است. بنابراین اگر به هر دلیل در بیمارستان بستری شده اید، بهتر است در همانجا بمانید و زایمان خود انجام دهید.

مزایای زایمان در خانه با قابله

یک مادر باردار، در هیچ موقعیت زایمانی، به اندازه وضعیتی که در خانه خودش آن را تجربه می کند، امکان کنترل و در دست گرفتن روند را نخواهد داشت و این، همان دلیلی است که بسیاری از خانم ها را به انجام زایمان در منزل ترغیب می کند. چند مورد از بزرگترین مزایای زایمان در خانه که باید در مورد آن ها بدانید، عبارتند از:

• در خانه رخ می دهد. با انجام زایمان در منزل، شما تخت راحت (یا وان زایمان یا حوضچه آبگرم)، وسایل، آشپزخانه و سرویس بهداشتی مخصوص خودتان را دارید. بنابراین احساس راحتی و آرامش عجیبی را تجربه خواهید کرد.

• مزایای بالقوه سلامتی وجود دارند. در صورت انجام زایمان های برنامه ریزی شده در خانه احتمال وقوع مشکلاتی همچون عفونت برای مادران، خراش و یا پارگی های درجه سوم یا چهارم (پارگی های شدید و گسترده) کمتر خواهد شد. به علاوه نیاز به انجام مداخلاتی همچون نظارت الکترونیکی بر ضربان قلب جنین و اپیزیوتومی (برش دادن بخشی از واژن و ورودی آن برای کمک به خروج جنین از کانال زایمانی) کاهش خواهد یافت. هر چند به صورت کلی این روزها اپیزیوتومی در موارد بسیار نادری انجام می شود.

• ممکن است هزینه کمتری داشته باشد. زایمان برنامه ریزی شده در منزل ممکن است مقرون به صرفه تر نیز باشد، زیرا اگر تحت پوشش بیمه نباشید، هزینه تولد در خانه حدود یک سوم هزینه زایمان در بیمارستان خواهد بود.

خطرات زایمان در خانه با قابله

با این وجود، در میان این نکات مثبت و هیجان انگیز، توجه به این نکته نیز مهم است که زایمان در خانه با قابله خالی از مشکل نبوده و می تواند چنین خطراتی را به همراه داشته باشد:

• شما گزینه های زیادی برای کنترل درد در دسترس نخواهید داشت. اگر فرصتی وجود داشته باشد که بخواهید از روش اپیدورال یا داروهای بی حس کننده و ضد درد کمک بگیرید، نمی توانید در منزل از این روش ها استفاده کنید. بنابراین بسیار مهم است که آستانه درد خود را در نظر بگیرید به علاوه به این فکر کنید که اگر فرصتی برای گزینه اپیدورال وجود داشته باشد، زایمان می تواند برای شما بسیار راحت تر رخ دهد.

• در هر صورت، ممکن است دست آخر لازم باشد تا به بیمارستان مراجعه کنید. اینکه در حین تلاش برای زایمان در منزل، نیاز پیدا کنید تا به بیمارستان انتقال داده شوید، نسبتاً زیاد است: طبق تحقیقات کالج متخصصین زنان و زایمان آمریکا، اگر اولین بارداری خود را تجربه می کنید، احتمال انتقال شما به بیمارستان در اواسط زایمان در حدود 23 تا 37 درصد خواهد بود که رقم قابل توجهی به شمار می رود. این انتقال به دلایل مختلفی انجام می شود، از جمله عدم پیشرفت در زایمان، وضعیت غیر اطمینان بخش جنین (یا پریشانی و دسترس جنین)، نیاز به تسکین درد، بالا رفتن فشار خون، خونریزی و قرارگیری نامناسب جنین در رحم که انجام زایمان طبیعی و بدون مشکل را غیرممکن می سازد. حتی اگر فقط یکی از این موارد اتفاق بیفتد، لازم است تا از خانه به بیمارستان منتقل شوید و همین وقفه و فاصله تا بیمارستان، باعث خواهد شد تا دیرتر به مداخلات و مراقبت های ضروری دست پیدا کنید که به نوبه خود سلامتی شما و فرزندتان را تهدید خواهد کرد.

• خطر مرگ نوزادان افزایش می یابد. براساس داده های کالج متخصصین زنان و زایمان آمریکا (ACOG)، خطر مرگ های پری ناتال (نوزادانی که در طی پروسه تولد یا اندکی پس از آن می میرند)، در زایمان های برنامه ریزی شده در خانه دو برابر بیشتر از زایمان های برنامه ریزی شده در بیمارستان ها است. اگرچه که این خطر به صورت کلی بسیار کم است، یک تا دو نوزاد در هر 1000 نوزاد زنده متولد شده! اما باز هم بسیاری از والدین دوست ندارند چنین خطری را هرچند ناچیز به جان بخرند. بنابراین باید در مورد آن به خوبی آگاه شوند و بعد در مورد محل زایمان تصمیم گیری کنند.

در دوران کرونا بهتر است در خانه زایمان کنیم یا به بیمارستان برویم؟

به خاطر داشته باشید که حتی در هنگام شیوع کرونا یا همان کووید19 (COVID-19)، باز هم زایمان در بیمارستان همچنان امن ترین مکان برای به دنیا آوردن بچه ها به حساب می آید. بنابراین این بیماری دلیل محکمی برای زایمان در منزل محسوب نمی شود.

هزینه زایمان در خانه با قابله چقدر است؟

همانطور که گفته شد، زایمان در خانه با قابله، ممکن است کم هزینه ترین روش برای زایمان باشد. برخی از برنامه های بیمه ممکن است به جبران هزینه های شما کمک کنند، اما برخی دیگر این کار را نمی کنند. مبلغ واقعی که در انتها پرداخت خواهید کرد، بسته به منطقه ای که شما و ماما در آن زندگی می کنید و همچنین خدمات مورد نیازتان، متفاوت خواهد بود.

مطالعه بیشتر:

همه چیز درباره زایمان در آب!

زایمان اورژانسی در خانه و نکاتی که باید رعایت کنید؟

اموزش زایمان طبیعی راحت با راه کارهای ساده و خانگی

قابل توجه بارداران؛ اگر زایمان تان نزدیک است بخوانید!

?پرسش و پاسخ های زایمان در خانه با قابله

آیا زایمان در خانه خطر مرگ نوزاد را افزایش می دهد؟

خطر مرگ نوزادان افزایش می یابد. براساس داده های کالج متخصصین زنان و زایمان آمریکا (ACOG)، خطر مرگ های پری ناتال (نوزادانی که در طی پروسه تولد یا اندکی پس از آن می میرند)، در زایمان های برنامه ریزی شده در خانه دو برابر بیشتر از زایمان های برنامه ریزی شده در بیمارستان ها است. اگرچه که این خطر به صورت کلی بسیار کم است، یک تا دو نوزاد در هر 1000 نوزاد زنده متولد شده! اما باز هم بسیاری از والدین دوست ندارند چنین خطری را هرچند ناچیز به جان بخرند. بنابراین باید در مورد آن به خوبی آگاه شوند و بعد در مورد محل زایمان تصمیم گیری کنند.

در دوران کرونا بهتر است در خانه زایمان کنیم یا به بیمارستان برویم؟

به خاطر داشته باشید که حتی در هنگام شیوع کرونا یا همان کووید-19 (COVID-19)، باز هم زایمان در بیمارستان همچنان امن ترین مکان برای به دنیا آوردن بچه ها به حساب می آید. بنابراین این بیماری دلیل محکمی برای زایمان در منزل محسوب نمی شود.

مهمترین مزیت زایمان در خانه چیست؟

در خانه رخ می دهد. با انجام زایمان در منزل، شما تخت راحت (یا وان زایمان یا حوضچه آبگرم)، وسایل، آشپزخانه و سرویس بهداشتی مخصوص خودتان را دارید. بنابراین احساس راحتی و آرامش عجیبی را تجربه خواهید کرد.

چه زمانی زایمان در خانه برای مادر مناسب است؟

زمانی که بارداری شما از نوع کم خطر باشد. این بدان معناست که شما هیچ مشکلی مانند فشار خون بالا، دیابت یا سایر بیماری های مزمن پزشکی نداشته باشید. همچنین از هیچ عارضه بارداری مانند دیابت حاملگی یا پره اکلامپسی (مسمومیت بارداری) رنج نبرده و در معرض خطر تولد زودرس قرار نداشته باشید. به همین ترتیب، شما نباید هیچ سابقه ای از سزارین قبلی داشته باشید، زیرا اگرچه خطر پارگی رحم با انجام زایمان واژینال پس از سزارین (VBAC) بسیار کم است اما به دلیل عوارض قابل توجه و جدی که این اتفاق در پی دارد، زایمان در بیمارستان یا مرکز زایمانی که مجهرتز هستند، ایمن تر در نظر گرفته می شود.

منبع: whattoexpect