The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

کنترل وزن کودک ، هدف از کنترل وزن کودک چیست؟

 تعداد کودکان چاق در طی دو دهه گذشته بسیار افزایش یافته است. از آنجا که چاقی در دوران کودکی خطرات مربوط به سلامتی در دوران کودکی و آینده را به همراه دارد کنترل وزن کودکان بسیار مهم است. والدین، پرستاران کودک و معلمان می توانند با کمک به کودکان در ایجاد عادات غذایی سالم و محدود کردن خوراکی های وسوسه کننده پر کالری، در کنترل اضافه وزن در کودکان به آنها کمک کنند. شما همچنین باید به کودکان کمک کنید از نظر جسمی تحرک داشته باشند، زمان تماشای تلویزیون و یا تبلت را کاهش دهید و حتما آنها خواب کافی داشته باشند.

هدف از کنترل وزن کودک چیست؟

کنترل قد و وزن کودکان شما را از سلامتی دلبندتان مطلع می سازد. هدف اصلی برای کودکان دارای اضافه وزن کاهش سرعت افزایش وزن می باشد، در حالی که باید مسیر رشد و نمو طبیعی را ادامه دهند. هرگز بدون مشورت با پزشک یا متخصص تغذیه کودکان نباید تحت رژیم های لاغری و کاهش وزن قرار گیرند.

عادات غذایی سالم ایجاد کنید.

برای کنترل وزن کودک و کمک به کودکان در ایجاد عادات غذایی سالم باید نکات زیر را رعایت کنید:

• مقادیر زیادی سبزیجات، انواع میوه ها و محصولات غلات کامل تهیه کنید.

• شیر یا لبنیات کم چرب یا بدون چربی، از جمله پنیر و ماست را در رژیم غذایی روزانه کودک بگنجانید.

• گوشت بدون چربی، مرغ، ماهی، عدس و لوبیا را برای منابع دریافت پروتئین انتخاب کنید.

• تمام اعضای خانواده خود را به نوشیدن آب زیاد تشویق کنید.

• از مصرف نوشیدنی های شیرین خودداری کنید.

• مصرف قند و چربی اشباع شده مانند چربی های حیوانی را محدود کنید.

به یاد داشته باشید که تغییرات کوچک در هر روز می تواند به کنترل وزن در کودکان و درنتیجه به موفقیت های بزرگ منجر شود!

برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می توانید به وب سایت های مربوط به دانشکده تغذیه تمام دانشگاه های کشور مراجعه کنید.

خوراکی های وسوسه کننده و پر کالری را محدود کنید.

کاهش دسترسی به میان وعده های پرچرب و پر قند یا شور می تواند به کودکان شما در ایجاد عادات غذایی سالم کمک کند.

فقط به فرزندان خود اجازه دهید که این غذاها را به ندرت بخورند، تا ایجاد رفتار غذایی سالم واقعا موثر باشد!

در این بخش نمونه هایی از میان وعده های ساده، کم چرب و کم شکر آموزش داده می شود که هر کدام 100 و یا کمتر کالری دارند:

• یک فنجان هویج، کلم بروکلی یا فلفل دلمه ای با 2 قاشق غذاخوری نخود پخته و سیر

• یک سیب یا موز متوسط

• یک فنجان انواع توت یا انگور

• یک چهارم فنجان ماهی تن به همراه یک برگ کاهو

• چیپس خانگی که در روغن کم سرخ شده

به کودکان کمک کنید که فعال باشند.

فعالیت بدنی منظم علاوه بر سرگرم کننده بودن برای کودکان، فواید بسیاری برای سلامتی نیز دارد، از جمله:

• تقویت استخوان ها

• کاهش فشار خون

• کاهش استرس و اضطراب

• افزایش عزت نفس

• کمک به مدیریت وزن

کودکانی که 3 تا 5 سال سن دارند باید در طول روز فعال باشند.

کودکان و نوجوانانی که 6 تا 17 سال سن دارند، باید هر روز حداقل 60 دقیقه فعالیت بدنی داشته باشند. این فعالیت ها باید شامل فعالیت های هوازی هم باشند، به طوری که باعث تندتر تپیدن قلب آنها شود.

همچنین فعالیت های تقویت استخوان مانند دویدن یا پرش و فعالیت های تقویت عضلات مانند کوهنوردی را نیز برای کنترل وزن کودک در نظر داشته باشید. به یاد داشته باشید که کودکان از بزرگسالان تقلید می کنند. اضافه کردن فعالیت بدنی به برنامه های روزانه خود و تشویق کودک به پیوستن به شما بسیار کمک کننده است.

زمان کم تحرکی را کاهش دهید.

با وجود اینکه داشتن زمان آرام برای مطالعه و تکالیف درسی بسیار مهم است، اما باید زمان تماشای تلویزیون، بازی های ویدیویی یا وب گردی کودکان را به حداکثر 2 ساعت در روز محدود کنید.

علاوه بر این، آكادمی اطفال آمریكا تماشای تلویزیون را برای كودكان 2 سال یا كمتر به هیچ وجه توصیه نمی کند. بهتر است به جای تماشای تلویزیون کودکان را تشویق کنید تا فعالیت های سرگرم کننده ای را به همراه خانواده یا به تنهایی انجام دهند.

از خواب کافی کودک اطمینان حاصل کنید.

به طور کلی کیفیت خواب کودک ارتباط زیادی با میزان چاقی کودک دارد. به این دلیل که خواب ناکافی باعث می شود کودک بیشتر غذا خورده و همچنین از نظر جسمی بسیار کمتر تحرک می کند. در واقع کودکان نسبت به بزرگسالان به خواب بیشتری احتیاج دارند و میزان نیاز به خواب با توجه به سن متفاوت است. در نتیجه برای کنترل وزن کودک به مقدار خواب او در شبانه روز توجه واژه داشته باشید.

مطالعه بیشتر:

نحوه برخورد با کودکان چاق چگونه باید باشد؟

همه چیز درباره تبعات چاقی کودکان؛ چرا باید نگران باشیم؟

عوارض چاقی در کودکان و نشانه‌‌های چاقی در کودکان چیست؟

درمان سریع چاقی کودکان،روش صحیح برای درمان سریع چاقی چیست؟

?پرسش و پاسخ های کنترل وزن کودک

خواب کودک چه تاثیری روی وزن او دارد؟

به طور کلی کیفیت خواب کودک ارتباط زیادی با میزان چاقی کودک دارد. به این دلیل که خواب ناکافی باعث می شود کودک بیشتر غذا خورده و همچنین از نظر جسمی بسیار کمتر تحرک می کند. در واقع کودکان نسبت به بزرگسالان به خواب بیشتری احتیاج دارند و میزان نیاز به خواب با توجه به سن متفاوت است.در نتیجه برای کنترل وزن کودک به مقدار خواب او در شبانه روز توجه واژه داشته باشید.

برای کنترل وزن کودکان چه کاری از دست ما بر می آید؟

آكادمی اطفال آمریكا تماشای تلویزیون را برای كودكان 2 سال یا كمتر به هیچ وجه توصیه نمی کند. بهتر است به جای تماشای تلویزیون کودکان را تشویق کنید تا فعالیت های سرگرم کننده ای را به همراه خانواده یا به تنهایی انجام دهند.

کودکان چقدر باید ورزش کنند؟

کودکانی که 3 تا 5 سال سن دارند باید در طول روز فعال باشند. کودکان و نوجوانانی که 6 تا 17 سال سن دارند، باید هر روز حداقل 60 دقیقه فعالیت بدنی داشته باشند. این فعالیت ها باید شامل فعالیت های هوازی هم باشند، به طوری که باعث تندتر تپیدن قلب آنها شود.

برای کنترل وزن کودکان در معرض اضافه وزن چه کنیم؟

• گوشت بدون چربی، مرغ، ماهی، عدس و لوبیا را برای منابع دریافت پروتئین انتخاب کنید. تمام اعضای خانواده خود را به نوشیدن آب زیاد تشویق کنید. از مصرف نوشیدنی های شیرین خودداری کنید. مصرف قند و چربی اشباع شده مانند چربی های حیوانی را محدود کنید.

منبع: cdc