The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

تنگی دریچه پیلور، درمان تنگی خروجی معده در نوزادان چیست؟

تنگی دریچه پیلور در نوزادان یک بیماری نادر است که باعث می شود دریچه بین معده و روده کوچک ضخیم و در نتیجه مجرای بین آنها آن باریک شود. این باعث می شود که غذا از معده کودک به روده منتقل نشود و یا به سختی عبور کند. تنگی دریچه پیلور نوزاد تقریبا از هر 1000 نوزاد متولد شده، سه مورد را درگیر می کند. در ادامه این مقاله به شما خواهیم گفت که علائم تنگی دریچه پیلور در نوزادان چیست و چه روش هایی برای درمان تنگی مادرزادی دریچه پیلور وجود دارد.

علائم تنگی دریچه پیلور در نوزادان چیست؟

علائم تنگی دریچه پیلور معمولاً در 3 تا 5 هفتگی نوزاد مشاهده می شود. نوزادانی که تنگی پیلور دارند بیمار به نظر نمی رسند اما به دفعات زیادی استفراغ پرتابی دارند. همچنین استفراغ آنها ممکن است بوی ترشی داشته باشد زیرا شیر از معده نوزاد شما بعد از مخلوط شدن با اسید معده برگشته است.به مرور ممکن است نوزاد شما بیشتر و بیشتر استفراغ کند. برخی از نوزادان مبتلا به این بیماری نمی توانند هیچ مقدار از شیر را در معده خود نگه دارند. نکته مهم آن است که تنگی دریچه پیلور بر اشتهای نوزادان تأثیری نمی گذارد به این معنا که آنها بلافاصله پس از استفراغ پرتابی دوباره گرسنه خواهند شد. به همین ترتیب استفراغ های پی در پی و گرسنگی های زیاد سبب می شود که نوزاد مدام گریه کند. علائم دیگر تنگی دریچه پیلور نوزاد عبارتند از:

• بروز علائم کم آبی در بدن کودک (دهیدراتاسیون یا کم آبی یعنی بدن نوزاد شما آب کافی ندارد). پوشک مرطوب کمتر از حد معمول یعنی ادرار کم، اشک کم یا گریه بدون اشک ، فرو رفته شدن ملاج در سر و چشمان فرو رفته همه گی از نشانه های کم آبی بدن نوزاد است.

• کاهش وزن یا عدم وزن گیری نرمال

• حس کردن موج در معده نوزاد، نشانه ای که عضلات معده به سختی کار می کنند تا شیر بلعیده شده را به روده منتقل کنند

• توده در شکم که در لمس مشخص می شود

• گریه های زیاد

اگر کودک شما این علائم را دارد، با پزشک متخصص اطفال تماس بگیرید زیرا تنگی پیلور عارضه ای است که باید فوراً درمان شود.

علت تنگی دریچه پیلور در نوزادان چیست؟

پیلور دریچه ای است که بین معده و روده کوچک قرار دارد. برای نگه داشتن غذا در معده بسته شده و سپس باز می شود تا غذا به روده یعنی جایی که هضم رخ می دهد منتقل شود.

در نوزادان مبتلا به تنگی پیلور، بافت عضلانی دریچه پلور ضخیم شده و مجرای آن باریک می شود درنتیجه غذا با سرعت کمتری به داخل روده کوچک حرکت می کند. هنگامی که شیر نمی تواند از معده وارد روده شود معده نوزاد شیر تجمع پیدا کرده را به بالا پرتاب می کند.

پزشکان دقیقاً نمی دانند که چرا در طی روند رشد جنینی عضلات دریچه پیلور ضخیم می شود، اما این عارضه ممکن است تا حدی ناشی از تغییرات ژنتیکی باشد. به این معنا که می تواند ارثی باشد. اگر یکی از والدین یا هر دو آنها در دوران نوزادی خود دچار تنگی پیلور باشند، احتمال ابتلای کودک آنها 20٪ بیشتر است. موارد دیگری که باعث می شود احتمال ابتلای نوزاد به تنگی دریچه پیلور بیشتر شود شامل موارد زیر است:

• جنسیت: پسران بیشتر از دختران دچار تنگی پیلور می شوند.

• زایمان زودرس: نوزادانی که قبل از هفته سی و هفتم بارداری متولد می شوند احتمال بیشتری برای ابتلا به این عارضه دارند.

• سیگار کشیدن در دوران بارداری: نوزادان مادرانی که سیگار می کشند بیش از دو برابر نوزادانی مبتلا به تنگی دریچه پیلور به دنیا می آورند.

• برخی از آنتی بیوتیک ها: اگر مادر در پایان بارداری خود اریترومایسین یا آزیترومایسین مصرف کند، یا در دوران شیردهی از این داروها استفاده کند، یا نوزاد به دلیل ابتلا به انواع عفونت ها این داروها را در چند هفته اول زندگی مصرف کند، احتمال ابتلا به این عارضه بیشتر خواهد بود.

تنگی دریچه پیلور در نوزادان چگونه تشخیص داده می شود؟

پزشک متخصص اطفال در مورد علائم مشکوک از شما سوال می کند. به پزشک بگویید که چند وقت یکبار پرتاب استفراغ رخ می دهد و دقیقا حالت استفراغ چگونه است. پزشک همچنین وزن گیری و رشد نوزاد شما را بررسی می کند و سپس شکم نوزاد را از نظر وجود هرگونه توده معاینه خواهند کرد. پزشک ممکن است برای بررسی بیشتر موارد زیر را تجویز کند:

• سونوگرافی: با استفاده از امواج صوتی و تصاویری که از داخل معده نوزاد شما ایجاد می کند وضعیت مجرای بین مری و معده بررسی خواهد شد.

• عکس برداری با بلع باریم: در این نوع تصویر برداری، نوزاد مایعات خاصی می نوشد که دارای عنصر شیمیایی باریم است، سپس تصویر برداری با اشعه ایکس از معده انجام خواهد شد. باریم باعث می شود معده و روده و مجرای بین آنها با وضوح بیشتری نشان داده شوند.

همچنین ممکن است آزمایش خون برای بررسی مقدار سدیم و پتاسیم در خون نیاز داشته باشد. اگر نوزاد بیش از حد استفراغ کند ممکن است مقدار زیادی از این مواد معدنی مهم را از دست بدهد.

آیا تنگی دریچه در نوزادان درمانی دارد؟ درمان تنگی دریچه پیلور در نوزادان چیست؟

برای جبران مواد معدنی از دست رفته، ابتدا وصل سرم و دریافت مایعات از طریق وریدی برای درمان کم آبی بدن نوزاد انجام خواهد شد. سپس جراحی به نام پیلورومیوتومی برای باز شدن انسداد یا تنگی انجام می شود.

بعد از بیهوشی جراح عضله پیلوروس ضخیم شده را باز می کند تا مجرای وسیع تری برای ورود غذا به روده ایجاد کند. گاهی اوقات، این کار را می توان با ابزارهای کوچک از طریق برش های بسیار کوچک در شکم کودک انجام داد که به این عمل لاپاراسکوپی می گویند. این جراحی معمولا بین 15 دقیقه تا یک ساعت طول می کشد.

نوزاد شما بعد از بستری کوتاه مدت، یکی دو روز بعد مرخص خواهد شد و می توانید او را به خانه ببرید. نوزادان معمولاً بلافاصله به شیر خوردن عادی برمی گردند، اما بعضی از آنها ممکن است تا چند روز بعد کمی استفراغ کنند. تنها درمان تنگی پیلور در نوزادان جراحی است پس با همکاری با پزشک سلامتی را به نوزاد بازگردانید.

مطالعه بیشتر: 

استفراغ در نوزادان ، علل و درمان

درمان استفراغ نوزاد ،برای درمان استفراغ نوزاد چه کنیم؟

دلایل پنیری شدن شیر در دهان نوزاد و یا پنیرک چیست؟

علت استفراغ نوزاد چیست و آیا استفراغ نوزاد یک امر طبیعی است؟

?پرسش و پاسخ های تنگی دریچه پیلور در نوزادان

علائم تنگی دریچه پیلور در نوزادان چیست؟

بروز علائم کم آبی در بدن کودک (دهیدراتاسیون یا کم آبی یعنی بدن نوزاد شما آب کافی ندارد): پوشک مرطوب کمتر از حد معمول یعنی ادرار کم، اشک کم یا گریه بدون اشک ، فرو رفته شدن ملاج در سر و چشمان فرو رفته همه گی از نشانه های کم آبی بدن نوزاد است. کاهش وزن یا عدم وزن گیری نرمال. حس کردن موج در معده نوزاد، نشانه ای که عضلات معده به سختی کار می کنند تا شیر بلعیده شد را به روده منتقل کنند. توده در شکم که در لمس مشخص می شود. گریه های زیاد

علت تنگی دریچه پیلور در نوزادن چیست؟

پزشکان دقیقاً نمی دانند که چرا در طی روند رشد جنینی عضلات دریچه پیلور ضخیم می شود، اما این عارضه ممکن است تا حدی ناشی از تغییرات ژنتیکی باشد. به این معنا که می تواند ارثی باشد. اگر یکی از والدین یا هر دو آنها در دوران نوزادی خود دچار تنگی پیلور باشند، احتمال ابتلای کودک آنها 20٪ بیشتر است.

تنگی دریچه پیلور در نوزادان چگونه تشخیص داده می شود؟

پزشک متخصص اطفال در مورد علائم مشکوک از شما سوال می کند. به پزشک بگویید که چند وقت یکبار پرتاب استفراغ رخ می دهد و دقیقا حالت استفراغ چگونه است. پزشک همچنین وزن گیری و رشد نوزاد شما را بررسی می کند و سپس شکم نوزاد را از نظر وجود هرگونه توده معاینه خواهند کرد. پزشک ممکن است برای بررسی بیشتری را با کمک سونوگرافی و عکس برداری از معدا انجام دهد.

آیا تنگی دریچه در نوزادان درمانی دارد؟

تنها راه درمان تنگی دریچه پیلور در نوزادان جراحی است.

منبع: webmd