The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

نکروزو اسپرمی و دلایل نکروزو اسپرمی چیست؟

نکروزو اسپرمیا یا نکرواسپرمیا یک اصطلاح پزشکی است که در آن اسپرم در یک نمونه منی تازه مرده یا اصطلاحاً نکروزه شده است. نکروزو اسپرمی را می توان به دو دسته خفیف و شدید تقسیم بندی کرد. در نوع خفیف 50٪ تا 80٪ اسپرم و در نوع شدید بیش از 80٪ اسپرم نکروزه می شود. نکروزه بودن 30٪ یا تعداد کمتری اسپرم، به عنوان حالت "طبیعی" تلقی می گردد. نکروزو اسپرمی کامل بسیار نادر است و تنها 0.2 تا 0.5 درصد مردان نابارور نکروزو اسپرمی کامل دارند.

دلایل نکروزو اسپرمی

هنوز علت دقیقی برای نکروزو اسپرمی مشخص نشده است. از آنجا که این مشکل بسیار به ندرت رخ می دهد، ناشناخته های زیادی در مورد آن وجود دارد. از جمله دلایل و نظریه های ارائه شده در مورد آن می توان به موارد زیر اشاره کرد:

• دمای غیرطبیعی زیاد بدن مانند مردانی که از صندلی چرخدار یا وان آب گرم استفاده می کنند.

• سن بالا

• آنتی بادی های ضد اسپرم در مواردی که سیستم ایمنی بدن به سلول های اسپرم سالم و طبیعی حمله می کند.

• سرطان بیضه در مراحل اولیه

• قرار گرفتن در معرض سموم مانند سرب، سموم دفع آفات، جیوه یا کادمیوم

• علل هورمونی ، مانند هیپوگنادیسم هیپوگنادوتروپیک (HH)

عفونت در دستگاه تولید مثل مردان

• مشکلات بیضه یا اپیدیمیس. اپمیدیمیس لوله ای پر پیچ و خم است که بالای بیضه قرار دارد و اسپرم ها قبل از انزال در آن جمع شده و بالغ می شوند.

• دوره های طولانی بدون انزال

• صدمات نخاعی

• مصرف مخدرهای خیابانی

واریکوسل، بیماری که در آن وریدهای کیسه بیضه به طور غیرطبیعی گشاد می شوند.

نکروزو اسپرمی چه تفاوتی با آستنواسپرمی دارد

نکروزو اسپرمی را نباید با آستنواسپرمی اشتباه گرفت. آستنواسپرمی به شرایطی اطلاق می شود که در آن حرکت اسپرم یعنی نحوه شنای اسپرم غیرطبیعی است. در این صورت، اسپرم حرکت نمی کند اما مرده نیست. آستنواسپرمی مطلق زمانی رخ می دهد كه 100٪ اسپرم موجود در یک نمونه قادر به حركت نباشد، اين بيماری از هر 5000 نفر در یک مورد مشاهده می شود.

هم آستنواسپرمی و هم نکروزو اسپرمی از علل احتمالی ناباروری مردان هستند. معمولاً علائم ظاهری ندارند و تنها راه تشخیص آنها آزمایش مایع منی است. حتی با آزمایش ، 50٪ از دلایل ناباروری مردان مشخص نمی شود.

روشهای درمانی برای آستنواسپرمی مطلق و نکروزو اسپرمی متفاوت است. لقاح آزمایشگاهی (آی وی اف) و تزریق اسپرم داخل سیتوپلاسمی (آی سی اس آی) درمان بالقوه آستنواسپرمی به شمار می آیند. آی وی اف با آی سی اس آی روش درمانی است که یک اسپرم به تخمک تزریق می شود. در درمان نکروزو اسپرمی، آی وی اف با آی سی اس آی را با انزال تازه انجام نمی دهند زیرا اسپرم مرده را مناسب تزریق به تخمک نیست.

تشخیص نادرست

بیشتر اوقات، وقتی آزمایشگاه نکروزو اسپرمی را در نمونه منی تشخیص می دهد، اشتباه است. تشخیص غلط ممکن است در موارد زیر رخ دهد:

• استفاده از روان کننده مناسب ناباروری: هنگام نمونه گیری برای آزمایش مایع منی، بسیار مهم است که یا از روان کننده استفاده نکنید یا از نوعی استفاده کنید که برای پیشگیری از بارداری نباشد. روان کننده های عادی می توانند اسپرم را از بین ببرند. برای انتخاب روان کننده مناسب با پزشک مشورت کنید.

• ظرف جمع آوری اسپرم آلوده باشد: نمونه منی باید در ظرف آزمایشگاهی مناسب که خشک و استریل است، جمع آوری شود. آلودگی ظرف مورد نظر می تواند اسپرم را از بین ببرد.

• اسپرم در کاندوم معمولی جمع آوری شده است: در برخی موارد آقایان با نمونه گیری غیرطبیعی مشکل دارند و ترجیح می دهند از طریق رابطه جنسی نمونه را جمع آوری کنند.

در صورتی که می خواهید اسپرم را داخل کاندوم جمع آوری کنید، باید از کاندوم ویژه پزشکی استفاده کنید. حتی اگر کاندوم اسپرم کش نباشد، مواد لاتکس اسپرم را از بین می برد.

در صورت تشخیص نکروزو اسپرمیا ، پزشک آزمایش را تکرار می کند و ممکن است نمونه بعدی به آزمایشگاه تخصصی ارسال شود. هنگام انجام آزمون مجدد، ممکن است از بیمار خواسته شود که در یک روز دو بار نمونه بگیرد. زیرا در انزال بعدی اسپرم تازه تری وجود دارد و این می تواند به تشخیص مشکل کمک کند.

درمان نکروزو اسپرمی

اولین قدم بعد از مشخص شدن علت نکروزو اسپرمی درمان آن است. به عنوان مثال، در صورت وجود عفونت، آنتی بیوتیک باید مصرف شود. چنانچه نکروزو اسپرمی ناشی از سوء مصرف مواد مخدر باشد، درمان اعتیاد توصیه می گردد.

موفق ترین درمان نکروزو اسپرمی استخراج اسپرم از بیضه اپیدیدیم با روش آی سی اس آی است که به آن TESE-ICSI می گویند. در این روش از بی حسی موضعی برای بی حس شدن بیضه استفاده می شود. سپس با وارد کردن سوزن نمونه برداری صورت می گیرد. حتی اگر سلولهای اسپرم زنده در انزال وجود نداشته باشد، در بیضه سلولهای اسپرم زنده و نابالغ معمولاً یافت می شوند. این سلولهای اسپرم نابالغ در آزمایشگاه کلینیک باروری کشت داده می شوند. اسپرم به تنهایی قادر به نفوذ و باروری تخمک نیست. به همین دلیل آی وی اف با آی سی اس آی مورد نیاز است. سلول نطفه نابالغ مستقیماً به تخمک تزریق می گردد.

سایر گزینه های درمانی

یک درمان کمتر معمول اما ممکن برای نکروزو اسپرمی، انزال مکرر در هفته درمان است. برای کسانی که آسیب نخاعی دارند، این روش از طریق الکترواژولاسیون انجام شود. الکترواژولاسیون یا ایجاد انزال با استفاده از تحریک الکتریکی، به معنی استفاده از شوک های الکتریکی برای انزال، به منظور بازیابی منی است.

کلام آخر

ناباروری مسئله ای چالش برانگیز است که 10٪ تا 15٪ زوجین را تحت تأثیر قرار می دهد. در مواردی که درمان های باروری ناموفق باشد، استفاده از اهدا کننده اسپرم یا در نظر گرفتن گزینه های جایگزین مانند فرزندخواندگی بهترین راه حل است. اگرچه ناباروری برای والدین دشوار و ناراحت کننده است، اما همیشه گزینه هایی برای پدر و مادر شدن وجود دارد. با پزشک خود در زمینه باروری صحبت کنید تا روشهای مختلف درمان مورد بررسی قرار گیرد.

مطالعه بیشتر: 

آزمایش اسپرم برای تشخیص ناباروری

کم تحرکی اسپرم چیست و چگونه درمان می شود؟

علت کم تحرکی اسپرم چیست و چگونه تشخیص داده می شود؟

تحرک اسپرم چقدر باید باشد و سرعت حرکت اسپرم چقدر باید باشد؟

?پرسش و پاسخ های نکروزو اسپرمی

دلایل نکروزو اسپرمی چیست؟

هنوز علت دقیقی برای نکروزو اسپرمی مشخص نشده است. از آنجا که این مشکل بسیار به ندرت رخ می دهد، ناشناخته های زیادی در مورد آن وجود دارد.

عوامل خطر نکروزو اسپرمی در مردان چیست؟

دمای غیر طبیعی زیاد بدن مانند مردانی که از صندلی چرخدار یا وان آب گرم استفاده می کنند. سن بالا. آنتی بادی های ضد اسپرم در مواردی که سیستم ایمنی بدن به سلول های اسپرم سالم و طبیعی حمله می کند. سرطان بیضه در مراحل اولیه. قرار گرفتن در معرض سموم مانند سرب، سموم دفع آفات، جیوه یا کادمیوم. علل هورمونی ، مانند هیپوگنادیسم هیپوگنادوتروپیک (HH). عفونت در دستگاه تولید مثل مردان

آستنو اسپرمی چیست؟

آستنواسپرمی به شرایطی اطلاق می شود که در آن حرکت اسپرم یعنی نحوه شنای اسپرم غیرطبیعی است. در این صورت، اسپرم حرکت نمی کند اما مرده نیست. آستنواسپرمی مطلق زمانی رخ می دهد كه 100٪ اسپرم موجود در يك نمونه قادر به حركت نباشد، اين بيماری از هر 5000 نفر در يك مورد مشاهده می شود.

درمان نکروزو اسپرمی چیست؟

اولین قدم بعد از مشخص شدن علت نکروزو اسپرمی درمان آن است. به عنوان مثال، در صورت وجود عفونت، آنتی بیوتیک باید مصرف شود. چنانچه نکروزو اسپرمی ناشی از سوء مصرف مواد مخدر باشد، درمان اعتیاد توصیه می گردد.

منبع: verywellfamily