The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

بارداری با کمک میکرواینجکشن یا ICSI چیست؟

میکرواینجکشن یا ICSI یکی از روش های درمان ناباروری است که امروزه با کمک آن تعداد بسیار زیادی از زوج ها توانسته اند که طعم شیرین مادر و پدر شدن را بچشند. همانند سایر روش های کمک باروری، میکرواینجکشن یا ICSI نیز صد در صد موفقیت آمیز نخواهد بود اما بر طبق آمارهای گزارش شده از نتیجه آن، اگر به هر دلیلی با مشکل ناباروری دست و پنجه نرم می کنید، خوب است که به این روش نیز به عنوان یکی از گزینه های درمانی موجود فکر کنید.

میکرواینجکشن چیست یا تزریق اسپرم به سیتوپلاسم (ICSI) چیست؟

برای اینکه اسپرم بتواند تخمک را بارور کند، سر اسپرم باید به قسمت خارجی تخمک متصل شود. هنگامی که این اتفاق بیفتد، اسپرم به لایه بیرونی تخمک فشار می آورد تا وارد تخمک (سیتوپلاسم) شود، جایی که لقاح رخ می دهد.

گاهی اوقات به دلایل مختلف اسپرم نمی تواند به لایه بیرونی تخمک نفوذ کند. زیرا یا لایه خارجی تخمک ضخیم است، یا سخت تر از آن است که اسپرم قادر به نفوذ به داخل آن باشد، یا اسپرم قادر به شناور شدن و نفوذ نیست. در چنین مواردی، یک روش به نام تزریق اسپرم به سیتوپلاسم ، همراه با لقاح آزمایشگاهی(IVF)، انجام می پذیرد تا به بارور شدن تخمک کمک کند. در طی این فرایند یک اسپرم مستقیما به سیتوپلاسم تخمک تزریق می گردد.

روش ISCI چگونه عمل می کند؟

 برای بارور کردن تخمک با روشIVF دو راه وجود دارد: روش سنتی و روش ICSI. در روش سنتیIVF، تعداد ۵۰۰۰۰ یا بیشتر اسپرم شناور در مجاورت تخمک در ظرف آزمایشگاهی قرار می گیرد. زمانی که یکی از اسپرم ها وارد سیتوپلاسم تخمک می شود، لقاح صورت می گیرد. در روش ICSI به وسیله یک سوزن نازک به نام میکروپیپت، یک اسپرم به مرکز تخمک تزریق می شود. درهر دو روشIVF سنتی یا ICSI زمانی که لقاح اتفاق بیفتد، تخمک بارور شده ( که الان نطفه نامیده می شود) قبل از انتقال به رحم مادر، به مدت یک تا پنج روز در محیط آزمایشگاه به رشد خود ادامه می دهد.

چرا به ICSI نیاز هست؟

این تکنیک به فائق آمدن بر مشکلات باروری کمک می کند، مانند:

  • اسپرم های مرد کمتر از آن است که بتوان از روش IVF یا IUI (تلقیح داخل رحمی) به تنهایی استفاده کرد.
  • ممکن است اسپرم به شکل طبیعی قادر به شنا کردن نباشد.
  • یک انسداد دردستگاه تولید مثل مرد ممکن است مانع خارج شدن اسپرم شود.
  • بدون توجه به وضعیت اسپرم، تخمک نمی تواند به روش IVF سنتی بارور شود.
  • در روش آزمایشگاهی تخمک های بالغ مورد استفاده قرار می گیرند.
  • تخمک های فریز شده مورد استفاده قرار می گیرند.

آیا روش ICSI مؤثراست؟

در روش ICSI 50  تا ۸۰ درصد از تخمک ها بارور می شوند. اما مشکلات زیر ممکن است در طول یا پس از این روش ظاهر شوند:

  • همه یا تعدادی از تخمک ها ممکن است آسیب ببینند.
  • ممکن است تخمک حتی پس از تزریق اسپرم در نطفه رشد نکند.
  • رشد نطفه ممکن است متوقف شود.

هنگامی که عمل لقاح انجام می شود، شانس تولد تک قلو، دوقلو یا سه قلو با روش IVF بدون و یا با ICSI مساوی است.

آیا روش ICSI بر رشد جنین تأثیر می گذارد؟

اگر یک مادر به روش طبیعی باردار شود شانس نقائص مادرزادی برای نوزاد وی ۱/۵ تا ۳ درصد است. شانس تولد نوزاد با نقائص مادرزادی در روش IVF و ICSI برابر است، ولی نسبتا از بارداری طبیعی بیشتر خواهد بود. شانس نسبی نقائص مادرزادی در واقع به دلیل مشکلات زمینه ای ناباروری است نه به علت روش درمانی ناباروری.

مشکلات خاصی همراه با روش ICSI وجود دارد، مانند سندرم بکویت ویدمن ، سندرم آنگل من، هایپوسپادیاس، یا اختلال در کروموزوم جنسی. این اختلالات در کمتر از ۱ درصد از نوزادانی که با این روش متولد می شوند، ظاهر می گردد. بعضی از مشکلات ناباروری ممکن است ژنتیک باشند. برای مثال، پسرانی که به روش میکرواینجکشن متولد می شوند ممکن است همان اختلالات ناباروری را مانند پدرشان داشته باشند.

منبع: reproductivefacts

 

بیشتر بدانید:

1- درمان ناباروری به روش IVM چیست و چقدر شانس موفقیت دارد؟

2- کنترل و درمان عوامل موثر بر ناباروری

3- IVF موثرترین روش لقاح مصنوعی برای درمان ناباروری

4- علت و درمان های ناباروری زوجین