The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

ترشحات بارداری چه رنگی است و نشانه‌های اولیه بارداری چیست؟

چند هفته پس از تخمک‌گذاری، فرد متوجه ترشحات بیش‌‌تری در دهانه رحم خود می‌شود. ترشحات دهانه رحم ممکن است از لحاظ غلظت متفاوت باشد. گاهی این نشانه بارداری است. در این مقاله به شما خواهیم گفت که ترشحات بارداری چه رنگی است و همچنین به توضیح چگونگی ترشحات دهانه رحم در صورت بارداری می‌پردازیم و دلایل احتمالی دیگر این تغییرات و نشانه‌های اولیه بارداری را توضیح خواهیم داد. اگر می خواید بدانید که ترشحات بارداری چه رنگی است و چه ترشحاتی طبیعی نیست تا پایان این مطلب همراه ما باشید.

ترشحات بارداری چه رنگی است؟

مخاط گردن رحمی مایعی است که از دهانه رحم ترشح می‌شود. یکی از ترکیبات اصلی‌ ترشحات واژن است. معمولا شفاف یا سفید است و بوی کمی دارد. اوایل دوران بارداری، ممکن است این ترشحات بی رنگ و شفاف بیش‌تر از حد معمول باشد و معمولا آبکی و رقیق است.

در صورتی‌که شخص تجربه لانه‌گزینی همراه با خونریزی داشته باشد، ترشحات مخاطی صورتی‌رنگ خواهد بود. خونریزی لانه‌گزینی معمولا ۸ تا ۱۰ روز پس از تخمک‌گذاری، زمانی‌که تخمک بارور شده و در دیواره‌های رحم جای می‌گیرد اتفاق می‌افتد. هرچند، همه افراد خونریزی لانه‌گزینی را تجربه نخواهند کرد و برخی بانوان باردار تفاوت قابل ملاحظه‌ای در ترشحات خود مشاهده نمی‌کنند.

همچنین، تغییر غلظت و کیفیت ترشحات مخاطی در طول چرخه قاعدگی طبیعی است. تغییرات در افراد مختلف متفاوت است، اما معمولا این تغییرات شامل موارد زیر است:

• پس از قاعدگی، ترشحات دهانه رحم معمولا غلیظ، کدر و کم است.

• هنگامی‌که به تخمک‌گذاری نزدیک می‌شویم، ترشحات به طور موقت، شفاف و چسبناک می‌شود؛ مانند سفیده تخم‌‌مرغ خام.

• پس از تخمک‌گذاری، ترشحات دوباره غلیظ و کدر می‌شود.

در نهایت، باید بدانید عوامل بسیاری وجود دارد که باعث تغییر در کیفیت ترشحات گردن رحم می‌شود که در این مقاله به آن‌ها اشاره خواهیم کرد:

این تغییرات چه مدت طول می‌کشد؟

هورمون‌هایی مانند استروژن، پروژسترون و گنادوتروپین جفتی انسان که hCG نیز نامیده می‌شود، مسئول بروز نشانه‌های اولیه بارداری هستند. چند هفته پس از لانه‌گزینی، میزان این هورمون‌ها در بدن افزایش پیدا می‌کند. در نتیجه، بانوی باردار تا چند هفته پس از بارداری شاهد نشانه‌های بارداری یا تغییرات در ترشحات خود نخواهد بود.

اگر شخصی بلافاصله پس از تخمک‌گذاری دچار تغییرات در ترشحات خود شد، ممکن است دلیل آن چیزی غیر از بارداری باشد و اگر تغییری ایجاد نشود، به این معنا نیست که شخص باردار نیست. آسان‌ترین راه برای بررسی بارداری، استفاده از کیت‌های تشخیصی در منزل، پس از یک دوره عدم قاعدگی است.

چگونه ترشحات گردن رحم را مورد بررسی قرار دهیم؟

اگر بانویی می‌خواهد ترشحات مخاطی خود را بررسی کند، باید کارهای زیر را انجام دهد:

1. دستان خود را به طور کامل با آب و صابون شستشو دهد.

2. یک یا دو انگشت خود را داخل واژن کرده تا به گردن رحم برسد.

3. انگشت را اطراف دهانه رحم بکشد تا مایع را لمس کند.

4. انگشت را بیرون آورد تا ترشحات را مشاهده کند.

ممکن است شخص ترشحات مخاطی گردن رحم را روی لباس زیر یا دستمال توالت مشاهده کند. مخاط فراوان و چسبنده دهانه رحم نشان دهنده این است که شخص قدرت باروری بیش‌تری دارد. بانویی که قصد باردار شدن دارد، متوجه خواهد شد که بررسی ترشحات دهانه رحم می‌تواند کمک بزرگی به تشخیص زمان باروری بکند.

ترشحات بارداری چه رنگی است و چه عوامل دیگری باعث تغییر در ترشحات مخاطی گردن رحم می‌شود؟

علاوه بر بارداری، عوامل دیگری نیز وجود دارد که در ماهیت ترشحات گردن رحم تاثیرگذار هستند. برخی دلایل شایع برای تغییرات مخاط گردن رحم موارد زیر است:

مایع منی

هنگامی مایع منی با مایعات واژن مخلوط می شود، ممکن است به طور موقت بافت مخاط گردن رحم را تغییر دهد. ممکن است ترشحات واژن کدر، سفید و زیاد شود. برخی ممکن است این را با نشانه بارداری اشتباه بگیرند.

روان‌کننده‌ها و محصولات دیگر

هر محصولی که شخص در داخل یا اطراف واژن استفاده می‌کند، ممکن است در رنگ یا غلظت ترشحات گردن رحم تاثیرگذار باشد. برخی روان‌کننده‌ها ممکن است ظاهری شبیه به ترشحات مخاطی داشته باشد و فرد احساس کند بیش‌ از حد معمول دچار ترشح شده است.

چرخه قاعدگی

فرد در روزهای نزدیک به تخمک‌گذاری ممکن است ۳۰ برابر بیش‌تر از اوایل چرخه ترشحات دهانه رحم داشته باشد. اگر فردی دیرتر از حد معمول تخمک‌گذاری کند، ممکن است آن را به عنوان نشانه‌ای از بارداری تلقی کند.

بررسی زمان تخمک‌گذاری، می‌تواند مبین تغییرات ترشحات گردن رحم باشد.

ترشحات عفونی در بارداری چگونه است؟

برخی عفونت‌ها، ممکن است باعث تغییر ترشحات گردن رحم شود، مانند عفونت‌های قارچی و باکتریایی. در صورتی‌که ترشحات واژنی شما به‌شکل زیر است با پزشک مشورت کنید:

• ترشحات سفید و سفت مانند پنیر لور

• ترشحات قهوه‌ا‌ی رنگ

• ترشحات زرد روشن یا سبز

ترشحات بدبو

در صورت احتمال بارداری، این عفونت‌ها حتما باید درمان شود، زیرا برخی عفونت‌ها برای سلامت مادر باردار و جنین خطرناک است.

نشانه‌های دیگر بارداری

مطمئن‌ترین آزمایش برای تایید بارداری پس از یک دوره عدم قاعدگی، نتیجه مثبت تست بارداری است. نشانه‌های بالقوه دیگر شامل موارد زیر است:

• نفرت از برخی غذاها و بوها

ویار غذایی

• استفراغ و حالت تهوع

• سرگیجه

• لکه‌بینی

• درد در پستان‌ها یا حساس شدن آن‌ها

• احساس خستگی

• تغییرات خلقی

• سردرد

• نیاز به ادرار کردن زیاد

به خاطر داشته باشید، برخی مشکلات دیگر پزشکی نیز ممکن است این نشانه‌ها را داشته باشد.

یک دوره عدم قاعدگی، برای تشخیص بارداری کافی نیست، زیرا بسیاری از عوامل می‌توانند باعث تاخیر در قاعدگی شود. برای اطمینان بیش‌تر از نتیجه، یک تست بارداری در منزل انجام دهید یا برای آزمایش خون به پزشک مراجعه کنید.

ترشحات بارداری چه رنگی است؟

ترشحات واژن در بارداری ممکن است بی رنگ، ژله ای یا شفاف باشد، بعلاوه ترشحات سفید که حالت پنیری ندارند نیز طبیعی محسوب می شود اما ترشحات سبز، زرد، قهوه ای، قرمز و ... طبیعی محسوب نمی شوند.

چه زمانی با پزشک مشورت کنید؟

فرد در صورت مشاهده موارد زیر باید با پزشک مشورت کند:

• در صورتی‌که دارای ترشحات غلیظ و سفیدرنگ و به شکل پنیر لور است.

• ترشحاتی به رنگ زرد، ‌قهوه‌ای یا سبز.

• ترشحات بدبو.

• تجربه خارش، سوختگی یا بوی ناخوشایند در واژن.

• درد در هنگام ارتباط جنسی یا ادرار کردن.

اگر بیش از یک سال است که قصد باردار شدن دارید، اما هنوز موفق نشده‌اید، لازم است با پزشک مشورت کنید.

ترشحات بارداری چه رنگی است؟

خلاصه مطالب

اوایل دوران بارداری، ممکن است، ترشحات گردن رحم رقیق‌ و آبکی‌تر باشد. در صورتی‌که فرد تجربه خونریزی تخمک‌گذاری دارد،‌ ممکن است ترشحات او حاوی کمی خون باشد. با این حال، عوامل دیگر به همراه نشانه‌های اولیه بارداری می‌تواند باعث این تغییرات شود.

پیگیری تغییرات مخاط دهانه رحم راهی مطمئن برای تشخیص بارداری نیست. اگر بانویی می‌خواهد بارداری خود را بررسی کند، باید از تست‌های خانگی یا آزمایش استفاده کند.

مطالعه بیشتر:

آیا ترشحات زرد رنگ در بارداری خطرناک است؟

انواع ترشحات واژن در دوران بارداری را بهتر بشناسید

ترشحات طبیعی واژن در بارداری و ترشحات غیرطبیعی چگونه است؟

ترشحات ژله ای در بارداری نشانه چیست وآیا این ترشحات طبیعیست؟

?پرسش و پاسخ های ترشحات بارداری چه رنگی است؟

ترشحات بارداری چه رنگی است؟

ترشحات واژن در بارداری ممکن است بی رنگ، ژله ای یا شفاف باشد، بعلاوه ترشحات سفید که حالت پنیری ندارند نیز طبیعی محسوب می شود اما ترشحات سبز، زرد، قهوه ای، قرمز و ... طبیعی محسوب نمی شوند.

ترشحات واژن در اوایل دوران بارداری چگونه است؟

اوایل دوران بارداری، ممکن است ترشحات گردن رحم رقیق‌ و آبکی‌تر باشد. در صورتی‌که فرد تجربه خونریزی تخمک‌گذاری دارد،‌ ممکن است ترشحات او حاوی کمی خون باشد. با این حال، عوامل دیگر به همراه نشانه‌های اولیه بارداری می‌تواند باعث این تغییرات شود.

چه ترشحاتی در بارداری طبیعی نیست؟

فرد در صورت مشاهده موارد زیر باید با پزشک مشورت کند: در صورتی‌که دارای ترشحات غلیظ و سفیدرنگ و به شکل پنیر لور است. ترشحاتی به رنگ زرد، ‌قهوه‌ای یا سبز. ترشحات بدبو. تجربه خارش، سوختگی یا بوی ناخوشایند در واژن. درد در هنگام ارتباط جنسی یا ادرار کردن.

ترشحات عفونی در بارداری چگونه است؟

برخی عفونت‌ها، ممکن است باعث تغییر ترشحات گردن رحم شود، مانند عفونت‌های قارچی و باکتریایی. در صورتی‌که ترشحات واژنی شما به‌شکل زیر است با پزشک مشورت کنید: ترشحات سفید و سفت مانند پنیر لور. ترشحات قهوه‌ا‌ی رنگ. ترشحات زرد روشن یا سبز. ترشحات بدبو

منبع: medicalnewstoday