The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

تفاوت علائم پریود و بارداری و چگونه می توان آن را تشخیص داد؟

به مجموعه‌ای از علائم مربوط به چرخه قاعدگی، سندرم پیش از قاعدگی (PMS) می‌گویند. معمولا PMS، یک تا دو هفته قبل از قاعدگی رخ می‌دهد و به محض شروع قاعدگی از بین می‌رود. نشانه‌های PMS، بسیار شبیه به علائم اوایل بارداری است. مقاله زیر را بخوانید تا تفاوت‌های آن‌ها را دریابید. اما به خاطر بسپارید، این تفاوت‌ها نامحسوس و از شخصی به شخص دیگر است. در ادامه این مقاله به شما خواهیم گفت که تفاوت علائم پریود و بارداری چیست و چگونه می توان آن را تشخیص داد.

تفاوت علائم پریود و بارداری چیست؟

تفاوت علائم پریود و بارداری درحقیقت بسیار کم است و پیدا کردن و تشخیص آنها به دقت زیادی نیاز دارد. ازجمله تفاوت علائم پریود و بارداری شامل:

1. درد در پستان‌ها

PMS: در طول سندرم پیش از قاعدگی (PMS)، ورم و درد در پستان‌ها، در نیمه دوم چرخه قاعدگی رخ می‌دهد. درد ممکن است از خفیف تا شدید باشد و شدیدترین حالت آن دقیقا قبل از شروع قاعدگی است. بانوانی که در سال‌های باروری خود قرار دارند، نشانه‌های دردناک‌تری خواهند داشت.

ممکن است احساس کنید بافت پستان مخصوصا در نواحی خارجی دارای پستی و بلندی است. ممکن است احساس کنید، پستان‌‌ها پر و سنگین است و دردی مبهمی دارید. با کاهش سطح پروژسترون، درد پستان‌ها نیز با شروع قاعدگی یا کمی پس از آن کم‌کم بهبود پیدا می‌کند.

بارداری: در اوایل دوران بارداری ممکن است پستان‌‌ها نسبت به لمس بسیار حساس شده و در این ناحیه احساس درد داشته باشید. همچنین ممکن است احساس کنید پستان‌ها سنگین‌تر و پرتر هستند. این درد و ورم معمولا یک یا دو هفته پس از بادار شدن اتفاق می‌افتد و مدتی همراه شما خواهد بود، زیرا به دلیل بارداری سطح پروژسترون بالا رفته است.

2. خونریزی

PMS: معمولا در طول سندرم پیش از قاعدگی، خونریزی یا لکه‌بینی نخواهید داشت. زمانی‌که قاعدگی اتفاق می‌افتد،‌ جریان خون به طرز قابل ملاحظه‌ای شدیدتر شده و تا یک هفته ادامه دارد.

بارداری: در مورد برخی بانوان،‌ اولین نشانه بارداری، خونریزی خفیف یا لکه‌بینی به رنگ صورتی یا قهوه‌ای کم‌رنگ است. این اتفاق معمولا ۱۰ تا ۱۴ روز پس از لقاح اتفاق می‌افتد و آن‌قدر نیست که پد یا تامپون را پر کند. لکه‌بینی، تنها به مدت یک یا دو روز ادامه دارد، بنابراین کوتاه‌تر از دوره قاعدگی است.

3. تغییرات خلقی

PMS: امکان دارد در دوران سندرم پیش از قاعدگی زودرنج و کمی بدخلق شوید. ممکن است گریه کنید و اضطراب داشته باشید. این نشانه‌ها معمولا پس از این‌که قاعدگی آغاز ‌شود،‌ از بین خواهد رفت.

انجام کمی تمرین‌های ورزشی و یا خواب کافی، کمک می‌کند تا دوران PMS را راحت‌تر سپری کنید. به هر حال اگر به مدت دو هفته یا بیش‌تر احساس ناراحتی، آشفتگی، ناامیدی یا کاهش انرژی دارید، ممکن است به افسردگی دچار شده باشید و بهتر است با پزشک خود مشورت کنید.

بارداری: در صورتی‌که باردار هستید، امکان دارد دچار تغییرات خلقی شوید که تا بدنیا آمدن کودک ادامه دارد. در طول بارداری احتمال زیادی وجود دارد که احساساتی شوید. ممکن است غمگین شوید و به‌سادگی گریه‌تان بگیرد.

مانند مورد PMS ممکن است این نشانه‌های اخیر بیان‌گر افسردگی نیز باشد. اگر نگران علائم خود هستید و فکر می‌کنید ممکن است دچار افسردگی شده باشید، حتما با پزشک خود مشورت کنید. افسردگی در دوران بارداری شایع و قابل درمان است.

4. خستگی

PMS: در این دوران خستگی و اختلال خواب شایع است. این نشانه‌ها با شروع قاعدگی از بین خواهد رفت. انجام فعالیت‌های ورزشی به بهبود خواب و کاهش خستگی شما کمک خواهد کرد.

بارداری: هنگامی‌که باردار هستید، ‌افزایش سطح هورمون پروژسترون ممکن است باعث خستگی شما شود. خستگی در طول سه ماهه اول بارداری آشکارتر است، اما همچنان تا آخر بارداری همراه شما خواهد بود. برای این‌که به بدن خود کمک کنید تا با این خستگی مقابله کند، خوب غذا بخورید و خواب کافی داشته باشید.

5. تهوع

PMS: در صورتی‌که قاعدگی شما به تاخیر افتاده، نباید انتظار حالت تهوع یا استفراغ داشته باشید، اما برخی مشکلات گوارشی ممکن است با PMS همراه باشد.

بارداری: تهوع صبحگاهی کلاسیک‌ترین و واضح‌ترین نشانه‌ بارداری است. تهوع معمولا یک ماه پس از این‌که بارداری شما آغاز می‌شود، رخ می‌دهد. احتمال دارد همراه با حالت تهوع استفراغ نیز رخ بدهد. به رغم این‌که به آن «تهوع صبحگاهی» می‌گویند، امکان دارد در هر ساعتی از روز اتفاق بیفتد. هرچند احتمال دارد تمام بانوان این حالت را تجربه نکنند.

6. ویار و بیزاری از غذا

PMS: در دوران سندرم پیش از قاعدگی، ممکن است متوجه شده باشید که عادات غذایی شما تغییر می‌کند. ممکن است هوس خوردن شکلات، کربوهیدرات، ‌قندها، شیرینی‌ها یا غذاهای نمکی بکنید یا ممکن است اشتهای‌تان بسیار زیاد شود. این ویارها در دوران بارداری به همین میزان نخواهد بود.

بارداری: در بارداری ممکن است هوس شدیدی برای غذایی خاص داشته باشید و به غذاهای دیگر کاملا بی‌علاقه شوید. همچنین ممکن است از برخی بوها و طعم‌ها که در گذشته دوست داشتید، بیزار شوید. این تاثیرات می‌تواند در تمام دوران بارداری ادامه داشته باشد.

همچنین، ممکن است دچار هرزه‌خواری یا پیکا شوید. به این معنا که علاقه به خوردن مواد غذایی بدون ارزش غذایی مانند یخ، خاک، تکه‌های رنگ خشک‌ شده یا تکه‌های فلز داشته باشید. اگر ویار خوردن این مواد را دارید، با پزشک خود مشورت کنید.

7. گرفتگی عضلات و درد شکم

PMS: در دوران سندرم پیش از قاعدگی، ممکن است تجربه قاعدگی دردناک یا دیسمینوره داشته باشید، که شامل گرفتگی‌هایی است که ۲۴ تا ۴۸ ساعت قبل از قاعدگی رخ می‌دهد. به احتمال زیاد در دوران قاعدگی درد کاهش پیدا کرده و در نهایت تا اواخر خونریزی از بین خواهد رفت.

گرفتگی‌های قاعدگی معمولا پس از یک بار بارداری یا با بالا رفتن سن برطرف خواهد شد. برخی بانوان با نزدیک شدن به یائسگی، گرفتگی‌های شدیدتری را تجربه خواهند کرد.

بارداری: اوایل دوران بارداری، ممکن است گرفتگی‌های خفیف تا شدید را تجربه کنید. این گرفتگی‌ها ممکن است مانند گرفتگی‌های خفیفی باشد که در دوران قاعدگی تجربه می‌کنید. اما زیر شکم یا پایین کمر رخ می‌دهند.

درصورتی‌که تجربه سقط جنین داشته‌ا‌ید، ‌این نشانه‌‌ها را دست کم نگیرید. استراحت کنید و اگر برطرف نشد با پزشک مشورت کنید. زمانی‌که باردار هستید، ممکن است برای هفته‌ها یا ماه‌‌ها دچار گرفتگی باشید. اگر از بارداری خود مطمئن هستید و این گرفتگی‌ها با خونریزی یا ترشحات آبکی همراه است، ‌بلافاصله به پزشک مراجعه کنید.

چکیده مطالب

لازم است که به تفاوت علائم پریود و بارداری دقت کنید. اگر باردار هستید، آگاهی زودهنگام باعث می‌شود بهتر بتوانید از خود مراقبت کنید. بهترین راه برای تشخیص سندرم پیش از قاعدگی و علائم اولیه بارداری، استفاده از تست بارداری است.

نشانه‌های مربوط به تفاوت علائم پریود و بارداری خود را یادداشت کنید، به شما کمک می‌کند متوجه هرگونه تغییری در الگوی خود شوید. در صورتی‌که سؤالی دارید یا نگران هر کدام از نشانه‌ها هستید، به پزشک مراجعه کنید.

مطالعه بیشتر:

علائم بارداری قبل از پریود چیست؟

تفاوت درد لانه گزینی با درد پریود در چیست؟

تشخیص خونریزی لانه گزینی و نشانه های آن چگونه است؟

خونریزی لانه گزینی و خونریزی عادت ماهانه چه تفاوتی دارند؟

?پرسش و پاسخ های تفاوت علائم پریود و بارداری

لکه بینی در اوایل بارداری با لکه بینی اوایل پریودی چه فرقی دارد؟

معمولا در طول سندرم پیش از قاعدگی، خونریزی یا لکه‌بینی نخواهید داشت. زمانی‌که قاعدگی اتفاق می‌افتد،‌ جریان خون به طرز قابل ملاحظه‌ای شدیدتر شده و تا یک هفته ادامه دارد. در مورد برخی بانوان،‌ اولین نشانه بارداری، خونریزی خفیف یا لکه‌بینی به رنگ صورتی یا قهوه‌ای کم‌رنگ است. این اتفاق معمولا ۱۰ تا ۱۴ روز پس از لقاح اتفاق می‌افتد و آن‌قدر نیست که پد یا تامپون را پر کند. لکه‌بینی، تنها به مدت یک یا دو روز ادامه دارد، بنابراین کوتاه‌تر از دوره قاعدگی است.

خستگی قبل از قاعدگی با خستگی اوایل بارداری چه فرقی دارد؟

در دوران قبل از قاعدگی خستگی و اختلال خواب شایع است. این نشانه‌ها با شروع قاعدگی از بین خواهد رفت. انجام فعالیت‌های ورزشی به بهبود خواب و کاهش خستگی شما کمک خواهد کرد. هنگامی‌که باردار هستید، ‌افزایش سطح هورمون پروژسترون ممکن است باعث خستگی شما شود. خستگی در طول سه ماهه اول بارداری آشکارتر است، اما همچنان تا آخر بارداری همراه شما خواهد بود. برای این‌که به بدن خود کمک کنید تا با این خستگی مقابله کند، خوب غذا بخورید و خواب کافی داشته باشید.

درد زیر شکم قبل از قاعدگی با اوایل بارداری چه فرقی دارد؟

در دوران سندرم پیش از قاعدگی، ممکن است تجربه قاعدگی دردناک یا دیسمینوره داشته باشید، که شامل گرفتگی‌هایی است که ۲۴ تا ۴۸ ساعت قبل از قاعدگی رخ می‌دهد. به احتمال زیاد در دوران قاعدگی درد کاهش پیدا کرده و در نهایت تا اواخر خونریزی از بین خواهد رفت. اوایل دوران بارداری، ممکن است گرفتگی‌های خفیف تا شدید را تجربه کنید. این گرفتگی‌ها ممکن است مانند گرفتگی‌های خفیفی باشد که در دوران قاعدگی تجربه می‌کنید. اما زیر شکم یا پایین کمر رخ می‌دهند.

آیا ممکنه باردار نباشیم و در زمان نزدیک پریودی حالت تهوع بگیریم؟

در صورتی‌که قاعدگی شما به تاخیر افتاده، نباید انتظار حالت تهوع یا استفراغ داشته باشید، اما برخی مشکلات گوارشی ممکن است با PMS همراه باشد. بارداری: تهوع صبحگاهی کلاسیک‌ترین و واضح‌ترین نشانه‌ بارداری است. تهوع معمولا یک ماه پس از این‌که بارداری شما آغاز می‌شود، رخ می‌دهد. احتمال دارد همراه با حالت تهوع استفراغ نیز رخ بدهد. به رغم این‌که به آن «تهوع صبحگاهی» می‌گویند، امکان دارد در هر ساعتی از روز اتفاق بیفتد. هرچند احتمال دارد تمام بانوان این حالت را تجربه نکنند.

منبع: healthline