The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

گره خوردن بند ناف چیست و چگونه می توان از آن پیشگیری کرد؟

همانطور که از نام آن پیداست گره خوردن بند ناف به معنای پیچ خوردگی و ایجاد گره در بند ناف است. گرچه این واقعه چندان شایع نیست اما درصورت بروز می تواند مشکلاتی را در خون رسانی به جنین ایجاد کند. در این مطلب به شما خواهیم گفت گه آیا می توان از گره خوردن بند ناف جلوگیری کرد؟ تا پایان مطلب ما را همراهی کنید.

گره خوردن بند ناف در دوران بارداری 

تحت نظارت داشتن جنین معمولاً بهترین روش برای برخورد با مشکل گره خوردن بند ناف است. گره بند ناف دقیقا همان چیزی است که گفته می‌شود. یعنی ایجاد یک گره در بند ناف جنین. بعضی از گره‌ها در دوران بارداری و زمانی که جنین در داخل کیسه آمنیوتیک می‌چرخد شکل می‌گیرد و گره‌های دیگر هنگام زایمان به وجود می‌آیند.

گره خوردن بند ناف چقدر شایع است؟

گره‌های بند ناف تقریباً در یکی از ۱۰۰ بارداری رخ می‌دهد. (شایع‌ترین گره بند ناف، نوکال کورد است، یک اصطلاح فنی برای زمانی که بند ناف به دور گردن جنین پیچیده می‌شود. نوکال کورد در حدود یک چهارم از تمام بارداری‌ها اتفاق می‌افتد اما به ندرت برای جنین خطرساز می‌شود.)

چه کسی بیشتر در معرض خطر است؟

جنین‌هایی که بند ناف بلند دارند و همچنین آنهایی که دارای جثه کوچک‌تری هستند در معرض خطر بیشتری برای داشتن گره‌های واقعی هستند. بارداری دوقلویی مونوآمنیوتیک (دوقلوهای همسان که دارای کیسه آمنیوتیک مشترک هستند) یا داشتن مایع آمنیوتیک بیش از حد، ممکن است یک مادر را مستعد بارداری با گره بند ناف کند.

علائم گره خوردن بند ناف جنین چیست؟

شایع‌ترین علامت گره بند ناف کاهش تحرک جنین پس از هفته ۳۷ بارداری است. اگر گره در حین زایمان رخ دهد، مانیتور جنین ضربان قلب غیرطبیعی را تشخیص می‌دهد.

آیا باید نگران باشید؟

ماده‌ای به نام ژله وارتون اطراف رگ‌های خونی مهم بند ناف وجود دارد و حتی در هنگام گره خوردن بند ناف از این رگ‌ها محافظت می‌کند. این بدان معنی است که شانس با شما و جنین‌تان یار است زیرا یک گره محکم واقعی ایجاد نمی‌شود. تا زمانی که گره سست باقی بماند، به جنین شما آسیب نمی‌رسد. اما اگر گره سفت شود، می‌تواند در گردش خون میان جفت و جنین اختلال ایجاد شود و باعث محرومیت او از اکسیژن شود. چنین عارضه‌ای به احتمال زیاد در هنگام عبور نوزاد از کانال تولد رخ می‌دهد، اما این‌ گونه موارد نادر است.

آنچه شما می‌توانید انجام دهید

هیچ کاری برای جلوگیری از گره خوردن بند ناف وجود ندارد. با این وجود می‌توانید نظارت کامل بر روند رشد جنین خصوصاً در مراحل پایانی بارداری و نظارت بر ضربان قلب جنین و تماس با پزشک در صورت تغییر در حرکات جنین داشته باشید. اگر در حین زایمان گره بند ناف سفت شود، پزشک شما قادر خواهد بود افت ضربان قلب نوزاد را تشخیص دهد و تصمیمات مناسبی را برای اطمینان از ایمنی تولد نوزاد اتخاذ کند. زایمان فوری معمولاً با عمل سزارین، اغلب بهترین روش است.

 

بیشتر بدانید:

1- علت پیچ خوردن بند ناف دور گردن جنین چیست؟

2- درمان پیچیدن بند ناف دور گردن جنین چیست؟

3- پیچیدن بند ناف دور گردن جنین چه علائمی دارد؟ خطرناک است؟

4- چرا بند ناف دور گردن جنین می پیچد؟

منبع: whattoexpect