The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

قرص متیل ارگونوین در شیردهی مجاز و بی خطر است؟

دوران پس از زایمان، برای آن دسته از مادرانی که از سینه های خود به نوزادشان شیر می دهند، درست به اندازه دوران بارداری حساس است، زیرا هر چیزی که می خورند، از طریق شیر به فرزند دلبندشان رسیده و می تواند سلامت او را تحت تاثیر قرار دهد. یکی از نگرانی های مادران در این دوران در مورد دارویی به نام متیل ارگونوین است که در برخی شرایط خاص تجویز می شود. این مقاله پاسخی به این نگرانی است که آیا مصرف قرص متیل ارگونوین در شیردهی مجاز و بی خطر است؟

متیل ارگونوین، چه دارویی است؟

متیل ارگونوین مالئات (Methylergonovine Maleate) که با نام تجاری مترژین یا مترژن (Methergine) نیز شناخته می شود، یک آلکالوئید ارگوت نیمه مصنوعی و آگونیست دوپامین است که در اشکال دارویی قرص و آمپول در بازار دارویی در دسترس است.

متیل ارگونوین به دلیل کارکرد مشابه به هورمون اکسی توسین، بر عضله صاف رحم خانم ها اثر گذاشته و در نتیجه باعث بهبود تن این عضلات و انقباض آن ها می شود. بر همین اساس از متیل ارگونوین برای این اهداف پزشکی استفاده می شود:

- افزایش قدرت، مدت زمان و دفعات انقباضات رحمی و در نتیجه القای زایمان،

- کمک به خروج جفت پس از زایمان،

- کمک به خروج بقایای بارداری بعد از زایمان و یا سقط جنین،

- درمان خونریزی بعد از زایمان و یا سقط جنین،

- و پیشگیری و کنترل خونریزی و سایر مشکلات رحمی پس از زایمان همچون جمع و کوچک نشدن رحم (آتونی) که عاملی برای خونریزی های شدید است.

به علاوه بد نیست بدانید که ترکیبات ارگونین می توانند در بهبود سردردهای میگرنی نیز موثر باشند.

مقدار و نحوه مصرف، بسته به علت تجویز متفاوت بوده و بسته به شرح حال بیمار و همچنین حال عمومی و وزن او توسط پزشک متخصص تعیین می گردد.

تداخلات دارویی متیل ارگونوین

تداخلات دارویی ممکن است نحوه عملکرد داروهای شما را تغییر داده و یا خطر عوارض جانبی جدی را افزایش دهند. بنابراین پیش از مصرف متیل ارگونوین، حتما لیست داروهای مصرفی خود را به اطلاع پزشکتان برسانید. برخی از محصولاتی که ممکن است با این دارو تداخل داشته باشند، عبارت هستند از:

- سایر آلکالوئیدهای ارگوت (مانند ارگوتامین و دی هیدرو ارگوتامین)،

- داروهای میگرن "تریپتان" (مانند التریپتان، ریزاتریپتان و سوماتریپتان)،

- ضد قارچ های آزول (مانند ایتراکونازول و کتوکونازول)،

- مهارکننده های پروتئاز اچ آی وی (HIV) (مانند لوپیناویر، ریتوناویر و ریتوناویر)،

- آنتی بیوتیک های ماکرولید (مانند اریترومایسین و کلاریترومایسین)،

- ریفامایسین ها (مانند ریفامپین و ریفابوتین)،

- نفازودون (یک داروی ضد افسردگی) و ....

به علاوه به یاد داشته باشید که برای حفظ اثربخشی متیل ارگونوین، قرص ها را در دمای اتاق و دور از نور و رطوبت نگهداری کنید.

آیا مصرف قرص متیل ارگونوین در شیردهی مجاز و بی خطر است؟

همانطور که اشاره شد، در برخی شرایط همچون نیاز به کنترل خونریزی رحمی پس از زایمان، پزشک قرص متیل ارگونوین را تجویز می نماید. اما آیا مادرانی که از سینه های خود شیردهی دارند نیز می توانند با خیال راحت از فواید مصرف متیل ارگونوین در شیردهی بهره مند شوند؟ پاسخ این است که متاسفانه متیل ارگونوین به مقدار اندک در شیر مادران ترشح می شود و ممکن است بر نوزاد شیرخوار اثر سوء داشته باشد. به علاوه این دارو ممکن است مقدار شیر مادر را کاهش دهد. بنابراین مصرف متیل ارگونوین در شیردهی، جز موارد ضروری که پزشک صلاح ببیند، توصیه نمی شود.

برخی محققان بر این باورند که در صورت نیاز به مصرف متیل ارگونوین در شیردهی، بهتر است شیر دادن از سینه ها را به صورت موقت متوقف کرده و برای شروع مجدد شیردهی حداقل 12 ساعت بعد از مصرف آخرین دوز صبر کنید. به علاوه مصرف میوه ها، سبزیجات و مایعات را در حین مصرف متیل ارگونوین در شیردهی افزایش دهید، تا دارو هر چه سریعتر از بدن خارج شده و به میزان کمتری در شیر ترشح شود. البته برخی دیگر قطع شیردهی را اقدام مناسبی نمی دانند. بنابراین بهتر است در این مورد با پزشک خود مشورت نمایید.

خطرات و عوارض قرص متیل ارگونوین در شیردهی

معمول ترین عوارضی که در پی مصرف قرص متیل ارگونوین در شیردهی ممکن است رخ دهند، عبارت هستند از:

- سردرد،

- حالت تهوع،

- استفراغ،

- سرگیجه،

- سریع شدن ضربان قلب،

- احساس درد در قفسه سینه،

- تنگ شدن نفس،

- درد، قرمزی و یا تورم بازوها یا پاها،

- تغییرات بینایی،

- سرد شدن دست و پا،

- تشنج (نادر اما جدی)،

- واکنش آلرژیک به قرص متیل ارگونوین در شیردهی (نادر اما جدی) و بروز بثورات و ضایعات پوستی، خارش و متورم شدن صورت، زبان و گلو.

به خاطر داشته باشید که در صورت بروز هر یک از این عوارض جانبی ناشی از قرص متیل ارگونوین در شیردهی، سریعاً به پزشک خود اطلاع دهید. به علاوه لازم است بدانید که این عوارض برای تمامی مصرف کنندگان قابل انتظار هستند اما اینکه به جز این موارد، آیا مصرف متیل ارگونوین در شیردهی، با عوارض جانبی دیگری نیز همراه است یا خیر، هنوز اطلاع دقیقی در دست نیست، زیرا مطالعات کافی بر روی انسان صورت نگرفته است و به همین دلیل با توجه به وارد شدن این دارو در شیر، توصیه بر این است که در مورد مصرف متیل ارگونوین در شیردهی با احتیاط عمل کرد.

مطالعه بیشتر:

مترونیدازول در شیردهی آیا برای مادر و نوزاد ضرر دارد؟

استفاده از داروهای خواب آور گیاهی در بارداری و شیردهی

آلپرازولام در شیردهی،آیا مصرف آلپرازولام در شیردهی مجاز است؟

قرص پیشگیری از بارداری در دوران شیردهی چگونه مصرف می شود؟

?پرسش و پاسخ های قرص متیل ارگونوین در شیردهی

آیا مصرف متیل ارگونوین در شیردهی مجاز و بی خطر است؟

پاسخ این است که متاسفانه متیل ارگونوین به مقدار اندک در شیر مادران ترشح می شود و ممکن است بر نوزاد شیرخوار اثر سوء داشته باشد. به علاوه این دارو ممکن است مقدار شیر مادر را کاهش دهد. بنابراین مصرف متیل ارگونوین در شیردهی، جز موارد ضروری که پزشک صلاح ببیند، توصیه نمی شود.

چگونه می توان از قرص متیل ارگونوین در شیردهی استفاده کرد؟

در صورت نیاز به مصرف متیل ارگونوین در شیردهی، بهتر است شیر دادن از سینه ها را به صورت موقت متوقف کرده و برای شروع مجدد شیردهی حداقل 12 ساعت بعد از مصرف آخرین دوز صبر کنید. به علاوه مصرف میوه ها، سبزیجات و مایعات را در حین مصرف متیل ارگونوین در شیردهی افزایش دهید، تا دارو هرچه سریعتر از بدن خارج شده و به میزان کمتری در شیر ترشح شود. البته برخی دیگر قطع شیردهی را اقدام مناسبی نمی دانند. بنابراین بهتر است در این مورد با پزشک خود مشورت نمایید.

خطرات و عوارض متیل ارگونوین در شیردهی چیست؟

معمول ترین عوارضی که در پی مصرف متیل ارگونوین ممکن است رخ دهند، عبارت هستند از: سردرد، حالت تهوع، استفراغ، سرگیجه، سریع شدن ضربان قلب، احساس درد در قفسه سینه،

آیا امکان واکنش آلرژیک به قرص متیل ارگونوین وجود دارد؟

- واکنش آلرژیک نادر اما جدی و بروز بثورات و ضایعات پوستی، خارش و متورم شدن صورت، زبان و گلو،