The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

آلپرازولام در شیردهی،آیا مصرف آلپرازولام در شیردهی مجاز است؟

آلپرازولام دارویی است که برای درمان استرس و اضطراب مورد استفاده قرار گرفته و تا حدی آرامبخش و خواب آور است. میدانید که مصرف داروهایی همچون آلپرازولام در دوران بارداری ممنوع است اما آیا مصرف آلپرازولام در شیردهی نیز ممنوعیت دارد؟ با ما تا پایان این مطلب همراه باشید تا همه چی را درمورد خوردن آلپرازولام در شیردهی  برای شما شرح دهیم.

مصرف آلپرازولام در شیردهی

این صحنه ای است که مادران با آن آشنا هستند: به تازگی نوزاد کوچکی را به این دنیا آورده اید و با یک دنیا استرس مواجه هستید. او مدام گریه می کند، شما نمی دانید چرا؟! نمی‌‌توانید به کارهای خانه برسید، و احساس استیصال می‌کنید و وقتی نمی دانید که چه کنید تا اوضاع را سرو سامان بدهید، مضطرب و نگران می شوید. حقیقت موضوع این است که ماه های پس از زایمان، برای بعضی از مادران از سخت ترین زمان هایی است که تا به حال داشته اند. به دلیل تغییرات هورمونی دچار آشفتگی عاطفی می شوید و اگر به فرزندتان شیر می‌دهید، بدن خود را با یک انسان دیگر به اشتراک می گذارید و این باعث می شود که یافتن وقت برای دوش گرفتن هم سخت باشد، چه برسد به مراقبت از سلامت روانی‌تان.

بنابراین طبیعی است که گاهی اوقات به کمی تسکین نیاز داشته باشید. ما اغلب در مورد افسردگی پس از زایمان می شنویم، ولی کمتر درباره‌‌ی اضطراب پس از زایمان صحبت می شود و این درحالی است که این بیماری تا 10 درصد مادران را مبتلا می‌کند. اما برای درمان آن باید چه کرد؟

قبل از بارداری، شاید خوردن قرصی برای کمک به درمان اضطراب کافی بود. اما حالا که شما یک مادر شیرده هستید، باید مراقب آنچه که مصرف می کنید، باشید. آلپرازولام از موثرترین داروها در درمان اضطراب است. این سوال برای مادرانی که مبتلا به اضطراب هستند، مطرح است که آیا می توان در دوران شیردهی از آلپرازولام استفاده کرد؟

آلپرازولام چیست؟

آلپرازولام که به نامهای تجاری زاناکس Xanax XR ، Xanax و Niravam شناخته می شود، دارویی است که برای درمان اضطراب و اختلالات هراس به کار می رود.

 آلپرازولام در کلاس داروهای بنزودیازپین است. بنزودیازپین ها ("بنزو") با ویژگی اعتیاد بالا شناخته شده اند و زاناکس به دلیل عملکرد سریع و ترکیب شیمیایی بی‌نظیر یکی از بالاترین اعتیادهای دارویی را دارد. زاناکس یکی از بنزوهایی است که اغلب تجویز می شود و نباید بدون نسخه پزشک استفاده شود.

آیا مصرف آلپرازولام در زمان شیردهی مجاز است؟

 توصیه نمی شود خانمهایی که شیرده هستند ازآلپرازولام استفاده کنند. زیرا این ماده می تواند به شیر مادر منتقل شود و آسیب بالقوه ای را برای نوزادان به وجود آورد.

تمامی داروهایی که در زمان شیردهی تجویز می‌شوند، ازجمله آلپرازولام توسط سازمان غذا و داروی آمریکا به دسته هایی تقسیم می شوند که میزان ایمنی آنها را برای استفاده در دوران بارداری و شیردهی تعیین می کند. داروهای دسته A، ایمن ترین داروها در دوران شیردهی هستند. در حالی که داروهای دسته D که شامل آلپرازولام هم است، خطراتی برای سلامت نوزادان دارند.

البته پزشکان ممکن است در حالی که مادر شیرده است، دوزهای کمی از زاناکس را تجویز کنند. هرچند که این دوز کم هم، بدون خطر نیست. مادرانی که از آلپرازولام استفاده می کنند، ممکن است اثری از دارو را در شیر خود داشته باشند، که می تواند باعث افزایش عوارض جانبی در یک نوزاد شود.

خطرات مصرف آلپرازولام در شیردهی 

شیر مادر که حاوی اثری از داروی زاناکس است، ممکن است خطرات جدی‌ای برای شیرخواران به همراه داشته باشد، از جمله اعتیاد به قرص های آرامبخش و علائم ترک مواد مخدر.

اثرات آلپرازولام (زاناکس) بر نوزادان:

نوزادانی که از طریق شیر مادر در معرض زاناکس هستند، ممکن است تحت تاثیر عوارض جانبی این دارو قرار بگیرند.

این تأثیرات شامل موارد زیر است:

• خوابیدن زیاد یا بی‌حالی

• افزایش تحریک پذیری

• اختلالات خواب

• کاهش وزن (به دلیل افزایش استرس)

مصرف تنها یک دوز آلپرازولام، نمی تواند نوزاد را در معرض خطر قابل توجهی قرار دهد. ولی استفاده مکرر از این دارو، ممکن است باعث وابستگی به این ماده در شیرخوار شود. نوزادانی که از طریق شیردهی به این دارو اعتیاد پیدا کرده اند، ممکن است بعد از قطع مصرف شیر مادر، علائم ترک را تجربه کنند.

این علائم ترک می تواند شامل موارد زیر باشد:

• دوره های گریه بیش از حد یا ناگهانی

• افزایش تحریک پذیری

• مشکل در خواب

• اضطراب

عواقب تهدید کننده زندگی رایج نیست، اما کودکانی که دوزهای زیادی ازاین دارو را از طریق شیر مادر مصرف می کنند ممکن است در معرض خطر تنفس آهسته یا غیرطبیعی باشند.

تاثیر قرص آلپرازولام در شیردهی

زاناکس همچنین می تواند سطح پرولاکتین در بدن مادر را افزایش می دهد. این موضوع باعث افزایش تولید شیر مادر و همچنین کاهش هورمون پروژسترون می شود که در چرخه قاعدگی مادر و خلق و خوی او نقش دارد.

اثرات آلپرازولام در شیردهی بر روی نوزادان نارس:

همه نوزادان ممکن است مستعد عوارض جانبی منفی در ارتباط با سوء استفاده از آلپرازولام در شیردهی باشند. با این حال، این خطرات در شیرخوارانی که با نگرانی های بهداشتی دیگری به دنیا می آیند، یا زودرس متولد می شوند، افزایش می یابد.

یکی از عوارض جانبی در نوزادانی که شیر مادر حاوی زاناکس را می خورند، کاهش وزن است. این یک عارضه جانبی کلی است که ممکن است بر مادر و همچنین شیرخوار تأثیر بگذارد. این اثر غالباً با افزایش سطح استرس و اضطراب مرتبط است که می تواند با استفاده زیاد از زاناکس و همچنین ترک آن اتفاق بیفتد.نوزادانی که قبلاً کم وزن به دنیا آمده اند، با این عارضه جانبی ممکن است خطر بیشتری روبرو شوند، زیرا این امر می تواند مانع رشد جسمی آنها شود. نوزادان نارس همچنین ممکن است در دوره شیردهی، حساس تر از سایر نوزادان باشند و در برابر آسیب های ناشی از قرار گرفتن در معرض داروها آسیب پذیرتر باشند.

خطرات استفاده‌ زیاد ازآلپرازولام (زاناکس) در دوران شیردهی:

عوارض جانبی رایج سوء مصرف آلپرازولام در شیردهی شامل موارد زیر است:

خواب آلودگی بیش از حد

مشکلات حافظه

مشکل در تمرکز

کندی

حالت تهوع

سردرد

گیجی

برای مادرانی که فرزند اولشان را به دنیا آورده اند، می تواند وجود اثرات ذهنی و جسمی سوء مصرف دارو، مضر باشد. ادامه استفاده از زاناکس برای مادرانی که حمایت کمی از شریک زندگی یا اعضای خانواده در مراقبت از نوزاد دریافت می کنند، ممکن است خود و نوزادشان را در معرض خطر قرار دهد.

سوء مصرف و اعتیاد به آلپرازولام

آلپرازولام دارویی است که بیشتر به دلیل توانایی آن در ایجاد احساس آرامش سریع استفاده می شود. این آرامبخشی می تواند در عرض چند دقیقه پس از استفاده ایجاد شود. افرادی که سوء مصرف زاناکس دارند، ممکن است به سرعت تحمل نسبت به دارو در آنها ایجاد شود و برای داشتن همان احساس قبلی، به دوزهای بالاتر نیاز پیدا کنند. این موضوع می تواند خطرناک باشد، زیرا می تواند باعث مصرف بیش از حد دارو یا کندی تنفس شود.

اعتیاد به داروهایی مانند زاناکس یک مشکل جدی است که می تواند باعث آسیب جسمی و عاطفی به مادر وارد کند. زنانی که اضطراب شدید یا افسردگی پس از زایمان را تجربه می کنند، باید درمان های جایگزین را استفاده کنند تا در کنار آمدن با مشکلات عاطفی به آنها کمک شود. برای کسانی که به Xanax وابسته شده اند نیز ممکن است درمان وابسته به بستری باشد تا در غلبه بر اعتیاد به آنها کمک شود.

نکاتی درباره‌ی خوردن قرص آلپرازولام در شیردهی:

• به یاد داشته باشید که شیردهی یک انتخاب شخصی است و سلامت شما و نوزادتان در اولویت است. ممکن است برخی از مادران به علت نیاز به مصرف دارو، مایل به شیر دادن به فرزند خود نباشند. صرف نظر از تصمیم شما، باید مصرف دارو، افزایش مقدار مصرف یا حتی قطع آن تحت نظر پزشک باشد. تا شما بتوانید یک محیط امن برای فرزندتان فراهم کنید و قدرت لازم را برای مراقبت از نوزادتان داشته باشید.

• عوارض جانبی رایج همراه با مصرف این دارو، شامل بی خوابی، تورم اندامها، تهوع، تعریق، تغییر در اشتها، کم شدن میل جنسی، تغییر در بینایی و سردرد است. عوارض شدیدتر ممکن است شامل افسردگی، افکار خودکشی، مشکل در ادرار کردن، زردی و درد قفسه سینه باشد. تمام عوارض جانبی باید به پزشک اطلاع داده شود.

• مهم است که قبل از مصرف زاناکس تمام داروهای مصرفی را به پزشک خود بگویید. اگر قرص های ضد بارداری، آنتی بیوتیک ها، ضد قارچ ها، داروهای ضد افسردگی، باربیتورات ها، داروهای فشار خون، داروهای اچ آی وی یا داروهای درمان تشنج مصرف می کنید، ممکن است مصرف زاناکس با آنها تداخل ایجاد کند.

• اگر شما از زاناکس برای تسکین فوری استفاده می‌کنید، مصرف یک دوز ضرری ندارد. اما اگر به طور مرتب به دنبال تسکین اضطراب خود با این دارو هستید، متخصصان پیشنهاد می کنند از داروهای ضعیف تر مانند لورازپام استفاده کنید.

به طور کلی مصرف آلپرازولام در شیردهی به هیچ وجه ایمن نبوده و با انتقال به نوزاد از طریق شیر، او را در معرض خطر قرار می دهد. بنابراین اگر به خوردن این قرص عادت دارید حتما موضوع را با متخصص درمیان بگذارید.

 مطالعه بیشتر:

1- راههای از بین بردن افسردگی پس از زایمان چیست؟

2- آیا مصرف آنتی بیوتیک در دوران شیردهی بی‌خطر است؟

3- افسردگی بعد از زایمان در پدران و علائم افسردگی چیست؟

4- آیا قرص مترونیدازول برای درمان عفونت در دوران شیردهی خطر دارد؟

?پرسش و پاسخ های آلپرازولام در شیردهی

آلپرازولام چیست؟

آلپرازولام که به نامهای تجاری زاناکس Xanax XR ، Xanax و Niravam شناخته می شود، دارویی است که برای درمان اضطراب و اختلالات هراس به کار می رود. آلپرازولام در کلاس داروهای بنزودیازپین است. بنزودیازپین ها (بنزو) با ویژگی اعتیاد بالا شناخته شده اند و زاناکس به دلیل عملکرد سریع و ترکیب شیمیایی بی‌نظیر یکی از بالاترین اعتیادهای دارویی را دارد. زاناکس یکی از بنزوهایی است که اغلب تجویز می شود و نباید بدون نسخه پزشک استفاده شود.

آیا مصرف آلپرازولام در زمان شیردهی مجاز است؟

توصیه نمی شود خانمهایی که شیرده هستند ازآلپرازولام استفاده کنند. زیرا این ماده می تواند به شیر مادر منتقل شود و آسیب بالقوه ای را برای نوزادان به وجود آورد.

اثرات آلپرازولام (زاناکس) بر نوزادان چیست؟

نوزادانی که از طریق شیر مادر در معرض زاناکس هستند، ممکن است تحت تاثیر عوارض جانبی این دارو قرار بگیرند • خوابیدن زیاد یا بی‌حالی• افزایش تحریک پذیری• اختلالات خواب• کاهش وزن (به دلیل افزایش استرس)

عوارض جانبی آلپرازولام بر روی مادر چیست؟

آلپرازولام می تواند سطح پرولاکتین در بدن مادر را افزایش می دهد. این موضوع باعث افزایش تولید شیر مادر و همچنین کاهش هورمون پروژسترون می شود که در چرخه قاعدگی مادر و خلق و خوی او نقش دارد.

منبع: romper،babymed،rehabcenter