The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

کمبوچا در بارداری و شیردهی آیا ایمن و بی خطر است؟

اگرچه هزاران سال پیش کومبوچا در چین کشف شده است، این چای تخمیر شده به دلیل مزایای بالقوه سلامتی اخیراً محبوبیت زیادی پیدا کرده است. چای کمبوچا همان مزایای سلامتی نوشیدن چای سیاه یا سبز را همراه با تأمین پروبیوتیک سالم ارائه می دهد. با این حال، ایمنی نوشیدن کمبوچا در بارداری و شیردهی کاملاً بحث برانگیز است. این مقاله به بررسی کامبوچا و مشکلات احتمالی مرتبط با نوشیدن آن در دوران بارداری و هنگام شیردهی می پردازد.

کمبوچا در بارداری و شیردهی

کامبوچا چیست؟

کامبوچا نوشیدنی تخمیری است که غالباً از چای سیاه یا سبز تهیه می شود. روند تهیه کومبوچا می تواند متفاوت باشد. با این حال به طور معمول از یک فرآیند تخمیر مضاعف بدست خواهد آمد.

به طور کلی برای کشت قارچ کامبوچا، یک اسکوبی (یک قطعه صاف و گرد باکتری ها و مخمر) در چای شیرین قرار داده می شود و برای چند هفته در دمای اتاق تخمیر می شود.

سپس کامبوچا به داخل بطری ها منتقل می شود و برای 1-2 هفته دیگر برای تخمیر گذاشته می شود تا کربنات در آن تولید شود و در نتیجه یک نوشیدنی کمی شیرین و کمی اسیدی و گوارا از آن تولید خواهد شود. کومبوچا بعد از آماده سازی معمولاً در یخچال نگهداری می شود تا روند تخمیر و کربناسیون را کندتر کند.

کومبوچا را از کجا می توانیم تهیه کنیم؟

کومبوچا را می توانید در فروشگاه های مواد غذایی پیدا کنید، اما برخی از افراد ترجیح دادند کومبوچا را خود کشت کنند که این کار به آماده سازی و نظارت دقیق نیاز دارد.

چرا کومبوچا آنقدر مفید است؟

کومبوچا منبع خوبی از پروبیوتیک ها است که روده شما را باکتری های سالم مملو می کند. پروبیوتیک ها با مزایای مختلف سلامتی از جمله سلامت دستگاه گوارش، کاهش وزن و حتی به طور بالقوه حتی به کاهش التهاب سیستمیک کمک می کنند

آیا خوردن چای و نوشیدنی کمبوچا در بارداری مجاز است؟

نگرانی در مورد نوشیدن کامبوچا در دوران بارداری یا شیردهی مساله ای است که امروزه مورد توجه متخصصان قرار گرفته. اگرچه کمبوچا فواید زیادی برای سلامتی دارد اما نکاتی وجود دارد که باید قبل از مصرف در حین بارداری یا شیردهی به خاطر بسپارید.

کمبوچا حاوی الکل است

روند تخمیر چای کومبوچا منجر به تولید الکل در مقادیر کمی می شود. کامبوچا به عنوان یک نوشیدنی "غیر الکلی" به فروش می رسد که حاوی مقادیر بسیار کمی الکل است. میزان الکل آن 0/5 درصد است که در اکثر آبجوهای غیر الکلی همان مقدار یافت می شود.

با این حال متخصصان همچنان توصیه می کنند مصرف الکل خصوصا در سه ماهه بارداری کاملاً قطع شود. از آنجا که این نوشیدنی کمی الکل دارد، ممکن است برای مادران باردار چندان مناسب نباشد.

در صورت مصرف مادر شیرده، الکل به شیر مادر منتقل می شود هرچند کم!! به طور کلی 1-2 ساعت طول می کشد تا بدن شما یک وعده الکل را متابولیزه کند.اگرچه میزان الکل موجود در کومبوچا بسیار کمتر از یک وعده الکل است، اما هنوز باید در نظر گرفته شود، زیرا نوزادان الکل را با سرعت بسیار کمتری نسبت به بزرگسالان متابولیزه می کنند پس ممکن است برایشان چندان مناسب نباشد.

کمبوچا غیرپاستوریزه است

پاستوریزاسیون روشی برای فرآوری مواد غذایی است که در آن با کمک حرارت دادن نوشیدنی ها و غذاها برای از بین بردن باکتری های مضر، مانند لیستریا و سالمونلا.

وقتی کومبوچا به خالص ترین شکل خود باشد، پاستوریزه نشده است. FDA توصیه می کند از مصرف محصولات غیرپاستوریزه در دوران بارداری، از جمله شیر، پنیرهای نرم و آب میوه های غیرپاستوریزه و ... خودداری کنید زیرا ممکن است این مواد حاوی باکتری های مضر باشند

قرار گرفتن در معرض عوامل بیماری زای مضر مانند لیستریا، می تواند به زنان باردار و نوزادان متولد نشده آسیب برساند و نیز خطر سقط جنین و مرده زایی را افزایش دهد.

کومبوچا می تواند به باکتری های مضر آلوده شود

اگرچه احتمال بروز این ماده در کومبوچا که در منزل تهیه می شود بیش از نوشیدنی های تهیه شده در بازار است در کل احتمال آلودگی کومبوچا به عوامل بیماری زای مضر وجود دارد.

متأسفانه ، همان محیط مورد نیاز برای تولید پروبیوتیک های دوستانه و مفید در کومبوچا، همان محیطی است که پاتوژن ها و باکتری های مضر نیز دوست دارند در آن رشد کنند. به همین دلیل است که تهیه کومبوچا در شرایط بهداشتی از اهمیت بالایی برخوردار است.

کامبوچا حاوی کافئین است

از آنجا که کامبوچا به طور سنتی با چای سبز یا سیاه تهیه می شود حاوی کافئین است. کافئین یک ماده محرک است و می تواند از جفت عبور کرده و وارد جریان خون جنین شود.

مقدار کافئین موجود در کومبوچاهای مختلف متفاوت است اما نکته ای است که باید بخاطر بسپارید این است که پردازش کافئین در دوران بارداری مدت زمان بیشتری طول می کشد پس شاید برای مادران باردار خوب نیست.

علاوه بر این در مادران شیرده نیز درصد کمی از کافئین در شیر مادر وارد شده و به بدن نوزاد می رسد. برخی مطالعات نشان می دهد که افزایش مصرف کافئین ممکن است با اثرات مخربی از جمله سقط جنین، وزن کم هنگام تولد و زایمان زودرس مرتبط باشد.

کمبوچا یک نوشیدنی تخمیر شده غنی از پروبیوتیک است که مزایای سلامتی زیادی را به همراه دارد.

با این حال، وقتی نوبت به نوشیدن کمبوچا در بارداری یا هنگام شیردهی می رسد، خطرات مهمی وجود دارد که که سبب می شود برای مادران باردار و شیرده مناسب نباشد.

اگرچه هیچ مطالعه وسیعی در مورد اثرات نوشیدن کامبوچا در دوران بارداری وجود ندارد، اما ممکن است به دلیل داشتن مقدار کمی الکل، کافئین و عدم پاستوریزاسیون، بهتر است از مصرف کامبوچا در دوران بارداری و شیردهی خودداری شود.

چگونه در دوران بارداری پروبیوتیک بخوریم؟

اگر می خواهید در دوران بارداری یا شیردهی غذاهای پروبیوتیک به رژیم خود اضافه کنید، به جای انتخاب کمبوچا در بارداری، ماست پروبیوتیک، دوغ کفیر تهیه شده از شیر پاستوریزه یا غذاهای تخمیر شده مانند کلم ترش را امتحان کنید.

مطالعه بیشتر:

آیا چای سبز در دوران بارداری مفید است؟

نوشیدن چای در دوران شیردهی آیا ایمن است؟

خوردن چای در دوران بارداری چه مقدار مجاز است؟

انواع دمنوش های آرامبخش و خواب آور در بارداری

?پرسش و پاسخ های کمبوچا در بارداری

کامبوچا چیست؟

کامبوچا نوشیدنی تخمیری است که غالباً از چای سیاه یا سبز تهیه می شود. روند تهیه کومبوچا می تواند متفاوت باشد. با این حال به طور معمول از یک فرآیند تخمیر مضاعف بدست خواهد آمد.

آیا مصرف کمبوچا در دوران شیردهی مجاز است؟

در صورت مصرف مادر شیرده، الکل به شیر مادر منتقل می شود هرچند کم!! به طور کلی 1-2 ساعت طول می کشد تا بدن شما یک وعده الکل را متابولیزه کند. اگرچه میزان الکل موجود در کومبوچا بسیار کمتر از یک وعده الکل است، اما هنوز باید در نظر گرفته شود، زیرا نوزادان الکل را با سرعت بسیار کمتری نسبت به بزرگسالان متابولیزه می کنند پس ممکن است برایشان چندان مناسب نباشد.

آیا کمبوچا برای جنین مضر است؟

از آنجا که کامبوچا به طور سنتی با چای سبز یا سیاه تهیه می شود حاوی کافئین است. کافئین یک ماده محرک است و می تواند از جفت عبور کرده و وارد جریان خون جنین شود.

چگونه در دوران بارداری پروبیوتیک بخوریم؟

اگر می خواهید در دوران بارداری یا شیردهی غذاهای پروبیوتیک به رژیم خود اضافه کنید، ماست پروبیوتیک، دوغ کفیر تهیه شده از شیر پاستوریزه یا غذاهای تخمیر شده مانند کلم ترش را امتحان کنید.

منبع: healthline