The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

اینکه جنین در سونوگرافی اولیه ضربان قلب ندارد، به چه معناست؟

دیدن ضربان قلب جنین در سونوگرافی در اوایل بارداری یکی از مطمئن ترین شاخص هایی است که نشان می دهد فرآیند بارداری به درستی پیش می رود. به طور کلی، خطر سقط جنین پس از رسیدن بارداری به این مرحله بسیار کمتر است. اما اینکه جنین در سونوگرافی اولیه ضربان قلب ندارد، به چه معناست؟ اگر ضربان قلب جنین در سونوگرافی مشاهده نشود، باید برای سقط اقدام کنیم؟

چرا گاهی ضربان قلب جنین را نمی توان پیدا کرد؟

چند دلیل احتمالی برای اینکه جنین در سونوگرافی اولیه ضربان قلب ندارد وجود دارد. اگر علائم دیگری ندارید، انجام سونوگرافی مجدد هفته بعد معمول ترین راهی است که به مادر باردار توصیه می شود.

نوع سونوگرافی

در اوایل بارداری، سونوگرافی ترانس واژینال، دقیق تر از سونوگرافی از روی شکم است. در این روش یک میله کاوشگر به نام پروب از راه واژن وارد شده و امکان دسترسی بهتر به رحم را فراهم می آورد. در بارداری قبل از هفته هشتم، سونوگرافی واژینال معمولاً نتیجه بهتری به همراه دارد.

یافتن ضربان قلب جنین با استفاده از داپلر دستی مدت بیشتری طول می کشد. گاهی ممکن است ضربان در هفته هفت تا هشت شنیده شود و گاهی نیز تا هفته 12 امکان پذیر نیست. 

سن بارداری

اگر کمتر از هفت هفته باردار هستید اینکه جنین در سونوگرافی اولیه ضربان قلب ندارد چیز عجیبی نیست، پیدا کردن ضربان قلب با سونوگرافی شکمی تقریباً بعید است. اما با استفاده از روش ترانس واژینال می توان به وضوح به ضربان قلب جنین هفت هفته ای در حال رشد پی برد. سونوگرافی شکمی به میزان قابل توجهی حساسیت کمتری دارد، بنابراین مدت زمان بیشتری باید بگذرد تا ضربان قلب قابل مشاهده باشد.

صحت تاریخ بارداری

اگر فکر می کنید در هفته هفت بارداری هستید اما سونوگرافی ضربان قلب جنین را تشخیص نمی دهد ممکن است در تاریخ بارداری خود اشتباه کرده باشید. در اوایل بارداری، چند روز خاموشی و یا الگوی تخمک گذاری نامنظم می تواند شرایط را تغییر دهد.  

به عنوان مثال، اگر دقیقاً دو هفته پس از شروع قاعدگی تخمک گذاری نکرده باشید، احتمال اینکه در هفته هفتم بارداری نباشید، وجود دارد. حتی ممکن است هفت هفته از آخرین قاعدگی شما گذشته باشد اما شما  واقعاً "هفت هفته باردار" نباشید.

در سونوگرافی بعدی نیز ضربان قلب وجود ندارد

اگر بعد از یک هفته سونوگرافی بعدی را انجام دادید و باز هم ضربان قلب وجود نداشت، احتمال سقط جنین بیشتر است. در مواردی نیز ممکن است به دلیل بی نظمی قاعدگی مادر، با وجود اینکه هفت هفته از آخرین قاعدگی مادر گذشته است، اما بارداری در سونوگرافی دوم در هفته 5 بوده و برای مشاهده ضربان قلب زود باشد.

پس از هفته هفت بارداری، ضربان قلب جنین وجود ندارد

اگر هفت هفته بارداری را پشت سر گذاشتید، اما باز هم ضربان قلب مشاهده نشد، نشانه سقط جنین است. البته استثناهای زیادی در مورد قانون "ضربان قلب تا هفت هفته" وجود دارد. در بسیاری موارد فرد مطمئن است که سقط کرده یا باردار نیست اما یک بارداری طبیعی را ادامه می دهد.

از آنجا که موارد استثنا کم نیست و رویکرد بعدی که مادر اتخاذ می کند، اهمیت زیادی دارد، پزشکان متخصصان بر اساس دستورالعمل های خاصی به شما می گویند که چه زمانی سقط قطعی است.

عدم ضربان قلب جنین نشان دهنده سقط جنین

گاهی اوقات عدم وجود ضربان قلب جنین، نشان دهنده سقط جنین حتمی است اگر با نشانه های زیر همراه باشد: 

  • ضربان در سونوگرافی اولیه مشاهده شده اما در سونوگرافی دوم دیده نمی شود
  • ضربان دیده نمی شود و سطح اچ سی جی نیز کاهش پیدا کرده است
  • اندازه گیری های سونوگرافی نشان می دهد که ضربان قلب باید وجود داشته باشد

دستورالعمل های تشخیص سقط با سونوگرافی

مجامع بین المللی معیارهای متفاوتی را برای تشخیص قطعی سقط جنین از طریق سونوگرافی تعیین کرده اند، برخی از این معیارها عبارتند از:

  • عدم وجود ضربان قلب در جنینی بزرگتر از 5 میلی متر
  • کیسه بارداری بزرگتر از 8 میلی متر بدون کیسه زرده
  • کیسه بارداری بزرگتر از 16 میلی متر بدون جنین

همچنین برای اینکه احتمال مثبت کاذب به صفر نزدیک شود، معیارهای زیر نیز در نظر گرفته می شود:

  • عدم وجود فعالیت قلبی جنینی یا ضربان قلب برای جنینی با اندازه سر تا نشیمن 3/5 میلی متر
  • کیسه بارداری با قطر متوسط ​​21 میلی متر بدون جنین، در اینجا وجود کیسه زرده فاقد اهمیت تشخیصی است.
  • در صورت خالی بودن کیسه بارداری در اسکن اولیه، عدم وجود کیسه زرده یا جنین در سونوگرافی دوم

اگر به شما گفته اند که سقط کرده اید

شاید معیارهایی که درباره آنها گفتگو کردیم برای افراد عادی گیج کننده باشند، اما آنچه مهم است این است که مادر بداند اینکه جنین در سونوگرافی اولیه ضربان قلب ندارد، به چه معناست؟ پزشک چگونه و چرا به این نتیجه رسیده؟ و از درست بودن آن اطمینان حاصل کند. 

چنانچه پزشک بعد از یک یا حتی دو سونوگرافی، سقط جنین را تشخیص داده باشد اما شما به عنوان مادر از این مسئله اطمینان 100٪  ندارید، می توانید مشکل خود را با پزشک درمیان بگذارید و از او بخواهید در صورت امکان سونوگرافی را تکرار کند. اگر بارداری خارج رحمی نباشد، می توانید بدون نگرانی از عوارض خطرناک سقط، کمی بیشتر صبر کنید و دوباره سونوگرافی انجام دهید. حتی می توانید با پزشک متخصص دیگری مشورت کرده و نظر او را جویا شوید.

کلام آخر

روبرو شدن با اینکه جنین در سونوگرافی اولیه ضربان قلب ندارد و شنیدن این خبر که جنین سقط شده است و نیز انتظار برای نتیجه گیری کار ساده ای نیست. آرامش خود را حفظ کنید و تمامی پرسشهای خود را از پزشک بپرسید و مطمئن باشید که پاسخهای دلسوزانه ای دریافت خواهید کرد.

برای متخصصان پزشکی سقط جنین یک اتفاق عادی روزانه است اما شما به عنوان مادر نگاه دیگری به این موضوع دارید. ممکن است از اینکه نمی دانید جنین خود را از دست داده اید یا خیر، مضطرب باشید و یا از دست دادن آنچه در وجودتان داشته اید، شما را اندوهگین کند. اما اندوه و ناراحتی بعد از سقط کاملا طبیعی است و افراد واکنش های متفاوتی به آن نشان می دهند. با خودتان رو راست باشید و ناراحتی های خود را به شکلی که راحت هستید، بروز دهید.

مطالعه بیشتر: 

معنی fhr در سونوگرافی دوران بارداری چیست؟

رابطه ضربان قلب جنین در سونوگرافی و سقط جنین

شنیده نشدن صدای ضربان قلب جنین در سونوگرافی

غیر طبیعی بودن ضربان قلب جنین، بالا بودن ضربان قلب جنین، کم بودن ضربان قلب جنین

?پرسش و پاسخ های جنین در سونوگرافی اولیه ضربان قلب ندارد

چه زمانی سقط جنین قطعی است؟

مجامع بین المللی معیارهای متفاوتی را برای تشخیص قطعی سقط جنین از طریق سونوگرافی تعیین کرده اند، برخی از این معیارها عبارتند از: عدم وجود ضربان قلب در جنینی بزرگتر از 5 میلی متر، کیسه بارداریبزرگتر از 8 میلی متر بدون کیسه زرده ، کیسه بارداری بزرگتر از 16 میلی متر بدون جنین

چه زمانی تشخیص سقط جنین قطعی می شود؟

همچنین برای اینکه احتمال مثبت کاذب به صفر نزدیک شود، معیارهای زیر نیز در نظر گرفته می شود: عدم وجود فعالیت قلبی جنینی یا ضربان قلب برای جنینی با اندازه سر تا نشیمن 3/5 میلی متر. کیسه بارداری با قطر متوسط ​​21 میلی متر بدون جنین، در اینجا وجود کیسه زرده فاقد اهمیت تشخیصی است. در صورت خالی بودن کیسه بارداری در اسکن اولیه، عدم وجود کیسه زرده یا جنین در سونوگرافی دوم

رفتم سونوگرافی اولیه دکتر گفته قلب ندارد، یعنی سقط شده؟ باید چیکار کنیم؟

اگر بعد از یک هفته سونوگرافی بعدی را انجام دادید و باز هم ضربان قلب وجود نداشت، احتمال سقط جنین بیشتر است. در مواردی نیز ممکن است به دلیل بی نظمی قاعدگی مادر، با وجود اینکه هفت هفته از آخرین قاعدگی مادر گذشته است، اما بارداری در سونوگرافی دوم در هفته 5 بوده و برای مشاهده ضربان قلب زود باشد.

سونوگرافی ضربان قلب جنین رو نشنید، ممکنه بعدا تشکیل بشه؟

اگر فکر می کنید در هفته هفت بارداری هستید اما سونوگرافی ضربان قلب جنین را تشخیص نمی دهد ممکن است در تاریخ بارداری خود اشتباه کرده باشید. در اوایل بارداری، چند روز خاموشی و یا الگوی تخمک گذاری نامنظم می تواند شرایط را تغییر دهد. به عنوان مثال، اگر دقیقاً دو هفته پس از شروع قاعدگی تخمک گذاری نکرده باشید، احتمال اینکه در هفته هفتم بارداری نباشید، وجود دارد. حتی ممکن است هفت هفته از آخرین قاعدگی شما گذشته باشد اماشما واقعاً هفت هفته باردار نباشید.

منبع: verywellfamily