The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

افسردگی پس از سقط جنین به چه دلیل است و چگونه درمان می شود؟

افسردگی سقط جنین یکی از شایع ترین عارضه های از دست دادن جنین است. بسیاری از مادران به محض اطلاع از تشکیل نطفه، جنین را فرزند خود می دانند و وقتی آن را از دست می دهند دچار افسردگی پس از سقط جنین می شوند آنها می پرسند که کیا بعد از سقط افسرده شدن؟ برای خلاص شدن از این وضعیت چه کنیم؟ و ... . در این متن درمورد دلیل افسردگی بعد از سقط، راهای درمان افسردگی بعد سقط جنین، دوره سوگواری بعد از آن و این که برای رهایی از این حال و هوا چه باید کنید صحبت کرده ایم.

 سقط جنین به هر دلیل و در هر شرایطی، یک تجربه سخت روحی و جسمی است. اگر دچار ناباروری هستید و قبلا هم تجربه سقط جنین داشته‌اید، این اتفاق برایتان دردناک‌تر خواهد بود. هرچند گذشت زمان و آرامش، بهترین تسکین‌دهنده است و می‌تواند این درد و اندوهی که سقط با خود به همراه می‌آورد را از بین ببرد و به شما کمک کند تا با این شرایط کنار بیایید و به زندگی عادی خود بازگردید. در اینجا می‌گوییم چطور شروع کنید.

بسیاری از بانوان مخصوصا کسانی که مدت‌ها منتظر بچه‌دار شدن بوده‌اند، خیلی زود در روزهای اول بارداری همه فکر و ذکرشان می‌شود بچه‌ای که در راه دارند و وقتی سقط جنین اتفاق می‌افتد، یک دوره سوگواری سخت و رنج‌آوری را تجربه می‌کنند؛ و دقیقا مراحل از دست دادن عزیزی را که سال‌‌ها با او زندگی کرده است تجربه می‌کند. این مراحل شامل:

  1. انکار (نپذیرفتن اتفاقی که افتاده است).
  2. خشم (سرزنش خود و دیگران برای اتفاقی که افتاده است).
  3. چانه زدن (با خود و خدا چانه زدن بر سر اینکه همه چیز به حالت عادی برگردد.)
  4. افسردگی پس از سقط جنین (احساس بی رمق بودن، خستگی، نا امیدی، گناهکار بودن، احساس مجازات شدن و اینکه خوشی و سرگرمی در زندگی ندارد).
  5. پذیرش (فهمیدن اینکه زندگی جریان دارد و باید انرژی خود را جمع و صرف اهداف آینده کرد).

 دوره افسردگی پس از سقط جنین

غم و اندوه بعد از این اتفاق می‌تواند کمتر از یک ماه تا یک سال یا بیشتر طول بکشد و این بستگی به شرایط سقط جنین دارد. در ابتدای سقط جنین، آسیب به احساسات شدید است. ولی با گذشت زمان، کم کم این غم کمتر می‌شود و به آرامش و احساس بهتر و در نهایت پذیرش این واقعیت اتفاق می‌افتد.

در دوران سوگواری، احساسات زن و شوهر آشفته و ناراحت است. اگر مادر به سختی موفق به بارداری شده باشد با از دست دادن جنین،‌ ناراحت این موضوع خواهد بود که آیا دوباره می‌تواند باردار شود یا خیر. اگر بارها سقط را تجربه کرده باشد،‌ ناراحت این قضیه است که نمی‌تواند یک بارداری را با موفقیت به اتمام رساند. ممکن است احساس پوچی، عصبانیت، آزردگی، بی‌ارزش بودن یا حسادت نسبت به افرادی که باردار هستند کند و درگیر این کمبود خود شود و نتواند از زندگی لذت ببرد.

علاوه بر این، مرد و زن هر دو تجربه‌های متفاوتی از سقط جنین دارند. مردها کمتر از لحاظ احساسی درگیر روزهای اول بارداری می‌شوند. به همین دلیل کمتر دچار ناراحتی بعد از سقط خواهند شد. بعضی اوقات این باعث ناراحتی در زندگی این دو نفر خواهد شد زیرا زن توقع دارد شوهرش مانند او نسبت به این اتفاق عکس‌العمل نشان دهد.

چیزی‌که باید به آن اهمیت دهیم این است که سوگواری برای سقط جنین،‌ زمان می‌برد. برخی ممکن است سریع با این مسئله کنار بیایند و زندگی عادی خود را از سر گیرند. برخی ممکن است هفته‌ها و گاهی ماه‌ها طول بکشد تا به زندگی عادی برگردند. در نهایت اندوه سقط جنین به پایان می‌رسد و دنیا بهتر به نظر خواهد رسید ولی تا آن زمان بسیار اهمیت دارد که به احساس خود احترام بگذارید تا زمان اندوه به سر رسد.

  1. درمان افسردگی بعد از سقط جنین:

راهی وجود ندارد که اندوه را زودتر سپری کنید ولی راه‌های ساده‌ای هستند که می‌توانید از خود در این مسیر مراقبت کنید تا بهبود یابید.

  • برای دادن خبر سقط خود از دیگران کمک بگیرید: اگر احساس می‌کنید شکننده‌تر از آن هستید که خبر سقط خود را بدهید،‌ از یک دوست، فامیل یا همکار خود بخواهید این خبر را به دیگران بدهد. در این صورت مجبور نیستید در این مورد توضیح دهید.
  • نظرات دیگران را به دل نگیرید: دیگران خیلی نمی‌توانند درک کنند که چقدر سقط جنین دردناک است و معمولا با این نظرات که ناراحت نباش!‌ تو دوباره می‌توانی امتحان کنی! آن‌ها منظور بدی ندارند فقط نمی‌توانند عمق اندوه شما را درک کنند.
  • به خاطر دردی که دارید عذرخواهی نکنید: اگر دچار افسردگی پس از سقط جنین اول از همه باید بدانید که این مساله تقصیر شما نیست. در مرحله بهبود خود، دوستان و آشنایان ممکن است به شما بگویند «حرکت کن»، «به خودت بیا» یا « به زندگی عادی‌ات برگرد» اگر هنوز آماده نیستید،‌ لازم نیست به حرف آنها عمل کنید. درد شما به خاطر این از دست دادن طبیعی است و لازم نیست به خاطر آن خود را سرزنش کنید یا از دیگران عذرخواهی کنید.
  • به دنبال حامی باشید: بعد از سقط جنین ارتباط با کسی که تجربه‌ای مشابه داشته یا عضو گروهی از حامیان شدن،‌ می‌تواند کمک‌کننده باشد.
  • از یک متخصص کمک بگیرید: از مهمترین راهای درمان افسردگی پس از سقط جنین کمک گرفتن از یک متخصص است. در طول بارداری و بعد از سقط جنین، سطح هورمون‌های بدن به شدت تغییر می‌کند. در نتیجه،‌ بسیاری از بانوان تجربه تغییرات خلق و خو و افسردگی دارند. اگر دچار این تغییرات شده‌اید، سریع با پزشک خود صحبت کنید. اگر لازم باشد، پزشک شما را به یک مشاور خوب معرفی می‌کند.
  • برای کارهای خانه کمک بگیرید: همین‌طور که در حال بهبودی هستید،‌ از دوستان یا اقوام، برای انجام کارهای خانه مثل رختشویی، نظافت یا آشپزی، کمک بگیرید. شما احتیاج به زمان دارید تا از لحاظ فیزیکی و احساسی بهبود یابید. این کمک‌ها باعث می‌شود کارهای روزانه شما سبک‌تر شود.
  • به احساستان توجه کنید: بعد از تجربه تلخ سقط جنین، سخت است که دور و بر دوستان باردار یا بچه‌دار باشید. اگر دیدن آنها آزارتان می‌دهد، به دیدار آنها نروید. به آنها بگویید همچنان برایتان عزیزند ولی وقت مناسبی برای دیدن نیست و ترجیح می‌دهید استراحت کنید. همچنین، قبل از اینکه هرگونه دعوتی مثل جشن تولد کودک یا مراسمی مثل جشن سیسمونی را بپذیرید،‌ به احساس خود خوب فکر کنید.
  • به سالگردها و تعطیلات فکر کنید: سالگردهایی مثل روزی که حاملگی خود را از دست دادید یا روزی که قرار بوده فرزندتان به دنیا بیاید، دردناک‌تر از روزهای دیگر خواهد بود. اگر می‌خواهید این روزها را برای خود آسان‌تر کنید مثلا در مراسم مذهبی شرکت کنید و آن روزها را به روشی برای خود پر کنید و سر خود را گرم کنید. تعطیلات بعد از سقط جنین سخت‌تر خواهد بود. اگر اندوهگین هستید، در خانه بمانید یا مثلا برای زمان کوتاهی بیرون بروید.
  • به فکر آینده باشید: اگر شما و شریک زندگی‌تان بیش از یک سقط و افسردگی پس از سقط جنین را تجربه کرده‌اید، باید تصمیم بگیرید که باز این مسیر را ادامه دهید یا سرپرستی یه کودک را به عهده بگیرید. یا زندگی بدون فرزند را انتخاب کنید.

 

بیشتر بدانید:

1- چگونه با افسردگی پس از سقط جنین کنار بیاییم؟

2- عوارض روحی پس از سقط

3- چگونه بعد از سقط جنین به آرامش روحی و روانی برسیم؟

4- اضطراب پس از سقط جنین!