The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

چه مدت بعد از کورتاژ پریود می شویم و اولین پریود چگونه است؟

کورتاژ یکی از کاربردی روش ها برای خارج کردن محصولات حاملگی از درون رحم بانوان است. این روش لایه داخلی رحم بانوان یا همان آندومتر را که در طی دوران قاعدگی می ریزد، به شدت تحت تاثیر قرار می دهد. بنابراین چندان عجیب نیست که پریود شما بعد از کورتاژ از جهات مختلف تحت تاثیر قرار گرفته باشد. در ادامه این مقاله به شما خواهیم گفت که چه مدت بعد از کورتاژ پریود می شوید و این قاعدگی چه فرقی ممکن است با قبل داشته باشد.

کورتاژ چیست؟

باز کردن دهانه رحم و کورتاژ، یک روش جراحی است که در آن پزشک برای دستیابی به حفره داخلی رحم، دهانه رحم را باز می کند. که اتساع یا دیلاته کردن نام دارد. این روش توسط یک متخصص زنان، در مطب یا اتاق عمل انجام می شود پس از دستیابی به حفره رحم، پزشک با استفاده از یک وسیله به نام کورت یا دستگاه مکش (ساکشن) رحم را از هر گونه محصول باقی مانده از بارداری پس از سقط پاک می کند. در این روش می توان نمونه ای از بافت های خارج شده را برای تشخیص ژنتیکی به آزمایشگاه پاتولوژی فرستاد که خود در تشخیص علت سقط و یا ضخیم شدن دیواره رحم (کورتاژ تشخیصی) بسیار کمک کننده است. 

اولین پریود بعد از کورتاژ چگونه است؟

طبق مطالعات کالج متخصص زنان و زایمان آمریکا (ACOG)، رحم پس از عمل کورتاژ مجددا شروع به ترمیم بافت آندومتر می کند. بعد از یک عمل کورتاژ، چرخه قاعدگی بعدی فرد ممکن است خیلی زود یا دیر اتفاق بیفتد که به سرعت ترمیم لایه آندومتر بستگی دارد. در یکی دو چرخه اول بعد از کورتاژ، ممکن است متوجه شوید که خونریزی شدیدتر از حد معمول و دارای لخته است.

چه مدت بعد از کورتاژ پریود می شوم؟

پیش بینی اینکه چه مدت بعد از کورتاژ پریود می شوید دشوار است. به طور متوسط، ممکن است حدود دو تا شش هفته بعد از کورتاژ اولین قاعدگی را مجدد مشاهده کنید، اما زمان آن برای هر فرد متفاوت است. اگر سقط داشته باشید ممکن است این زمان کمی بیشتر طول بکشد زیرا قبل از اینکه دوباره پریود شوید، سطح هورمون شما باید به حالت طبیعی برگردد.

 عوامل موثر در شروع اولین قاعدگی بعد از کورتاژ

چندین عامل بر بازگشت قاعدگی شما را پس از یک کورتاژ موثر است، این موارد شامل:

*مرحله بارداری: مرحله بارداری که سقط جنین در آن اتفاق می افتد، ممکن است بر زمان بازگشت پریود تاثیر بگذارد. سطح هورمون ها بعد از سقط در هفته های ابتدایی نسبت به سقط جنینی که در ماه سوم به بعد است دیرتر به حالت عادی برمی گردد.

*چرخه قاعدگی: اگر قبل از عمل کورتاژ قاعدگی نامنظم داشته باشید، احتمالاً بعد از آن نیز قاعدگی نامنظم خواهید داشت، به این معنی که ممکن است بیش از شش هفته طول بکشد تا قاعدگی شما برگردد.

آیا بعد از کورتاژ درد خواهیم داشت؟

بیشتر افراد در عرض چند ساعت از کورتاژ می توانند به خانه خود بروند و می توانند در طی یک یا دو روز فعالیت های عادی خود را از سر بگیرند. ممکن است چند روز گرفتگی ملایم و یا خونریزی خفیف داشته باشید.

مراقبت های بعدی

برای مراقبت های بعدی، مهم است که از قرار دادن هر چیزی در واژن خود (مانند استفاده از تامپون یا کاپ قاعدگی، دوش گرفتن یا رابطه جنسی) خودداری کنید تا زمانی که پزشک یا مرکز بهداشتی به شما اجازه دهد. توصیه می شود که تا 40 روز نزدیکی نکنید. پزشک احتمالاً موارد زیر را به شما توصیه می کند:

  • محدودیت های فعالیت، از جمله ورزش یا وزنه برداری شدید یا سنگین
  • تسکین درد با کمک مسکن ها، از جمله استفاده از استامینوفن و ژلوفن برای هرگونه گرفتگی یا درد
  • داروهایی که باید از آنها اجتناب کنید، مانند آسپرین یا سایر داروهایی که ممکن است خطر خونریزی را افزایش دهند

عوارض کورتاژ چیست؟

هنگامی که عمل کورتاژ توسط یک پزشک آگاه و با تجربه انجام شود، معمولاً خطرات محدودی را به همراه دارد. مهم است که شما از عوارض احتمالی این آگاه شوید. این عوارض شامل:

*خونریزی (خونریزی شدید)

*عفونت در رحم یا سایر اندام های لگن

*سوراخ شدن رحم (هنگامی که سوراخ کوچکی در رحم توسط کورت ایجاد می شود)

*مشکلات بیهوشی

*چسبندگی یا اسکار داخل رحمی (سندرم آشرمن)

*عمل ناقصی که نیاز به کورتاژ دیگری دارد (باقی ماندن بقایای بارداری در رحم)

نشانه های خطر بعد از کورتاژ

اگر بعد از کورتاژ علائم زیر را مشاهده کردید، بلافاصله با مرکز خدمات بهداشتی خود تماس بگیرید. آنها می توانند نشانه های خطر را تشخیص داده و در صورت نیاز برای درمان اقدام کنند.

*سرگیجه یا غش کردن

*تب (بیش از38 درجه سانتیگراد) و یا لرز

*ترشحات بدبو از واژن

*خونریزی شدید (کثیف کردن بیش از یک پد در ساعت)

*خونریزی طولانی مدت (بیش از دو هفته)

*گرفتگی طولانی مدت و درد شکم (بیش از دو هفته)

تعداد کمی از افراد به سندرم آشرمن مبتلا می شوند. این عارضه به دنبال کورتاژ باعث درد شدید و ناباروری می شود. خطر سندرم آشرمن در افرادی که بیش از یک بار کورتاژ داشته اند بیشتر است.

تا چه زمانی بعد از کورتاژ باید پریود شویم؟

اگر بیش از هشت هفته از کورتاژ شما گذشته است و هنوز پریود نشده اید، به مرکز خدمات بهداشتی خود اطلاع دهید.

سخنی با خوانندگان

گرچه اکنون می دانید که چه مدت بعد از کورتاژ باید پریود شما شروع شود و انتظار تا کی طبیعی است اما بازگشت دیرهنگام قاعدگی ممکن است ناامید کننده باشد، به خصوص اگر شما یک کورتاژ بر اثر سقط داشته باشید و منتظرید که دوباره برای بچه دار شدن تلاش کنید. 

مطالعه بیشتر: 

زمان بارداری بعد از سقط جنین چه زمانی است؟

علائم سقط جنین و رنگ خون سقط جنین چگونه است؟

عادت ماهانه بعد از سقط جنین از چه زمانی شروع می شود؟

نقاهت بعد از دیلاتاسیون و کورتاژ (D&C) چقدر طول می کشد؟

?پرسش و پاسخ های کورتاژ

نشانه های خطر بعد از کورتاژ کدامند؟

سرگیجه یا غش کردن، تب (بیش از38 درجه سانتیگراد) و / یا لرز، ترشحات بدبو از واژن، خونریزی شدید (کثیف کردن بیش از یک پد در ساعت)، خونریزی طولانی مدت (بیش از دو هفته)، گرفتگی طولانی مدت و درد شکم (بیش از دو هفته)

عوارض کورتاژ چیست؟

خونریزی (خونریزی شدید)، عفونت در رحم یا سایر اندام های لگن، سوراخ شدن رحم (هنگامی که سوراخ کوچکی در رحم از دستگاه ایجاد می شود)، مشکلات بیهوشی، چسبندگی یا اسکار داخل رحمی (سندرم آشرمن)، عمل ناقصی که نیاز به کورتاژ دیگری دارد

چه مدت بعد از کورتاز پریود می شوم؟

پیش بینی اینکه چه مدت بعد از کورتاز پریود می شوم دشوار است. به طور متوسط، ممکن است حدود دو تا شش هفته بعد از کورتاژباشد، اما زمان آن برای هر فرد متفاوت خواهد بود.

تا چه زمانی بعد از کورتاژ باید پریود شویم و پریود نشدن تا چند هفته طبیعی است؟

اگر بیش از هشت هفته از کورتاژ شما گذشته است و هنوز پریود نشده اید، به مرکز خدمات بهداشتی خود اطلاع دهید.

منبع: verywellfamily