The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

دستور پخت کاری خامه ای سبزیجات (فرار از یبوست در دوماهه دوم)

با مصرف سبزیجات در این دوران می توان نیاز بدن به ویتامین های ضروری را تامین کرد. سه‌ماهه دوم بارداری به منزله عبور از نقطه عطف بزرگی در بارداری شماست. زیرا جنین تقریبا کاملا رشد کرده و خطر سقط جنین به شدت کاهش یافته و جفت تکامل یافته است. علایمی مانند تهوع و خستگی مفرط در این سه ماهه از بین می رود و حالت تهوع شما با گرسنگی شدید و ویارهای عجیب و غریب به سراغ شما می آید.

مقدار خون شما در دوران بارداری حدودا ۵۰ درصد افزایش می‌یابد. بنابراین بدنتان به آهن بیشتری نیاز دارد. برای اطمینان از دریافت کافی آهن، اسفناج، گوشت قرمز بدون چربی، سبزی‌هایی با برگ سبز تیره، نان با غلات کامل، میوه‌های خشک و حبوبات را حتما مصرف کنید.  

 

خواص سبزبجات در بارداری

مصرف کافی ویتامین ها به ویژه در دوران بارداری برای حفظ سلامت مادر و اطمینان از رشد مناسب جنین بسیار ضروری است. با مصرف سبزیجات در این دوران می توان نیاز بدن به ویتامین های ضروری زیر را تامین کرد:

  • ویتامین B9: مصرف این ویتامین که اسید فولیک یا فولات نیز نامیده می شود در اولین روزها و هفته های پس از لقاح نقش بسیار مهمی در رشد مغز و سیستم عصبی جنین دارد. کلیه خانم های باردار باید حداقل در طول اولین سه ماهه بارداری خود تحت نظر پزشک از مکمل های ویتامین B9 استفاده کنند. این ویتامین در طیف گسترده ای از سبزیجات برگ سبز از جمله اسفناج، شاهی ، کلم و کاهو یافت می شود. 
  • ویتامین C: کلم به صورت خام ( زیرا ویتامین C موجود در آن در اثر حرارت از میان می رود)، فلفل دلمه ای قرمز و زرد به صورت خام (میزان ویتامین C موجود در این فلفل ها دو برابر بیشتر از مقدار آن در فلفل دلمه ای سبز است)، لوبیا سبز نیز حاوی مقادیر قابل توجهی از ویتامین C هستند.
  • سبزیجات منابع سرشار آنتی اکسیدان : آنتی اکسیدان ها ترکیباتی هستند که با خنثی کردن رادیکال های آزاد از تخریب سلول های بدن در برابر اکسیداسیون محافظت می کنند. عدم مصرف کافی سبزیجات زمینه را برای ابتلا به بیماری های مختلفی از جمله بیماری های قلبی عروقی و سرطان فراهم می کند. میوه ها و سبزیجات از غنی ترین منابع آنتی اکسیدان به شمار می روند. استفاده از منابع سرشار آنتی اکسیدان برای مقابله با برخی بیماری ها و همچنین اطمینان از سلامت و رشد مناسب جنین در دوران بارداری بسیار ضروری است. ترکیبات آنتی اکسیدان به وفور در منابع زیر یافت می شوند:کلم بروکلی، انواع کلم ، کنگر فرنگی، مارچوبه، چغندر و فلفل دلمه ای قرمز

سبزیجات منابع سرشار فیبر

یبوست از جمله مشکلات شایع دوران بارداری است که 20 درصد از خانم های باردار را در برمی گیرد. برای مقابله با یبوست باید به طور منظم در حدود 30 گرم فیبر در رژیم غذایی روزانه مصرف کرد. با مصرف 3 وعده سبزیجات و 2 وعده میوه و یا 2 وعده سبزیجات و 3 وعده میوه می توان 20 گرم از فیبر مورد نیاز بدن را تامین کرد. می توانید باقیمانده نیاز بدن را نیز با مصرف مواد غذایی مختلفی نظیر نان، پاستا و غلات کامل برطرف کنید.

کدام سبزیجات دارای فیبر بالاتری هستند؟

سبزیجات خام دارای فیبرهای نامحلول در آب هستند که برای جلوگیری از یبوست و حفظ سلامت دستگاه گوارش بدن بسیار مفید است. بنابراین می توانید با استفاده از سبزیجاتی همچون انواع کلم که از عالی ترین منابع فیبر به شمار می روند

بهترین برنامه غذایی در دو ماهه دوم

بهترین برنامه غذایی برای مادران باردار بهرمندی از تمامی گروهای غذایی است. برخورداری از یک رژیم متنوع و مغذی مانند لبنیات، گوشت، غلات، حبوبات و سبزی و میوه می تواند نیازهای شما و فرزندتان را در دوران بارداری تامین کند.

مواد لازم

 روغن کلزا 1 قاشق غذاخوری  پیاز خرد شده 1 عدد  سیر 1 حبه، خرد شده  ریشه زنجبیل خرد شده 2.5 سانتی متر  گشنیز ریز شده 1 قاشق چایخوری زردچوبه 1 قاشق چایخوری  زیره سبز تند 1 قاشق چایخوری برای مزه  گل کلم کوچک 6 عدد، شسته و تکه شده  لوبیای سبز 50 گرم ، پاک کرده و خرد شده  کدو تنبل پوست کنده شده و بصورت مکعبی خرد شده  شیر نارگیل 400 میلی لیتر

این وعده غذایی منبعی خوب است از بتا کاروتن، فیبر، ویتامین C و A

طرز تهیه:

روغن را در یک ماهیتابه بزرگ حرارت داده و پیاز و سیر را در آن با حرارت کم سرخ کرده برای 5 دقیقه یا تا زمانیکه پیازها نرم شوند. زنجبیل را اضافه کرده و مخلوط کنید برای دو دقیقه، گل کلم ها، لوبیا سبزها و کدو را اضافه کنید و سپس زرچوبه و زیره را اضافه کرده. به آرامی شیر نارگیل را مخلوط کنید، بهم بزنید و درب ظرف را گذاشته و آنرا حرارت دهید تا زمانی که مایه ی کاری شما نجوشد و سبزیجات شما له نشود پخت را ادامه دهید.

 

مطالب بیشتر:

 

منبع: ماهنامه نی نی +