The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

علت بوی قاعدگی چیست و بوی طبیعی قاعدگی کدام است؟

در قاعدگی تخمک های لقاح نیافته، خون و بافتهای پوششی رحم خارج می شود بنابراین کاملاً طبیعی است که این ترکیب بعد از خروج از واژن کمی بو داشته باشد. این بو به احتمال زیاد به خود ماده واژن مربوط است، اما باکتری ها و اسیدیته نیز در آن نقش دارند. بوی قاعدگی در افراد مختلف متغیر است. قاعدگی "سالم" با کمی بوی خون و حتی بوی فلز شبیه به آهن و باکتری ها همراه است. به طور کلی بوی طبیعی قاعدگی را دیگران احساس نمی کنند. با رعایت بهداشت فردی بو کمتر شده و قاعدگی راحت تر سپری می شود. گاهی بوی شدید می تواند نشانه عفونت باشد. در چنین مواردی، علائم دیگری مانند ترشحات واژن یا درد لگن که مربوط به قاعدگی طبیعی نیست، مشاهده می شود. با ما همراه باشید تا ببینید بوی طبیعی قاعدگی کدام است و در چه مواردی باید به پزشک مراجعه کرد.

بوی قاعدگی چه زمانی طبیعی است؟

بوی قاعدگی طبیعی است و می تواند هر ماه متفاوت باشد. طبیعی است که در زمان قاعدگی نواحی تناسلی شما بوی خون بدهد اما برخی موارد که در ادامه برای شما شرح می دهیم ممکن است غیرطبیعی باشد.

آیا بوی "مردار" در زمان قاعدگی طبیعی است؟

برخی خانمها می گویند بوی قاعدگی آنها شبیه بوی "مردار" است. البته این لزوماً نگران کننده نیست. بوی قوی احتمالاً به دلیل تخلیه خون و بافت ها از واژن همراه با باکتری است. واژن به طور طبیعی باکتری دارد و مقدار آن می تواند متغیر باشد.

بوی "گندیدگی" حاصل از ترکیب باکتری و خون قاعدگی نباید آنقدر قوی باشد که دیگران آن را تشخیص دهند. می توانید با تعویض مکرر نوار بهداشتی و تامپون، بوی نامطبوع را بویژه در خونریزی های شدید کنترل کنید.

باقی ماندن تامپون یا نوار بهداشتی آلوده به خون به مدت طولانی، بوی "گندیدگی" ایجاد می کند. این اتفاق در پایان دوره قاعدگی بیشتر است زیرا در این مرحله خونریزی کمتر است و فرد معمولاً نوار بهداشتی و تامپون را دیر به دیر عوض می کند. اگر مطمئن نیستید تامپون در بدنتان باقی مانده است یا نه، وضعیت رشته های تامپون را بررسی کنید و اگر به آن دسترسی ندارید، حتما برای معاینه واژینال به پزشک مراجعه کنید.

در صورت استشمام بوی بد همراه با علائم غیرمعمول در دوران قاعدگی، مشورت با پزشک الزامی است.

آیا بوی "ماهی" در دوران قاعدگی طبیعی است؟

برخی از زنان در دوره قاعدگی بوی ماهی احساس می کنند. برخلاف بوهای رایج دیگر، این بو معمولاً نشان دهنده یک مشکل پزشکی است و باید برای آن به پزشک مراجعه کنید. این بو اغلب به نوعی عفونت به نام واژینوز باکتریایی مربوط می شود که همچنین بسیار قوی تر از بوی معمولی است.

اگر بوی "ماهی" با موارد زیر همراه باشد، ممکن است واژینوز باکتریایی داشته باشید.

• سوزش، به ویژه در هنگام ادرار کردن

• تحریک پذیری

• خارش

ترشحات واژن غیر از خونریزی قاعدگی

واژینوز باکتریایی ممکن است در دوران قاعدگی بیشتر جلب توجه کند، اما مربوط به چرخه قاعدگی نیست بلکه از رشد بیش از حد باکتری های طبیعی واژن ایجاد می شود. در عین حال که علت دقیقی برای این رشد بیش از حد ذکر نشده است اما احتمال می رود واژینوز باکتریایی در بانوانی که از نظر جنسی فعال هستند شایع تر باشد. استفاده از دوش واژینال خطر ابتلا به این نوع عفونت را افزایش می دهد. واژینوز باکتریایی با آنتی بیوتیک درمان می شود. هنگامی که باکتری ها پس از درمان به سطح متعادل رسیدند، دیگر نباید هیچ گونه بوی غیرعادی یا علائم دیگر در دوره قاعدگی به مشام برسد.

سایر تغییرات بو

بوی "عرق بدنسازی" یا بوی پیاز و نمک نیز ممکن است احتمالا به دلیل عدم رعایت بهداشت فردی در چرخه قاعدگی احساس شود.

عادات بهداشتی مناسب به رفع بوهای معمول مرتبط با قاعدگی کمک می کند. کافی است هر چند ساعت یکبار تامپون، نواربهداشتی یا پد خود را تعویض کنید.دوش گرفتن روزانه نیز مهم است و تنها با تمیز کردن قسمت بیرونی واژن می توانید از بوی بد دوره جلوگیری کنید. محصولات خوشبو کننده مانند دستمال مرطوب و اسپری به دلیل احتمال تحریک توصیه نمی شوند. استفاده از دوش واژینال نیز مناسب نیست زیرا باکتری های سالم واژن را از بین برده و عفونت ایجاد می کند.

از مصرف تامپون و سایر محصولات معطر خودداری کنید، این محصولات باعث تحریک و واکنش های آلرژیک می شوند. استفاده از محصولات بدون بو بهتر است. لباس های زیر و لباس پنبه ای که هوا در آنها جریان پیدا می کند، بوهای نامطبوع را از بین می برد.

چه زمانی باید برای بوی قاعدگی به پزشک مراجعه کنید؟

اگرچه برخی از بوها در دوران قاعدگی کاملاً طبیعی هستند، گاهی نیز می توانند نشانه بیماری باشند و باید به پزشک مراجعه کرد. بنابراین اگر بوی غیرمعمول قاعدگی همراه با علائم زیر دارید، با پزشک مشورت کنید:

ترشحات زرد یا سبزرنگ واژینال

• خونریزی شدیدتر از حالت عادی

• درد معده یا لگن

• انقباضات شدیدتر از حالت عادی

• تب

به عنوان یک اصل کلی، هر زمان که به بوی قاعدگی، مشکلات زنان و باروری مشکوک هستید، باید به متخصص زنان مراجعه کنید. اگرچه اکثر بوها سالم هستند، اما گاهی می توانند نشانه های عفونت باشند. پزشک می تواند شرایط جدی تر مانند بیماری التهابی لگن را شناسایی یا رد کند.

مطالعه بیشتر:

خارش واژن قبل از قاعدگی و راهکارهای درمان خانگی

علت بوی بد واژن در بارداری و روش های برطرف کردن آن

کاپ قاعدگی چیست و استفاده از آن چه مزایا و معایبی دارد؟

بوی بد خون بعد از زایمان به چه علت و آیا بوی بد خون طبیعیست؟

?پرسش و پاسخ های بوی قاعدگی

آیا بوی مردار در زمان قاعدگی طبیعی است؟

برخی خانمها می گویند بوی قاعدگی آنها شبیه بوی مردار است. البته این لزوماً نگران کننده نیست. بوی قوی احتمالاً به دلیل تخلیه خون و بافت ها از واژن همراه با باکتری است. واژن به طور طبیعی باکتری دارد و مقدار آن می تواند متغیر باشد.

آیا بوی ماهی در دوران قاعدگی طبیعی است؟

برخی از زنان در دوره قاعدگی بوی ماهی احساس می کنند. برخلاف بوهای رایج دیگر، این بو معمولاً نشان دهنده یک مشکل پزشکی است و باید برای آن به پزشک مراجعه کنید. این بو اغلب به نوعی عفونت به نام واژینوز باکتریایی مربوط می شود که همچنین بسیار قوی تر از بوی معمولی است.

برای از بین بردن بوی قاعدگی چه کنیم؟

از مصرف تامپون و سایر محصولات معطر خودداری کنید، این محصولات باعث تحریک و واکنش های آلرژیک می شوند. استفاده از محصولات بدون بو بهتر است. لباس های زیر و لباس پنبه ای که هوا در آنها جریان پیدا می کند، بوهای نامطبوع را از بین می برد.

چه زمانی باید برای بوی قاعدگی به پزشک مراجعه کنید؟

به عنوان یک اصل کلی، هر زمان که به مشکلات زنان و باروری مشکوک هستید، باید به متخصص زنان مراجعه کنید. اگرچه اکثر بوها سالم هستند، اما گاهی می توانند نشانه های عفونت باشند. پزشک می تواند شرایط جدی تر مانند بیماری التهابی لگن را شناسایی یا رد کند.

منبع: healthline