The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

توده آدنکسی و نشانه های توده آدنکسی چیست؟

توده آدنکسی غده ای است که در نزدیکی رحم، تخمدان ها، لوله های فالوپی و بافت های مرتبطه رشد می کند. معمولا خوش خیم است اما گاهی می تواند سرطانی باشد. بعضی از آن ها پر از مایع است و برخی جامد. پزشکان معمولا در مورد توده های جامد نگرانی بیشتری دارند. اکثر توده ها نیازی به درمان ندارد و خود به خود طی چند دوره قاعدگی از بین می رود. توده های آدنکسی در هر سنی ممکن است رخ بدهد.

نشانه های توده آدنکسی چیست؟

توده آدنکسی اغلب نشانه ای ندارد. معمولا در معاینات روتین لگنی مشاهده می شود. اما توده آدنکسی می تواند در برخی موارد دارای نشانه باشد. این نشانه ها شامل موارد زیر است:

- درد در ناحیه لگن

- قاعدگی نامنظم در بانوان پیش از دوره یائسگی

- خونریزی در محل توده

- مشکل ادرار کردن

- تکرر ادرار

- یبوست

- اختلالات معده و روده

بروز نشانه به میزان زیادی به اندازه توده بستگی دارد. از آنجا که این نشانه ها می تواند در شرایط مختلف نیز ظاهر شود، مهم است در صورت بروز آن ها با پزشک مشورت کنید. نشانه ها نیازمند بررسی بیشتر است.

علت اصلی توده آدنکسی چیست؟

صدها دلیل برای توده آدنکسی وجود دارد. شایع ترین دلیل ها در زیر توصیف شده است.

کیست های تخمدانی

کیست های تخمدانی کیسه هایی پر از مایع هستند که روی تخمدان ها رشد می کند. بسیار شایع است. در واقع بسیاری از بانوان حداقل یک بار در عمر دچار آنها می شوند. کیست های تخمدانی معمولا بدون درد است و نشانه ای بروز نمی دهند.

تومورهای تخمدانی خوش خیم

تومور تخمدانی برآمدگی های غیرعادی یا رشد سلولی است. با کیست فرق دارد و بیشتر به صورت جامد است. وقتی سلول های داخل تومور سرطانی نیست، خوش خیم نامیده می شود. یعنی به بافت های مجاور خود حمله نمی کند یا به بخش های دیگر بدن گسترش نمی یابد. بسته به اندازه، ممکن است نشانه هایی از خود بروز بدهد یا ندهد.

سرطان تخمدان

سرطان تخمدان یکی از شایع ترین شکل های سرطان در میان بانوان است. سلول های غیرعادی در تخمدان تکثیر می شوند و یک تومور تشکیل می دهند. تومور قابلیت رشد و گسترش به قسمت های دیگر بدن را دارد. سرطان تخمدان معمولا به عوارضی همراه است که می تواند شامل موارد زیر باشد:

- خستگی

- سوء هاضمه

- سوزش معده

- یبوست

- کمردرد

- عادات ماهانه نامنظم

- رابطه جنسی دردناک

بارداری خارج از رحم

بارداری خارج از رحم زمانی اتفاق می افتد که تخمک بارورشده به رحم نمی رسد و در لوله های فالوپی لانه گزینی می کند. بارداری خارج از رحم موفق نخواهد بود. اگر تخمک در لوله فالوپی به رشد خود ادامه دهد، لوله پاره می شود و با خونریزی زیادی همراه خواهد بود. این باعث درد ناگهانی و شدید و خونریزی داخلی می شود. در صورتی که بارداری خارج از رحم درمان نشود می تواند مرگبار باشد.

توده آدنکسی چه درمانی دارد؟

اگر توده آدنکسی کوچک باشد و نشانه ای نداشته باشید، ممکن است نیازی به درمان نباشد. اما احتمالا پزشک با معاینات و سونوگرافی آن را تحت نظر قرار خواهد داد.

در موارد زیر نیاز به جراحی وجود دارد:

- توده شروع به رشد می کند

- نشانه هایی بروز می کند

- وجود کیست جامد

پس از برداشتن توده برای تشخیص اینکه سلول های داخل آن سرطانی است یا خیر به آزمایشگاه فرستاده می شود. اگر این طور باشد درمان بیشتری نیاز است تا از حذف سلول های سرطانی از بدن اطمینان حاصل شود.

توده آدنکسی چطور تشخیص داده می شود؟

توده های آدنکسی معمولا در معاینات لگنی، سونوگرافی یا هر دو تشخیص داده می شود. اغلب در مواردی که بانوان نشانه ای بروز نمی دهند، غده در معاینات روتین مشاهده می شود.

پزشک به محض تشخیص تصمیم می گیرد که مورد شما اورژانسی است یا خیر. معمولا این طور نیست و پزشک برای بررسی دلایل ایجاد توده و بهترین مسیر درمان فرصت بیشتری خواهد داشت.

تصویربرداری و آزمایش می تواند برای تشخیص دلیل بوجود آمده توده بکار رود. پزشک احتمالا آزمایش بارداری می دهد تا از بارداری خارج از رحم اطمینان یابد.

توده آدنکسی در بارداری

ایده آل این است که به منظور جلوگیری از عوارض، پیش از بارداری توده کشف و درمان شود. اما گاهی توده های آدنکسی حین بارداری در سونوگرافی یا معاینات لگنی تشخیص داده می شود.

از آنجا که اکثر توده ها بی ضرر هستند و به خودی خود از بین می رود، معمولا بدون درمان تحت نظر قرار می گیرد.

فقط در صورت موارد زیر جراحی انجام خواهد شد:

- اگر پزشک تشخیص دهد که ممکن است بدخیم باشد

- بروز عوارض

- توده بسیار بزرگ باشد و برای بارداری مشکل ساز شود

حدود ۱۰ درصد از توده های آدنکسی در دوران بارداری بدخیم هستند. حتی در این موارد، سرطان در مراحل اولیه است. یعنی چشم انداز برای مادر خوب است. اگر حین بارداری بدخیمی تشخیص داده شود، پزشک اجازه می دهد تا زمان ممکن و بی خطر پیش از دخالت پزشکی، بارداری پیش برود.

چشم انداز توده آدنکسی چگونه است؟

اکثر توده های آدنکسی خوش خیم است. نیازی به درمان ندارد مگر آنکه باعث ناراحتی شود. بسیاری از توده های آدنکسی خود به خود از بین می رود. در موارد بسیار نادر، دلیل ایجاد توده آدنکسی سرطان تخمدان است.

مطالعه بیشتر:

همه چیز را در مورد آندومتریوز بدانید

سرطان واژن در زنان چه علائمی دارد وآیا سرطان واژن کشنده است؟

کیست جسم زرد تخمدان در بارداری چیست و آیا مشکل ساز خواهد شد؟

نشانه ها و علائم فیبروم رحم چیست و با چه روش های قابل درمان است؟

?پرسش و پاسخ های توده آدنکسی

چه زمانی توده آدنکسی را باید درمان کنیم؟

در موارد زیر نیاز به جراحی وجود دارد: توده شروع به رشد می کند، نشانه هایی بروز می کند، وجود کیست جامد

نشانه های توده آدنکسی چیست؟

درد در ناحیه لگن، قاعدگی نامنظم در بانوان پیش از دوره یائسگی، خونریزی در محل توده، مشکل ادرار کردن، تکرر ادرار، یبوست، اختلالات معده و روده

توده آدنکسی چطور تشخیص داده می شود؟

توده های آدنکسی معمولا در معاینات لگنی، سونوگرافی یا هر دو تشخیص داده می شود. اغلب در مواردی که بانوان نشانه ای بروز نمی دهند، غده در معاینات روتین مشاهده می شود.

توده آدنکسی چه درمانی دارد؟

اگر توده آدنکسی کوچک باشد و نشانه ای نداشته باشید، ممکن است نیازی به درمان نباشد. اما احتمالا پزشک با معاینات و سونوگرافی آن را تحت نظر قرار خواهد داد.

منبع: healthline