The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

اولین حرکت جنین (ارتکاض) در بارداری چیست؟

بعد از آنکه غربالگری مرحله اول را پشت سر گذاشته و از سلامت جنین خود اطمینان حاصل کردید، احتمالا بی صبرانه منتظر اولین حرکت جنین خواهید بود. گرچه شاید در هفته های ابتدایی که حرکات جنین را حس می کنید، مطمئن نباشید که آنچه حس کردید حرکات روده ها بود یا لگد زدن دلبندتان؟! اما به زودی زود خواهید توانست تفاوت این دو را به راحتی تشخیص دهید. در این مطلب شما را با نکات مهم درمورد اولین حرکت جنین در شکم مادر آشنا خواهیم کرد.

 تازه باردار شده‌اید و با خود فکر می‌کنید آیا لرزشی که احساس کردید حرکت جنین بود یا فقط باد بوده است؟ یا اینکه بارداری شما بیشتر پیش رفته است و با خود فکر می‌کنید چه مقدار باید حرکت جنین خود را حس کنید؟

چگونگی احساس کردن حرکت جنینی از یک مادر تا مادری دیگر فرق دارد، اما می‌تواند به عنوان نشان‌گری از سلامت یا ناراحتی جنین مورد استفاده قرار بگیرد. در این مقاله با چیزهایی که باید درباره حرکت جنین در رحم بدانید آشنا خواهید شد، از جمله اینکه چه زمانی باید انتظار احساس کردن آن‌را داشته باشد، چه چیزی طبیعی و سالم تلقی می‌شود و حتی توصیه‌هایی خواهیم داشت برای اینکه جنین را تشویق به لگدزدن بکنید.

اولین حرکت جنینی (ارتکاض) در بارداری چیست؟

واژه ارتکاض برای توصیف لحظه‌ای که مادر اولین حرکت جنین در رحم را حس می‌کند بکار می‌رود. عبارت دقیق‌تر پزشکی «اولین حرکت جنینی» است.

امروزه سونوگرافی و ابزارهای نظارت بر قلب جنین و ابزارهای دیگری داریم که می‌تواند پیش از رسیدن به نقطه ارتکاض «زنده» بودن جنین را به ما ثابت کند. اما برای مادران دوره پیش از مدرن، ارتکاض اولین نشانه از سلامت و صحت بارداری بود.

اولین حرکت جنین در هفته چندم است؟

جنین‌ها خیلی زود شروع به حرکت می‌کنند، بنابراین «اولین حرکت جنینی» فی‌نفسه کمی گمراه‌کننده است. اولین حرکت جنینی در واقع اولین باری نیست که جنین در رحم حرکت می‌کند، بلکه اولین باری است که مادر آن را احساس می‌کند.

تازه‌مادران ممکن است اولین حرکت جنین را بین هفته‌های 19 تا 25 حس کنند. مادرانی که قبلا تجربه بارداری داشته‌اند ممکن است در هفته 16 حرکت جنین را احساس کنند.

تنوع زمانی احساس اولین لگد های جنین به عوامل مختلفی بستگی دارد، از جمله:

  • میزان فعالیت جنین: بعضی از جنین‌ها فعال‌تر از جنین‌های دیگر هستند و این می‌تواند بر تناوب و شدت لگدهای آنان تاثیر بگذارد.
  • میزان فعالیت مادر: بانوان فعال نسبت به مادران بی‌حرکت احتمال کمتری دارد که حرکات جنین را در طول روز احساس بکنند.
  • آشنایی با این احساس: مادرانی که قبلا تجربه بارداری داشته‌اند احتمال بیشتری دارد که این احساس را زودتر از تازه‌مادران متوجه شوند.
  • جای جفت: اگر جای جفت در جلوی رحم شما باشد (جفت قدامی) تشخیص حرکت جنین سخت‌تر خواهد بود.
  • اندازه مادر: مادرانی که سنگین‌تر هستند ممکن است مجبور باشند برای احساس خارجی حرکت جنین با گذاشتن دست روی شکم بیشتر صبر کنند. هرچند تحقیقات نامشخص است که آیا وزن مادر بر توانایی او در تشخیص احساس داخلی حرکت جنین تاثیر دارد یا خیر.

اولین حرکات جنین چگونه احساس میشود؟

جنین در رحم بسیار فعال است. دست‌ها و پاهایش را باز می‌کند، با هیجان لگد می‌زند، از داخل با آرنج‌هایش سیخونک می‌زند و غلت می‌زند و حتی سروته می‌شود. قدرت، تناوب و تیزی حرکات نسبت به اینکه در چه زمانی از بارداری هستید و این‌که چه مقدار فضا برای حرکت کوچولوی شما باقی مانده است فرق دارد. به این دلایل احساسی که ممکن است با حرکت جنین بکنید متفاوت است. بسیاری از مادران  احساس حرکت را این‌گونه توصیف می‌کنند:

  • احساس لرزش
  • لگد تیز
  • کشش آرام
  • فشار ملایم
  • چرخش آرام
  • چرخیدن
  • کله معلق زدن
  • درد شدید عضلانی

اگر برای اولین بار مادر شده‌اید، به سختی می‌توانید حرکات اولیه جنین را از احساساتی مانند باد، احساس گرسنگی، غرش روده یا حرکات داخلی دیگر تشخیص بدهید. به هر حال، ارگان‌های داخلی فشرده شده‌اند و همه‌چیز با حالت عادی فرق دارد. هرچند که بعد از مدتی در تشخیص دردهای داخلی از حرکات جنین خبره می‌شوید و دفعه بعدی که باردار شوید حرکات جنین را بسیار زودتر متوجه خواهید شد.

حرکات جنین در کدام قسمت شکم حس می شود؟

حال که می دانید اولین حرکت جنین چگونه احساس می شود احتمالا می پرسید که حرکت جنین در کدام قسمت شکم است. باید به شما بگوییم که در هفته 22 بارداری بالاترین نقطه رحم که اصطلاحا به آن فوندال هایت نیز گفته می شود، در حدود دو سانتی متر بالاتر از ناف شما است بنابراین نباید انتظار داشته باشید که اولین حرکت جنین را در وسط شکم خود حس کنید زیرا در این زمان، هنوز بیشتر بدنه رحم درون لگن استخوانی مادر است. به همین سبب مادران اولین حرکت جنین را در درون لگن و در نواحی پایین شکم خود حس خواهند کرد.

 فعالیت در رحم یعنی چه؟

بسیاری از مادران باردار لگدهای کوچولوی خود را احساس می‌کنند و چیزهای بامزه‌ای می‌گویند مانند اینکه «فوتبالیست می‌شود!» با اینکه این حرف‌ها به شوخی گفته می‌شود اما گاهی با خود فکر می‌کنیم که اگر جنین شما فعالیت زیادی دارد آیا در زمان طفولیت هم فعال خواهد بود؟

فعالیت جنینی نشان‌گر قابل اتکایی برای خلق‌وخوی پس از تولد نیست. در حالیکه علم می‌گوید ممکن است ارتباطی وجود داشته باشد، اما ارتباط معکوسی هم وجود دارد. بدان معنی که بعضی کودکان اگر در دوران جنینی فعالیت زیادی داشتند ممکن است از حد متوسط بیشتر فعال باشند و در برخی موارد پس از تولد فعالیت کمتری خواهند داشت.

حس کردن اولین حرکات جنین در بارداری نه تنها برای بار اول هیجان‌انگیز است، بلکه حرکت‌های جنین در اواخر بارداری برای کمک به تحت نظر گرفتن صحت و سلامت جنین مورد استفاده قرار می‌گیرد.

میزان فعالیت بسته به جنین، مادر و زمان روز متفاوت است اما 8 حرکت در مدت دو ساعت برای سلامت جنین استاندارد تلقی می‌شود. کمتر از 8 حرکت در دو ساعت نگران‌کننده است.

بعد از حس کردن اولین حرکت جنین و یادگیری شمارش آنها، برای دنبال کردن حرکت‌های جنین اقدامات زیر را انجام بدهید:

  • در مورد روش ثبت تصمیم بگیرید.
  • یک زمان مشخص در روز را انتخاب کنید.
  • به پهلوی چپ بخوابید.
  • اقدامات اضافی برای تحریک جنین انجام ندهید.
  • زمان را یادداشت کنید.
  • 10 حرکت جنین را بشمارید.
  • زمان پایان را یادداشت کنید.
  • زمان لازم برای شمارش 8 حرکت را یادداشت کنید.
  • اگر متوجه کاهش قابل توجه در حرکات شدید یا در مدت دو ساعت 10 حرکت را ثبت نکردید با پزشک خود تماس بگیرید.

منبع: momlovesbest

 

بیشتر بدانید:

1- حرکت جنین در سه ماهه اول بارداری چگونه است؟

2- حرکت های زیاد جنین، خطرناک است؟

3- شمارش حرکات جنین چگونه است وتعداد حرکات جنین باید چقدر باشد؟

4- کم شدن حرکات جنین در هفته 22بارداری، مشکل چیست؟