The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

لکه بینی بعد از ارضا شدن در بارداری آیا طبیعی است؟

مثبت شدن نتیجه آزمایش بارداری، به معنای به پایان رسیدن روابط جنسی نبوده و شما مانند گذشته می توانید از بودن با همسرتان لذت ببرید. با این حال برخی مادران با وقوع ارگاسم دچار درد شده و یا مشکلات دیگری همچون لکه بینی بعد از ارضا شدن در بارداری را تجربه می کنند که باعث ترس و وحشت آن ها می شود. در این مقاله به علل لکه بینی بعد از ارضا شدن در بارداری و همچنین اقدامات درمانی مورد نیاز برای آن پرداخته شده است، پس با ما همراه باشید.

آیا لکه بینی بعد از ارضا شدن در بارداری طبیعی است؟

به صورت کلی اگر بارداری شما از انواع کم خطر باشد و از پزشک نیز مجوز گرفته باشید، می توانید با خیال راحت در این دوران رابطه جنسی داشته باشید و یا به هر شکل، به ارگاسم برسید. اما در مواردی ممکن است بعد از رابطه جنسی و وقوع ارگاسم، متوجه خونریزی یا لکه بینی شوید. اگرچه چنین اتفاقی می تواند بسیار ترسناک باشد، اما نگران نباشید! زیرا اگرچه این اتفاق نیازمند ارزیابی و توجه دقیق است، اما لزوما منجر به مشکل جدی نمی شود. شاید بد نباشید بدانید که بر اساس آمارهای موجود، در حدود 15 تا 25 درصد از زنان در طول دوران بارداری خود و به ویژه در سه ماهه اول آن، خونریزی یا لکه بینی بعد از ارضا شدن در بارداری را تجربه می کنند.

لکه بینی بعد از ارضا شدن در بارداری چه دلیلی دارد؟

علل مختلفی در ایجاد خونریزی و لکه بینی بعد از رابطه جنسی و ارگاسم، نقش دارند که از جمله آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

- تغییرات در دهانه رحم (سرویکس): سرویکس یکی از نقاطی است که بیشترین میزان تغییرات در طی بارداری در آن رخ می دهد و به نسبت گذشته ممکن است آسیب پذیرتر باشد. بنابراین اگر بعد از رابطه جنسی لکه بینی بدون درد و کوتاهی داشتید که رنگ آن صورتی، قهوه ای یا قرمز روشن بود، احتمالا این مساله ناشی آسیب پذیری خفیف دهانه رحم است و جای نگرانی ندارد. به علاوه اکتروپیون سرویکس (گسترش بخش کانال داخلی سرویکس به بخش بیرونی آن)، نیز عامل دیگری است که می تواند در لکه بینی بعد از رابطه جنسی نقش داشته باشد.

- آسیب دیدن واژن: در طی بارداری مخاط واژن شکننده تر شده و بنابراین روابط جنسی بدون ملایمت، ممکن است باعث آسیب به این مخاط و بروز خونریزی و لکه بینی شود.

- عفونت: اگر به عفونت و به ویژه عفونت در ناحیه دهانه رحم مبتلا باشید، ممکن است بعد از رابطه جنسی دچار لکه بینی و خونریزی شوید.

- در راه بودن زایمان: در مواردی لکه بینی بعد از ارضا شدن در بارداری، می تواند نشانه اولیه زایمان باشد! اگر بعد از رابطه جنسی در اواخر بارداری یک پلاک خونی از واژن شما خارج شد، یعنی اینکه به زودی قرار است زایمان رخ دهد. اما اگر این اتفاق، قبل از هفته 37 بارداری رخ داد، باید بلافاصله به بیمارستان مراجعه کنید تا از لحاظ زایمان زودرس بررسی شوید.

- پایین بودن جفت: جفت لولایینگ و یا سرراهی، شرایطی است که در آن جفت با فاصله کمی از دهانه رحم قرار گرفته و یا اینکه دقیقا بر روی آن واقع شده است. در چنین شرایطی شما به طور معمول نباید رابطه جنسی داشته باشید و اگر به هر دلیل دیگر ارگاسم را تجربه کنید و یا در خواب ارضا شوید، ممکن است لکه بینی و یا خونریزی رخ دهد که جدی بوده و نیازمند بررسی است.

- سقط جنین: با اینکه رابطه جنسی و به ارگاسم رسیدن، باعث سقط نمی شود اما اگر این لکه بینی تداوم داشته باشد و یا به خونریزی تبدیل شود، باید بلافاصله به پزشک مراجعه کنید.

- هماتوم: هماتوم به معنای تجمع غیرطبیعی خون در اطراف ساک حاملگی و جفت با دیواره رحمی است که اگرچه در هر زمان از بارداری می تواند رخ دهد، اما شیوع آن در سه ماهه اول بارداری بسیار بیشتر است. هماتوم، یکی از رایج ترین دلایل لکه بینی بعد از ارضا شدن در بارداری است.

در صورت لکه بینی بعد از ارضا شدن در بارداری چه کاری انجام دهیم؟

فرقی ندارد که خونریزی بعد از رابطه جنسی و ارضا شدن در بارداری، شدید باشد یا اندک و در حد لکه بینی، در هر حالت طبیعی است که این اتفاق باعث ترس و نگرانی شما شود و بنابراین بهتر است در چنین شرایطی به پزشک خود مراجعه کنید.

البته به یاد داشته باشید که اگر خونریزی شدید و مداوم بود و یا با درد در ناحیه شکم، کمر و انقباض همراه شد، باید بلافاصله و بدون از دست دادن وقت به اورژانس مراجعه کنید.

درمان لکه بینی بعد از ارضا شدن در بارداری

اصلی ترین درمان لکه بینی و خونریزی، اجتناب از برقراری رابطه جنسی و ارضا شدن به هر شکل است. همچنین پزشک بسته به علت درمان های مختلفی را امتحان کرده و اگر پای مشکلات جدی مانند جدا شدن جفت یا عفونت در میان نباشد، صرفا استراحت را پیشنهاد داده و یا در مواردی ممکن است داروهایی مانند شیاف های پروژسترونی را تجویز نماید.

برای جلوگیری از لکه بینی بعد از ارضا شدن در بارداری و یا به حداقل رساندن آن چه کاری انجام دهیم؟

اگر لکه بینی بعد از ارضا شدن در خواب رخ دهد، در واقع هیچ راهی برای جلوگیری از آن ندارید. زیرا این مساله به صورت ناخودآگاه رخ داده و در کنترل شما نیست. اما اگر لکه بینی بعد از ارضا شدن در نتیجه رابطه جنسی رخ داده است، می توانید از راهکارهای زیر برای کاهش خطر و جلوگیری از وقوع خونریزی کمک بگیرید:

1. موقعیت های جنسی ایمنی را انتخاب کرده و مطمئن شوید که راحت هستید. همچنین به یاد داشته باشید که در طی بارداری تا حد ممکن ملایم باشید و از روابط جنسی خشن اجتناب کنید.

2. از لوبریکانت ها کمک بگیرید. ژل های لوبریکانت با لغزنده سازی واژن، احتمال تحریک این ناحیه را به حداقل رسانده و در نتیجه مانع از وقوع لکه بینی در اثر آسیب به مخاط واژن می شود.

با این وجود در نظر داشته باشید که اگر پای مشکلات زمینه ای مانند هماتوم در میان باشد، هیچ یک از این راهکارها موثر نبوده و شما باید به صورت کلی از برقراری رابطه جنسی اجتناب کرده و تلاش کنید تا به ارگاسم نرسید. نکته مهم دیگری که باید در نظر داشته باشید این است که اگر لکه بینی بعد از ارضا شدن در بارداری، برای اولین بار رخ داده است و گروه خونی شما منفی و گروه خونی همسرتان مثبت است، باید در کمتر از 72 ساعت جهت تزریق آمپول روگام به بیمارستان یا مطب پزشک مراجعه کنید.

مطالعه بیشتر:

ارگاسم یا ارضا شدن در بارداری آیا خطرناک است؟

ارضا شدن در بارداری و لکه بینی با یکدیگر ارتباط دارند؟

ارضا شدن در بارداری و لکه بینی برای جنین خطرناک است؟

خودارضایی در بارداری می تواند مشکلی برای جنین ایجاد کند؟

?پرسش و پاسخ های لکه بینی بعد از ارضا شدن در بارداری

آیا لکه بینی بعد از ارضا شدن در بارداری طبیعی است؟

اگرچه چنین اتفاقی می تواند بسیار ترسناک باشد، اما نگران نباشید! زیرا اگرچه این اتفاق نیازمند ارزیابی و توجه دقیق است، اما لزوما منجر به مشکل جدی نمی شود.

آیا عفونت می تواند سبب لکه بینی بعد از ارضا شدن در بارداری شود؟

بله. اگر به عفونت و به ویژه عفونت در ناحیه دهانه رحم مبتلا باشید، ممکن است بعد از رابطه جنسی دچار لکه بینی و خونریزی شوید.

آیا لکه بینی بعد از ارضا شدن در بارداری، نشان دهنده نزدیک بودن زایمان است؟

در مواردی لکه بینی بعد از ارضا شدن در بارداری، می تواند نشانه اولیه زایمان باشد! اگر بعد از رابطه جنسی در اواخر بارداری یک پلاک خونی از واژن شما خارج شد، یعنی اینکه به زودی قرار است زایمان رخ دهد. اما اگر این اتفاق، قبل از هفته 37 بارداری رخ داد، باید بلافاصله به بیمارستان مراجعه کنید تا از لحاظ زایمان زودرس بررسی شوید.

لکه بینی بعد از ارضا شدن در بارداری نشانه سقط است؟

با اینکه رابطه جنسی و به ارگاسم رسیدن، باعث سقط نمی شود اما اگر این لکه بینی تداوم داشته باشد و یا به خونریزی تبدیل شود، باید بلافاصله به پزشک مراجعه کنید.