The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

ارضا شدن در بارداری و لکه بینی با یکدیگر ارتباط دارند؟

درصورتی که بنابر دلایل پزشکی همچون جفت سر راهی، سابقه زایمان زودرس، سقط و ... پزشک داشتن رابطه جنسی را برای شما منع نکرده است، ارضا شدن و یا عبارتی رسیدن به اوج لذت جنسی (ارگاسم) هیچ ممنوعیتی برای شما نخواهد داشت. اما بسیاری از بانوان باردار از لکه بینی بعد از ارضا شدن در بارداری به شدت وحشت کرده و احساس گناه می کنند. با این وجود آیا ارضا شدن در بارداری و لکه بینی با یکدیگر ارتباط دارند؟ علت لکه بینی بعد از ارضا شدن در بارداری چیست؟ اگر می خواهید پاسخ این سوالات را دریابید تا پایان این متن همراه ما باشید.

ارضا شدن در بارداری و لکه بینی

خروج چند قطره خون پس از اتمام رابطه جنسی که در آن ارگاسم را تجربه کرده اید در میان مادران باردار بسیار شایع است و بیشتر اوقات، دلیلی برای وحشت وجود ندارد. دکتر داستین کاستسکو متخصص زنان و زایمان در همیلتون می گوید: « خونریزی بعد از ارگاسم در رابطه جنسی در دوران بارداری بسیار شایع است.» وی اضافه می کند: "این یک تغییر طبیعی برای اکثر بانوان در بیشتر موارد است. طبیعی است که نیمی از بانوان در طول بارداری خود شاهد لکه بینی یا خونریزی ناشی از مقاربت باشند."

 چرا خونریزی بعد از رابطه جنسی در دوران بارداری اتفاق می افتد؟

اگر در دوران بارداری، پس از رابطه جنسی، خونریزی را تجربه کردید، باید شرحی از جزئیات و چگونگی آن، شامل زمان شروع، مدت زمان ادامه آن، سبک یا سنگین بودن آن، وجود لخته در خون، رنگ خون و وجود درد در زمان خونریزی، را به پزشک یا مرکز درمانی خود ارائه دهید.

 دلایل لکه بینی در دوران بارداری

چه در طی رابطه جنسی ارگاسم را تجربه کنید و چه نکنید، لکه بینی بعد از مقاربت به دلایل زیر ممکن است رخ دهد:

تغییرات دهانه رحم

اگر بعد از رابطه جنسی خونریزی سبک یا لکه بینی مشاهده می کنید، احتمالا شما خون صورتی، قرمز یا قهوه ای رنگ، را روی لباس زیرخود خواهید دید. این خونریزی خیلی سبک و بدون درد است و طولانی نخواهد بود. علت اینگونه خونریزی ها این است که گردن رحم شما در دوران بارداری تغییر می کند و اگر در حین رابطه جنسی یا در طی معاینه پزشک یا ماما تحت فشار قرار بگیرد، حساس تر شده و احتمال خونریزی آن بیشتر می شود.

 خونريزي بعد از نزديكي نشانه بارداري، خونریزی لانه گزینی

در اوایل بارداری، حدود یک هفته پس از باردار شدن خونریزی لانه گزینی اتفاق می افتد. یعنی جنین به لایه داخلی رحم متصل می شود و خونریزی سبک روی می دهد. بعد از رابطه جنسی، مخاط واژن و مایع منی می توانند سبب شوند که مقداری از این خون لانه گزینی از مهبل خارج شود.

عفونت

عفونت مقاربتی درمان نشده مانند کلامیدیا و سوزاک یا عفونت قارچی، می تواند از دلایل لکه بینی باشد. معمولأ، عفونت قارچی علائم دیگری از جمله خارش و سوزش نیز به همراه خواهد داشت. مرکز درمانی شما می تواند یک آزمایش ساده ادرار یا مایعات واژن را برای تشخیص عفونت انجام دهد. برای حفظ سلامتی شما و جنین مهم است که سریعأ به دنبال درمان باشید.

 پولیپ دهانه رحم

پولیپ ها یا غده های کوچک روی دهانه رحم معمولأ خوش خیم هستند و می توانند به میزان استروژن بالاتر در دوران بارداری مرتبط باشند. این پولیپ ها می توانند بعد از رابطه جنسی، خونریزی ایجاد کنند. خواه باردار باشید یا نه. بنابراین ایده خوبی است که غربالگری دهانه رحم و تست پاپ اسمیر خود را در فواصل معین انجام دهید.

 خشکی واژن

خشکی که می تواند باعث پارگی های ظریف در دیواره واژن شود، یک منبع احتمالی لکه بینی است. دکتر کاستسکو می گوید: « بعضی از افراد در اواخر بارداری دچار تغییرات هورمونی می شوند که می تواند منجر به ناراحتی هنگام مقاربت شود.» او همچنین اظهار می دارد،« اما معمولأ در بارداری واژن نرم تر است، پس این نمی تواند علت شایعی باشد.»

در همهٔ این موارد، بهترین اقدام این است که هر چه سریع تر با مرکز درمانی خود صحبت کنید تا بفهمید چه خبر است، اما معمولأ این یک وضعیت خطرناک و اورژانسی نیست.

زایمان زودهنگام

در طی هفته های ۲۰ تا ۳۷ بارداری، خونریزی سبک یا لکه بینی، همراه با انقباضات، گرفتگی، کمر درد، احساس فشار در لگن یا ترشحات آبکی یا خونی واژن( که می تواند به معنای نشت مایعات آمنیوتیک باشد)، می تواند نشانه زایمان زودرس باشند، پس حتمأ بلافاصله با مرکز درمانی خود تماس بگیرید. رابطه جنسی در یک بارداری معمولی، نمی تواند باعث زایمان زودرس شود، اما اگر در معرض زایمان زودرس هستید، پزشکان توصیه می کنند که از رابطه جنسی خودداری کنید.

همچنین برای مادرانی که در معرض زایمان زودرس هستند، ارضا شدن در بارداری و لکه بینی بیشتر از سایرین خطرناک خواهد بود. زیرا انقباضات رحمی در حین رسیدن به اوج لذت جنسی ممکن است ادامه دار شده و منجر به شروع انقباضات زایمانی شوند.

درمان خونریزی بعد از نزدیکی در بارداری

در اینجا شایع ترین دلایلی که ممکن است باعث خونریزی پس از رابطه جنسی شود و همچنین ارضا شدن در بارداری و لکه بینی و اینکه چه زمانی باید نگران شد، صحبت کردیم. رابطه جنسی در بارداری بسیار مطبوع است و اگر پس از آن خونریزی اتفاق بیفتد، ممکن است ترسناک باشد. 

به یاد داشته باشید که گرچه ارضا شدن در بارداری و لکه بینی مساله شایعی است و معمولا جای نگرانی ندارد، اما درصورتی که پس از اتمام رابطه جنسی دچار شکم درد و کمر درد پایدار شدید، به طوری که دردها با استراحت بهبود پیدا نمی کرد از خود درمانی و استفاده از درمان گیاهی خونریزی بعد از نزدیکی پرهیز کرده و حتما موضوع را با پزشک متخصص درمیان بگذارید.

 

بیشتر بدانید:

1- آیا داشتن رابطه جنسی در دوران بارداری خطرناک است؟

2- تاثیر رابطه جنسی در دوران بارداری بر مادر و جنین

3- 5 مزیت رابطه جنسی در دوران بارداری

4- آموزش روش های صحیح نزدیکی زمان بارداری و حاملگی