The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

ارضا شدن در بارداری و لکه بینی برای جنین خطرناک است؟

 تغییر کردن میل جنسی در دوران بارداری در میان مادران بسیار شایع است. برخی از بانوان در این دوران هیچ میلی برای برقراری ارتباط جنسی ندارند درحالی که در برخی دیگر میل جنسی به شدت افزایش می یابد. این دسته از مادران معمولا می پرسند که آیا ارگاسم و یا ارضا شدن در بارداری و لکه بینی برای جنین خطرناک است؟ اگر شما هم دراین مورد نگران هستید، تا پایان این مطلب همراه ما باشید.

ارگاسم و یا ارضا شدن در بارداری

به نظر می‌رسد بارداری باعث تغییر همه چیز شده است. از جهاتی این تغییرات اتفاق افتاده است. ناگهان شما از رستوران سوشی مورد علاقه خود دست می‌کشید و جذب استیک کاملا پخته می‌شوید! کوچکترین بویی شما را روانه توالت می‌کند. حتی فیلم‌های کمدی ممکن است باعث گریه شما شود. از پزشک خود در مورد همه چیز خواهید پرسید. سؤال‌هایی مانند این‌که آیا می‌توانید گاهی گوشت تند بخورید و چرا ناف شما بیرون می‌زند.

اما موضوعی هست که به آن فکر می‌کنید اما مطرح کردن آن برای شما راحت نیست.

آیا ارگاسم در دوران بارداری خوب است؟  (اگر پیشاپیش آن را تجربه کرده‌اید،‌ آیا واقعا احساس خوبی داشته‌اید؟ بهتر از تجربه‌ای بود که قبلا داشتید؟)

در اغلب اوقات پاسخ این پرسش مثبت است. ارگاسم در دوران بارداری کاملا خوب است. در حقیقت برای سلامت روحی و احساسی شما نیز عالی است.

آیا ارضا شدن در بارداری و لکه بینی برای جنین خطرناک است؟

در سه ماهه اول بارداری معمولا تغییرات هورمونی به مرحله ای نرسیده که تفاوت چندانی در میل جنسی شما ایجاد کنید و اگر با لکه بینی و خونریزی شدید مواجه نیستید، معمولا ارضا شدن مشکلی ایجاد نخواهد کرد. در سه ماهه دوم بارداری که تقریبا ایمن ترین زمان از 9 ماه بارداری شماست، درصورتی که خطرات تهدید کننده همانند سقط مکرر، زایمان زودرس، جفت سر راهی و ... نداشته باشید، می توانید با خیال راحت از ارگاسم لذت ببرید. اما درمورد سه ماهه سوم! در این زمان مادرانی که بیشتر در معرض زایمان زودرس هستند و یا سابقه آن را دارند باید بیش از هر وقت دیگری مراقب باشند. گرچه شواهد علمی احتمال شروع دردهای زایمانی به دنبال ارگاسم را کاملا تایید نمی کند اما مواردی مشاهده شده که انقباضات بعد از ارگاسم با شدت بیشتری ادامه یافته است. 

ارضا شدن در بارداری و لکه بینی

درمورد لکه بینی بعد از ارضا شدن لازم است به شما بگوییم که دهانه رحم در دوران بارداری بیش از هر زمان دیگری پر خون می شود، به همین سبب در اثر هرگونه فشار و تماس احتمال خروج چند قطره خون و بروز لکه بینی وجود خواهد داشت. درنتیجه گرچه ارضا شدن در بارداری و لکه بینی جای نگرانی ندارد، اما اگر آنچه مشاهده می کنید چیزی بیشتر از لکه بینی است، توصیه می کنیم که حتما با متخصص مشورت کنید.

 آیا ارگاسم در دوران بارداری خطرناک است؟

هنگامی‌که حرف از ارتباط جنسی در دوران بارداری می‌شود،‌ تردیدهای زیادی وجود دارد. ممکن است به علت تغییرات هورمونی و حالت تهوع صبحگاهی، در حالت روحی مناسبی نباشید. همسر شما ممکن است نگران ضربه زدن به جنین و ناراحت کردن شما باشد و هردوی شما ممکن است نگران ارگاسم و انقباضات رحم باشید.

در صورت تمایل به داشتن ارتباط جنسی با پزشک مشورت کنید. اگر پزشک حرفی از منع ارتباط جنسی نزده است و بارداری کم‌خطری دارید،‌ داشتن ارتباط جنسی بدون مشکل خواهد بود.

در واقع محققان در مورد ۱۴۸۳ بانوی باردار مطالعه کرده‌ا‌ند و به این نتیجه رسیده‌اند که در هنگام شروع انقباضات،‌ فرق قابل ملاحظه‌ای بین کسانی که در دوران بارداری ارتباط جنسی داشته‌اند و آنهایی‌که ارتباط نداشتند، وجود ندارد.

همچنین محققان به این نکته اشاره کرده‌اند که در بارداری‌های کم‌خطر، ارتباط جنسی رابطه‌ای با «زایمان زودرس»، پارگی زود هنگام غشا یا کم‌وزنی نوزاد ندارد.

اما اگر هر کدام از علائم زیر را داشته باشید،‌ پزشک شما را از فعالیت‌های جنسی منع می‌کند:

  • لکه‌بینی یا خونریزی
  • گردن رحم نامناسب (نارسایی دهانه رحم) (هنگامی‌که رحم کوچک‌تر از ۲۲ میلی‌متر و خطر زیاد زایمان زودرس وجود داشته باشد).
  • عروق سرراهی (هنگامی‌که عروق بندناف بسیار نزدیک دهانه رحم قرار دارند)
  • جفت سرراهی (هنگامی‌که جفت دهانه رحم را بپوشاند)

 

همچنین هنگامی‌که کیسه آب پاره شده است،‌ ارتباط جنسی انجام ندهید. مایع آمنیوتیکی،‌ مانند سدی دفاعی بین جنین و دنیای بیرون است. بدون آن در خطر ابتلا به عفونت قرار خواهید داشت.

 استراحت لگن چیست؟

اگر پزشک به شما «استراحت لگن» را توصیه کرده ولی توضیحی در مورد آن نداده است،‌ حتما از او سوال کنید. معمولا این به معنای منع ارتباط جنسی است، زیرا بارداری شما با ریسک بالا تشخیص داده شده است. از آنجا‌که بدون داشتن دخول می‌توانید به ارگاسم برسید، ‌ارزش آن‌را دارد تا از محدودیت‌های این قضیه مطلع باشید.

اگر بارداری به دلایلی دیگر مانند دوقلویی ریسک بالایی داشته باشد، با پزشک خود مشورت کنید. مروری بر مطالعات نشان می‌دهد که در مورد ارتباط جنسی در دوران بارداری تحقیقات کافی صورت نگرفته است.

خبر خوب این است که اگر در دوران بارداری به دلیل افزایش سطح هورمون‌‌ها دارای میل جنسی بالا هستید،‌ داشتن رابطه و رسیدن به ارگاسم، ارضا شدن در بارداری و لکه بینی در بارداری‌های با خطر پایین مشکلی ندارد.

اگر ریسک بارداری شما بالا باشد،‌ پزشک حتما هشدار خواهد داد. حتما با پزشک مشورت کنید. اگر از پرسیدن سوال شرم دارید،‌ به یاد آورید که پزشک زنان برای شنیدن همین مسائل آنجاست و نباید هیچ محدودیتی در سوال‌های شما وجود داشته باشد.

و آن باور قدیمی مردم که می‌گفتند ارتباط جنسی باعث زایمان زودرس می‌شود دیگر ارزشی ندارد. بنابراین چه در هفته هشتم بارداری باشید چه در هفته ۴۲،‌ آزاد هستید با همسر یا توسط خودتان به ارگاسم برسید و از آن لذت ببرید.

منبع: healthline

 

بیشتر بدانید:

1- تاثیر رابطه جنسی در دوران بارداری بر مادر و جنین

2- 10 روش به ارگاسم رسیدن زنان

3- درمان اختلال ارگاسم و دلایل آنورگاسمی در زنان

4- 5 مزیت رابطه جنسی در دوران بارداری