The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

خیس بودن واژن و چرا هر روز خیس بودن واژن را تجربه می کنم؟

اغلب اوقات بدون آنکه دلیل خاصی وجود داشته باشد، لباس زیر شما مرطوب می شود. شاید توجه کردن به شخص خاصی شما را هیجان زده کرده باشد، اما شما در آن لحظه در فضایی نیستید که به رابطه جنسی فکر کنید. علت خیس بودن واژن چیست؟ آیا واژن شما به چیزی واکنش نشان می دهد و دقیقا چه اتفاقی می افتد؟ در ادامه این مطلب همه چیز را در مورد علل خیس بودن واژن برای شما شرح خواهیم داد.

چرا بدون اینکه در موقعیت رابطه جنسی باشم "خیس" می شوم؟

حتی زمانی که شما آگاه نیستید، واژن شما توسط غدد خاصی روان کاری می شود. این یک بخش طبیعی از عملکرد فیزیولوژیکی شما است. غدد دهانه رحم و دیواره واژن شما، روان کننده ضروری را برای محافظت از ناحیه تناسلی در برابر آسیب یا پارگی تولید می کند و واژن را تمیز و مرطوب نگه می دارد. بسته به اینکه در چندمین روز قاعدگی هستید یا سطح هورمون شما چقدر است، میزان مایع دهانه رحم می تواند متفاوت باشد. به خاطر داشته باشید که این مایع یا چیزی مشابه آن در هنگام رابطه جنسی نیز ظاهر می شود. اما خیس بودن واژن به این معنا نیست که تحریک شده اید.

اگر واژن شما خیس میشود، یعنی اینکه غدد واژن شما مشغول کار هستند. غدد مسئول تولید روان کننده برای فعالیت جنسی، غدد بارتولین (واقع در سمت راست و چپ دهانه واژن) و غدد اسکنه (نزدیک مجرای ادرار) هستند.

علت خیس بودن واژن وقتی در رابطه جنسی نیستید

دلیل خیس بودن واژن وقتی در رابطه جنسی نیستید به احتمال زیاد رطوبت ناشی از یک ماده آبکی است، نه مایعات ناشی از تحریک جنسی. اگر ناحیه تناسلی شما گرم شود لباس زیرتان مرطوب، نمدار یا خیس می شود. بسته به روز چرخه قاعدگی تان و یا اگر شکم تان نفخ دارد، ممکن است احساس گرفتگی عضلات نیز داشته باشید.

آیا خیس بودن واژن ممکن است ناشی از ادرار باشد؟

بله. اگر با شدت می خندید، عطسه می کنید یا وزنه های سنگین را بلند می کنید، ممکن است بی اختیاری استرسی ادرار را تجربه کنید. (حتی اگر نام این نوع خیس شدن بی اختیاری استرسی باشد، اما این یک رویداد فیزیولوژیکی است نه روانی.) و دلیل آن این است که به مثانه تان فشار وارد می شود و شما ناخواسته و بطور غیر ارادی در شلوار خود کمی ادرار می کنید.

چرا هر روز خیس بودن واژن را تجربه می کنم؟

به طور کلی، میزان خیس بودن واژن شما به عوامل مختلفی بستگی دارد، از جمله:

• هورمون ها

• سن

• دارو

• سلامت روان

• عوامل رابطه

• غدد عرق و تعریق

• فشار

• نوع لباسی که می پوشید

• هایپرهیدروز (تعریق زیاد)

• عفونت ها

آیا روش های کنترل بارداری می تواند سبب خیس بودن واژن شود؟

برای برخی از شما، روشی که برای پیشگیری از بارداری استفاده می کنید ممکن است رطوبت واژن را افزایش دهد، زیرا استروژن تمایل به افزایش تولید مایعات واژن دارد. اگر این موضوع شما را آزار می دهد، از پزشک خود در مورد روش های جایگزین جلوگیری از بارداری که استروژن کمتری دارد سوال کنید.

عفونت ها، مانند واژینوز باکتریایی، می توانند باعث احساس خیس شدن شوند، زیرا رطوبت به انتقال باکتری ها از مجرای واژن کمک می کند. روانکاری واژن نیز در نزدیکی تخمک گذاری افزایش می یابد تا با ایجاد مسیر راحت تر برای حرکت اسپرم، احتمال لقاح را افزایش دهد.

 آیا این رطوبت آب است یا ادرار یا روان کاری؟

ممکن است تشخیص فوری مایعی که از واژن خارج می شود دشوار باشد، مخصوصاً اگر به طور غافلگیر کننده در حالی که مشغول کار کردن هستید نشت کند. در بیشتر موارد، تا زمانی که به دستشویی نروید و لباس های زیر خود را بررسی نکنید، نمی فهمید.

اگر از نوع مخاط باشد، ممکن است مایع دهانه رحم باشد (که باعث برانگیختگی جنسی نمی شود). مایع دهانه رحم از کربوهیدرات ها، پروتئین ها و آمینو اسیدها تشکیل شده است و در بین مایعات واژن از همه بیشتر است. بسته به چرخه قاعدگی و سطح هورمون، از لحاظ بافت، رنگ و قوام تغییر می کند.

مایعات دهانه رحم یک پاسخ طبیعی بدن هستند، اما اگر مایعات سبز، بد بو یا دارای بافت پنیری دارند، بهتر است با پزشک خود مشورت کنید، زیرا این می تواند نشانه عفونت باشد.

جدول زمانی نحوه تغییر مایع دهانه رحم

1. در طول دوره قاعدگی، مایع دهانه رحم ممکن است چندان قابل توجه نباشد، اما پس از پایان دوره قاعدگی، ممکن است در واژن احساس خشکی کنید. بعد از قاعدگی زمانی است که دهانه رحم شما ماده ای تولید می کند که می تواند شبیه مخاط و چسبنده باشد.

2. با شروع افزایش استروژن در بدن، قوام مایع دهانه رحم شما از حالت مخملی به کشدار تبدیل شده و خیس تر می شود. رنگ این ترشحات سفید مات خواهد بود. سپس مایع دهانه رحم بیشتر شبیه سفیده تخم مرغ می شود. (این زمانی است که اسپرم می تواند تا پنج روز زنده بماند.)

3. هر چه استروژن شما بیشتر باشد، مایع دهانه رحم شما آبدارتر می شود. هنگامی که استروژن شما در بالاترین حد خود قرار دارد، احتمال بیشتری وجود دارد که لباس زیر شما خیلی مرطوب شود. این مایع شفاف ترین و لغزنده ترین ترشحات واژن خواهد بود. اگر در حال تلاش برای باردار شدن هستید، در این زمان بیشترین شانس باروری را دارید.

4. تا چرخه قاعدگی بعدی، به احتمال زیاد خشک خواهید بود. هنگامی که دوباره مایع آبکی را احساس کنید، همزمان با تغییر در لایه داخلی آندومتر، متوجه خواهید شد که دوره قاعدگی شما دوباره شروع شده است.

نوع دیگری از مایعات که ممکن است در ناحیه واژن وجود داشته باشد، عرق واژن است که از غدد عرق شما ناشی می شود. در طول هیجان جنسی، ناحیه واژن شما به دلیل افزایش جریان خون متورم می شود. این احتقان عروقی محلول آبکی به نام ترانسودات واژن ایجاد می کند.

استرس می تواند باعث تعریق بیشتر شما شود، از جمله در ناحیه واژن. برای مقابله با این مشکل، باید لباس های زیر نخی و قابل تنفس بپوشید، تمیز باشید و بهداشت را رعایت کنید.

ترشح سفید شیری که تصور می شود با مایعات دیگر متفاوت است، مایع واژینال دیگری است که از غدد واژن ترشح می شود.

همانطور که قبلاً ذکر شد، غدد اسکنه (که به نام پروستات زن مشهور است) در روانکاری و تولید مایعات نقش دارند. این غدد دهانه واژن را مرطوب کرده و مایعی تولید می کنند که دارای خواص ضد میکروبی است و از ناحیه مجاری ادراری محافظت می کند.

همچنین گفته می شود که غدد اسکنه مسئول روان سازی هستند، احتمالاً به این دلیل که در انتهای پایینی مجرای ادرار واقع شده اند. مباحثی در مورد اینکه آیا انزال زن واقعی است و آیا مایع مترشحه ادرار است یا خیر، وجود دارد. متأسفانه، به دلیل عدم تحقیق در مورد سلامت جنسی زنان، هنوز بحث بر سر اینکه انزال زن چیست و از چه چیزی ساخته شده است، ادامه دارد. به یاد داشته باشید که بدن هر شخص منحصر به فرد است و ممکن است نسبت مایعات واژن هر شخص متفاوت از دیگران باشد.

واژن من خیس شده است، اما تحریک نشده ام، این به چه معناست؟

خیس شدن واژن لزوما ارتباطی با تحریک جنسی ندارد. گاهی اوقات، این فقط یک واکنش معمول بدن است، واژن شما مرطوب است زیرا عملکرد آناتومیکی اینگونه عمل می کند. به این می گویند عدم همخوانی برانگیختگی. که ممکن است برخی را گیج کرده و احساس کنند بدن به ذهن خیانت کرده است، اما این یک واکنش طبیعی است.

شرایط دیگر برای خیس بودن واژن بدون تحریک می تواند به دلیل مشاهده چیزهای شهوانی، یا خواندن چیزهای تحریک کننده باشد و بدن شما به طور طبیعی از نظر فیزیولوژیکی پاسخ بدهد.

تحریک فیزیکی به معنای ارضا جنسی نیست

1. تکرار این نکته حائز اهمیت است: فقط به دلیل اینکه خیس می شوید، به این معنا نیست که تحریک شده اید. دلیل آن فقط این است که بدن شما به طور عملکردی پاسخ می دهد. شما می توانید در موقعیت جنسی و خیس باشید، اما این که نمی خواهید رابطه جنسی داشته باشید کاملاً طبیعی است. برانگیختگی جسمی برابر برانگیختگی جنسی نیست.

2. برانگیختگی جنسی نیاز به پاسخ احساسی دارد. مرطوب بودن اعلام بدن برای ارضا جنسی نیست.

خیس بودن واژن ممکن است تنها راه بدن شما برای حفظ تعادل باشد. در بیشتر موارد، نیاز به هیچ نگرانی نیست. اگر روان کاری نیست، ممکن است خیسی ناشی از غدد عرق شما باشد.

وقتی صحبت از غدد عرق می شود، فرج شما دارای غدد عرق و چربی متعددی است که واژن شما را مرطوب نگه می دارد. در این موارد، بهتر است بهداشت خود را رعایت کنید، شلوار و لباس زیر نخی بپوشید تا واژن خنک تر شوند.

نوع خاصی از روش های پیشگیری از بارداری یا افزایش ورزش نیز ممکن است دلیل خیسی شما باشد. اگر خیس بودن واژن را زیاد تجربه می کنید و ترشحات شما بوی ماهی، بوی ناخوشایند یا غیرطبیعی دارد، بهتر است با پزشک خود تماس بگیرید، زیرا این ممکن است عفونت باشد.

مطالعه بیشتر:

هورمون تستوسترون چيست و چه عملکردی در بدن دارد؟

نشانه های کمبود هورمون تستوسترون در مردان چیست؟

بالا بودن هورمون تستوسترون در زنان از علت تا تشخیص و درمان

هورمون تستوسترون چیست و عدم تعادل تستوسترون ناشی از چیست؟

?پرسش و پاسخ های خیس بودن واژن

آیا خیس بودن واژن می تواند نشانه عفونت باشد؟

اگر خیس بودن واژن را زیاد تجربه می کنید و ترشحات شما بوی ماهی، بوی ناخوشایند یا غیر طبیعی دارد، بهتر است با پزشک خود تماس بگیرید، زیرا این ممکن است عفونت باشد.

واژن من خیس شده است، اما تحریک نشده ام - این به چه معناست؟

خیس شدن واژن لزوما ارتباطی با تحریک جنسی ندارد. گاهی اوقات، این فقط یک واکنش معمول بدن است - واژن شما مرطوب است زیرا عملکرد آناتومیکی اینگونه عمل می کند. به این می گویند عدم همخوانی برانگیختگی. که ممکن است برخی را گیج کرده و احساس کنند بدن به ذهن خیانت کرده است، اما این یک واکنش طبیعی است.

آیا روش های کنترل بارداری می تواند سبب خیس بودن واژن شود؟

برای برخی از شما، روشی که برای پیشگیری از بارداری استفاده می کنید ممکن است رطوبت واژن را افزایش دهد، زیرا استروژن تمایل به افزایش تولید مایعات واژن دارد. اگر این موضوع شما را آزار می دهد، از پزشک خود در مورد روش های جایگزین جلوگیری از بارداری که استروژن کمتری دارد سوال کنید.

آیا خیس بودن واژن ممکن است ناشی از ادرار باشد؟

بله. اگر با شدت می خندید، عطسه می کنید یا وزنه های سنگین را بلند می کنید، ممکن است بی اختیاری استرسی ادرار را تجربه کنید. (حتی اگر نام این نوع خیس شدن بی اختیاری استرسی باشد، اما این یک رویداد فیزیولوژیکی است نه روانی.) و دلیل آن این است که به مثانه تان فشار وارد می شود و شما ناخواسته و بطور غیر ارادی در شلوار خود کمی ادرار می کنید.

منبع: healthline