The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

آیا دردناک بودن سینه ها نشانه یائسگی است؟

سینه های دردناک، می تواند علامت بسیاری از شرایط مختلف سلامتی باشد. در طول دوران باروری، درد سینه می تواند نشانه بارداری یا علامتی از شروع قاعدگی شما باشد. به این حالت ماستالژی می گویند. ماستالژی به معنی درد سینه است. درد پستان می تواند چرخه ای (مربوط به دوره قاعدگی شما) یا غیر چرخه ای (بدون ارتباط با پریود شما) رخ دهد. اگر در حال نزدیک شدن به سن یائسگی باشید نیز ممکن است در سینه های خود احساس درد داشته باشید. یائسگی یک دوره انتقالی است که در آن دوره های قاعدگی شما کمتر شده و در نهایت به دلیل تغییرات هورمونی در بدن متوقف می شود. یائسگی علاوه بر درد سینه، می تواند علائم دیگری مانند گرگرفتگی و خشکی واژن را نیز ایجاد کند. چند لحظه وقت بگذارید تا یاد بگیرید که چرا یائسگی می تواند باعث دردناک شدن سینه ها شود و با چند نکته برای کاهش ناراحتی سینه ها، آشنا شوید.

چه زمانی می گوییم یائسه شده ایم؟

وقتی وارد یائسگی می شوید، دوره های ماهانه قاعدگی شما متوقف می شود. این به این دلیل است که بدن شما دیگر هورمون های استروژن و پروژسترون تولید نمی کند. به طور متوسط، بانوان در ایالات متحده در سن 51 سالگی به سن یائسگی می رسند.

یائسگی یک نقطه توقف ناگهانی نیست. بلکه این یک فرآیند تدریجی است که معمولاً بین 4 تا 12 سال به طول می انجامد. زمان منتهی به یائسگی، دوران پیش از یائسگی (پری منوپوز) نامیده می شود. این زمانی است که پریودهای شما نامنظم تر می شوند. دوران پیش از یائسگی معمولاً از چهل سالگی شروع می شود.

عموماً بعد از اینکه یک سال کامل پریود نشدید، یائسگی به اثبات می رسد. در طول این مدت، ممکن است طیف وسیعی از علائم را تجربه کنید، از گرگرفتگی گرفته تا خشکی واژن و درد سینه ها.

علائم یائسگی چه هستند؟

درد پستان مربوط به دوران پیش از یائسگی، به احتمال زیاد با دردهایی که در زمان های دیگر در زندگی خود احساس کرده اید، متفاوت است. درد پستان ناشی از قاعدگی معمولاً مانند یک درد مبهم در هر دو سینه است که اغلب اوقات درست قبل از قاعدگی رخ می دهد.

درد سینه در دوران پیش از یائسگی چه شکلی است؟

درد سینه در دوران پیش از یائسگی بیشتر شبیه سوزش یا درد است که ممکن است آن را در یک سینه یا هر دو سینه احساس کنید. همه بانوان ناراحتی پستان را به این شکل تجربه نمی کنند. درد ممکن است شدید، شبیه به خنجر زدن یا ضربان دار باشد.

همان هورمون هایی که باعث درد کلی سینه ها در دوران پیش از یائسگی می شوند، ممکن است منجر به ایجاد مناطق حساس در سینه شما شوند. علائم دیگری که نشان می دهد شما در دوران پیش از یائسگی هستید عبارتند از:

• گرگرفتگی،

پریودهای نامنظم،

• تعریق شبانه،

• خشکی واژن،

• از دست دادن علاقه به رابطه جنسی، یا لذت کمتر از رابطه جنسی،

• مشکل خواب،

• تغییرات خلق و خوی،

اگر فکر نمی کنید که درد سینه به دلیل یائسگی ایجاد شده باشد، به پزشک مراجعه کنید. همچنین در صورت بروز علائم اضافی مانند موارد باید با پزشک خود مشورت کنید:

• ترشحات شفاف، زرد، خونی یا چرکی از نوک پستان،

• افزایش اندازه سینه،

• قرمزی سینه،

• تغییراتی در ظاهر سینه،

• تب،

• درد قفسه سینه،

این علائم می توانند نشانه بیماری جدی تری باشند. به عنوان مثال، درد قفسه سینه می تواند نشانه ای از بیماری قلبی باشد. پزشک می تواند تعیین کند که آیا درد سینه شما هورمونی است یا اینکه بیماری دیگری باعث ایجاد علائم شما شده است.

علل درد سینه چیست؟

تغییر در سطح هورمون های استروژن و پروژسترون، علت معمول درد سینه در دوران پیش از یائسگی و یائسگی است. با ورود به دوران پیش از یائسگی، سطح استروژن و پروژسترون قبل از شروع روند نزولی، با الگوهای غیرقابل پیش بینی افزایش و کاهش می یابد. افزایش سطح هورمون ها می تواند بر بافت سینه تأثیر بگذارد و باعث درد سینه ها شود.

هنگامی که قاعدگی متوقف می شود و بدن شما دیگر استروژن تولید نمی کند، درد سینه باید بهبود یابد. اگر از هورمون درمانی برای درمان علائم یائسگی استفاده می کنید، ممکن است همچنان درد سینه داشته باشید.

عوامل خطر درد سینه

درد سینه ممکن است مربوط به یائسگی بوده و یا می تواند نشانه بیماری های دیگری باشد. خطر درگیر شدن به درد سینه در موارد زیر بیشتر است:

• از داروهای خاصی مانند مهار کننده انتخابی بازجذب سروتونین (SSRI)، دیورتیک ها، داروهای دیجیتالیس یا داروهای قلبی، متیل دوپا یا اسپیرونولاکتون (آلداکتون) استفاده کنید.

عفونت سینه را تجربه کنید.

• در سینه های خود کیست داشته باشید.

• فیبروآدنوم یا توده غیرسرطانی در پستان داشته باشید.

• از سوتین نامناسب استفاده کنید، مخصوصاً سوتین های فنر دار!

• افزایش وزن یا سینه های بزرگ داشته باشید.

اگرچه نادر است، اما سرطان پستان نیز می تواند باعث درد سینه شود. البته در اغلب موارد درد سینه به دلیل سرطان نیست. با این حال، یافتن توده ای در سینه که همراه با درد باشد، استرس زا است و باعث نگرانی می شود. بنابراین برای اطلاع از مراحل بعدی ارزیابی به پزشک خود مراجعه کنید. شرایط غیرسرطانی نیز وجود دارند که می توانند باعث ایجاد توده و درد در سینه شوند. در چنین شرایطی پزشک می تواند آزمایشاتی را برای پی بردن به علت مشکل انجام دهد.

از کجا بفهمم علت درد سینه هایم ناشی از یائسگی است؟

پزشک شما به احتمال زیاد با پرسیدن سوالاتی در مورد درد شروع می کند. بنابراین بهتر است پیش از مراجعه، اطلاعاتی را در رابطه با درد خود یادداشت کرده تا در ویزیت به اطلاع پزشک برسانید. برای این کار، موارد زیر یادداشت کنید:

• چه زمان هایی و چند بار درد دارد؟

• احساس درد تیز، سوزاننده یا تیر کشنده است؟

• آیا درد می آید و می رود یا ثابت است؟

• چه چیزی درد را بدتر یا بهتر می کند؟

پزشک شما به احتمال زیاد با هدف تشخیص هر گونه توده یا تغییرات دیگر در سینه ها، آن ها را لمس کرده و معاینه می کند. همچنین ممکن است پزشک آزمایشات تصویربرداری مانند ماموگرافی یا سونوگرافی را درخواست کند.

اگر پزشک توده ای پیدا کرد، ممکن است به بیوپسی نیاز داشته باشید. این آزمایش با گرفتن نمونه ای از بافت توده انجام می شود. بافت به آزمایشگاه فرستاده می شود، جایی که پاتولوژیست برای تشخیص اینکه توده موجود در سینه، سرطانی است یا خوش خیم، آن را مورد ارزیابی قرار می دهد.

درمان درد سینه در اثر یائسگی چیست؟

پس از تشخیص علت بیماری، شما و پزشک می توانید اقداماتی را برای درمان این درد انجام دهید. برای درد سینه ناشی از دوران پیش از یائسگی، چند گزینه برای تسکین درد در دسترس هستند.

داروهای بدون نسخه (OTC) و داروهای تجویزی

شما باید در مورد این که آیا دارو می تواند درد سینه را تسکین دهد یا خیر، با پزشک خود مشورت کنید. در مورد داروهای تسکین دهنده بدون نسخه مانند ایبوپروفن (ادویل، موترین) یا استامینوفن (تیلنول) سوال کنید.

درمان های جایگزین

برخی از افراد برای تسکین درد سینه، به درمان های طبیعی مانند ویتامین ها مراجعه می کنند. گزینه های محبوب برای کاهش درد عبارتند از:

• ویتامین B،

• ویتامین E،

• روغن گل مغربی، که حاوی اسیدهای چرب امگا 6 است که ممکن است به کاهش درد سینه کمک کنند،

• اسیدهای چرب امگا 3، مانند دانه های کتان یا مکمل های روغن ماهی،

• طب سوزنی،

اگرچه تحقیقات از اثربخشی این درمان های جایگزین پشتیبانی نمی کنند، اما برخی از بانوان ادعا می کنند که این درمان ها در کاهش درد سینه موثر هستند. اگر به طور مرتب از هر دارویی استفاده می کنید، قبل از استفاده از مکمل با پزشک خود مشورت کنید. زیرا برخی از محصولات طبیعی و مکمل ها، می توانند با داروهای دیگر تداخل داشته باشند.

تغییر سبک زندگی

چند استراتژی ساده ممکن است به کاهش درد سینه کمک کند و بنابراین ناچار به تحمل عوارض جانبی احتمالی داروها یا داروهای گیاهی نشوید.

• همیشه و به ویژه در هنگام انجام تمرینات ورزشی، از سوتین حمایتی استفاده کنید.

• یک پد گرم کننده (کمپرس گرم) بر روی سینه های خود قرار دهید یا دوش آب گرم بگیرید.

• خوراکی هایی که حاوی کافئین هستند، مانند قهوه و شکلات را محدود کنید، زیرا برخی از بانوان معتقد هستند که کافئین درد را بدتر می کند.

• سیگار نکشید.

همچنین می توانید از پزشک خود بپرسید که آیا دارویی که مصرف می کنید ممکن است باعث درد سینه شما شود یا خیر، زیرا در برخی موارد تغییر دارو یا تغییر دوزهای مصرفی ممکن است کمک کننده باشد.

چشم انداز

اگر درد سینه شما به دلیل گذار به یائسگی ایجاد شده باشد، احتمالاً با قطع قاعدگی از بین می رود. در اغلب موارد، درد سینه نشانه یک بیماری جدی پزشکی نیست. اما اگر با خود درمانی درد شما بهبود نیافت یا علائم دیگری داشتید، برای مشاوره پزشکی وقت بگذارید. مشورت با پزشک ممکن است به شما کمک کند تا دریابید که آیا درد سینه شما مربوط به یائسگی است یا بیماری دیگری در ایجاد آن نقش دارد.

مطالعه بیشتر:

دوران یائسگی در چه سنی آغاز می شود؟

۵ عارضه جنسی مربوط به دوران یائسگی کدام است؟

آتروفی واژن پس از یائسگی و نشانه های آتروفی واژن چیست؟

علائم شایع دوران یائسگی چیست چگونه می توان آن را تشخیص داد؟

?پرسش و پاسخ های یائسگی

علت درد سینه چیست؟

تغییر در سطح هورمون های استروژن و پروژسترون، علت معمول درد سینه در دوران پیش از یائسگی و یائسگی است. با ورود به دوران پیش از یائسگی، سطح استروژن و پروژسترون قبل از شروع روند نزولی، با الگوهای غیرقابل پیش بینی افزایش و کاهش می یابد. افزایش سطح هورمون ها می تواند بر بافت سینه تأثیر بگذارد و باعثدرد سینه ها شود.

آیا سرطان سینه سبب درد می شود؟

اگرچه نادر است، اما سرطان پستان نیز می تواند باعث درد سینه شود. البته در اغلب موارد درد سینه به دلیل سرطان نیست. با این حال، یافتن توده ای در سینه که همراه با درد باشد، استرس زا است و باعث نگرانی می شود. بنابراین برای اطلاع از مراحل بعدی ارزیابی به پزشک خود مراجعه کنید.

از کجا بفهمم علت درد سینه هایم ناشی از یائسگی است؟

پزشک شما به احتمال زیاد با پرسیدن سوالاتی در مورد درد شروع می کند. بنابراین بهتر است پیش از مراجعه، اطلاعاتی را در رابطه با درد خود یادداشت کرده تا در ویزیت به اطلاع پزشک برسانید. برای این کار، موارد زیر یادداشت کنید: چه زمان هایی و چند بار درد دارد؟ احساس درد تیز، سوزاننده یا تیر کشنده است؟

درمان درد سینه در اثر یائسگی چیست؟

برخی از افراد برای تسکین درد سینه، به درمان های طبیعی مانند ویتامین ها مراجعه می کنند. گزینه های محبوب برای کاهش درد عبارتند از: • ویتامین B • ویتامین E • روغن گل مغربی، که حاوی اسیدهای چرب امگا 6 است که ممکن است به کاهش درد سینه کمک کنند • اسیدهای چرب امگا 3، مانند دانه های کتان یا مکمل های روغن ماهی • طب سوزنی

منبع: healthline