The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

آیا اندازه آلت تناسلی ژنتیکی است؟

گرچه بیشتر مردان سایر آلت تناسلی نرمالی دارند اما در این بیان برخی دارای آلت های کوچکتر یا بزرگتر از حد متوسط هستند. به همین سبب این سوال مطرح می شود که علت اصلی این تفاوت در اندازه آلت تناسلی چیست؟ آیا اندازه آلت تناسلی ژنتیکی است؟ یا اندازه آلت تناسلی هیچ ارتباطی به ژنتیک نداشته و به تغذیه و سایر عوامل محیطی مربوط می شود. در ادامه این متن همه چیز را در مورد اندازه آلت تناسلی برای شما شرح خواهیم داد.

آیا اندازه آلت تناسلی ژنتیکی است؟

بله، اندازه آلت تناسلی مردانه ژنتیکی است، اما مساله کمی پیچیده تر از این است که اگر پدر شما آلت کوچکتر، بزرگتر یا پر مو تر داشته باشد، بنابراین شما نیز همانطور خواهید بود.

ژن های چه کسی در اندازه آلت تناسلی بیشتر اهمیت دارد؟

می توانید از هر کسی که کروموزوم Y دارد، به خاطر وجود آلت تناسلی خود تشکر کنید. افرادی که در هنگام تولد با جنسیت مرد (AMAB) مشخیص می شوند، کروموزوم Y را از والدی دریافت می کنند که با آلت تناسلی مردانه متولد شده است (پدر)، درست مانند افرادی که هنگام تولد با جنسیت زن (AFAB) مشخص شده اند و کروموزوم X را از والدی به ارث برده اند که با واژن متولد شده است (مادر).

از نظر اندام های جنسی، همه جنین ها تا هفته هفتم بارداری یکسان به نظر می رسند. پس از آن، بیضه ها و بقیه بخش های تولیدمثلی مردانه به لطف کروموزوم Y شروع به رشد می کنند. اما کروموزوم Y لزوماً مشخصات آلت تناسلی شما را تعیین نمی کند. ژنتیک پدر، پدربزرگ و اجداد، ژن های منحصر به فرد شما و برخی عوامل دیگر در اندازه، شکل و سایر ویژگی های آلت تناسلی شما نقش دارند. و بله، در واقع انواع مختلفی از آلت تناسلی مردانه وجود دارد.

برای خواهر و برادر چطور؟ آیا همه از نظر ژنتیکی یکسان هستند؟

پاسخ منفی است! اینجاست که کروموزوم X وارد عمل می شود و همه چیز را متزلزل می کند. افراد AMAB یعنی متولد شده با جنسیت مرد، دارای یک کروموزوم X و افراد AFAB ، یعنی متولد شده با جنسیت زن، دارای دو کروموزوم X هستند. پسران، کروموزوم X را از مادر خود به ارث می برند که انتخاب این کروموزوم تصادفی است.

شما ممکن است ژن های یک آلت تناسلی بزرگتر را از یکی از آن کروموزوم های X به ارث برده باشید و خواهر یا برادر شما می تواند آلت تناسلی با اندازه متوسط را از کروموزوم دیگری به ارث برده باشد. این در اصل وابسته به شانس و احتمال است.

و قبل از اینکه بپرسید: بله! حتی دوقلوها هم می توانند آلت های تناسلی با ظاهر متفاوت داشته باشند.

با همه اینها، اعضای یک خانواده تمایل دارند تا ویژگی های مشابهی داشته باشند. در حالی که تضمینی وجود ندارد، اما این از خوش شانسی است که شما و خواهران و برادرانتان شباهت هایی با هم داشته باشید.

آیا عوامل دیگری نیز وجود دارد که در اندازه آلت تناسلی موثر باشند؟

بله! شاید حتی به این عوامل فکر هم نکرده باشید. به عنوان مثال، برخلاف کلیشه های موجود، نژاد هیچ تاثیری بر اندازه آلت تناسلی مردانه ندارد.خودارضایی نیز بر موثر نیست. این فقط یک افسانه است که خودارضایی مکرر باعث می شود آلت تناسلی شما کوچکتر یا بزرگتر شود.پس چه چیزی موثر است؟ بیایید نگاهی به عواملی بیندازیم که می توانند بر اندازه آلت تناسلی مردانه تأثیر بگذارند.

ژن های شما

همه ما ویژگی هایی داریم (فنوتیپ یا مشخصات ظاهری) که برای ما منحصر به فرد و شخصی هستند. به عنوان مثال، شما می توانید بینی دکمه ای داشته باشید، در حالی که ممکن است بینی والدین شما بیشتر به یک طرف بیشتر متمایل باشد!

این ویژگی ها می توانند نتیجه ژن های de novo (جهش هایی که منجر به تغییرات ژنتیکی جدید می شوند)، باشند. همه افراد این جهش های ژنی را دارند، هر چند تعداد آن ها در افراد مختلف متفاوت است. اینها ژن هایی هستند که اندکی نسبت به ژن های والدین شما تغییر کرده اند و همگی آن ها صرفا متعلق به شخص شما هستند.

نحوه تولد و ایجاد دقیق این ژن ها هنوز یک راز باقی مانده است، اما ما می دانیم که آن ها می توانند بر ویژگی های جسمانی شما، از جمله اندازه آلت تناسلی و ظاهر کلی تأثیر بگذارند.

به عنوان مثال، شما و پدرتان ممکن است آلت تناسلی با طول و قطر مشابهی داشته باشید، اما مال شما می تواند به سمت چپ متمایل شود، در حالی که برای ایشان به راست آویزان است.

آیا هورمون ها در اندازه آلت تناسلی مهم هستند؟

هورمون ها از ابتدا در اندازه آلت تناسلی شما نقش دارند. آندروژن ها اندازه آلت تناسلی مردانه را در مراحل اولیه رشد جنین تعیین می کنند. در طول بلوغ، تستوسترون و هورمون رشد، ویژگی های رشدی آلت تناسلی، از جمله طول و قطر آن را تنظیم می کنند.

هر چند فقط هورمون های بدن شما نیستند که بر اندازه آلت تناسلی تأثیر می گذارند. بلکه همانطور که بدن شما در حال رشد است، مواجهه با برخی هورمون های محیطی نیز می تواند بر اندازه آلت تناسلی مردان تأثیر بگذارد.

اما این هورمون ها به جای اینکه آلت تناسلی مردانه را بزرگتر کنند، تأثیر عکس دارند، به عنوان مثال قرار گرفتن در معرض استروژن های محیطی(معروف به هورمون جنسی زنانه)، در دوران بلوغ با آلت تناسلی مردانه کوتاه تر از حد متوسط ارتباط دارد.

مواد شیمیایی که منجر به اختلالات غدد درون ریز می شوند نیز می توانند بر آلت تناسلی شما و صد البته سایر بخش های بدن تأثیر منفی بگذارند. این مواد شیمیایی در مواردی مانند آفت کش ها، ظروف پلاستیکی و برخی مواد شوینده یافت می شوند.

تغذیه نامناسب

سوء تغذیه در رحم و در چند سال اول زندگی می تواند بر هورمون ها تأثیر بگذارد و رشد و نمو شما را نیز تحت تاثیر قرار دهد. ما فقط درباره قد و وزن صحبت نمی کنیم، بلکه رشد اندام های مختلف از جمله اندام های تناسلی شما نیز می توانند تحت تأثیر این مشکل قرار گیرند.

بنابراین چگونه تشخیص دهیم که آلت تناسلی چقدر رشد خواهد کرد؟

پیش بینی آن سخت است! زیرا آلت های تناسلی مردانه درست مانند دانه های برف هستند و بنابراین هیچ یک از آن ها هرگز دقیقاً شبیه هم نخواهند بود.بیشترین میزان رشد آلت تناسلی مردانه در دوران بلوغ انجام می شود، اما باید این نکته را نیز بدانید که بلوغ و رشد آلت تناسلی در هر فرد در زمان متفاوت و با سرعت مختلفی رخ می دهد.

یک مطالعه نشان داد که میانگین نرخ رشد در سنین 11 تا 15 سال، کمتر از 1.27 سانتی متر در سال است، اما این قاعده برای تمام بچه ها صادق نیست.به هر حال شما هیچ کنترلی بر این روند ندارید، بنابراین سعی کنید استرس نداشته باشید.

آلت تناسلی مردانه چه زمانی به طور کامل رشد می کند؟

به طور معمول، آلت تناسلی مردانه تا سن 18 یا 19 سالگی به رشد خود ادامه داده و بلافاصله بعد از آن به حداکثر میزان رشد می رسد. برای برخی، بسته به زمان شروع بلوغ، رشد آلت تناسلی یک یا دو سال بعد از آن متوقف می شود. بر اساس منابع معتبر، بلوغ معمولاً بین 9 تا 14 سالگی شروع می شود و تا 5 سال یا بیشتر طول می کشد.

اندازه متوسط آلت تناسلی مردانه چقدر است؟

بر اساس یک مطالعه معتبر در سال 2014، آلت تناسلی مردان در حالتی که شل است، به طور متوسط 9.14 سانتی متر طول دارد و در حالت ایستاده یا راست شده (نعوظ)، طول آن برابر با 13.2 سانتی متر است.

سعی کنید تا خود بیش از حد درگیر این اعداد نکنید. زیرا این مطالعه تنها بخش کوچکی از جمعیت مردان را در جهان مورد بررسی قرار داده است. همچنین، اکثر مردم معتقدند که آلت تناسلی آن ها کوچکتر از حد متوسط است، در حالی که اینطور نیست. در حقیقت، اندازه آلت تناسلی حدود 95 درصد از افراد در محدوده متوسط قرار دارند.

در نهایت و مهم تر از همه، اندازه آلت تناسلی بسته به موقعیت تغییر نمی کند! چه اتاق خواب، چه صندلی عقب ماشین و ....، در هر حال اندازه آلت تناسلی ثابت است.

آیا می توانید کاری برای تغییر اندازه آلت تناسلی انجام دهید؟

ماهیچه عشقی شما (که در واقع یک اصطلاح برای ماهیچه اندام تناسلی است)، به یک اندازه ثابت است و به جز عمل جراحی، هیچ کاری نمی توانید برای بزرگتر یا کوچکتر کردن آن انجام دهید تمرینات کششی آلت تناسلی ممکن است به طور موقت اندازه آن را افزایش دهد، اما هر گونه شواهدی از این امر صرفا در حد ادعا است و به علاوه انجام نادرست آن می تواند بالعکس باعث آسیب شود.

ممکن است بنا به دلیلی آلت تناسلی شما بزرگتر یا کوچکتر به نظر برسد. تراشیدن موهای آلت تناسلی به طوری که آلت شما به طور کامل در معرض نمایش قرار گیرد، می تواند آن را بزرگتر نشان دهد. از طرف دیگر، اگر شکم و ران ها بیش از حد بزرگ باشند، می توانند آلت تناسلی شما را کوچک تر نشان دهند. به علاوه این موقعیت های جنسی مناسب هستند که می توانند به شما کمک کنند تا از سایز خود بیشترین استفاده را بکنید و کیفیت رابطه جنسی خود را افزایش داده و باعث رضایت خود و همسرتان شوید.

سخن نهایی

اگرچه ژن ها مطمئناً یکی از عوامل اصلی اثرگذار بر اندازه آلت تناسلی هستند، اما آنچه در شلوار شما وجود دارد، فقط مربوط به ژن هایی نیست که والدینتان به شما داده اند. هر چند با همه این موارد، تا زمانی که آلت تناسلی شما سالم باشد، اندازه آن واقعا مهم نیست.

مطالعه بیشتر:

علت کوچک شدن آلت تناسلی چیست؟

بلوغ در پسران و مراحل و علائم بلوغ در پسران چیست؟

اندازه آلت تناسلی در پسران و متوسط طول آلت تناسلی براساس سن

سلامت آلت مردانه و چه چیزی بر سلامت آلت مردان تاثیر می گذارد؟

?پرسش و پاسخ های اندازه آلت تناسلی

اندازه متوسط آلت تناسلی مردانه چقدر است؟

بر اساس یک مطالعه معتبر در سال 2014، آلت تناسلی مردان در حالتی که شل است، به طور متوسط 9.14 سانتی متر طول دارد و در حالت ایستاده یا راست شده (نعوظ)، طول آن برابر با 13.2 سانتی متر است.

آیا اندازه آلت تناسلی ژنتیکی است؟

بله، اندازه آلت تناسلی مردانه ژنتیکی است، اما مساله کمی پیچیده تر از این است که اگر پدر شما آلت کوچکتر، بزرگتر یا پر مو تر داشته باشد، بنابراین شما نیز همانطور خواهید بود.

آلت تناسلی مردانه چه زمانی به طور کامل رشد می کند؟

به طور معمول، آلت تناسلی مردانه تا سن 18 یا 19 سالگی به رشد خود ادامه داده و بلافاصله بعد از آن به حداکثر میزان رشد می رسد. برای برخی، بسته به زمان شروع بلوغ، رشد آلت تناسلی یک یا دو سال بعد از آن متوقف می شود. بر اساس منابع معتبر، بلوغ معمولاً بین 9 تا 14 سالگی شروع می شود و تا 5 سال یا بیشتر طول می کشد.

آیا می توانید کاری برای تغییر اندازه آلت تناسلی انجام دهید؟

ماهیچه عشقی شما (که در واقع یک اصطلاح برای ماهیچه اندام تناسلی است)، به یک اندازه ثابت است و به جز عمل جراحی، هیچ کاری نمی توانید برای بزرگتر یا کوچکتر کردن آن انجام دهید تمرینات کششی آلت تناسلی ممکن است به طور موقت اندازه آن را افزایش دهد، اما هرگونه شواهدی از این امر صرفا در حد ادعا است و به علاوه انجام نادرست آن می تواند بالعکس باعث آسیب شود.

منبع: healthline