The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

علت پریود شدن چیست و هر ماه چقدر خون از دست می دهیم؟

پریود شدن و دردهای هر ماه، خونریزی های آزار دهنده ای که گاهی مانع از سفر رفتن، استخر رفتن و ... می شود و دردهایی که شما را از خواب ناز بیدار می کنند و گاهی حتی نمی گذارند کارهای روزمره خود را انجام دهید!!! به راستی علت پریود شدن چیست؟ چرا باید هر ماه این دردها را تجربه کنیم؟

چرا بانوان پریود می شوند؟

پریود (قاعدگی) خونریزی طبیعی واژن و بخشی طبیعی از چرخه ماهانه سالم برای افرادی است که دارای رحم و تخمدان هستند. در سال های بین بلوغ (معمولاً 11 تا 14 سالگی) و یائسگی (معمولاً حدود 51 سالگی)، بدن شما در هر ماه خود را برای بارداری آماده می کند. در این فرآیند مخاط رحم شما ضخیم شده و در عین حال یک تخمک رشد کرده و از یکی از تخمدان های شما آزاد می شود.

اگر بارداری رخ ندهد، سطح دو هورمون استروژن و پروژسترون کاهش می یابد و در نهایت به سطحی می رسد که به بدن شما اعلام می کنند تا قاعدگی را شروع کند. در دوران قاعدگی، لایه داخلی رحم می ریزد و به همراه مقداری خون از بدن از طریق واژن خارج می شود.

در هنگام پریود هر ماه چقدر خون از دست می دهیم؟

بر اساس گزارش منابع معتبر علمی، یک فرد عادی در طول دوره قاعدگی خود به طور میانگین روزانه در حدود 2 تا 3 قاشق غذاخوری خون از دست می دهد. به طور متوسط زمان بین پریودها (آخرین روز تا اولین روز) برابر با 28 روز است و خونریزی به طور معمول در حدود 4 تا 5 روز طول می کشد. با این حال، برخی افراد می توانند فواصل طولانی تری را بین پریودها تجربه کرده و برای روزهای کمتر یا بیشتری خونریزی کنند و البته همچنان پریودهای کاملاً "منظم" داشته باشند.

بنابراین، چرا بانوان پریود می شوند؟

به عنوان یک بانو، پریود راهی است که بدن شما از طریق آن بافت هایی که دیگر به آن نیاز ندارد را از خود خارج می کند. در هر ماه بدن شما برای بارداری آماده می شود. در طی این روال پوشش داخلی رحم شما با هدف آمادگی برای پرورش تخمک بارورشده؛ ضخیم تر می شود. در صورت وقوع بارداری، تخمک آزاد شده که آماده بارور شدن است، با اسپرم لقاح یافته و سپس تخمک بارورشده در دیواره رحم شما لانه گزینی می کند.

اما اگر تخمک بارور نشود، بدن شما دیگر نیازی به این پوشش ضخیم رحمی ندارد، بنابراین شروع به تجزیه آن کرده و در نهایت این پوشش همراه با مقداری خون از واژن شما خارج می شود. این همان دوره قاعدگی یا پریود شما است و پس از اتمام آن، این روند دوباره از اول شروع می شود.

اختلالات قاعدگی

نحوه تجربه قاعدگی در بانوان با یکدیگر بسیار متفاوت است. اگر در مورد موارد زیر نگرانی دارید، بسیار مهم است که به پزشک خود مراجعه کنید.

• منظم بودن چرخه: آیا هر ماه منظم است؟ نامنظم است؟ پریود نمی شوید؟

• مدت دوره: طولانی شده است؟ معمولی است؟ کوتاه شده است؟

• حجم جریان قاعدگی: سنگین است؟ معمولی است؟ سبک است؟

آیا پریود من متوقف می شود؟

هیچ روشی وجود ندارد که به طور کامل پریودها را متوقف کند اما طبق مقاله ای که در سال 2014 در مجله بین المللی سلامت زنان منتشر شد، شما می توانید چرخه خود را با انواع مختلف پیشگیری از بارداری سرکوب کنید، از جمله مانند:

• قرص های ضد بارداری: اگر قرص های جلوگیری از بارداری را به صورت روزانه مصرف می کنید، پس از یک سال مصرف منظم در حدود 70 درصد احتمال سرکوب چرخه قاعدگی وجود خواهد داشت.

• تزریق هورمون: تزریق هورمون می تواند قدرت باروری شما را تا 22 ماه تحت تأثیر قرار دهد. پس از یک سال، چیزی در حدود 50 تا 60 درصد احتمال سرکوب چرخه قاعدگی وجود داشته و پس از 2 سال این درصد حدود 70 درصد خواهد بود.

• آی یو دی (IUD) هورمونی: گذراندن یک سال با IUD هورمونی (دستگاه داخل رحمی) حدود 50 درصد احتمال سرکوب چرخه را به دنبال خواهد داشت.

• ایمپلنت بازویی: با قرار دادن ایمپلنت ضد بارداری در قسمت بالای بازو، احتمال سرکوب چرخه بعد از 2 سال در حدود 20 درصد است.

چرا همه بانوان منظم پریود نمی شوند؟

برای وقوع قاعدگی منظم در بانوان، تمام بخش های زیر باید به درستی عمل کنند:

• هیپوتالاموس،

• غده هیپوفیز،

• تخمدان،

• رحم،

سخن نهایی

پریود یک اتفاق طبیعی و بخشی از آمادگی بدن شما برای بارداری است. هر ماهی که باردار نمی شوید، بدن شما دیگر نیازی به تغذیه و حمایت از تخمک بارور ندارد و بنابراین بافت پوششی داخلی رحم را دفع می کند. اگر اختلالاتی مانند تغییر در الگو و نظم قاعدگی، دفعات، مدت یا حجم خونریزی قاعدگی خود را تجربه کردید حتما با پزشک یا متخصص زنان مشورت کنید.

مطالعه بیشتر:

نشانه ها و علائم پریود شدن در بانوان چیست؟

پريود شدن در زمان بارداری و علت پریود شدن چیست؟

قاعدگی نامنظم چیست؟ چه زمانی می گوییم پریود نامنظم است؟

تفاوت علائم پریود و بارداری و چگونه می توان آن را تشخیص داد؟

?پرسش و پاسخ های پریود

هر ماه چه عاملی سبب شروع خونریزی پریود می شود؟

اگر بارداری رخ ندهد، سطح دو هورمون استروژن و پروژسترون کاهش می یابد و در نهایت به سطحی می رسد که به بدن شما اعلام می کنند تا قاعدگی را شروع کند. در دوران قاعدگی، لایه داخلی رحم می ریزد و به همراه مقداری خون از بدن از طریق واژن خارج می شود.

در هنگام پریود هر ماه چقدر خون از دست می دهیم؟

بر اساس گزارش منابع معتبر علمی، یک فرد عادی در طول دوره قاعدگی خود به طور میانگین روزانه در حدود 2 تا 3 قاشق غذاخوری خون از دست می دهد. به طور متوسط زمان بین پریودها (آخرین روز تا اولین روز) برابر با 28 روز است و خونریزی به طور معمول در حدود 4 تا 5 روز طول می کشد.

چرا بانوان پریود می شوند؟

اگر تخمک بارور نشود، بدن شما دیگر نیازی به این پوشش ضخیم رحمی ندارد، بنابراین شروع به تجزیه آن کرده و در نهایت این پوشش همراه با مقداری خون از واژن شما خارج می شود. این همان دوره قاعدگی یا پریود شما است و پس از اتمام آن، این روند دوباره از اول شروع می شود.

آیا قرص های ضد بارداری، پریود را تحت تاثیر قرار می دهند؟

اگر قرص های جلوگیری از بارداری را به صورت روزانه مصرف می کنید، پس از یک سال مصرف منظم در حدود 70 درصد احتمال سرکوب چرخه قاعدگی وجود خواهد داشت.

منبع: HEALTHLINE