The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

موهای زائد شکم در بارداری به چه علت است وآیا رشد آن طبیعیست؟

شفاف و درخشان شدن پوست صورت و همچنین ضخیم شدن تارهای مو و پرپشت شدن آنها باعث جذابیت هر مادر بارداری در این دوران می شود. ولی از سویی دیگر ممکن است با موهای زائد شکم در بارداری مواجه شده و نیز متوجه رشد موهای زائد در قسمت هایی از بدن شوید که اصلا انتظار آن را ندارید. رشد بیش از حد مو یا هیرسوتیسم عارضه ای شایع در میان مادران باردار است. در این دوران موهای زائد در نواحی مختلفی از بدن مانند شکم و یا حتی صورت و اطراف نوک پستان شروع به رشد می کنند. با این وجود خبر خوب این است که این تغییر دائمی نبوده و رویش موهای زائد در حدود 6 ماه پس از زایمان متوقف شده و از میان می رود. اما آیا از بین بردن موهای زائد شکم در بارداری به جنین آسیب می زند؟

 آیا رشد موهای زائد شکم در بارداری طبیعی است؟

رشد موهای زائد بر روی شکم موجب برانگیختن نگرانی های بسیاری در میان مادران باردار می شود. اغلب آنها از رویش موهای زائد در این ناحیه از بدن بیزارند. اگرچه رویش مو در هر قسمت از بدن غیر از سر و ابرو بسیار آزاردهنده است ولی با این حال رشد مو بر روی شکم در دوران بارداری پدیده ای کاملا طبیعی است. بنابراین تنها کاری که باید انجام دهید این است که در این مدت با صبر و تحمل با آن کنار بیایید.

علت رشد موی زائد شکم در بارداری چیست؟

در دوران بارداری بدن مقدار زیادی آندروژن تولید می کند. این مساله باعث رشد بیش از حد موها نه تنها بر روی سر یا ابروها بلکه در برخی از نواحی ناخواسته بدن نیز می شود. همچنین تیره شدن رنگ موها نیز به دلیل افزایش تولید رنگدانه ای موسوم به ملانین در بدن است.

چرا برخی از مادران باردار رشد موهای زائد را تجربه نمی کنند؟

اگرچه هورمون های زنانه و مردانه به طور یکسان در بدن همه مادران باردار تولید می شوند ولی با این حال همه آنها رشد بیش از حد مو در نواحی ناخواسته بدن را تجربه نمی کنند. این تغییرات هورمونی در عده ای دیگر از مادران به صورت های مختلفی مانند فشار خون بالا، آکنه و تورم مشاهده می شود. همچنین حساسیت زیاد پوست هم از دیگر دلایل رشد موهای زائد بر روی شکم است. واکنش پوست های حساس نسبت به افزایش هورمون های مردانه در دوران بارداری منجر به عارضه هیرسوتیسم یا رشد بیش از حد موهای زائد در بدن می شود.

رشد موی زائد شکم در بارداری به چه معنا است؟

رشد موهای زائد شکم در میان مادران باردار امری بسیار شایع و طبیعی است. وقوع این امر به دلیل وجود هورمون هایی است که موجب رشد ناخن های شما نیز می شوند. رشد موی زائد بر روی شکم اساسا به این معنا است که مقدار ترشح هورمون های بدن افزایش یافته تا بتواند به رشد مناسب جنین در این دوران کمک کند.

آیا موهای زائد شکم پس از زایمان از میان می روند؟

بارداری عوارض جانبی بسیاری با خود به همراه دارد. یکی از این عوارض هیرسوتیسم یا رشد بیش از حد موها در بارداری ناشی از ترشح زیاد هورمون ها است. با این حال هیچ دلیلی برای نگرانی وجود ندارد. زیرا موهای زائدی که در این دوران بر روی شکم رشد کرده اند پس از زایمان و به محض بازگشت هورمون ها به حالت اول به خودی خود از میان می روند. ولی با این وجود چنانچه رشد موهای زائد شکم در دوران پس از زایمان همچنان ادامه یافت می توانید با یک پزشک متخصص پوست در مورد گزینه های مناسب درمانی مشورت کنید.

آیا رفع موهای زائد شکم در بارداری به جنین آسیب می زند؟

روش های ایمن مختلفی برای از میان بردن موهای زائد شکمی وجود دارد. استفاده از موچین (در صورت کم بودن موها)، موم یا قیچی (به منظور کوتاه کردن یا رفع موهای زائد) و همچنین تراشیدن موها با تیغ و یا استفاده از اپیلاتور می تواند در خلاص شدن از شر موهای زائد بدن به مادران باردار کمک کند. ولی با این حال بهتر است از به کار بردن روش های دیگر مانند استفاده از کرم های موبر، دکلره کردن و یا لیزر موهای زائد در این دوران اجتناب کنید.

علائم هشدار دهنده

رشد موهای زائد شکم در بارداری پدیده ای عجیب یا غیرطبیعی نیست؛ بلکه عارضه ای طبیعی است که در دوران بارداری به دلیل تغییرات گسترده هورمونی در برخی از مادران باردار رخ می دهد. ولی با این حال این تجربه ممکن است برای عده ای از مادران باردار ترسناک باشد.

  • رشد بیش از حد موی زائد شکم در بارداری می تواند نشان دهنده ابتلا به یک بیماری نادر موسوم به هایپرآندروژنیسم باشد. این عارضه زمانی رخ می دهد که تولید هورمون جنسی مردانه موسوم به آندروژن به مقدار بسیار زیادی در بدن افزایش یابد. همچنین ابتلا به سندرم تخمدان پلی کیستیک در بارداری و یا مصرف داروهای صرع نیز از دیگر دلایل رخ دادن این عارضه در بارداری به شمار می روند.
  • ابتلا به این عارضه می تواند منجر به بروز عوارض ناخوشایند دیگری از جمله ابتلا به فشار خون بالا، آکنه، کاهش تعداد دفعات قائدگی، آمنوره یا فقدان قائدگی، بم شدن صدا، افزایش وزن بیش از حد، طاسی سر و همچنین افزایش حجم عضلات شود.
  • ابتلا به عارضه هایپرآندروژنیسم اگرچه نادر ولی بسیار نگران کننده است. وجود مقادیر بیش از حد آندروژن در گردش خون مادران باردار با تاثیراتی بر روند رشد جنین همراه است. نوزادان دختر متولد شده از مادران بارداری که به عارضه هایپرآندروژنیسم مبتلا می باشند در معرض خطر ویریلیزاسیون (وقوع خصوصیات مردانه در زنان) قرار دارند.
  • رشد موهای زائد در ناحیه لگن
  • موهای زائد شکم معمولا در فاصله 6 تا 9 ماه پس از زایمان از میان می روند. با این حال اگر پس از وضع حمل، رشد این موها همچنان ادامه یافته و یا موها با الگویی مردانه و به صورتی ضخیم رشد کردند حتما به پزشک خود مراجعه کنید. در واقع مشاهده چنین وضعیتی می تواند نشان دهنده سندرم کوشینگ (عارضه ناشی از افزایش ترشح هورمون کورتیزول در بدن)، آکرومگالی (بیماری ناشی از آزاد شدن بیش از حد هورمون رشد توسط یک آدنوما یا تومور خوش خیم واقع در غده هیپوفیز)، و یا وجود یک تومور در نزدیکی تخمدان ها و یا غدد فوق کلیوی باشد.
  • همچنین رشد موهای زائد در برخی موارد می تواند نشانه ابتلا به سرطان باشد.

روش های رفع موهای زائد شکم در بارداری نسبتا محدود است. اگرچه وجود موهای زائد باعث احساس ناخوشایندی در شما می شود ولی بهتر است از به کار بردن هر نوع کرم های موبر تا پیش از زایمان خودداری کنید. برای این منظور می توانید از سایر گزینه های ایمن مانند موچین، موم و یا تیغ استفاده کنید. افزایش خون بدن در دوران بارداری باعث حساس شدن پوست شما در این دوران می شود بنابراین از به کار بردن روش های تهاجمی تر مانند استفاده از مواد شیمیایی، دکلره کردن و لیزر برای رفع موهای زائد به دلیل تاثیرات احتمالی و نامطلوب آن بر جنین خودداری کنید. بنابراین بهترین راه این است که این تغییرات را علی رغم ناخوشایند بودن پذیرفته و همراه با جریان بارداری پیش بروید.

 منبع: parenting.firstcry

 

مطالعه بیشتر:

1- روش های از بین بردن موهای زائد بدن در دوران بارداری

2- با موهای زائد در دوران بارداری چه کنیم؟

3- آیا الکترولیز موهای زائد در بارداری مجاز است؟ 

4- داروی گیاهی تنظیم هورمون مردانه در زنان و رفع موهای زائد موثر است؟