The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

آیا سوزش بینی از علائم بیماری کرونا است یا نه؟

کرونا (کووید 19)، بیماری تنفسی بسیار مسری است که اولین بار در اواخر سال 2019 کشف شد. این بیماری توسط ویروس کرونا (SARS-CoV-2) ایجاد می شود. امروزه می شنویم که این بیماری علائم گوناگونی دارد که این اخبار تا حد زیادی می تواند گیج کننده باشد. در ادامه این مطلب برای شما شرح خواهیم داد که آیا سوزش بینی از علائم بیماری کرونا است یا نه؟ پس به خواندن ادامه دهید تا نگاهی عمیق‌تر به این موضوع داشته باشیم که آیا احساس سوزش در بینی شما یکی از علائم رایج بیماری کرونا است یا خیر. ما همچنین نگاهی خواهیم داشت به اینکه چگونه علائم کرونا با سایر عفونت‌ها و آلرژی‌های تنفسی مقایسه می‌شود.

علائم کرونا در بینی

اکثر افراد مبتلا به کرونا علائم خفیفی مانند سرفه، تب و خستگی را تجربه می کنند. اما افراد بالای 65 سال و افراد مبتلا به بیماری های زمینه ای مانند دیابت یا چاقی در معرض بالاترین خطر ابتلا به فرم شدید این بیماری هستند. بیماری کرونا می تواند باعث شود تا در بینی خود علائمی مشابه با عفونت های دستگاه تنفسی فوقانی مانند گرفتگی یا آبریزش بینی را تجربه کنید. برخی از گزارش‌های حکایتی و مطالعات موردی نیز افراد مبتلا به کووید 19 را توصیف می‌ کنند که دچار احساس سوزش بینی شده اند.

آیا احساس سوزش در بینی نشانه کرونا است؟

سوزش در بینی شما به طور بالقوه می تواند نشانه ابتلا به کرونا باشد، اما یکی از رایج ترین علائم این بیماری نیست. تنها مطالعات پزشکی که سوزش بینی مرتبط با کرونا را بررسی کرده اند، مطالعات موردی مجزا هستند. بنابراین، در حال حاضر، مشخص نیست که مبتلایان به کرونا تا چه حد این نشانه را تجربه می کنند.

چه چیزی باعث احساس سوزش در بینی شما می شود؟

احساس سوزش در بینی می تواند ناشی از التهاب سینوس های شما در اثر عفونت سینوسی باشد. ویروس ها، قارچ ها و باکتری ها همگی می توانند باعث عفونت سینوسی شوند.

یک مطالعه که توسط منبعی معتبر در آگوست 2020، بر روی 1773 نفر از مبتلایان به کرونا انجام شد، نشان داد که 4.1 درصد از این افراد دچار گرفتگی بینی و 2.1 درصد از آنان دچار آبریزش بینی شده بودند. این شرایط می تواند منجر به انسداد سینوس ها شود که زمینه را برای رشد باکتری ها یا قارچ ها را مساعد می کند.

مطالعات موردی

به نظر نمی ‌رسد عفونت ‌های سینوسی در میان افراد مبتلا به کرونا چندان رایج باشند، اما چند گزارش موردی به آن اشاره کرده ‌اند.

یک مطالعه منتشر شده در منبع معتبر Journal of Surgical Case Reports در مارس 2021، مرد 52 ساله مبتلا به کرونا را توصیف می کند که دچار عفونت شدید سینوسی شده که منجر به فرسایش استخوان در کف سینوس و عوارض در چشم راست او شده است. مشخص نیست که آیا بیماری کرونا تنها علت ایجاد این شرایط بوده است و یا یکی از علل مداخله گر در بروز آن بوده و عوامل دیگری نیز دخالت داشته اند! با این حال، کشت های قارچی و باکتریایی منفی نشان می دهد که کرونا ممکن است نقش مهمی در ایجاد این مشکل داشته باشد.

یک مطالعه معتبر در فوریه 2021، سه فرد مبتلا به کرونا را که به دریافت مراقبت های ویژه نیاز داشتند و به عفونت های قارچی سینوسی مبتلا شده بودند، مورد بررسی قرار داد. عفونت‌های قارچی سینوسی با میزان مرگ و میر بالایی در بین افراد دارای نقص ایمنی همراه است. هر سه نفر حاضر در این مطالعه به دلیل سایر عوارض کرونا متاسفانه جان خود را از دست دادند. با این وجود باز هم، به نظر نمی‌رسد که اکثریت مردم عفونت سینوسی ناشی از کرونا را تجربه کنند.

کرونا چگونه سلول های بینی شما را هدف قرار می دهد؟

بر اساس شواهد به دست آمده از یک منبع مورد اعتماد در آوریل 2020، محققان فکر می کنند که ویروس کووید 19، از طریق آنزیمی به نام آنزیم مبدل آنژیوتانسین 2 (ACE-2) وارد سلول های شما می شود. آنزیم ACE-2 در حفره بینی و همچنین هر قسمت دیگر از دستگاه تنفسی یا گوارشی شما با غلظت بالایی، وجود دارد.

آنزیم ACE-2 همچنین در سایر قسمت های بدن شما مانند دستگاه گوارش، ریه ها، رگ های خونی و قلب نیز یافت می شود. بیشترین غلظت آنزیم ACE-2 در بینی شما در سلول های جامی تولید کننده مخاط و سلول های اپیتلیال مژک دار یافت می شود که سلول هایی هستند که مجرای حفره بینی شما را می پوشانند.محققان همچنین دریافته اند که ویروس کووید 19 برای ورود بهینه به سلول به پروتئینی به نام TMPRSS2 نیز نیاز دارد. بر اساس تحقیقات معتبری که در ژوئن 2020 منتشر شد، TMPRSS2 نیز در سلول هایی که مجرای حفره بینی شما را پوشانده اند، شناسایی شده است. مطالعات انجام شده بر روی موش ها نشان داده است که کاهش سطح این پروتئین در موش ها منجر به کاهش تکثیر ویروس کووید 19 می شود.

شایع ترین علائم بینی ناشی از کرونا

بر اساس یک مطالعه در سال 2021 که در مجله آمریکایی Otolaryngology منتشر شده است، حدود 33 درصد از افراد مبتلا به کرونا، علائم خفیفی دارند که بر بینی تأثیر می گذارد، مانند از دست دادن بویایی یا چشایی.

از دست دادن یا کاهش حس چشایی و بویایی اغلب به عنوان علائم اولیه کرونا گزارش می شود. یک مطالعه مورد اعتماد در ژوئیه 2020 نشان داد که 73 درصد از مبتلایان، قبل از تشخیص کرونا متوجه از دست دادن بویایی خود شده بودند و 26.6 درصد از مبتلایان نیز از دست دادن حس بویایی را به عنوان علامت اولیه بیماری گزارش کرده بودند.

سایر علائم بینی مرتبط با بیماری کرونا عبارتند از:

• گرفتگی بینی،

• آبریزش بینی،

• رفتن مخاط بینی به سمت گلو (مخاط پشت حلق)،

• مشکل در تنفس از بینی،

علائم رایج بیماری کرونا

بر اساس منابع معتبر سازمان بهداشت جهانی، شایع ترین علائم بیماری کرونا عبارتند از:

• تب،

• سرفه خشک،

• خستگی،

علائم کمتر شایع اما همچنان شایع گزارش شده بیماری کرونا نیز عبارتند از:

• از دست دادن حس بویایی،

• از دست دادن حس چشایی،

• بدن درد،

• سردرد،

• گلو درد،

• گرفتگی بینی،

• چشم های قرمز،

• اسهال،

• بثورات پوستی،

علائم بیماری کرونا در مقایسه با عفونت دستگاه تنفسی و آلرژی

علائم بیماری کرونا مشابه علائم سایر عفونت‌ها و آلرژی‌های دستگاه تنفسی فوقانی است.

در اینجا نگاهی به مقایسه علائم معمول بیماری کرونا، آنفولانزا، سرماخوردگی و آلرژی می اندازیم.

 

کرونا

آنفولانزا

سرماخوردگی

آلرژی

آبریزش یا گرفتگی بینی

آبریزش یا گرفتگی بینی

آبریزش یا گرفتگی بینی

آبریزش یا گرفتگی بینی

خستگی

خستگی

خستگی

خستگی

بدن درد

بدن درد

بدن درد

تنگی نفس

سرفه کردن

سرفه کردن

سرفه کردن

خس خس سینه

گلو درد

گلو درد

گلو درد

عطسه کردن

سردرد

سردرد

عطسه کردن

خارش چشم، بینی یا گلو

لرز

لرز

از دست دادن حس چشایی

پلک های متورم یا پف کرده

تب

تب

از دست دادن حس بویایی

چشم های قرمز یا صورتی

حالت تهوع

حالت تهوع

 

 

اسهال

اسهال

 

 

چشم های قرمز یا صورتی

عطسه کردن

 

 

تنگی نفس

 

 

 

بثورات پوستی

 

 

 

از دست دادن حس چشایی

 

 

 

از دست دادن حس بویایی

 

 

 

 

چند علامت کلیدی ممکن است به شناسایی بیماری شما کمک کند:

• علائم آلرژی هفته ها یا ماه ها ادامه دارد و شامل عطسه می شود.

• تب و بدن درد از علائم آلرژی نیست.

• عطسه علامت کرونا نیست.

• علائم آلرژی معمولاً شامل سرفه نمی شود، مگر اینکه در بینی خود مخاط زیادی داشته باشید.

آنفولانزا و سرماخوردگی معمولاً منجر به تنگی نفس نمی شوند و حتی هم اگر چنین علامتی را ایجاد کنند، معمولاً به اندازه کرونا شدید نیست.

چه زمانی با پزشک تماس بگیرید؟

اکثر افراد مبتلا به کرونا علائم خفیف را تجربه می کنند. کرونای خفیف را می توان در خانه با موارد زیر درمان کرد:

• استراحت زیاد،

• هیدراته ماندن با مصرف کافی مایعات،

• مصرف داروهای بدون نسخه مانند استامنیوفن (تیلنول) برای کمک به مدیریت علائم،

این بسیار مهم است که تا حد امکان خود را قرنطینه کنید و از مکان های عمومی دور بمانید.

با توجه به دستورالعمل منتشر شده توسط مرکر کنترل و پیشگیری از بیماری ها (CDC)، اکثر بزرگسالان می توانند 10 روز پس از شروع علائم و 24 ساعت پس از رفع تب، بدون استفاده از دارو، قرنطینه را متوقف کنند. البته با توجه به شیوع گونه ها و جهش های جدید کرونا، باید دستورالعمل جدید را از پزشکتان بخواهید.

فوریت های پزشکی

اگر شما یا یکی از نزدیکانتان علائم هشدار کرونا را تجربه می کنید، باید فورا به اورژانس مراجعه کرده و به دنبال مراقبت های پزشکی باشید. بسیاری از بیمارستان ‌ها دارای بخش های جداگانه ‌ای هستند که به درمان کووید ۱۹ اختصاص داده شده است. فهرست علائم اورژانسی بیماری کرونا که توسط مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها (CDC)، منتشر شده، شامل موارد زیر است:

• مشکل در تنفس،

• احساس درد یا فشار مداوم در قفسه سینه،

• ناتوانی در بیدار ماندن یا بیدار شدن،

• به رنگ خاکستری یا آبی کم رنگ درآمدن لب ها، ناخن ها یا پوست،

• سایر علائم مرتبط،

افرادی که پوست تیره دارند ممکن است در تشخیص تغییر رنگ در ناخن ها، لب ها یا پوست خود مشکل بیشتری داشته باشند. تغییر رنگ در این مناطق حاکی از کمبود اکسیژن است.

سخن پایانی

احساس سوزش در بینی به طور بالقوه می تواند نشانه ای از بیماری کرونا باشد، اما این یک علامت معمول و رایج نیست. برخی از افراد مبتلا به کرونا دچار آبریزش یا گرفتگی بینی می شوند. این شرایط می تواند منجر به عفونت سینوسی شود که این عفونت نیز می تواند باعث التهاب و احساس سوزش شود.علائم کرونا مشابه علائم سایر عفونت‌ ها و آلرژی‌ های دستگاه تنفسی فوقانی است. تب نشانه آلرژی نیست و ممکن است نشانه ای باشد که با یک عفونت ویروسی روبرو هستید.

اگر فکر می کنید به بیماری کرونا مبتلا هستید، بسیار مهم است که خود را از افراد دیگر جدا کنید و در صورت بروز علائم شدید به دنبال مراقبت های پزشکی باشید.

مطالعه بیشتر:

چگونه ویروس کرونا رادر محیط از بین ببریم؟

تاثیر ویروس کرونا بر بارداری و زایمان چیست؟

ویروس کرونا در نوزادان، شیردهی در مبتلایان به کرونا

علائم کرونا در کودکان چیست و آیا کرونا در کودکان خطرناک است؟

?پرسش و پاسخ های کرونا

آیا احساس سوزش در بینی نشانه کرونا است؟

سوزش در بینی شما به طور بالقوه می تواند نشانه ابتلا به کرونا باشد، اما یکی از رایج ترین علائم این بیماری نیست. تنها مطالعات پزشکی که سوزش بینی مرتبط با کرونا را بررسی کرده اند، مطالعات موردی مجزا هستند. بنابراین، در حال حاضر، مشخص نیست که مبتلایان به کرونا تا چه حد این نشانه را تجربه می کنند.

چه چیزی باعث احساس سوزش در بینی شما می شود؟

احساس سوزش در بینی می تواند ناشی از التهاب سینوس های شما در اثر عفونت سینوسی باشد. ویروس ها، قارچ ها و باکتری ها همگی می توانند باعث عفونت سینوسی شوند.

علائم خطرناک کرونا کدامند؟

• مشکل در تنفس • احساس درد یا فشار مداوم در قفسه سینه • ناتوانی در بیدار ماندن یا بیدار شدن • به رنگ خاکستری یا آبی کم رنگ درآمدن لب ها، ناخن ها یا پوست،

شایع ترین علائم بینی ناشی از کرونا کدامند؟

از دست دادن یا کاهش حس چشایی و بویایی اغلب به عنوان علائم اولیه کرونا گزارش می شود.

منبع: healthline