The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

عوارض لیزر موهای زائد و آیا لیزر می تواند سرطان زا باشد؟

اگر از روش های سنتی رفع موهای زائد مانند اصلاح خسته شده اید، احتمالاً روش لیزر به شما پیشنهاد می شود. درمان‌های مبتنی بر لیزر که توسط متخصص پوست یا سایر متخصصان واجد شرایط و آموزش دیده ارائه می‌شود، با اثر بر فولیکولها و جلوگیری از رشد موهای جدید اثر می کنند. لیزر موهای زائد برای اکثر افراد، بی خطر است و اغلب عوارض جانبی طولانی مدت به همراه ندارد. عوارض بعد از لیزر موقتی و جزئی هستند و عوارض جدی در موارد بسیار نادر رخ می دهند اما بحث درباره عوارض لیزر موهای زائد است.

عوارض لیزر موهای زائد چیست؟

عوارض جزئی، متداول است. لیزر موهای زائد با استفاده از لیزرهای کوچک و با حرارت بالا عمل می کند، بنابراین می تواند بلافاصله پس از عمل، عوارض جانبی موقتی به همراه داشته باشد. تحریک پوست و تغییرات رنگدانه شایع ترین عوارض جانبی هستند.

قرمزی و تحریک

برداشتن موهای زائد با استفاده از لیزر، تحریک موقت ایجاد می کند. همچنین گاهی قرمزی و تورم خفیف در موضع مشاهده می شود اما این موارد، جزئی هستند و حتی پس از اپیلاسیون نیز رخ می دهند. متخصص پوست برای کاهش حداکثری اثرات لیزر، قبل از عمل از بی حسی موضعی استفاده می کند.سوزش کلی باید ظرف چند ساعت پس از عمل از بین برود. کیسه یخ به کاهش تورم و هر گونه درد ناشی از لیزر کمک می کند. اگر علائم شما فراتر از این بود یا بدتر شد، باید با پزشک تماس بگیرید.

تغییر رنگدانه ها

پس از لیزر درمانی، احتمال دارد پوست کمی تیره یا روشن تر شود. اگر پوست روشنی دارید، به احتمال زیاد لکه‌های تیره‌تر ناشی از لیزر موهای زائد بروز می کند. عکس این موضوع در مورد افرادی که پوست تیره دارند، مشاهده می شود به طوریکه ممکن است لکه های روشن تری روی پوست پدیدار گردد. این تغییرات موقتی هستند و معمولاً جای نگرانی ندارد.

آیا ممکن است عوارض لیزر موهای زائد شدید باشد؟

موارد شدید عوارض لیزر موهای زائد، به ندرت رخ می دهند. لیزر موهای زائد، به ندرت عوارض جانبی شدید به همراه دارد. استفاده از کیت های لیزر خانگی یا مراجعه به درمانگران آموزش ندیده، خطر عوارض را افزایش می دهد. برخی از این عوارض، عبارتند از:

• رشد بیش از حد مو در ناحیه درمان: گاهی اوقات این اثر با ریزش مو بعد از عمل اشتباه گرفته می شود.

• تغییرات در بافت کلی پوست: اگر اخیراً برنزه کرده اید، ممکن است در معرض خطر بیشتری باشید.

• جای زخم: برخی پوست ها، حساس هستند و بیشتر زخم می شوند، در این افراد احتمال بروز جای زخم وجود دارد.

• تاول و پوسته پوسته شدن پوست: اگر بلافاصله بعد از عمل، در معرض نور آفتاب قرار بگیرید، احتمال بروز این عارضه وجود دارد.

اگرچه موارد شدید عوارض لیزر موهای زائد، بسیار نادر هستند اما آگاهی از آنها به شما کمک می کند. در صورت بروز هر یک از این عوارض، با پزشک تماس بگیرید.

آیا می توان از لیزر موهای زائد در دوران بارداری استفاده کرد؟

استفاده از لیزر درمانی برای موهای زائد در دوران بارداری توصیه نمی شود، زیرا هیچ مطالعه انسانی ایمن بودن لیزر در دوران بارداری را ثابت نکرده است.شاید بخواهید برای لیزر نواحی خاص مانند شکم و سینه ها که در دوران بارداری، موی زیادی در آنها می روید، از لیزر درمانی استفاده کنید اما توصیه نمی شود. بهتر است کمی صبر کنید، این موها به تدریج تا پایان بارداری خود به خود می ریزند و نیازی به درمان دارویی ندارند. توصیه پزشکان به مادران باردار این است که لیزر درمانی موهای زاید را تا بعد از زایمان به تعویق بیندازند.

آیا لیزر موهای زائد می تواند سرطان زا باشد؟

خیر به هیچ وجه اینطور نیست. در واقع، منابع معتبر مراقبت از پوست، گاهی اوقات از این روش برای درمان اشکال خاصی از ضایعات پیش سرطانی استفاده می کنند.

لیزر درمانی در درمان آسیب های ناشی از نور خورشید و چین و چروک نیز کاربرد دارد. لیزری که برای حذف موهای زائد یا فرآیند های درمان پوست مورد استفاده قرار می گیرد، دارای حداقل تابش است و کمترین مقدار آن فقط روی سطح پوست به کار گرفته می شود. بنابراین، اصلاً خطر ابتلا به سرطان ندارند.

آیا لیزر موهای زائد می تواند باعث ناباروری شود؟

در لیزر درمانی موهای زاید، فقط سطح پوست تحت تأثیر لیزر قرار می گیرد، بنابراین حداقل تشعشعات حاصل از این روش نمی تواند به هیچ یک از اندام ها نفوذ کرده و ناباروری ایجاد کند. اما در صورتی که قصد بارداری دارید، در مورد خطرات احتمالی لیزر با پزشک صحبت کنید.

کلام آخر

به طور کلی، لیزر موهای زائد برای اکثر افراد بی خطر و موثر است اما انجام آن در نواحی اطراف چشم یا در دوران بارداری، به هیچ عنوان توصیه نمی شود. در صورت بروز علائم نادر پس از لیزر موهای زائد به پزشک مراجعه کنید. علاوه بر درنظر گرفتن عوارض لیزر موهای زائد، بهتر است این نکته را در نظر داشته باشید که لیزر حذف دائمی موهای زاید نیست و در اکثر موارد درمانهای مکمل نیاز است.

مطالعه بیشتر:

لیزر در دوران بارداری بی خطر است؟

با موهای زائد در دوران بارداری چه کنیم؟

آیا الکترولیز موهای زائد در بارداری مجاز است؟

لیزر موهای زائد در شیردهی آیا امکان پذیر است؟

?پرسش و پاسخ های عوارض لیزر موهای زائد

آیا ممکن است عوارض لیزر موهای زائد شدید باشد؟

موارد شدید عوارض لیزر موهای زائد، به ندرت رخ می دهند. لیزر موهای زائد، به ندرت عوارض جانبی شدید به همراه دارد. استفاده از کیت های لیزر خانگی یا مراجعه به درمانگران آموزش ندیده، خطر عوارض را افزایش می دهد.

آیا می توان از لیزر موهای زائد در دوران بارداری استفاده کرد؟

استفاده از لیزر درمانی برای موهای زاید در دوران بارداری توصیه نمی شود، زیرا هیچ مطالعه انسانی ایمن بودن لیزر در دوران بارداری را ثابت نکرده است.

آیا لیزر موهای زائد می تواند سرطان زا باشد؟

خیر به هیچ وجه اینطور نیست. در واقع، منابع معتبر مراقبت از پوست، گاهی اوقات از این روش برای درمان اشکال خاصی از ضایعات پیش سرطانی استفاده می کنند.

آیا لیزر موهای زائد می تواند باعث ناباروری شود؟

در لیزر درمانی موهای زاید، فقط سطح پوست تحت تأثیر لیزر قرار می گیرد، بنابراین حداقل تشعشعات حاصل از این روش نمی تواند به هیچ یک از اندام ها نفوذ کرده و ناباروری ایجاد کند. اما در صورتی که قصد بارداری دارید، در مورد خطرات احتمالی لیزر با پزشک صحبت کنید.

منبع: healthline