The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

موهای زیر پوستی صورت و علائم موهای زیر پوستی صورت چیست؟

اگر برآمدگی دردناکی روی صورتتان ایجاد شده و مطمئن هستید که جوش نیست، احتمالاً ناشی از موهای زیر پوستی است. موهای زیر پوستی صورت زمانی تشکیل می‌شوند که موهایی که تراشیده شده، اپیلاسیون شده یا به وسیله موچین برداشته شده‌اند، به‌جای رویش به سمت سطح پوست، به داخل پوست شما رشد کنند. این مشکل همچنین می توانند زمانی اتفاق بیفتند که سلول های مرده پوست، فولیکول های مو را مسدود کرده و موها را مجبور به رشد در زاویه متفاوتی در زیر پوست شما می کند. اگر موهای شما به طور طبیعی مجعد باشد، احتمال رشد موی زیر پوستی افزایش می یابد. در ادامه این متن برای شما شرح می دهیم که چگونه موهای زیر پوستی صورت را تشخیص داده و برای درمان آن چه کنیم؟

علائم و نشانه های موهای زیر پوستی صورت چیست؟

نشانه‌های موهای زیر پوستی شامل برآمدگی قرمز یا برجسته است، یا ممکن است برآمدگی‌های دردناک بزرگ‌تری شبیه کیست یا کورک داشته باشید. موهای زیر پوستی صورت می‌توانند خارش دار، ناراحت کننده و ناخوشایند نیز باشند. اما در بیشتر موارد، این مشکل خود به خود بدون درمان بهبود می یابد. بیشتر موهای زیر پوستی صورت علیرغم آزاردهنده بودن، به ندرت باعث نگرانی می شوند. یک استثنا در صورتی است که موهای زیر پوستی عفونی شوند. در این صورت ممکن است برای درمان عفونت به آنتی بیوتیک نیاز داشته باشید.

چگونه از زیر پوستی شدن موهای صورت جلوگیری کنیم؟

اگر موهای زیر پوستی در صورتتان دارید، یکی از بهترین راه‌ها برای جلوگیری از عود مجدد آنها، پرهیز از اصلاح یا برداشتن موهای صورت است. البته، این همیشه یک گزینه نیست. با این حال، تکنیک‌ها و محصولاتی برای جلوگیری از رشد موهای زیر پوستی وجود دارد.

1. روزانه صورت خود را بشویید:

شستن صورت تنها با آب ممکن است برای جلوگیری از رشد موهای زیر پوستی صورت کافی نباشد. برای جلوگیری از این مشکل، صورت خود را روزانه با یک پاک کننده ملایم بشویید تا هر گونه کثیفی یا چربی که منافذ شما را مسدود کرده است پاک شوند. این مهم است، زیرا منافذ مسدود شده خطر رشد موهای زیر پوستی را افزایش می دهند.

در صورت امکان از پاک کننده هایی استفاده کنید که پوست شما را لایه برداری می کنند. صورت خود را با حرکات دایره ای مالش دهید تا سلول های مرده پوست از بین برود.

اگر موهای صورت را اپیلاسیون می کنید، چند دقیقه قبل از استفاده از موم، یک کمپرس گرم روی صورت خود قرار دهید. این تکنیک منافذ شما را باز می کند و از رشد موها در زیر پوست جلوگیری می کند.

در اینجا چند پاک کننده وجود دارد که ممکن است مفید باشند:

• پاک کننده لایه بردار بدن حاوی ویتامین سی

• اسکراب روزانه روشن کننده پوست

• اسکراب لایه بردار روغن درخت چای

• اسکراب و ماسک صورت سنت آیوز

2. روش اصلاح صورت خود را تغییر دهید:

تکنیک های نادرست اصلاح نیز خطر رشد موهای زیر پوستی صورت را افزایش می دهد. برخی از افراد هنگام اصلاح، پوست خود را سفت می کنند، اما این اغلب باعث کوتاهی بیش از حد مو می شود. همچنین مهم است که موهای زائد را در جهت رشد موهای خود بتراشید تا از کوتاه شدن بیش از حد تارهای مو جلوگیری شود. اگر متوجه شدید موهای صورت به سمت پایین رشد می کنند، در این جهت اصلاح کنید.

3. تیغ خود را عوض کنید:

هر چه موها را کوتاه تر اصلاح کنید، احتمال رشد موهای زیر پوستی صورت بیشتر می‌شود. برای اصلاح ایمن تر، تیغ یک لبه را انتخاب کنید. از آنجایی که تیغه‌های دو لبه موها را در نقطه‌ای عمیق‌تر می‌برند، احتمالاً با این تیغ‌ها موهای زیر پوستی ایجاد می‌شوند. اگر از تیغ برقی استفاده می کنید، تیغ را در نزدیک ترین حالت قرار ندهید.

شاید بهتر باشد که یکی از موارد زیر را امتحان کنید:

تیغ:

• ریش تراش کلاسیک تک لبه

• تیغ اصلاح ژیلت گارد

ریش تراش های برقی:

• ریش تراش برقی فیلیپس نورلکو 2100

• ریش تراش برقی بانوان پاناسونیک

4. تیغ خود را تمیز کنید:

استفاده مکرر از یک تیغ یکسان نیز خطر رشد موهای زیر پوستی را افزایش می دهد. شما نه تنها باید به طور مکرر تیغ ریش تراش خود را عوض کنید، بلکه باید تیغه خود را نیز پس از هر بار استفاده تمیز کنید. یک تیغه کثیف می تواند باعث ورود باکتری به منافذ شما و ایجاد عفونت شود. تیغه خود را بعد از هر بار اصلاح با آب بشویید و بعد از اصلاح از پاک کننده های الکلی برای تمیز کردن تیغ استفاده کنید.

5. از کرم موبر استفاده کنید:

تراشیدن صورت خشک یک راه مطمئن برای رشد موهای زیر پوستی صورت است. به عنوان یک قاعده کلی، موهای صورت خود را تا حد امکان روان و مرطوب نگه دارید. قبل از اصلاح، کرم موبر و آب را به صورت خود بمالید. این کار موهای خشک و شکننده را کاهش می‌دهد، بنابراین به شما امکان می‌دهد با یک حرکت موها را از بین ببرید.

6. از کرم مرطوب کننده پس از اصلاح استفاده کنید:

علاوه بر مراقبت از صورت قبل و حین اصلاح، باید از پوست خود بعد از اصلاح نیز مراقبت کنید. استفاده از مرطوب کننده یا کرم ها می تواند پوست و موهای صورت شما را بین اصلاح ها نرم نگه دارد. عادت کنید بلافاصله پس از اصلاح یا اپیلاسیون، آب سرد یا کرم مرطوب کننده یا عصاره نارون کوهی را روی صورت خود بمالید. هر دو می توانند تحریک را کاهش دهند، منافذ را سفت کنند، پوست را مرطوب کنند و به درمان موهای زیر پوستی کمک کنند. نارون کوهی همچنین از رشد باکتری ها در فولیکول های مو جلوگیری می کند.

7. از موبرهای شیمیایی استفاده کنید:

اگر با موهای زائد صورت مشکل دارید، تغییر از تیغ به کرم موبر ممکن است تسکین دهنده باشد. موبرها کرم ها و لوسیون هایی هستند که به طور خاص برای از بین بردن موهای زائد، حتی روی قسمت های حساس بدن مانند خط بیکینی و صورت طراحی شده اند. همیشه یک آزمایش پوستی برای بررسی آلرژی از قبل انجام دهید.

خلاصه

موهای زیر پوستی صورت می توانند آزاردهنده و دردناک باشند، اما با استفاده از محصولات و تکنیک های مناسب، می توانید خطر ابتلا به این مشکل را کاهش دهید. برخی از افراد بیشتر مستعد این عارضه هستند و به درمان خانگی پاسخ نمی دهند. اگر قادر به درمان خود نیستید، لیزر موهای زائد ممکن است نتایج ماندگاری داشته باشد و موهای زیر پوستی را کاهش دهد. در مورد این گزینه و همچنین گزینه های دیگر برای مدیریت این وضعیت با پزشک خود صحبت کنید.

مطالعه بیشتر:

با موهای زائد در دوران بارداری چه کنیم؟

از بین بردن موهای زائد ناحیه تناسلی در بارداری

شکم پر مو در بارداری و علت شکم پر مو در بارداری چیست؟

علت موهای زائد و بهترین روش از بین بردن موهای زائد در زنان چیست؟

?پرسش و پاسخ های موهای زیر پوستی صورت

چیکار کنیم که بعد از اصلاح با تیغ، موهای صورتمان زیر پوستی نشود؟

استفاده مکرر از یک تیغ یکسان نیز خطر رشد موهای زیر پوستی را افزایش می دهد. شما نه تنها باید به طور مکرر تیغ ریش تراش خود را عوض کنید، بلکه باید تیغه خود را نیز پس از هر بار استفاده تمیز کنید.

چیکار کنیم که بعد از موم انداختن، موهای صورتمان زیر پوستی نشود؟

اگر موهای صورت را اپیلاسیون می کنید، چند دقیقه قبل از استفاده از موم، یک کمپرس گرم روی صورت خود قرار دهید. این تکنیک منافذ شما را باز می کند و از رشد موها در زیر پوست جلوگیری می کند.

چگونه از زیر پوستی شدن موهای صورت جلوگیری کنیم؟

شستن صورت تنها با آب ممکن است برای جلوگیری از رشد موهای زیر پوستی صورت کافی نباشد. برای جلوگیری از این مشکل، صورت خود را روزانه با یک پاک کننده ملایم بشویید تا هرگونه کثیفی یا چربی که منافذ شما را مسدود کرده است پاک شوند. این مهم است، زیرا منافذ مسدود شده خطر رشد موهای زیر پوستی را افزایش می دهند.

نشانه های موهای زیر پوستی صورت چیست؟

نشانه‌های موهای زیر پوستی شامل برآمدگی قرمز یا برجسته است، یا ممکن است برآمدگی‌های دردناک بزرگ‌تری شبیه کیست یا کورک داشته باشید. موهای زیر پوستی صورت می‌توانند خارش دار، ناراحت کننده و ناخوشایند نیز باشند.

منبع: healthline