The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

آیا عطر زدن در بارداری ضرر دارد و باید از آن اجتناب کرد؟

بارداری تقریباً همه چیز را در سبک زندگی شما تحت تاثیر قرار داده و تغییر می دهد، و این شامل استفاده از لوازم آرایشی نیز می شود. اگر جزو آن دسته از زنانی هستید که عطر زدن بخشی جدایی ناپذیر از زندگی شما به حساب می آید، ممکن است بابت تاثیرات بارداری بر زندگی خود نگران شوید، زیرا حتی تصور اینکه نه ماه بدون زدن عطر زندگی کنید، سخت است. اما آیا واقعا عطر زدن در بارداری ضرر دارد و باید از آن اجتناب کرد؟ ادامه مطلب را بخوانید تا به پاسخ سوالتان برسید!

آیا عطر زدن در بارداری ضرر دارد؟

بیشترین نگرانی ها در رابطه با خطرات استفاده از عطر در دوران بارداری به دسته ای از مواد شیمیایی به نام فتالات ها (Phthalates) مربوط می شود که در بسیاری از محصولات از جمله برخی از عطرها و محصولات معطر و خوشبو کننده مانند لوسیون ها، کرم ها، اسپری های بدن و ... به کار رفته اند. شواهد به دست آمده از مطالعاتی که بر روی حیوانات انجام شده اند، نشان می ‌دهند که قرار گرفتن در معرض برخی فتالات ‌ها ممکن است تأثیرات بسیار مخربی بر روی رشد اندام ‌های تناسلی جنس مرد داشته باشد. همچنین تحقیقات جدید دانشمندان دانشگاه ادینبورگ نشان می دهد خطر ناباروری در آن دسته از پسرانی که مادران آن ها در دوران بارداری خود از عطرها یا کرم های معطر استفاده می کردند، بیشتر است. این تیم تحقیقاتی بر این باور است که قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی موجود در لوازم آرایشی در طول دوره بارداری و به ویژه در هفته های 8 تا 12 ، ممکن است بر روند تولید اسپرم پسرها در آینده و بزرگسالی تاثیر منفی بگذارد! بنابراین اگر دلبند درون رحمتان، یک پسر وروجک و دوست داشتنی باشد، باید بدانید که در صورت استفاده بیش از حد شما از فتالات ها، در معرض خطر قرار خواهد گرفت.

به علاوه برخی مطالعات انجام شده در سال های اخیر نشان می دهند که بیش از حد قرار گرفتن در معرض دسته ای از فتالات ها، می تواند با سقط جنین (عمدتا بین هفته های 5 تا 13 بارداری) مرتبط باشد و خطر وقوع برخی عوارض ناخوشایند بارداری همچون زایمان زودرس، پره اکلامپسی (مسمومیت حاملگی) و دیابت بارداری را نیز افزایش دهد.

خب با در نظر گرفتن این نکات، آیا واقعا باید از زدن هر نوع عطر در طی بارداری صرف نظر کرد؟!

در رابطه با این سوال، اتفاق نظر وجود ندارد و همچنان بحث و جدال های زیادی در جریان هستند.

دسته اول پزشکان، در پاسخ به این سوال که آیا عطر زدن در بارداری ضرر دارد یا خیر؟ می گویند اگر از عطرها بیش از حد استفاده نکنید و در عین حال استفاده از سایر محصولات معطر حاوی فتالات مانند لوسیون ها و .... را به صفر برسانید، مشکلی برای دلبند کوچک درون رحم شما ایجاد نخواهد شد. همچنین اگر بتوانید عطرهای بدون فتالات را پیدا کنید، دیگر مانعی سرراه استفاده از عطر در طی دوران بارداری وجود نخواهد داشت!

اما در مقابل گروه دیگری از پزشکان و کارشناسان در پاسخ به این سوال که آیا عطر زدن در بارداری ضرر دارد یا خیر؟ بر این باور هستند که به دلیل خلاءهای قانونی و همچنین نبود نظارت کافی، شرکت های سازنده ممکن است در فهرست مواد تشکیل دهنده محصول خود، به وجود فتالات ها اشاره نکرده و یا صادقانه بیان نکنند که تا چه میزان از فتالات ها در تولیدات خود استفاده کرده اند، بنابراین به صورت ایمن تر، بهتر است در طی دوران بارداری تا حد امکان عطر نزنید و آن را با محصولی طبیعی که فاقد مواد شیمیایی باشد، جایگزین کنید.

به علاوه نکته مهم دیگری که باید به آن توجه داشته باشید این است که در طی دوران بارداری به دلیل افزایش حساسیت به بو، ممکن است بسیاری از رایحه ها برایتان ناخوشایند به نظر برسند و حتی با عطری که قبلا استفاده می کردید و به آن علاقه داشتید هم مشکل پیدا کنید. تشدید علائم و مشکلات بارداری همچون سردرد، سرگیجه، حالت تهوع، و دلزدگی از جمله رایج ترین عوارضی هستند که در پی استفاده از یک عطر ممکن است آن ها را تجربه کنید. همچنین پوست شما ممکن است در دوران بارداری حساس تر از گذشته باشد و به انواع خاصی از عطر واکنش نشان دهد. بنابراین تجربه واکنش های آلرژیک به ویژه در محلی از پوست خود که به آن عطر می زنید، نیز دور از انتظار نیست.

جمع بندی

پاسخ این سوال که آیا عطر زدن در بارداری ضرر دارد، هنوز به درستی مشخص نیست و بنابراین اینکه در طی دوران بارداری خود از عطر، اسپری بدن یا سایر محصوات خوشبوکننده استفاده کنید یا خیر، به شخص شما بستگی دارد. با اینکه توصیه کلی این است که برای حفظ جنبه احتیاط، عطر زدن را کنار بگذارید، اما اگر برای استفاده از عطر مصمم هستید، بهتر است با پزشک خود نیز در این رابطه مشورت کنید، عطری را بخرید که فاقد فتالات باشد، همواره عطر نزنید و فقط در مواقع خاص از عطرها استفاده کنید و از همه مهم تر استفاده از سایر محصولات خوشبوکننده را کنار بگذارید، تا شاید بدین ترتیب خطرات احتمالی به حداقل برسند.

مطالعه بیشتر:

حساسیت حس بویایی در دوران بارداری

استفاده از عطر در بارداری برای جنین خطرناک است؟

حس بویایی در جنین ،جنین چه بوهایی را در رحم حس می کند؟

خطرات بوی رنگ ساختمان (نقاشی منزل) در بارداری برای جنین چیست؟

?پرسش و پاسخ های عطر زدن در بارداری

بهترین عطر در بارداری کدام است؟

اگر بتوانید عطرهای بدون فتالات را پیدا کنید، دیگر مانعی سرراه استفاده از عطر در طی دوران بارداری وجود نخواهد داشت.

چرا عطر زدن در بارداری می تواند خطرناک باشد؟

بیشترین نگرانی ها در رابطه با خطرات استفاده از عطر در دوران بارداری به دسته ای از مواد شیمیایی به نام فتالات ها (Phthalates) مربوط می شود که در بسیاری از محصولات از جمله برخی از عطرها و محصولات معطر و خوشبو کننده مانند لوسیون ها، کرم ها، اسپری های بدن و ... به کار رفته اند.

فتالات ها موجود در عطرها چه خطری ایجاد می کند؟

بیش از حد قرار گرفتن در معرض دسته ای از فتالات ها، می تواند با سقط جنین (عمدتا بین هفته های 5 تا 13 بارداری) مرتبط باشد و خطر وقوع برخی عوارض ناخوشایند بارداری همچون زایمان زودرس، پره اکلامپسی (مسمومیت حاملگی) و دیابت بارداری را نیز افزایش دهد.

آیا عطر زدن در بارداری ضرر دارد یا خیر؟

بر این باور هستند که به دلیل خلاءهای قانونی و همچنین نبود نظارت کافی، شرکت های سازنده ممکن است در فهرست مواد تشکیل دهنده محصول خود، به وجود فتالات ها اشاره نکرده و یا صادقانه بیان نکنند که تا چه میزان از فتالات ها در تولیدات خود استفاده کرده اند، بنابراین به صورت ایمن تر، بهتر است در طی دوران بارداری تا حد امکان عطر نزنید و آن را با محصولی طبیعی که فاقد مواد شیمیایی باشد، جایگزین کنید.