The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

خشکی پوست آلت تناسلی و علائم خشکی پوست آلت تناسلی کدام است؟

اگر متوجه خشکی پوست آلت تناسلی خود شدید، ممکن است نگران شوید، اما در بیشتر موارد، این نشانه یک بیماری جدی پزشکی نیست. خشکی پوست آلت تناسلی یکی از علائم رایج تبخال تناسلی و زگیل تناسلی یا هر بیماری مقاربتی دیگری (STI) نیست اما می تواند سبب نگرانی شما شود. در ادامه این متن برای شما شرح می دهیم که علت اصلی خشکی پوست آلت تناسلی چیست و چگونه می توان آن را درمان کرد و چه زمانی باید به متخصص مراجعه کنید پس برای اطلاعات بیشتر در مورد علل احتمالی خشکی پوست آلت تناسلی و نحوه درمان این عارضه به خواندن مطلب ادامه دهید.

علائم همراه خشکی پوست آلت تناسلی کدام است؟

اگر پوست آلت تناسلی شما خشک است، ممکن است یکی از علائم زیر را تجربه کنید:

• پوست کشیده آلت تناسلی، به ویژه پس از حمام یا شنا کردن

• خارش، پوسته پوسته شدن یا ریخته شدن پوست آلت تناسلی

• قرمزی پوست

• بثورات روی پوست

• خطوط ریز یا ترک بر روی پوست

• ترک های عمیق روی پوست که ممکن است خونریزی کند

علت خشکی پوست آلت تناسلی چیست؟

در اینجا هفت دلیل احتمالی خشکی پوست آلت تناسلی بیان می شود.

1. صابون های خشک کننده:

یک صابون یا پاک کننده بسیار قوی ممکن است پوست آلت تناسلی را خشک کند. شستشوی آلت تناسلی خود را فقط با آب انجام دهید. اگر می خواهید از یک پاک کننده استفاده کنید، مطمئن شوید که یک صابون بسیار ملایم یا حتی شامپو بچه را انتخاب کنید. همچنین، از مواد شوینده و نرم کننده لباس ضد حساسیت استفاده کنید.

2. آلرژی:

اگر به لاتکس، اسپرم کش، دئودورانت شخصی یا عطر واکنش آلرژیک دارید، ممکن است خشکی پوست آلت تناسلی را تجربه کنید. مردانی که به لاتکس حساسیت دارند نیز ممکن است بعد از استفاده از کاندوم لاتکس، بثورات قرمز، خارش دار یا تورم آلت تناسلی را مشاهده کنید. سایر علائم احتمالی واکنش آلرژیک عبارتند از:

• عطسه کردن

• خس خس سینه

• آبریزش بینی

• چشمان خیس

از کاندوم هایی استفاده کنید که بدون لاتکس (مانند پلی اورتان یا سیلیکون) بوده و عاری از مواد اسپرم کش هستند.

3. خودارضایی یا رابطه جنسی خشک:

عدم روانکاری در طول فعالیت جنسی طولانی مدت، مانند خودارضایی یا مقاربت، ممکن است باعث خشکی پوست آلت تناسلی شود. یک روان کننده می تواند رابطه جنسی و خودارضایی را راحت تر کند و به شما در جلوگیری از خشکی کمک کند. روان کننده ها در سه نوع هستند:

• بر پایه آب

• بر پایه روغن

• بر پایه سیلیکون

روان کننده بدون مواد شیمیایی یا ارگانیک را انتخاب کنید که حاوی پارابن یا گلیسیرین نباشد، زیرا این مواد همچنین می توانند باعث تحریک شوند. روان کننده های مبتنی بر آب کمترین احتمال ایجاد تحریک را دارند.

4. لباس های تنگ یا چسبان:

اگر دائماً لباس‌ زیرهای تنگ پوشیده شوند، می‌توانند به پوست اطراف آلت تناسلی مالیده و آن را دچار سایش کنند و منجر به خشکی شوند. لباس زیر تنگ همچنین می تواند منجر به تجمع رطوبت در زیر پوست ختنه گاه شما شود، که می تواند محل رشد قارچ باشد و احتمال عفونت را افزایش دهد. لباس زیر نخی نرم و حمایت کننده و لباس های گشادتر با پارچه های سبک و قابل تنفس بپوشید.

5. عفونت قارچی:

عفونت قارچی می تواند باعث:

• خشکی و پوسته شدن پوست

• جوش

لکه های سفید روی پوست

• تورم یا تحریک در اطراف سر آلت تناسلی

ترشح غلیظ و ناصاف زیر پوست ختنه گاه

همچنین ممکن است ادرار کردن و رابطه جنسی دردناک باشد. محل را خشک و تمیز نگه دارید و از کرم ضد قارچ بدون نسخه استفاده کنید. برای عفونت قارچی آلت تناسلی، باید پماد را روی سر آلت تناسلی و در مردان ختنه نشده زیر پوست ختنه گاه بمالید تا زمانی که همه علائم از بین بروند. بهبودی کامل ممکن است تا 10 روز طول بکشد. تا زمانی که همه علائم ناپدید نشده اند، از رابطه جنسی خودداری کنید. اگر علائم شما ادامه پیدا کرد یا بدتر شد، با پزشک خود مشورت کنید.

6. اگزما:

بسیاری از انواع اگزما می توانند بر روی پوست آلت تناسلی تأثیر بگذارند، از جمله:

• اگزمای آتوپیک

• اگزمای تماسی تحریک کننده

اگزما علاوه بر خشکی پوست می تواند باعث خارش شدید و برجستگی هایی در اندازه های مختلف زیر پوست نیز شود. اگر هرگز اگزما در شما تشخیص داده نشده است، از پزشک خود بخواهید که شما را برای تشخیص قطعی به متخصص پوست معرفی کند. خط اول درمان اگزما یک کورتیکواستروئید موضعی با قدرت کم است. پوست آلت تناسلی نازک‌تر و حساس‌تر از پوست سایر قسمت‌های بدن شماست، بنابراین حتماً دستورالعمل‌های پزشک خود را دنبال کنید و دارو را با دقت استفاده کنید.

7. پسوریازیس:

شایع ترین نوع پسوریازیس که اندام تناسلی از جمله آلت تناسلی را درگیر می کند، پسوریازیس معکوس است. در ابتدا، این بیماری به صورت ضایعات خشک و قرمز روی پوست ظاهر می شود. همچنین ممکن است لکه های قرمز کوچکی را روی بدنه و نوک آلت تناسلی خود مشاهده کنید. پزشک ممکن است یک کورتیکواستروئید موضعی با قدرت کم تجویز کند. اگر کورتیکواستروئیدهای موضعی در درمان پسوریازیس آلت تناسلی موفق نباشند، ممکن است درمان با اشعه ماوراء بنفش تجویز شود.

درمان های خانگی

قبل از درمان پوست خشک آلت تناسلی، حداقل 24 ساعت از هرگونه فعالیت جنسی خودداری کنید تا زمان لازم برای بهبودی داشته باشید. که این شامل خودارضایی نیز می شود. همچنین، مقدار زیادی آب بنوشید تا به هیدراته شدن بدنتان کمک کند. هنگام حمام کردن یا دوش گرفتن، از محصولاتی استفاده کنید که برای پوست های حساس طراحی شده اند. ممکن است بخواهید از استفاده از صابون بر روی اندام تناسلی خود اجتناب کنید و در عوض فقط ناحیه را با آب گرم تمیز کنید. اگر از صابون استفاده می کنید، پس از شستن کاملاً آبکشی کنید تا تمام آثار مواد شوینده پاک شود. بعد از حمام یا دوش گرفتن از کرم مرطوب کننده آلت تناسلی استفاده کنید. کرمی که مخصوصاً برای پوست آلت تناسلی طراحی شده است توصیه می شود، زیرا لوسیون های معمولی دست و بدن ممکن است حاوی مواد شیمیایی باشند که می توانند واکنش های آلرژیک ایجاد کنند. به دنبال محصولی باشید که حاوی کره شی (UTTERB SHEA) و ویتامین E باشد که ممکن است به حفظ رطوبت و جلوگیری از خشکی کمک کند.

خشکی پوست آلت تناسلی و رابطه جنسی

اگر خشکی پوست آلت تناسلی شما به دلیل عفونت قارچی باشد، باید تا زمانی که عفونت از بین نرود، از فعالیت جنسی خودداری کنید. این به آن دلیل است که عفونت های قارچی مسری هستند، بنابراین می توانید عفونت را به شریک جنسی خود منتقل کنید. اگر خشکی پوست آلت تناسلی شما به دلیل عفونت قارچی نباشد، داشتن رابطه جنسی خطرناک نیست، اما ممکن است ناراحت کننده باشد.

چه زمانی باید برای درمان خشکی پوست آلت تناسلی به متخصص مراجعه کنیم؟

اگر پوست شما پس از چند روز درمان خانگی بهبود نیافته است یا بدتر می شود، با پزشک خود قرار ملاقات بگذارید. پزشک ناحیه تناسلی شما را بررسی می کند و تصمیم می گیرد که آیا شما را برای عفونت قارچی درمان کند یا شما را به یک متخصص پوست ارجاع دهد، که ممکن است اگزما یا پسوریازیس را تشخیص دهد.

برای جلوگیری از خشکی پوست آلت تناسلی چه کنیم؟

شما می توانید از طریق موارد زیر به جلوگیری از خشکی پوست آلت تناسلی خود کمک کنید:

• استفاده از یک پاک کننده ملایم، یا فقط آب، به جای صابون برای شستن آلت تناسلی

• پس از شستن آلت تناسلی خود را به درستی خشک کنید

• استفاده از محصولات طراحی شده برای پوست حساس در ناحیه تناسلی

• از محصولات ضد حساسیت برای شستشوی لباس های خود استفاده کنید

• پوشیدن لباس زیر نخی نرم و گشاد و لباس های گشاد

• نوشیدن مقدار زیادی آب برای هیدراته نگه داشتن بدن

• استفاده از مرطوب کننده مخصوص آلت تناسلی بعد از دوش گرفتن و حمام کردن

نتیجه نهایی

خشکی پوست آلت تناسلی معمولاً یک مشکل پزشکی جدی نیست، اما می تواند ناراحت کننده باشد. شناسایی علت و پیروی از برنامه درمانی صحیح کلید بهبودی است. اگر درمان‌های خانگی مؤثر نبودند، یا به طور مرتب پوست آلت تناسلی شما خشک می‌شود، با پزشک خود صحبت کنید. آنها می توانند تشخیص دهند که آیا شما یک بیماری زمینه ای دارید که نیاز به یک برنامه درمانی متفاوت دارد یا خیر.

مطالعه بیشتر:

لکه های سفید آلت تناسلی مردانه یا پیسی چیست؟

لکه های قرمز روی دستگاه تناسلی به چه علت است؟

پماد بتامتازون برای خارش ناحیه تناسلی مردان آیا مفید است؟

درمان خانگی خارش آلت تناسلی مردان ، دلایل و روش پیشگیری

?پرسش و پاسخ های خشکی پوست آلت تناسلی

اگر پوست آلت خشک باشد نباید نزدیکی کنیم؟

اگر خشکی پوست آلت تناسلی شما به دلیل عفونت قارچی باشد، باید تا زمانی که عفونت از بین نرود، از فعالیت جنسی خودداری کنید. این به آن دلیل است که عفونت های قارچی مسری هستند، بنابراین می توانید عفونت را به شریک جنسی خود منتقل کنید. اگر خشکی پوست آلت تناسلی شما به دلیل عفونت قارچی نباشد، داشتن رابطه جنسی خطرناک نیست، اما ممکن است ناراحت کننده باشد.

آیا عفونت قارچی می تواند باعث خشکی پوست آلت شود؟

عفونت قارچی می تواند باعث: • خشکی و پوسته شدن پوست • جوش • لکه های سفید روی پوست • تورم یا تحریک در اطراف سر آلت تناسلی • ترشح غلیظ و ناصاف زیر پوست ختنه گاه

چه زمانی باید برای درمان خشکی پوست آلت تناسلی به متخصص مراجعه کنیم؟

اگر پوست شما پس از چند روز درمان خانگی بهبود نیافته است یا بدتر می شود، با پزشک خود قرار ملاقات بگذارید. پزشک ناحیه تناسلی شما را بررسی می کند و تصمیم می گیرد که آیا شما را برای عفونت قارچی درمان کند یا شما را به یک متخصص پوست ارجاع دهد، که ممکن است اگزما یا پسوریازیس را تشخیص دهد.

برای جلوگیری از خشکی پوست آلت تناسلی چه کنیم؟

شما می توانید از طریق موارد زیر به جلوگیری از خشکی پوست آلت تناسلی خود کمک کنید: • استفاده از یک پاک کننده ملایم، یا فقط آب، به جای صابون برای شستن آلت تناسلی • پس از شستن آلت تناسلی خود را به درستی خشک کنید • استفاده از محصولات طراحی شده برای پوست حساس در ناحیه تناسلی • از محصولات ضد حساسیت برای شستشوی لباس های خود استفاده کنید

منبع: healthline