The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

پودر روتارین برای کودکان آیا مفید و بی خطر است؟

آیا کودک شما تب کرده، عطسه و سرفه می کند و از گلودرد و آبریزش بینی کلافه شده است؟ نترسید، زیرا شما اولین پدر و مادری نیستید که فرزند او در این سیاره سرماخورده است و قطعا آخرین هم نخواهید بود. اما از آنجا که بچه ها بدن حساس تری دارند و مدیریت بیماری در آن ها بسیار مهم است، این مقاله را بخوانید تا با روش های کنترل علائم سرماخوردگی، درمان های موثر و به ویژه درمان های گیاهی همچون پودر روتارین برای کودکان و ایمن بودن یا نبودن این روش های درمانی آشنا شوید.

همه چیز در مورد سرماخوردگی در کودکان

سرماخوردگی، در واقع یک بیماری ویروسی است و از آنجا که خانواده ویروس های سرماخوردگی بسیار گسترده و متنوع (بیش از 200 ویروس متفاوت) هستند، بنابراین سرماخوردگی به عنوان یک عفونت دستگاه تنفسی فوقانی، از شایع ترین بیماری های دوره کودکی به حساب می آید که اغلب بچه ها برای 8 تا 10 بار در سال به آن مبتلا می شوند. ویروس های سرماخوردگی عمدتا از طریق 3 راه منتشر شده و بچه ها را درگیر می کنند:

1. تماس مستقیم: در این روش با هر نوع تماس مستقیم با فرد بیمار همچون بوسیدن، لمس کردن یا دست دادن، ویروس هایی که در بینی، دهان، چشم ها و دست های فرد مبتلا وجود دارند، می توانند به دیگران منتقل شوند.

2. تماس غیرمستقیم: به معنای دست زدن به چیزی مانند اسباب بازی، دستگیره در یا دستمال کاغذی است که کمی قبل تر توسط یک فرد آلوده لمس و یا استفاده شده است و بنابراین ویروس سرماخوردگی بر روی آن وجود دارد. برخی از انواع ویروس های سرماخوردگی، می توانند تا ساعت ها بر روی سطوح باقی بمانند.

3. از طریق هوا: هنگامی که فرد بیمار سرفه یا عطسه می کند، قطرات ناشی از سرفه یا عطسه که حاوی انواع ویروس ها هستند می تواند به بینی یا دهان فرد دیگر برسند و با نفوذ به پوشش محافظ بینی و گلو، باعث بروز بیماری شوند.

مهم ترین علائم سرماخوردگی در کودکان

مهم ترین علائمی که نشان می دهند، دلبند شما ممکن است سرما خورده باشد، عبارت هستند از:

- تب و لرز،

- گرفتگی بینی و التهاب مخاط آن،

- بدن درد،

- کسل بودن، بی حالی و یا بی قراری،

- عطسه،

- سرفه،

- کاهش میزان اشتها و یا بی اشتهایی،

- گلودرد،

- آبریزش از بینی و یا چشم ها،

- اختلالات خواب،

- و در مواردی استفراغ و اسهال،

این علائم به طور معمول در حدود یک هفته طول کشیده و سپس به مرور برطرف شده و بهبودی حاصل می شود. اما در مواردی ممکن است تا دو هفته هم طول کشیده و نیازمند مداخلات پزشکی و درمان های خانگی باشد.

درمان سرماخوردگی در کودکان

با توجه به اینکه سرماخوردگی، یک بیماری ویروسی است بنابراین نمی توانید از آنتی بیوتیک ها به صورت خودسرانه برای درمان این بیماری کمک بگیرید. اما برای کاهش علائم و تسریع روند بهبودی، بهتر است از این راهکارها کمک بگیرید:

- برحسب سن دلبندتان، مایعات فراوان به ویژه آب بدهید تا از کم آبی بدن او و در نتیجه تب، جلوگیری شود.

- مواد غذایی مقوی به خصوص انواع پروتئین ها را در برنامه غذایی دلبندتان بگنجانید، تا بدن او برای مقابله با بیماری تقویت شود.

- درجه حرارت بدن کودک خود را پایش کرده و اگر متوجه شدید که تب کرده است، او را با آب ولرم تن شویه و پاشویه کنید.

- دمای خانه را تنظیم کرده و بیش از حد لباس بر تن فرزندتان نکنید، زیرا این مساله نیز می تواند به تب دامن بزند.

- اگر متوجه گرفتگی بینی فرزندتان شدید، می توانید از قطره های سدیم کلراید مخصوص کودکان که بدون نسخه در داروخانه ها به فروش می رسند، برای حل این مشکل کمک بگیرید.

- اگر فرزندتان تب دارد، به کمک استامینوفن درجه حرارت بدن او را کنترل کرده و اجازه ندهید که بالا برود. همچنین در اطفال بالاتر از 6 ماه، با تجویز پزشک استفاده از ایبوپروفن نیز برای کاهش درجه حرارت بدن مجاز در نظر گرفته می شود.

- در صورتی که دلبندتان سرما خورده است، به هیچ عنوان به او اسید استیل سالیسیلیک (آسپرین) یا هر دارویی که حاوی این ماده دارویی است را ندهید، زیرا می تواند منجر به عوارض جدی همچون آسیب مغزی و کبدی (سندرم ری) شود.

 به علاوه، می توانید از فرآورده های داروی گیاهی مختلفی که در داروخانه ها به فروش می رسد، همچون پودر روتارین برای کودکان کمک بگیرید. البته به شرط آنکه در ابتدا از ایمنی این فرآورده ها مطمئن شوید.

پودر روتارین برای کودکان

روتارین، یک محصول گیاهی است که به شکل ساشه حاوی پودر در داروخانه ها به فروش می رود. این فرآورده دارویی، حاوی بذر گیاه کیدونیا ابلانگا یا همان به دانه است و به همین دلیل با ایجاد حالت موسیلاژ و لعاب، برای درمان مشکلات زیر مورد استفاده قرار می گیرد:

- کاهش التهاب، درد و تحریک گلو،

- برطرف کردن خشونت و گرفتگی صدا،

- نرم کردن قفسه سینه،

- افزایش میزان رطوبت در گلو و در نتیجه کاستن از شدت و تعداد سرفه ها،

- بهبود تنگی نفس،

- کمک به درمان مشکلات تنفسی، از جمله کرونا.

علاوه بر این، در ترکیبات پودر روتارین، از عصاره گیاه مرزنجوش نیز استفاده شده که خواص آن را چندین برابر می کند.

با در نظر گرفتن این فواید و همچنین با توجه به محدودیت های مصرف دارو برای بچه ها، ممکن است تصمیم بگیرید تا برای بهبود حال دلبندتان از این فرآورده دارویی کمک بگیرید، این تصمیم اگرچه منطقی است، اما باید این نکته مهم را در نظر داشته باشید که بر اساس نظر شرکت سازنده، مصرف پودر روتارین برای کودکان زیر 1 سال ممنوع است!

عوارض پودر روتارین برای کودکان

برای استفاده از پودر روتارین، شما می بایست محتویات یک ساشه را در یک فنجان آب گرم حل کرده و بعد از حدود 3 دقیقه به دلبندتان بدهید. اگر به شیوه صحیح از پودر روتارین برای کودکان استفاده کنید و بیش از حد مجاز (روزی 3 ساشه و برای حداکثر یک هفته)، از این فرآورده دارویی به بچه ها ندهید، هیچ عارضه جانبی نخواهد داشت.

پودر روتارین را قبل غذا به کودک بدهیم یا بعد از آن؟

البته در صورت تصمیم به استفاده از پودر روتارین برای کودکان، دقت کنید که آن را با فاصله از وعده های غذایی به دلبندتان بدهید تا ترکیبات فیبری موجود در آن، از جذب مواد مغذی جلوگیری نکنند.

مطالعه بیشتر:

بهترین درمان سرماخوردگی در کودکان و نوزادان چیست ؟

شناخت علائم و روش های درمان سرماخوردگی و تب نوزاد

دارو برای سرماخوردگی کودکان و بهترین دارو برای کودکان چیست؟

سرماخوردگی در کودکان،مهمترین علائم سرماخوردگی در کودک چیست؟

?پرسش و پاسخ های پودر روتارین برای کودکان

پودر روتارین برای کودکان چه فوایدی دارد؟

کاهش التهاب، درد و تحریک گلو، برطرف کردن خشونت و گرفتگی صدا، نرم کردن قفسه سینه، افزایش میزان رطوبت در گلو و در نتیجه کاستن از شدت و تعداد سرفه ها، بهبود تنگی نفس، کمک به درمان مشکلات تنفسی، از جمله کرونا.

عوارض پودر روتارین برای کودکان چیست؟

عوارض پودر روتارین برای کودکان اگر به شیوه صحیح از پودر روتارین برای کودکان استفاده کنید و بیش از حد مجاز (روزی 3 ساشه و برای حداکثر یک هفته)، از این فرآورده دارویی به بچه ها ندهید، هیچ عارضه جانبی نخواهد داشت.

چگونه باید پودر روتارین را به کودکان بدهیم؟

برای استفاده از پودر روتارین، شما می بایست محتویات یک ساشه را در یک فنجان آب گرم حل کرده و بعد از حدود 3 دقیقه به دلبندتان بدهید.

پودر روتارین را قبل غذا به کودک بدهیم یا بعد از آن؟

البته در صورت تصمیم به استفاده از پودر روتارین برای کودکان، دقت کنید که آن را با فاصله از وعده های غذایی به دلبندتان بدهید تا ترکیبات فیبری موجود در آن، از جذب مواد مغذی جلوگیری نکنند.