The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

دستور تهیه اسموتی انبه (نوشیدنی مناسب تابستان)

انبه حاوی مس و ویتامین C بسیاریست. سه‌ ماهه دوم بارداری به منزله عبور از نقطه عطف بزرگی در بارداری شماست. زیرا جنین تقریبا کاملا رشد کرده و خطر سقط جنین به شدت کاهش یافته و جفت تکامل یافته است. علایمی مانند تهوع و خستگی مفرط در این سه ماهه از بین می رود و حالت تهوع شما با گرسنگی شدید و ویارهای عجیب و غریب به سراغ شما می آید.

مقدار خون شما در دوران بارداری حدودا ۵۰ درصد افزایش می‌یابد. بنابراین بدنتان به آهن بیشتری نیاز دارد. برای اطمینان از دریافت کافی آهن، اسفناج، گوشت قرمز بدون چربی، سبزی‌هایی با برگ سبز تیره، نان با غلات کامل، میوه‌های خشک و حبوبات را حتما مصرف کنید.

خواص مصرف انبه در بارداری

مس موجود در یک عدد انبه ( حاوی 0.18 میلی گرم) است که کمک به شکل گیری قلب ، استخوان و سیستم عصبی - سرخ رگ ها و رگ های خونی در جنین شده و مقدار مصرف آن  2/1 میلی گرم برای افراد عادی 5/1 میلی گرم برای مادران شیرده است.

همچنین انبه سرشار از ویتامین C است .مصرف ویتامین C کافی (حداقل ۸۰ میلی‌گرم روزانه) به پیشگیری از زایمان زودرس کمک می‌کند. زیرا ویتامین C باعث تقویت غشای کیسه مایع رحمی می‌شود که اگر این غشا پاره شود احتمالا به زایمان زودرس منجر می‌شود. غذاهای سرشار از ویتامین C جذب آهن را نیز افزایش می‌دهد، این ماده معدنی برای شکل‌گیری هموگلوبین ضروری است که اکسیژن را به خون منتقل می‌کند. خانم جکسون بلاتنر متخصص تغذیه و سخنگوی انجمن تغذیه امریکا می‌گوید: خوردن غذاهای سرشار از ویتامین C بهمراه سبزی‌های حاوی آهن، به جذب بهتر آهن کمک می‌کنند.

تاثیر ویتامین C در بارداری و باروری

یک آنتی اکسیدان قوی است که برای رشد و سلامت بافتهای بدن، تبدیل مواد غذایی به انرژی، تقویت سیستم ایمنی و تقویت استخوان ها، لازم و ضروری است همچنین در بهبود زخم ها نیز بسیار موثر است. این ویتامین از اسپرم و DNA های آن، در برابر آسیب ها محافظت می کند. تحقیقات بیانگر این است که باروری مردان با افزایش مصرف ویتامین ث بهبود می یابد. زمانی که اسپرم وارد بدن یک خانم می شود، آنتی بادی هایی که به طور مستقیم در مقابل آنها وجود دارند باعث می شود تا اسپرم ها به صورت دسته( انبوه کنار هم) قرار گیرند و همین امر احتمال بارور شدن تخمک را کاهش می دهد. ویتامینC این پدیده چسبیدن اسپرم ها به یکدیگر را کاهش می دهد.

ویتامین C محلول در آب است بنابراین به مقدار زیاد در بدن ذخیره نمی شود. اگر ما مقدار زیادی از این ویتامین مصرف کنیم زیادی آن از بدن دفع می شود پس مصرف روزانه مواد غذایی سرشار از این ویتامین از اهمیت بالایی برخوردار است. برخلاف بسیاری از موجودات و حیواناتی که بدن آن ها به خودی خود این ویتامین را می سازد، بدن ما برای تامین ویتامینC به رژیم غذایی مناسب نیاز دارد. میوه ها و سبزی ها از منابع اصلی این ویتامین هستند. مصرف 5 واحد میوه و سبزی تازه به طور روزانه نیاز شما را تامین می کند.

نشانه های کمبود ویتامین C عبارتند از: کاهش انرژی، سرماخوردگی، خونریزی و حساس شدن لثه، کاهش سرعت بهبود زخم ها.

چرا در دوران بارداری به ویتامین C نیاز داریم؟

ویتامین C با جذب آهن از منابع گیاهی در ارتباط است. کمبود این ویتامین در تولید کلاژن تاثیر منفی می گذارد این پروتئین برای ساختار استخوان ها، غضروف ها و رگ های خونی لازم و ضروری است. میزان ویتامینC موجود در خون جنین ممکن است 50% بالاتر از خون مادر باشد. زیرا جفت این توانایی را دارد برخی مواد مغذی مفید را برای جنین انتخاب و در نتیجه غلظت این مواد در خون جنین بالا می رود.

 

دستور تهیه اسموتی انبه (نوشیدنی مناسب تابستان برای سه ماهه دوم بارداری)

مواد لازم

  • انبه 1 پیمانه
  • یخ 1/2 پیمانه
  • شیر کم چرب 1/2 پیمانه
  • ماست کم چرب 1/2 پیمانه
  • جوانه گندم 1 قاشق غذاخوری

این وعده غذایی منبعی خوب است از ویتامین های C ،A ،E و B12، فولات، فیبر، پتاسیم، کلسیم، پروتئین و آنتی اکسیدان

طرز تهیه:

انبه و یخ را داخل مخلوط کن ریخته و برای چند ثانیه بخوبی مخلوط نمایید، سپس مابقی مواد را اضافه کرده و مخلوط کنید تا ترکیبی نرم و یکنواخت بدست آید.

 

مطالب بیشتر:

 

منبع: ماهنامه نی نی +