The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

دانستنی های جالب نوزادان

ورود نوزاد به خانه با وجود تمام سختی ها و شب بیداری هایی که برای مادر و پدر به همراه دارد، سرشار از شگفتی و دانستنی هاست. هر روز با دیدن رشد و توانایی های فرزندتان شگفت زده می شوید و اطلاعات جدیدی کسب می کنید. مراقبت از نوزاد خصوصا در روز های ابتدایی تولد کار سخت و دشواری است، اما حقایق جالبی در مورد نوزادان وجود دارد که با اطلاع از آنها بهتر می توانید نوزادتان را درک کنید.

در ادامه 10 واقعیت جالب درمورد نوزادان + دانستنی های جالب نوزادان و جنین را می خوانید. 

 

نوزاد آماده نوشیدن شیر مادر است

نوزاد در دوران زندگی در رحم مادر با خوردن مایع آمنیوتیک عمل بلع را تمرین می‌كند، ولی او مواد زائد باقی مانده در روده اش را دفع نمی‌كند. این مواد زائد همان مكونیوم یا اولین مدفوع نوزاد نام دارد. بدن مادر بلافاصله پس از زایمان تولید شیر را آغاز می کند. شیری که در ساعات اول تولد نوزاد تولید می شود آغوز نام دارد و زر درنگ و غلیظ تر است. آغوز تاثیری همانند ملین داشته و به تخلیه مكونیوم در سه روز اول زندگی نوزاد كمك می‌كند. 

 نوزادان بینایی ضعیفی دارند

نوزادی که تازه متولد شده زیاد خوب نمی بیند. در واقع او در شکم مادر خود عملاً قادر به دیدن نیست، بنابراین بینایی نوزاد در هنگام تولد دچار شوک سنگینی از نور شده و به کندی شروع به رشد می‌کند. میدان دید او در ابتدا به بیست سانتی متر محدود می‌شود. چهار و نیم ماه وقت لازم است تا دقت بینایی نوزاد زیاد شذه و بتواند نوک یک مداد را تشخیص بدهد و در هجده ماهگی قادر به دیدن یک تار مو خواهد بود. 

نوزاد نمیتواند همه رنگ ها را ببیند

نوزاد در هنگام تولد همه چیز را سیاه و سفید می‌بیند. بین 5 تا 6 هفته طول می‌کشد تا او بتواند رنگ‌های سبز و قرمز را ببیند. یکی دیگر از دانستنی های جالب نوزادان این است که نوزاد فقط در حدود شش ماهگی قادر به دیدن رنگ های زرد و آبی خواهد بود؛ آنهم در صورتی‌که رنگ‌هایی که نشانش داده می‌شوند رنگ‌های بسیار تندی باشند.

 امکان ندارد نوزاد لوس شود

در آغوش گرفتن زیاد نوزاد هرگز باعث لوس شدن او نخواهد شد، بلکه برعکس حضور شما آرامش بیشتری به او داده و نوزاد می‌فهمد تا زمانی که شما در کنارش هستید او در امنیت کامل است.

 نوزاد با محیط خود سازگار میشود

بین هفته ششم تا بیست و هشتم بارداری سلول های عصبی جنین تشکیل می‌شوند. در این دوره مغز با محیطی که او را در برگرفته است سازگار می‌شود؛ به این ترتیب که در طول این مدت مغز به جبران برخی از نواقص احتمالی می‌پردازد. به عنوان مثال کودکی ناشنوا که به هیچ یک به محرک های شنوایی پاسخی نمی‌دهد احتمالاً در دوران جنینی بخشی از عصب های شنوایی به حس بینایی و بویایی اختصاص یافته‌اند تا به این ترتیب کودک بتواند نقص شنوایی خود را به کمک سایر حس های توسعه یافته‌اش جبران کند. 

 نوزاد صدای مادرش را به یاد میآورد

جنین در دوران بارداری صدا و موسیقی را می‌شنود. او در هنگام تولد صدای مادرش را تشخیص می‌دهد. شنیدن منظم یک موسیقی در دوران بارداری و گذاشتن همان موسیقی بعد از تولد نوزاد، اثری آرام بخش بر نوزاد خواهد داشت. ولی تاثیر خوب موسیقی در صورت استفاده بی‌رویه از این استرات‍ژی به سرعت از بین می‌رود.

 نوزاد در هنگام تولد هیچ بویی ندارد

نوزادی که تازه متولد شده بوی مخصوص انسان را نمی‌دهد. به همین خاطر نباید او را با یک سگ تنها گذاشت، چون امکان دارد سگ برای دفاع از خود به او حمله ور شود. بنابراین هرگز نوزاد را بدون مراقب با یگ سگ تنها نگذارید.

 نوزاد پس از تولد موهایش را از دست می دهد

بعضی از نوزادان در زمان تولد با موهای نرمی به دنیا می‌آیند، ریختن این موها در شش ماه اول زندگی باعث تعجب بسیاری از والدین می‌شود. این موها نه از نظر رنگ و نه از نظر بافت الزاما شبیه موهای دائمی او نیستند. دلیل این ریزش مو کاهش سطح هورمون‌هایی است که مادر در هنگام بارداری به نوزاد خود منتقل کرده است. از سویی دیگر جالب است بدانید این هورمون‌ها به قدری در بدن نوزاد فراوانند که ممکن است گاهی نوزادان دختر در هنگام تولد خونریزی کوچکی داشته باشد!

نوزاد با سرعت فوق العاده ای رشد میکند

به طور کلی نوزادی که نارس نباشد، وزن زمان تولدش در 4 یا 5 ماهگی دو برابر شده و در یک سالگی به سه برابر خواهد رسید.

جنین در شكم مادر خواب می بیند

با نگاه كردن به سونوگرافی سه بعدی نوزاد می‌توان او را در حالت‌های مختلفی مثل گریه كردن، مكیدن شصت، خمیازه كشیدن، خوابیدن و سكسكه كردن دید. یکی از دانستنی های جالب نوزادان که برای همه جای سوال است بچه‌ای که هنوز دنیا را به چشم ندیده در خواب چه می‌بیند؟!!!

 مطالعه بیشتر:

1- تکامل بینایی، شنوایی و مغز جنین در رحم مادر

2- تکامل قدرت شنوایی نوزاد

3- تکامل توانایی های حسی نوزاد

4- رشد احساسی، روانی و ذهنی نوزاد در دوران بارداری