The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

آیا خوردن جعفری در زمان بارداری بی خطر است؟

آیا باردار هستید و به دنبال فواید و مضرات چیزهایی می‌گردید که می‌خورید؟ آیا قبلا جعفری را به عنوان یک طعم‌دهنده استفاده می‌کردید و حالا نگران مصرف آن در دوران بارداری هستید؟

خوردن جعفری در دوران بارداری

جعفری به خاطر عطری که به غذاهای مختلف می دهد یک سبزی محبوب به حساب می‌آید. در حالی‌که فواید زیادی برای سلامتی دارد و اثرات جانبی آن کم است، البته رحم را تحریک می‌کند و می‌تواند باعث انقباضات رحم شود. اگر باردار هستید مصرف زیاد جعفری می‌تواند بیشتر ضرر داشته باشد تا فایده. جعفری یک گیاه دو ساله است که قبلا فقط در منطقه مدیترانه یافت می‌شد. با این حال، این گیاه اکنون در تمام مناطق جهان کاشته می‌شود و در غذاهای بسیاری کاربرد دارد. برگ‌های جعفری بلافاصله هر غذایی را معطر می‌کند. برخی مردم حتی آن را به شکل چای مصرف می‌کنند و اگر با خودتان فکر می‌کنید آیا می‌توانید در دوران بارداری این چای را بنوشید، پاسخ مثبت است، می‌تواند در دوران بارداری چای جعفری بنوشید. خاصیت ادرارآور آن به از بین بردن ورم مربوط به بارداری کمک می‌کند. مصرف جعفری در دوران بارداری بسیار بی خطر است، اما از زیاده‌روی در مصرف آن باید خودداری کرد، چراکه ممکن است باعث بروز مشکلات مختلف سلامتی و حتی سقط جنین شود.

توجه داشته باشید اگر در دوران بارداری رقیق‌کننده‌های خون مانند کومادین یا وارفارین مصرف می‌کنید، به یکباره مقدار مصرف جعفری خود را تغییر ندهید. زیرا ویتامین K موجود در جعفری در انعقاد خون نقش کلیدی دارد.

براساس تحقیقات انجام شده در این زمینه گیاه جعفری حاوی آپیول و میریستیسین بوده و مصرف بیش از حد جعفری می تواند سبب تحریک آغاز انقباضات رحمی در مادر شده که در موارد شدید به شروع انقباضات زایمانی، دفع جنین و یا تولد نوزاد زودرس منجر خواهد شد.

داشتن یک رژیم غذایی سالم در پیشگیری از بیماری و دستیابی به سلامت بسیار اهمیت دارد. داشتن رژیم متنوع به عنوان مسیری برای زندگی سالم بسیار ضروری‌تر از تمرکز بر غذاهای مجزا محسوب می‌شود.

 

خوردن چه مقدار جعفری در بارداری سبب سقط جنین می شود؟

تحقیقات هنوز برای تعیین مقدار مجاز مصرف جعفری در دوران بارداری ادامه دارد، اما هنوز نمی توان به طور دقیق بیان کرد که مصرف چه میزان از آن در طی مدت چند روز می تواند سبب سقط جنین شود. برای اطمینان از این‌که دچار اثرات جانبی مصرف جعفری در دوران بارداری نخواهید شد، با پزشک خود در این باره مشورت کنید. جعفری را می‌توان به روش‌های گوناگون مصرف کرد، هم بصورت خام، روغن، بذر و ...

لازم است بدانید که مصرف تمام اشکال آن درصورت مصرف بیش از اندازه می تواند سبب سقط جنین شود.

در زیر مواردی را که باید هنگام مصرف جعفری در اوایل یا اواخر بارداری به آن‌ها توجه کنید می‌خوانید:

خوردن جعفری ماه های اولیه بارداری

مهم است برای بیشترین منفعت جعفری‌هایی که بصورت ارگانیک کاشته می‌شوند مصرف کنید. اگر شدنی است، خودتان آن را بکارید و مصرف کنید. در این‌جا با برخی توصیه‌ها در رابطه با خوردن جعفری در ماه های اولیه باردرای آشنا می‌شوید:

  • جعفری را خوب بشویید تا خاک و گل آن پاک شود. تمام برگ‌های زرد و پلاسیده را جدا کنید چرا که کوچکترین آلودگی برگ‌ها نیز می‌تواند باعث مسمومیت غذایی یا مشکلات دیگر شود.
  • همیشه جعفری تازه با برگ‌های شاداب و بوی خوب بخرید.

خوردن جعفری ماه های آخر بارداری

تمام توصیه‌ها برای ماه های اول در ماه های آخر بارداری هم مصداق دارد. با این حال، در زیر برخی توصیه‌هایی که باید آن‌ها را مدنظر داشته باشید می‌خوانید:

حتی بذر جعفری سقط ‌آور است و می‌تواند باعث بروز مشکلات مرگباری شود. بنابراین پیش از خوردن آن با پزشک مشورت کنید. در دوران بارداری باید در مصرف آن اعتدال به خرج داد و خوردن بیش از حد آن می‌توان بسیار خطرناک باشد.

در زیر با برخی اثراتی که ممکن است جعفری بر شما و جنین‌تان در دوران بارداری بگذارد آشنا می‌شوید:

  • برگ‌های جعفری حاوی روغن جعفری است که نوعی روغن فرار محسوب می‌شود. با این‌که هنگام غیربارداری تاثیرات جانبی ندارد، اما می‌تواند در هنگام بارداری خطراتی را به همراه داشته باشد.
  • روغن جعفری حاوی اپیول و میریستیسین است که زمانی برای تسهیل سقط جنین مورد استفاده قرار می‌‌گرفت. این روغن باعث شروع عادت ماهانه و منجر به انقباضات رحم می‌شود. این ترکیب همچنین می‌تواند باعث زایمان زودرس شود و خطرات احتمالی را هم برای مادر و هم جنین به بار آورد.
  • در موارد حاد، روغن جعفری می‌تواند به کلیه‌ها نیز آسیب برساند و باعث حمله شود.
  • میریستیسین می‌تواند مستقیما از طریق جفت به بدن جنین برسد. وقتی به جنین رسید می‌تواند بر ضربان قلب او تاثیر بگذارد و در اغلب آن را افزایش بدهد.
  • میریستیسین همچنین می‌تواند باعث تاثیرات جانبی دیگر مانند سرگیجه و عدم تعادل بشود.
  • اگر به نوشیدن چای سبز حاوی عصاره و بذر جعفری علاقه دارید، این می‌تواند بصورت بالقوه میزان اپیول و میریستیسین شما را افزایش دهد. همان طور که قبلا هم گفته شد، مقدار زیاد روغن جعفری می‌تواند تاثیر نامطلوبی بر مادر و جنین داشته باشد.
  • روغن جعفری، در مقدار زیاد، می‌تواند باعث بروز مشکلات هموگلوبین در خون جنین بشود.
  • در برخی موارد، خوردن جعفری در دوران بارداری می‌تواند منجر به برخی حساسیت‌ها و واکنش‌ها شود، خصوصا اگر به سبزیجات دیگر مثل رازیانه، گشنیز، هویج، کرفس یا شوید حساسیت داشته باشید.

کسانی که زیاد در معرض تماس با جعفری قرار دارند ممکن است دچار واکنش‌های آلرژیک شوند و پوست آنها نسبت به آفتاب حساسیت بیشتری پیدا کند.

 بارداری دوران حساسی است و مادران می‌بایست در مورد تمام انتخاب‌هایشان دقت بیشتری به خرج بدهند و این درباره غذای مصرفی در این دوران نیز صادق است. نباید این گیاه را به میزان زیاد یا بصورت روغن مصرف کنید. با این حال، اگر می‌خواهید جعفری را به رژیم غذایی خود بیفزایید، اکیدا توصیه می‌شود تنها پس از مشورت با پزشک این کار را بکنید.

 

مطالعه بیشتر:

1- مصرف سبزیجات در بارداری چه فوایدی دارد؟

2- آیا بیزاری از سبزیجات در سه ماهه اول بارداری نرمال است؟

3- مصرف پیازچه در بارداری چه ارزش غذایی و خواصی دارد؟

4- آیا خوردن پیازچه در دوران بارداری و شیردهی مجاز است؟