The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

فواید و مضرات مصرف گوجه فرنگی در بارداری

گوجه فرنگی یک افزودنی مغذی برای بانوان باردار است. مصرف آن به مادران کمک می‌کند تا با استرس خود مقابله کنند. دسترسی به ویتامین‌ها و املاح معدنی موجود در گوجه فرنگی برای رشد مناسب و سلامتی جنین بسیار مفید است. مادران باردار باید مراقب باشند که از مصرف بیش از حد این ماده مفید خودداری کنند. تا زمانیکه میزان متعادل مصرف شود، گوجه فرنگی در دوران بارداری کاملاً بی ضرر است، اما مصرف بیش از اندازه آن باعث مشکلات و عوارضی می‌شود. بتا بلوکرها، که یک نوع داروی تجویز شده برای اکثر بیماری های قلبی هستند، می توانند میزان پتاسیم خون را افزایش دهند. مواد غذایی حاوی پتاسیم بالا مانند گوجه فرنگی در هنگام مداوا با بتابلوکرها باید به اندازه متعادل مصرف شود.

فواید مصرف گوجه فرنگی در بارداری

گوجه فرنگی علاوه بر داشتن ویتامین‌ها، حاوی مواد مغذی دیگری مانند مواد معدنی حیاتی، کربوهیدرات‌ها، فیبر، اسید فولیک و پروتئین نیزهست. به عبارت ساده‌تر، گوجه فرنگی بیشتر مواد مغذی مورد نیاز یک مادر باردار را دارا است.

1- تقویت کننده انرژی

گوجه فرنگی یک منبع خوب کربوهیدرات است و یک گوجه فرنگی درشت می‌تواند حدود ۳۰ کالری داشته باشد. کربوهیدرات‌ها برای تامین انرژی حیاتی در طول بارداری ضروری هستند، که به نوبه خود به مادران باردار کمک می‌کنند که بر بی حالی و سستی که مختص دوران بارداری است غلبه کنند. علاوه بر این، کربوهیدرات برای مادر باردار ضروری است، زیرا نه تنها انرژی تولید می‌کند، بلکه سیستم گوارش مادر را بهبود می‌بخشد. کربوهیدرات‌ها همچنین به رشد سالم جنین کمک می‌کنند.

2- منبع ویتامین ها

یک گوجه فرنگی متوسط می‌تواند تا چهل درصد نیاز روزانه ویتامین C و حدود بیست درصد ویتامین A مورد نیاز بدن را تامین کند.

ویتامین C به جذب آهن کمک می‌کند و ویتامین A سیستم ایمنی را تقویت خواهد کرد و با عفونت‌ها مبارزه و به ترمیم بافت بعد از زایمان کمک می‌کند. علاوه بر این، گوجه فرنگی همچنین دارای ویتامین K است که مانع خونریزی و کاهش خطر خونریزی می‌شود.

3- فیبر

یکی از مشکلات شایع در دوران بارداری یبوست است، اگر شما هم با این مشکل دست و پنجه نرم می کنید، می توانید ان را به کمک گوجه فرنگی بهبود بخشید. محتوای فیبر گوجه فرنگی یک سیستم هضم سالم و قوی را تضمین می‌کند.

4- آنتی اکسیدان

لیکوپن یک آنتی اکسیدان قوی است که در گوجه فرنگی موجود است. لیکوپن شما را از آسیب سلولی، پره اکلامپسی و همچنین نوزادان را از نقایص مادرزادی محافظت می‌کند.

5- ضد عفونی کننده طبیعی

خواص ضد عفونی کننده طبیعی گوجه فرنگی به مبارزه با میکروب‌ها و محافظت در مقابل عفونت‌ها کمک می‌کند. این کیفیت گوجه فرنگی باعث می‌شود که آنها بخصوص برای بانوان باردار سودمند باشند.

6- اسید نیکوتینیک (نیاسین)

نیاسین موجود در گوجه فرنگی به کاهش کلسترول بد و تری گلیسرید کمک می‌کند. نیاسین عملکرد قلب را بهبود می‌بخشد و در دوران بارداری قلب را سالم نگه می‌دارد.

7- سم زدایی

بسیاری از بانوان در بارداری با فشار خون بالا مواجه می‌شوند، گوجه فرنگی‌ها برای تصفیه خون و بهبود گردش خون موثر هستند.

8- اسید فولیک

اسید فولیک از نقص لوله‌های عصبی (لوله عصبی آن قسمت از بدن جنین است که در نهایت به ستون فقرات و مغز تبدیل می‌شود) و دیگر نقایص مادرزادی که مربوط به سیستم عصبی جنین است جلوگیری می‌کند.

 

مضرات مصرف گوجه فرنگی در بارداری

مصرف بیش از حد هر ماده غذایی نتیجه معکوس دارد. این در مورد گوجه فرنگی نیز صدق می‌کند. مصرف زیادی گوجه فرنگی می‌تواند منجر به عوارض زیر شود:

  • ایجاد سوزش معده به دلیل محتویات اسیدی
  • مشکلات گوارشی مانند گاز معده و درد شکم
  • مصرف گوجه فرنگی به مقدار زیاد رفلاکس معده را بوجود می‌آورد.
  • خاصیت اسیدی گوجه فرنگی ممکن است مثانه را تحریک کند.
  • گوجه فرنگی دارای پتاسیم بالا است و مصرف مقادیر زیاد پتاسیم منجر به مشکلات کلیوی می‌شود.
  • سدیم موجود در گوجه فرنگی نیز می‌تواند سبب مشکلات مربوط به فشار خون شود.
  • گوجه فرنگی در برخی بانوان میگرن را تشدید می‌کند.

مصرف میزان بالای پتاسیم می تواند برای افراد با ضعف عملکرد کلیه، مضر باشد. غفلت در پایین آوردن میزان پتاسیم خون می تواند مرگبار باشد.

افرادی که مبتلا به ریفلاکس معده هستند، ممکن است در هنگام خوردن مواد غذایی اسیدی مثل گوجه فرنگی، افزایش علایمی مانند سوزش معده و تهوع و‌استفراغ را تجربه کنند.

مواد مغذی یک نوع غذا تصویر کاملی از چگونگی دستیابی به یک رژیم غذایی سالم را ارایه نمی دهد. بهتر است به جای تمرکز روی یک ماده غذایی خاص، رژیم غذایی متنوعی داشته باشید. مادران باردار باید در مورد موادی که مصرف می‌کنند مراقب باشند. آنها همچنین ناگزیر هستند برای داشتن یک بارداری سالم و رشد بهینه جنین، مواد غذایی مغذی را انتخاب کنند. میوه‌ها و سبزیجات باید اصلی‌ترین قسمت رژیم غذایی یک مادر باردار باشند. میوه‌ها و سبزیجات نه تنها حاوی ویتامین‌ها، بلکه دارای مواد معدنی حیاتی هستند که مادر و خصوصاً جنین نیاز دارند. گوجه فرنگی نیز اگر به میزان مناسب مصرف شود یک انتخاب هوشمندانه برای بانوان باردار است.

 

مطالعه بیشتر:

1- گوجه فرنگی خواص و فوایدی دارد؟

2- آیا خوردن گوجه در بارداری بی خطر است؟

3- تاثیر گوجه فرنگی در افزایش قدرت باروری مردان

4- آیا خوردن املت و نیمرو در بارداری بی خطر است؟

5- آیا می توانم در بارداری سس گوجه (سس کچاپ) بخورم؟