The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

سقط بدلیل امفالوسل (فتق ناف) جنین، علت آن چیست؟ آیا احتمال تکرار دارد؟

سوال مخاطب:

32 سال دارم، چند ماه قبل جنین خود را با مجوز پزشکی قانونی به علت تشخیص امفالوسل Omphalocele حاوی کبد و معده و روده با کمک دارو و کورتاژ سقط کردم، بارداری طبیعی و جنسیت جنین دختر بوده است. با توجه به اینکه آزمایشات ژنتیک جنین نرمال و تمام آزمایشات ایمونولوژیک، سرولوژیک و غیره نیز سالم بوده و با توجه به نداشتن نسبت فامیلی با همسرم، نداشتن سابقه امفالوسل در خانواده هر دو طرف، نداشتن بیماریِ خاص، عدم مصرف داروها و مواد تراتوژن در طول بارداری و مصرف اسید فولیک 3 ماه قبل از بارداری و در طول آن، علت این ناهنجاری چه چیزی می‌تواند باشد و احتمال تکرار آن در بارداری بعدی چقدر است؟ با چه فاصله زمانی می‌توانم مجددا اقدام به بارداری نمایم؟

 

پاسخ کارشناس:

دکتر آرین (جراح و متخصص زنان،زایمان و نازایی)     

 

بیماری‌های جنین به دو دسته بزرگ ژنتیکی یا ارثی و مادرزادی یا کنژنیتال تقسیم می‌شوند. در مورد اول بررسی کروموزومی روی والدین به خصوص جنین می‌تواند مشکل را حل و موضوع ارثی بودن را منتفی سازد. ولی در مورد دوم که به بیماری‌های مادرزادی مرسوم هستند، وجود هر نوع فاکتوری ممکن است منفی باشد ولی مطمئنا فاکتور مسئول بیماری وجود دارد که تشخیص آن گاهی ساده نظیر مصرف دارو و مواد رادیواکتیو است و گاهی مبهم و نامشخص نظیر آلودگی هوا، آلودگی صوتی، تغذیه نامناسب، بیماری‌های ویروسی حتی آنفولانزا در سه ماهه اول است. در هر حال مورد شما چون ژنتیکی نیست امکان تکرار آن ناچیز است.

 

موضوعاتی که در این بخش مشاهده می کنید سوالاتی است که توسط مخاطبان نی نی پلاس مطرح شده و توسط پزشکان متخصص و ماما هایی که با این مجموعه همکاری می کنند پاسخ داده شده است.

شما نیز می‌توانید با ارسال سوالات خود به مادران دیگر كمك كنید، زیرا مشكل شما ممكن است مشكل دیگر مادران نیز باشد.

 

مطالب بیشتر:

 

منبع: نی نی +