The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

دلیل نداشتن حالت تهوع در بارداری چیست و آیا خطرناک است؟

از آنجا که تهوع یکی از نشانه های بارداری محسوب می شود، بسیاری از مادران وقتی باردار می شوند هر هفته منتظر شروع حالت تهوع هستند. با گذشت هفته ها اگر حالت تهوع شروع نشود بسیاری از آنها نگران شده و می پرسند که دلیل نداشتن حالت تهوع در بارداری چیست؟ اگر باردار شده اید و تهوع ندارید این مطلب را مطالعه کنید.

دلیل نداشتن حالت تهوع در بارداری

اغلب بانوان و مادران آینده که در اوایل دوران بارداری خود هستند ممکن است در سه ماهه اول احساس تهوع را بدون اینکه استفراغی صورت گیرد تجربه کنند. اما اگر این حالات را نداشته باشند، ممکن است در مورد سلامتی جنین نگران شوند.

آسوده‌خاطر باشید. دکتر مایکل هاکاخا؛ پزشک زنان و زایمان در بورلی هیلز و نویسنده کتاب بارداری ۴۱۱ و عضو کالج آمریکایی متخصصان زنان و زایمان، می‌گوید: «در حدود ۳۰ درصد از بانوان باردار از هر گونه حالت تهوع صبحگاهی در امان هستند و باید خوشحال باشند». اما علت نداشتن حالت تهوع در دوران بارداری در این افراد چیست؟

بنابراین این افراد خوش‌شانسی که از داشتن هفته‌ها حالت تهوع در امان هستند چه کسانی هستند؟

در حقیقت هر کسی می‌تواند باشد. مارا فرانسیس دکتر زنان و زایمان در وودلند تگزاس و دستیار نویسنده کتاب رهنمودهای پزشکی مادران می‌گوید: «بعضی از بانوان تهوع صبحگاهی دارند و برخی ندارند. برخی در بارداری اول این اتفاق را تجربه می‌کنند و در بارداری‌های بعدی این تجربه را نخواهند داشت. همانطور که همه در کشتی دچار حالت تهوع نمی‌شوند، همه مادران نیز این احساس تهوع صبحگاهی را تجربه نخواهند کرد».

شاید علت نداشتن تهوع در بارداری قوی تر بودن بدن و مقاوم تر بودم ان نسبت به تغییرات ناشی از بارداری باشد.  ممکن است ساختار بدنی قوی‌تری نسبت به بقیه مادران داشته باشید که با بالا رفتن سطح هورمون hCG (هورمونی که وجودش در خون به نشانه بارداری است)، استروژن و دیگر هورمون‌هایی که در سه ماهه اول بارداری در بدن وجود دارند، خود را سازگار می‌کنید. در طول بارداری سطح این هورمون‌ها به سرعت زیاد می‌شوند. هورمون hCG در هفته‌های اول بارداری هر هفته دو برابر می‌شود. گاهی انگار در ترن هوایی نشسته‌اید و دل‌ به هم خوردگی زیادی را در شکم خود احساس می‌کنید. هنگامی که وارد سه ماهه دوم بارداری می‌شوید، سطح هورمون‌هایی که رو به افزایش بود، کم‌کم به سطح متوسط و عادی بازمی‌گردد.

در تعداد معدودی از بانوان نداشتن حالت تهوع صبحگاهی نشان دهنده این است که سطح هورمون آنها کمتر از حد طبیعی است و ریسک بالایی در مورد سقط جنین دارند. ولی معمولا این شرایط به وجود نمی‌آید و اگر ناخوشی صبحگاهی ندارید و پزشک زنان سطح هورمون شما را بررسی کرده‌ است، اصلا نباید نگران این قضیه باشید. دکتر فرانکیس می‌گوید: «بسیاری از بانوان را دیده‌ام که حالت تهوع صبحگاهی نداشته‌اند و نگران بودند که با خطر سقط جنین روبرو شوند، اگر احساس تهوع صبحگاهی ندارید، دلیل نمی‌شود که سطح هورمون‌های شما غیرطبیعی باشد،‌ بلکه تحمل شما در بارداری بهتر از بقیه است».

خیلی ذوق‌زده نشوید! حتی اگر سه ماهه اول را پشت سر گذاشته‌اید، هنوز قسر در نرفته‌اید. گرچه اغلب بانوان بین هفته ۸ تا ۱۴ بارداری، دچار تهوع‌های بارداری می‌شوند. هر بارداری برای هر بانویی متفاوت است. ممکن است شما دیرتر به تهوع‌های صبحگاهی دچار شوید.

باتوجه به این که دلیل نداشتن حالت تهوع در بارداری عدم واکنش دستگاه گوارش نسبت به تغییرات هورمونی است، اگر به تهوع بارداری دچار نیستید، خود را خوش‌شانس بدانید و از این واقعیت که سخت‌ترین سه ماهه بارداری را بدون دردسر پشت سر می‌گذارید، لذت ببرید.

تمام مطالب این مقاله، نظرات پزشکی و دیگر اطلاعات مربوط به سلامتی، برای اطلاع‌رسانی بوده و نباید به عنوان تشخیص یا درمان فردی مورد استفاده قرار گیرد. بهره‌مندی از مطالب این مقاله، به معنای تبادل اطلاعات بین بیمار و دکتر نیست. در ارتباط با سوال و مسئله‌ای که در مورد سلامتی خود یا اطرافیان دارید، همیشه از توصیه‌های پزشک خود بهره‌مند شوید اگر نگران هستید درمورد دلیل نداشتن حالت تهوع در بارداری از او سوال کنید.

 

 https://www.parents.com/pregnancy/my-body/morning-sickness/why-you-might-not-have-morning-sickness/

بیشتر بدانید:

1- حالت تهوع در اوایل بارداری

2- درمان حالت تهوع شدید در ماه سوم بارداری چیست؟

3- آیا هندوانه می تواند تهوع بارداری را درمان کند؟

4- تهوع صبحگاهی در بارداری نشانه چیست؟