The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

بهبودی بعد از زایمان دوقلویی چقدر طول می کشد؟

بعد از اتمام زایمان دوقلویی نه تنها اکنون به جای یک نوزاد با دو (حتی چند) نوزاد سر و کار دارید، بلکه بدن شما طی زایمان نسبتا دشواری که پشت سر گذاشته، متحمل آسیب ها و فشار بسیار زیادی شده است. بنابراین استراحت کافی و توجه صحیح به مراقبت های  دوره بهبودی بعد از زایمان دوقلویی اهمیت بسیار زیادی دارد.

بهبودی بعد از زایمان دوقلویی

به یاد داشته باشید که آسیب فیزیکی واردشده به بدن شما پس از زایمان باعث می‌شود که حتی عطسه‌کردن هم دردناک شود، برای همین به بهبودی بعد از زایمان دوقلویی زمان بدهید. (از لحاظ احساسی هم همینطور!).

از نظر فیزیکی بهبودی بعد از زایمان دوقلویی (چه سزارین باشد چه طبیعی)، مشابه بهبودی تک نوزاد خواهد بود- فقط کمی بیشتر زمان می‌برد تا سینه و شکم شما به حالت اول بازگردد و انتظار می‌رود به مدت طولانی‌تری ترشحات لوشیا (ترشحات بعد از زایمان) داشته باشید. نسبت به بدن خود صبوری نشان بدهید. با این‌که ممکن است قبل از بارداری از لحاظ فیزیکی تناسب اندام داشته‌اید، (یا نداشته‌‌اید) اما به یاد داشته باشید که در سه ماهه آخر بارداری خود کاملا بی‌تحرک بوده‌اید یا تحرک کافی نداشتید. بیشتر از همه کمر،‌ باسن،‌ زانوها و پاها همه وزن دوران بارداری شما را تحمل کرده‌اند و احتمالا بعد از زایمان دچار دردهای شدیدی در این نواحی خواهید شد. هنگامی‌که به خانه بازمی‌گردید،‌ طبق نظر متخصص،‌ معمولا بعد از ۶ هفته، می‌توانید تمرینات ورزشی سبکی انجام دهید. (مانند پیاده‌روی در محوطه زیبای بیرون از خانه). همین‌طور که در حال بهبودی و برگشت به حالت طبیعی خود هستید، به تدریج قوای جسمانی خود را بازمی‌یابید.

راه دیگری که می‌توانید به بهبودی بعد از زایمان دوقلویی شما کمک کند، شیر دادن است. می‌دانید که شیر دادن بهترین روش تغذیه برای نوزادان است و همچنین بهترین روش برای بهبودی سریع جسمی مادر پس از زایمان محسوب می‌شود. شیر دادن باعث ترشح هورمون (اکسی‌توسین) می‌شود که به رحم شما کمک می‌کند به اندازه طبیعی خود بازگردد. همچنین ترشح لوشیا (ترشحات پس از زایمان) را بند می‌آورد و‌ در نتیجه خون کمتری از دست خواهید داد. اگر نگران اضافه وزن خود هستید، مطمئن باشید آن دو کوچولو مانند دستگاه لیپوساکشن عمل می‌کنند: شیر دادن به دو نوزاد، به اندزه دو برابر موجب سوختن چربی‌ها و کالری بدن شما می‌شود. نسبت به دوستان خود که به یک نوزاد شیر می‌دهند،‌ دو برابر بیشتر چربی و کالری می‌سوزانید.

 اگر دوقلوهای شما در بخش مراقبت‌های ویژه نوزادان (NICU) نگهداری می‌شوند،‌ باید شیر خود را توسط دستگاه بدوشید و تا مرخص‌شدن دوقلوها از این بخش به دوشیدن شیر ادامه دهید. بله دوشیدن شیر اصلا کار جالبی به نظر نمی‌رسد ولی برای تغذیه نوزادی که زود به دنیا آمده‌ کار ارزشمندی است، تا نوزاد بتواند با شیر مادر بهترین تغذیه را داشته باشد.

 

بیشتر بخوانید:

1- 10 چیزی که نباید به مادری که دوقلو باردار است بگویید

2- دوقلوهای ناهمسان و دوقلوهای همسان

3- نشانه های بارداری دوقلویی یا چندقلویی

4- علت و انواع بارداری دوقلویی یا چندقلویی