The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

شناخت نشانه های رفتاری نوزاد هنگام گرسنگی و سیر شدن

از آنجا که در مراحل ابتدایی زندگی تکلم وجود ندارد، دریافتن پیام های رفتاری نوزادان و شیر خواران کار دشواری است. خصوصاً اگر به تازگی مادر شده اید و تجربه کافی را در زمینه مراقبت از نوزادان ندارید، فهمیدن این که چه نشانه های رفتاری نوزاد مشخص می کند که گرسنه است؟ چه زمانی می خواهد نشان دهد که سیر شده است؟ و ... ممکن است به یک چالش بزرگ به ویژه در ماه های اول تبدیل شود. در این مطلب ما به شما کمک خواهیم کرد تا بدانید کدامیک از نشانه های رفتاری نوزاد مشخص کننده گرسنگی و کدامیک علائم سیری او است. بعلاوه پاسخ برخی سوالات رایج در این زمینه را دریافت خواهید کرد.

نشانه های رفتاری نوزاد هنگام گرسنگی در ماه های اول تولد

وقتی که نوزاد گرسنه است در مراحل ابتدایی رفتارهای زیر را نشان می دهد:

  • لیسیدن لب ها و ملچ ملوچ کردن
  • باز و بسته کردن دهان
  • مکیدن لب ها، انگشتان دست و گاهاً مکیدن انگشتان پاها

 

اگر همچنان به نیاز گرسنگی او پاسخ ندهید رفتار های زیر را مشاهده خواهید کرد:

  • سرش را به این طرف و آن طرف تکان می دهد زیرا به دنبال سینه مادر و یا شیشه شیر می گردد.
  • اگر او را در آغوش گرفته باشید به قفسه سینه شما چنگ می اندازد.
  • صورتش را به سمت قفسه سینه شما می آورد.
  • بر روی سینه شما و بازوهای شما ضربه می زند.
  • به مرور کلافه می شود و تند تند نفس می کشد.

 

اگر همچنان فرزندتان گرسنه بماند، نهایتاً در جهت تلاش برای فهماندن منظور خود:

  • تند تند سرش را به این طرف و آن طرف برمی گرداند.
  • گریه می کند.

 

تصاویر سونوگرافی نشان می دهد که نوزاد درون شکم مادرش گریه می کند. او چندین ماه درون رحم این کار را تمرین کرده است و حال که به دنیا آمده مهارت خوبی برای انجام آن دارد. زیرا که این تنها راه او برای نشان دادن نیازهای حیاتی است.

توجه داشته باشید که فرزند شما به علت های گوناگونی ممکن است گریه کند، برخی از این علت ها شامل موارد زیر است:

  • می خواهد پوشکش را عوض کنید.
  • نیاز دارد که او را در آغوش گرفته و به او آرامش دهید.
  • احساس گرما و یا سرما می کند.
  • نیاز دارد که آروغش را بگیرید.
  • خابش می آید
  • جایی از بدنش درد می کند.

به یاد داشته باشید که بهتر است که به محض مشاهده اولین علائم گرسنگی، نیاز فرزندتان را تأمین کنید. نگذارید که کار به گریه های شدید برسد. زیرا در این صورت به علت کلافگی نوزاد شیر دادن به او دشوار خواهد شد. نوزادان بسیار زود خسته شده و به خواب می روند. اگر فرزندتان در هنگام خوردن شیر چرت زد، هرگز او را از خود جدا نکنید، زیرا احتمالاً به زودی بیدار می شود و به شیر خوردن ادامه می دهد.

 

نشانه های رفتاری نوزاد هنگام سیر شدن در ماه های اول تولد

 

برخی نشانه های رفتاری نوزاد نشان می دهد که سیر شده است. این نشانه ها شامل موارد زیر است.

  • پایان دادن به رفتار های ناشی از گرسنگی. اگر نوزادتان در اثر گرسنگی کلافه شده بود و گریه می کرد، پس از خوردن مقدار کافی از شیر و سیر شدن، آرام شده و دیگر کلافه نیست.
  • کند تر مکیدن. در زمان گرسنگی فرزندتان بسیار تند تند سینه مادر و یا سر شیشه را می مکد تا هرچه سریع تر از احساس گرسنگی رها شود. اما اکنون که در حال سیر شدن است حرکات مکیدن را بسیار کندتر از قبل انجام می دهد.
  • رها کردن پستان. فرزند شما زمانی که به میزان کافی سیر می شود نوک پستان و یا سرشیشه را رها خواهد کرد.
  • احساس آرامش می کند. گرسنگی یکی از آزار دهنده ترین و مهم ترین نیازهای نوزاد است. پس از سیر شدن احساس آزاردهنده ی گرسنگی جای خود را به احساس آرامش ناشی از سیری می دهد.

 

برخی از سوالات رایج در رابطه با شیردهی به نوزاد

 1- نوزاد من بیشتر مواقع خواب است. آیا برای شیر دهی باید او را بیدار کنم یا نیازی نیست؟

بیشتر نوزادان در ماه های اول زیاد می خوابند و ممکن است که خود به خود برای شیر خوردن بیدار نشوند. از آنجا که اگر فواصل بین شیر خوردن های نوزاد بسیار زیاد باشد، احتمال افت قند خون وجود دارد که بسیار خطرناک است، بنابراین باید به طور معمول هر 2 ساعت یکبار نوزادتان را بیدار کرده و به او شیر بدهید. اگر نوزاد شما زودرس است و یا کمبود وزن دارد، لازم است که این فواصل را به یک ساعت یک بار کاهش دهید. اما درصورتی که نوزاد شما وزن گیری بسیار مناسبی دارد و یا گاهاً دچار اضافه وزن است و پزشک متخصص نوزادان صلاح می داند که نیازی به شیر دهی مکرر نیست، تحت نظر پزشک می توانید تا بیدار شدن خود نوزاد صبر کنید.

 2- فرزند من در بیشتر مواقع انگشت شصتش را می مکد، آیا او دائماً گرسنه است؟

پس از دوره نوزادی، مکیدن انگشتان دست به عنوان یک شاخص گرسنگی قابل اعتماد نیست. از ابتدای ماه سوم، شیرخوار شروع به شناخت دستانش و استفاده از آنها می کند. یکی از مراحل رشدی، شناخت دهانی است. به همین علت فرزندتان انگشتانش خصوصاً انگشت شصت را دائماً می مکد بدون این که گرسنه باشد.

یکی دیگر از مواردی که سبب می شود نوزاد شما انگشتانش را بمکد در هنگام دندان درآوردن است. به علت خارش لثه ها در این دوران نوزاد تمایل دارد که انگشتانش را در دهان کند اما در این زمان نشانه های دیگری از جمله آبریزش از دهان و بینی، تب خفیف و ... وجود دارد. با شناختن این نشانه ها، آنها را از نشانه های گرسنگی افتراق دهید.

 3- آیا ممکن است که نوزاد من بیش از اندازه شیر بخورد؟

شیر خوردن بیش از اندازه در نوزاد نادر است اما ممکن است که اتفاق بیفتد. این موضوع معمولاً در تغذیه با شیشه شیر رخ می دهد و حتی ممکن است که به دلدرد نوزاد و بالا آوردن مقدار زیادی شیر دلمه نشده در هنگام آروغ زدن منجر شود.

یکی از مهم ترین شاخص ها مربوط به شیر خوردن کم و یا بیش از حد نوزادان و شیرخواران وزن گیری آنهاست. داشتن اضافه وزن در نوزادان در صورت عدم ابتلا به بیماری های زمینه ای مانند دیابت، به طور واضح نشان دهنده شیر خوردن بیش از اندازه نوزاد است.

معمولاً نوزادان به اندازه ی حجم معده خود شیر می خورند. بنابراین نباید بر روی این موضوع تمرکز کنید که او در هر وعده چند سی سی شیر خورده است. خصوصاً زمانی که وزن گیری مناسبی دارد. اگر قبل از تمام شدن شیشه شیر، آن را رها کرد، اصرار به خوردن مابقی شیر نکنید.

 

مطالعه بیشتر:

1- مزیت خواب پیوسته شبانه برای نوزاد

2- روش های آرام کردن نوزاد بی قرار و ناآرام

3- رویش اولین دندان و نشانه های دندان در آوردن نوزاد

4- پیشگیری از رفلاکس معده (برگرداندن یا بالا آوردن شیر) در نوزادان

5- 5 نظریه جدید در شیوه مراقبت از نوزاد