The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

چگونه در برابر آلودگی هوا از خود محافظت کنیم؟

ممکن است علی رغم نگرانی درمورد تاثیرات آلودگی هوا بر سلامت جنین، فکر کنید که هیچ راه حلی برای مراقبت از خود و فرشته کوچکتان وجود ندارد. اما اگر می پرسید چگونه در برابر آلودگی هوا از خود محافظت کنیم، ما به شما راهکارهایی را برای مراقبت از سلامتی مادر و جنین در این دوران ارائه می کنیم.

چگونه در برابر آلودگی هوا از خود محافظت کنیم؟

در مجموع امکان پیشگیری کامل از عوارض احتمالی آلودگی هوا بر سلامت خود و جنینتان میسر نیست ولی با این وجود با استفاده از راهکارهایی می توان میزان تماس با آلاینده های موجود در هوا را کاهش داده و یا آن را به حداقل رساند:

پیگیری گزارش روزانه کیفیت هوا: وقتی می پرسید چگونه در برابر آلودگی هوا از خود محافظت کنیم، بهترین کار اطلاع از اخبار مربوط به شاخص آلودگی است. سازمان بهداشت جهانی در سال 2014 اعلام کرد که 92 درصد از جمعیت جهان در مناطقی با میزان آلودگی هوای بیش از حد مجاز سکونت دارند. در واقع هوایی که در آن تنفس می کنید حتی علی رغم پاک و سالم به نظر رسیدن می تواند دارای سطوح مختلفی از آلودگی باشد. بنابراین سعی کنید هر روز به صورت یک عادت اخبار مربوط به آلودگی هوا را از طریق سایت ها و منابع معتبر دنبال کنید. به این ترتیب می توانید از میزان آلودگی مناطق مختلف و اینکه آیا میزان آلودگی در وضعیت هشدار قرار دارد یا خیر اطلاع حاصل کنید.

استفاده از دستگاه تصفیه هوای خانگی: بر خلاف تصورات رایج مردم خطرات ناشی از آلاینده های هوا فقط مربوط به هوای بیرون نیست. در واقع بنا به گزارش سازمان حفاظت از محیط زیست آمریکا (EPA) مردم این کشور به طور میانگین 90 درصد عمر خود را در مکان های بسته می گذرانند؛ در حالیکه سطح آلاینده های موجود در داخل ساختمان ها حتی می تواند 2 تا 5 برابر بیشتر از فضای باز بیرون باشد. این مشکل را می توانید با خرید یک دستگاه تصفیه هوای خانگی برای منزل خود برطرف کنید. این دستگاه انواع آلاینده های موجود در هوا از جمله دود سیگار، آلرژن ها، میکروب ها و ... را حذف کرده و از این طریق به شما و جنینتان کمک می کند که در هوای سالم تری تنفس کنید.

 بهبود کیفیت هوای منزل: انجام اموری مانند آشپزی، استفاده از اسپری مو، رنگ آمیزی منزل و یا روشن کردن شومینه باعث پخش شدن بسیاری از آلاینده ها در فضای منزل می شوند. برای رفع این مشکل می توانید با کمک راهکارهایی مانند استفاده از لکه برها و پاک کننده های طبیعی، روشن کردن هود در هنگام پخت و پز، پاکسازی سطوح از غبار و کپک و همچنین نصب یک سنسور نشت یاب گاز دی اکسید کربن کیفیت هوای منزل خود را بهبود بخشیده و در هوای سالم تری تنفس کنید.

عدم خروج از منزل در هوای آلوده: پوست وسیع ترین ارگان بدن است که در حدود 60 تا 100 درصد آنچه با او تماس می یابد را جذب خود می کند. بنابراین همه چیز از خوراکی و نوشیدنی گرفته تا هوایی که در آن تنفس کرده و یا با آن در تماس هستید می تواند بر جنین شما تاثیر بگذارد. از سویی دیگر حتی علی رغم استفاده از ماسک های فیلتر دار باز هم پوست شما با آلاینده های بیرون از حمله ذرات معلق در تماس است. با توجه به این موضوع سعی کنید در روزهایی که میزان آلودگی هوا در حد اخطار و یا بیش از حد استاندارد اعلام شده است در منزل خود مانده و از دستگاه تصفیه هوا استفاده کنید.

استفاده از گیاهان تصفیه کننده هوا: برای کاهش اثرات آلودگی هوا گیاهان تصفیه کننده هوا را تهیه کنید. گیاهان می توانند هوای اطراف شما را به صورت طبیعی تصفیه کنند. به این ترتیب جنین در حال رشد شما برای رفع نیاز خود به اکسیژن از هوای سالم تری استفاده خواهد کرد. انواع خاصی از گیاهان آپارتمانی مانند گیاه عنکبوتی و سانسوریا می توانند ترکیبات عالی فرار در هوا را حذف کرده و اکسیژن تازه را جایگزین دی اکسید کربن موجود در هوا کنند. به منظور افزایش کیفیت هوای منزل خود می توانید به ازای هر 9 متر مربع از یکی از این گیاهان زینتی استفاده کنید.

وقتی می پرسید چگونه در برابر آلودگی هوا از خود محافظت کنیم، در واقع بهترین راه حل دوران بارداری برقراری تعادل میان باید و نبایدها است. در این دوران علاوه بر آلاینده ها عوامل بسیاری می توانند سلامت خود و جنینتان را تحت تاثیر قرار دهند. ولی با این حال با استفاده از راهکارهایی ساده می توانید از بسیاری از این خطرات از جمله آلودگی هوا اجتناب کرده و سلامت خود و جنینتان را در این دوران حفظ کنید.  

 

مطالعه بیشتر:

1- خطرات آلودگی هوا در دوران بارداری و آلاینده های هوا کدامند؟

2- نقش آلودگی هوا بر بروز ناباروری زنان

3- افزایش احتمال زایمان زودرس با آلودگی هوا

4- آیا آلودگی هوا بر سلامت جنین تاثیر دارد؟ دستگاه تصفیه هوا در منزل لازم ست؟