The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

سیگار کشیدن در دوران شیردهی بر شیر شما تاثیر می‌گذارد؟

آیا در زمان بارداری سیگار را ترک کردید ولی حالا که نوزاد بدنیا آمده دلتان سیگار می‌خواهد؟ آیا به نوزادتان شیر می‌دهید و نگران تاثیرات جانبی کشیدن سیگار بر نوزاد هستید؟ اول یک نفس عمیق بکشید. شما تنها نیستید! شاید با کسب اطلاعات کامل درمورد عوارض سیگار کشیدن در دوران شیردهی نظرتان در این مورد تغییر کند. بنابراین با ما همراه باشید تا درمورد تاثیر سیگار بر نوزاد بیشتر بدانیم.

 

تحقیقات نشان می‌دهد که تقریبا نیمی از مادرانی که سیگار را در دوران بارداری ترک کرده‌اند، شش ماه پس از بدنیا آمدن نوزاد دوباره کشیدن سیگار را شروع کرده‌اند. همچنین درحالی‌که ۷۰ درصد تازه‌ مادران به نوزاد خود شیر می‌دهند، اما پس از شش ماه تنها ۳۶ درصد آن‌ها به شیردادن ادامه می‌دهند. برخی از این موارد قطع شیردهی به خاطر نگرانی مادرانی است که سیگار می‌کشند و می‌ترسند بر کودک شیرخوارشان تاثیر بگذارد.

ولی سیگار کشیدن در دوران شیردهی چه تاثیری بر شما، شیر شما و شیرخوارتان خواهد داشت؟

 آیا سیگار کشیدن در دوران شیردهی بر شیر شما تاثیر می‌گذارد؟

پاسخ کوتاه این است که، بله. شواهد محکمی در دست است که نشان می‌دهد نیکوتین از طریق شیر مادر به شیرخوار منتقل می‌شود. در واقع، با این‌که شیرمادر تمام مواد شیمیایی موجود در سیگار را منتقل نمی‌کند، اما مقدار نیکوتینی که از طریق شیر انتقال می‌یابد دو برابر مقداری است که از راه جفت منتقل می‌شود. بله می‌دانیم این‌ها صرفا عدد و رقم است ولی تمام این‌ چیزها واقعا چه معنایی برای مادر و شیرخوار دارد؟

با این‌که شیرمادر تمام مواد شیمیایی موجود در سیگار را منتقل نمی‌کند، اما مقدار نیکوتینی که از طریق شیر انتقال می‌یابد دو برابر مقداری است که از راه جفت منتقل می‌شود

 سیگار کشیدن در زمان شیردهی می تواند به طرق زیر روی مادری که شیر می‌دهد تاثیر بگذارد:

 سیگار کشیدن چه تاثیری بر شیرخوار دارد

سیگار کشیدن می تواند به طرق زیر روی شیرخوار تاثیر بگذارد:

  • الگوی خواب منظم شیرخوار را تغییر می‌دهد. به این ترتیب که او خواب‌های کوتاه‌تری خواهد داشت.
  • کودک شیرخوار را بیشتر مستعد سندروم مرگ ناگهانی نوزاد قرار می‌دهد که به SIDS هم مشهور است.
  • الگوی رفتاری نوزاد را تغییر می‌دهد و آن‌ها را بیشتر در معرض کولیک (شکم‌درد) قرار می‌دهد.

علاوه بر تاثیرات بالا، محققان ردپایی از نیکوتین را در لیپیدهای خونی و ادرار نوزادان شیرخوار یافته‌اند. این یعنی مادرانی که سیگار می‌کشند مواد شیمیایی را از طریق شیر به نوزاد خود منتقل می‌کنند.

به نظر می‌رسد این پرونده باز و بسته شد اما این‌طور نیست. ممکن است تعجب کنید که کارشناسانی نظیر آکادمی متخصصان اطفال آمریکا اعتقاد دارند که باز هم حتی با وجود سیگار کشیدن، شیر مادر آن‌قدر پرمنفعت است که تاثیرات منفی احتمالی را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد.

درمورد تاثیر بوی سیگار بر نوزاد، محققان به این نتیجه رسیده اند که احتمال ابتلا به سندروم مرگ ناگهانی نوزاد، در نوزادانی که در معرض دود سیگار هستند بسیار بیشتر از سایر شیرخواران است.

استفاده از سیگار الکترونیک در دوران شیردهی

سیگار الکترونیک که به عنوان جایگزین سیگار معمولی استفاده می‌شود، معمولا حاوی ترکیبی از نیکوتین و مواد شیمیایی دیگر است. به دلیل این‌که تقریبا تازه به بازار آمده‌اند هنوز بر سر این‌که مطمئن‌تر از سیگار معمولی هستند یا خیر توافق نظر وجود ندارد.

سیگار الکترونیک از خشاب‌های شیمیایی استفاده می‌کند که حاوی نیکوتین و مواد سمی دیگر است و خالی از ضرر نیست. با وجود این، یک تحقیق نشان داده است که سیگارهای الکترونیک ۹۵ درصد از سیگارهای معمولی کم‌ ضررتر است و در ترکیب با یک برنامه ترک سیگار می‌تواند به کنار گذاشتن این عادت کمک کند.

پس با اینکه این نوع از سیگار ممکن است برای شیردهی خطر کمتری از سیگار معمولی داشته باشد، اما توجه کنید که هنوز نیکوتین و مواد شیمیایی را وارد بدن شما و غذای شیرخوارتان می‌کند.

سیگار کشیدن در دوران شیردهی و یا نکشیدن یک تصمیم شخصی است. اما بهترین راه‌حل برای تولید شیر سالم و همین‌طور مادر و شیرخوار سلامت این است که کشیدن هرگونه دخانیات را کاهش دهید یا ترک کنید، که البته همیشه راه‌حل فوری و واقع‌بینانه‌ای نیست.

فقط یادتان باشد که حتی شیر مادری که آلوده به مقادیری نیکوتین است بهتر از آن است که نوزاد اصلا شیر مادر نخورد. اما در آخر این بستگی به تصمیم شما دارد که چه چیزی شما و کودک شیرخوارتان را شاد و سلامت نگه می‌دارد.  

 

بیشتر بدانید:

1- شناخت علت و راه های پیشگیری از سندرم مرگ ناگهانی نوزاد (SIDS)

2- همه چیز درمورد نوزادان لب شکری و کام شکری

3- آیا بوی سیگار و قلیان خطر سقط جنین را افزایش می‌دهد؟

4- چه موادی می‌توانند از جفت عبور کنند و به جنین آسیب برسانند؟