The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

حرکات زیاد جنین در بارداری نشانه چیست وچه زمانی شروع می شود؟

اولین حرکات جنین در رحم، بیشتر شبیه به لرزش یا پرش های ملایم است که یکی از زیبا ترین و لذت بخش ترین تجربیات مادر در دوران بارداری محسوب می شود. با پیشرفت بارداری و در ماه های بعدی این تکان های ظریف به لگد ها و ضربه های دردناک تبدیل می شوند. البته حرکات زیاد جنین در بارداری ممکن است برای شما آزار دهنده و خسته کننده نیز باشد، بخصوص در شب، زمانی که می خواهید بخوابید. اما بهتر است در این مواقع بیاد داشته باشید که حرکت جنین در رحم از علائم سلامت جنین و بخشی از فرآیند طبیعی رشد اوست.

زمان شروع حرکت جنین

بر اساس جدول سلامت بارداری، حرکت جنین در رحم از هفته های ابتدایی، یعنی حدود 8 هفتگی آغاز می شود. در هفته های اول بارداری طول جنین حدود چند سانتیمتر است پس نمی توانید حرکات او را احساس  کنید. بیشتر مادران باردار حرکت جنین را تا پس از 19 هفتگی احساس نمی کنند، به این حرکات اولیه «لگد زدن» جنین می گویند که بار عاطفی و احساسی زیادی برای مادر به همراه دارد.

حرکات زیاد جنین در هفته 35 بارداری

در حوالی هفته 35 بارداری پوست شکم شما به قدری کشیده شده که اطرافیان شما نیز می توانند حرکات جنین را ببینند خصوصا اگر جنب و جوش جنین زیاد باشد. زمانی که وزن جنین با افزایش چربی بالاتر می رود، در دو ماه پایانی فضای کمتری درون رحم برای او باقی می ماند، به همین دلیل حرکاتش آرام تر و دفعات آن کمتر می شود.

بر اساس تحقیقات دانشگاه روتگرز، جنین برای تمرین و سرگرمی حرکت نمی کند. او با حرکت در رحم، پیام های حیاتی مبنی بر مراحل رشد کافی از بدن خود را به مغز ارسال می کند.  

 انواع حرکات جنین

جنین تقریباً 50 بار در ساعت حرکت می کند. همه حرکات او محسوس یا شدید نیستند، اما در سه ماهه دوم بارداری که فضای کافی در اختیار دارد گاهی به نظر می رسد او درحال پشتک زدن است. بیشتر اوقات حرکات جنین آرام و نامحسوس است اما برخی مادران هم از حرکات زیاد جنین در بارداری دچار بدخوابی می شوند. جنین حرکات کششی انجام می دهد، انگشتان خود را خم می کند، بدن خود را لمس می کند، پای خود را روی بند ناف قرار می دهد، خمیازه می کشد، سکسکه می کند، می چرخد، بدن خود را به حالت گرد در می آورد و البته گاهی اوقات با قدرت و شدت لگد می زند.

 حرکت زیاد جنین در بارداری نشانه چیست؟

افسانه و داستان های زیادی از مادربزرگ های زمان قدیم به جا مانده مبنی بر اینکه اگر فعالیت و حرکت جنین در رحم مادر زیاد باشد، در آینده نیز کودکی فعال و پر انرژی است. پدر و مادر چنین کودکانی امیدوارند در آینده فرزندی ورزشکار و قهرمان داشته باشند. اما براساس تحقیقات مجله روانشناسی روز امریکا، مادرانی که جنینشان فعالیت زیادی دارد، باید خود را برای بی خوابی های شبانه آماده کنند زیرا جنینی که در رحم به میزان بالایی فعال است معمولاً پس از تولد، نوزادی بی قرار و کج خلق می شود.

حرکات زیاد جنین در بارداری هردلیلی که داشته باشد گرچه ممکن است سبب بی خوابی ها و بدخوابی های مادر گردد، اما بدینوسیله می توانید بدانید که جنین شما زنده و سلامت بوده و اعلام وجود می کند.

 

بیشتر بدانید:

1- اولین تپش قلب و اولین حرکت های جنین چه زمانی شروع می شود؟

2- آیا سکسکه جنین در رحم مادر نشانه خوبی است؟

3- لگد نزدن جنین نشانه نگران کننده ای است ؟

4- آنچه درباره حرکات جنین در شکم مادر باید بدانید