The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

لکه بینی بعد از آی وی اف نشانه چیست و آیا خطرناک است؟

گرچه مدت زمان بین انتقال جنین ها در روش های درمان کننده مشکلات باروری تا قطعی شدن موفقیت آمیز بودن آن، حدود 2 تا 3 هفته طول می کشد، اما برای یک مادر منتظر این مدت به علت استرسی که به همراه دارد خیلی دیرتر از اینها خواهد گذشت! یکی از ناخوشایند ترین صحنه هایی که ممکن است در این دوران با آن مواجه شوید، لکه بینی بعد از آی وی اف است. به یاد داشته باشید که لکه بینی و حتی خونریزی بعد از ivf الزاما به معنای از دست رفتن جنین ها نیست. در این متن به شما خواهیم گفت که لکه بینی بعد از ای وی اف نشانه چیست و در چه صورت لکه بینی بعد از انتقال جنین را باید به متخصص اطلاع دهید.

لکه بینی بعد از انتقال جنین نشانه چیست؟

به کمک روش لقاح آزمایشگاهی یا همان IVF بسیاری از زوج‌هایی که دچار ناباروری هستند‌‌‌‌ می‌‌توانند در نهایت طعم فرزنددار شدن را بچشند. آگاهی از عوارض جانبی این نوع درمان‌ها که یکی از مهم‌ترین آنها لکه بینی در زمان‌های مختلفی از درمان است، کمک‌‌‌‌ می‌کند تا از استرس و نگرانی‌‌‌‌‌های بی مورد بیمار اجتناب شود و در مواردی که لازم است پزشک و بیمار آگاهانه درمان‌های لازم را انجام دهند.

لکه بینی بعد از آی وی اف چقدر شایع است؟

لکه بینی و گرفتگی عضلات رحمی از عوارض جانبی رایج در طول درمان IVF است که تقریبا تمامی داوطلبان در طول چرخه درمان، آن را تجربه‌‌‌‌ می‌کنند. تخمین زده‌‌‌‌ می‌شود بین 7 تا 42 درصد داوطلبان در مراحلی از درمان لکه بینی یا خونریزی سبک داشته باشند.

لکه بینی در چه مراحلی از IVF رخ‌‌‌‌ می‌دهد؟

متداول‌ترین مراحلی که خانم در طول دوره درمان IVF ممکن است لکه بینی داشته باشد بعد از برداشتن تخمک، بعد از انتقال رویان به داخل رحم و در مرحله لوتئال است.

لکه بینی نشانه خوبی است؟

لکه بینی طی روند IVF الزاما خوب یا بد نیست. اتفاقی رایج است که باید آن را با متخصص در‌‌‌‌ میان گذاشت. در کنار لکه بینی سایر علایم نظیر گرگرفتگی و تغییر دمای بدن هم مهم است. ارتباط مداوم با پزشک و مطلع کردن او از اتفاقات و علایم‌‌‌‌ می‌تواند تا حد زیادی به بهبود شرایط کمک کند.

لکه بینی ناشی از لانه گزینی:

یکی از دلایل لکه بینی در چرخه IVF لانه گزینی رویان است. این موضوع معمولا دو هفته بعد از انتقال جنین به داخل رحم رخ‌‌‌‌ می‌دهد و زمانی که رویان سعی‌‌‌‌ می‌کند خود را به دیواره رحم بچسباند و لانه گزینی کند ریزش دیواره رحم ممکن است با لکه بینی همراه شود. این نشانه اولیه بارداری است.

لکه بینی ناشی از مصرف پروژسترون اضافه:

استفاده از شیاف‌‌‌‌‌های پروژسترون‌‌‌‌ می‌تواند در دوره IVF سبب لکه بینی شود. در طول درمان، به زنان شیاف واژینال پروژسترون‌‌‌‌ می‌دهند  که گاه‌‌‌‌ می‌تواند سبب باز شدن دهانه رحم و خونریزی سبک مخصوصا در صورت داشتن مقاربت شود.

چه موقع باید در مورد لکه بینی با متخصص مشورت کنیم؟

واضح است که خونریزی شدید بعد از ivf به هیچ وجه نباید عادی تلقی شود. در تمامی موارد بهتر است پزشک را از علایمی که دارید خصوصا لکه بینی بعد از آی وی اف مطلع کنید. در اکثر موارد اما لکه بینی طبیعی است. خونریزی سنگین اما اگر با گرفتگی عضلات شکمی همراه شود نگران کننده است و در این شرایط باید فورا با پزشک تماس گرفت.

منبع: heartlandfertility

 

بیشتر بدانید:

1- IVF موثرترین روش لقاح مصنوعی برای درمان ناباروری

2- عوارض بعد از ای وی اف (IVF) برای مادر و نوزاد

3- علائم حاملگی بعد از انتقال جنین در روش IVF

4- مراقبت های بعد از آی وی اف IVF چگونه است؟