The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

ضربان قلب مادر در بارداری چه تغییراتی می کند؟

طبیعی است که مادران در طول دوران بارداری بسیار بیشتر از گذشته نسبت به بدن خود حساس می شوند و هر تغییری می تواند آنها را به شدت نگران کند، اگر باردار هستید لازم است بدانید که بسیاری از این تغییرات کاملا طبیعی بوده و معمولا جای هیچ نگرانی برای آنها وجود ندارد. یکی از این دگرگونی های نرمال افزایش ضربان قلب مادر در بارداری است. در این مطلب به شما خواهیم گفت که نبض زن باردار چقدر است و ضربان قلب مادر در دوران بارداری چه تغییراتی می کند؟

سرعت ضربان قلب مادر در طول دوران بارداری باید چقدر باشد؟

بر اساس اینکه در سه ماهه چندم بارداری خود هستید عملکرد قلب نیز تغییر می کند که همین امر روی تعداد و سرعت ضربان قلب شما تاثیر گذاشته و منجر به بالا رفتن ضربان قلب مادر در بارداری خواهد شد. افزایش ضربان قلب از هفته هفتم بادراری آغاز شده و از هفته دهم تا سه ماهه سوم با 10 تا 20 درصد افزایش به اوج خود می رسد. در نیمه اول بارداری میزان خونی که از قلب پمپاژ می شود 10 درصد افزایش می یابد و حدود هفته بیست بارداری به اوج خود می رسد که این حالت تا زمان زایمان ثابت می ماند.

 چگونه می توان با افزایش ضربان قلب در طول دوران بارداری کنار آمد؟

گرچه افزایش تعداد ضربان قلب مادر در بارداری از نظر فیزیولوژی امری طبیعی است اما با ایجاد تغییراتی در سبک زندگی خود می توانید به سلامت خود و جنین بسیار کمک کنید.

  • با نوشیدن چای بابونه یا آروماتراپی (رایحه درمانی) به حفظ آرامش خود کمک کرده و از میزان استرس و اضطراب خود کم کنید.
  • داشتن خواب کافی، بدون وقفه و منظم در طول شب
  • از روش هایی مانند یوگا و مدیتیشن برای حفظ و افزایش آرامش کمک بگیرید.
  • برای حفظ آب بدن به اندازه کافی آب بنوشید.

راهکارهای پزشکی برای درمان افزایش ضربان قلب مادر در بارداری

مصرف دارو همیشه بهترین روش درمان افزایش ضربان قلب نیست و مادر باردار فقط در موارد اورژانسی و تحت نظر پزشک می تواند از دارو استفاده می کند. در بیشتر موارد داروهای ضد آرتریت، داروهای مسدود کننده گیرنده بتا یا داروهای مسدود کننده کانال کلسیم برای کنترل تپش قلب مادر باردار تجویز می شوند.                      

 در این بخش به برخی از سوالات رایج درباره افزایش ضربان قلب در دوران بارداری می پردازیم.

پاسخ به سوالات رایج درمورد ضربان قلب مادر در بارداری

1. افزایش ضربان قلب در دوران بارداری تا چه حدی طبیعی است؟

براساس تحقیقات کالج زنان و زایمان آمریکا ضربان قلب مادر باردار نباید بیش از 140 بار در دقیقه باشد. ( هنگام انجام تمرینات ورزشی سنگین ضربان قلب به 140 بار در دقیقه می رسد.)

 2. آیا سرعت ضربان قلب می تواند نشانه دختر یا پسر بودن جنین باشد؟

هیچ تحقیق و گزارشی مبنی بر این که می توان جنسیت جنین را بر اساس ضربان قلب مادر تشخیص داد، وجود ندارد. در زمان قدیم ماماها معتقد بودند که ضربان قلب بیش از 140 بار در دقیقه نشان دهنده دختر بودن جنین و کمتر از 140 بار در دقیقه پسر بودن جنین است.

 3. آیا افزایش ضربان قلب روی سلامت جنین تاثیر می گذارد؟

افزایش ضربان قلب مادر در بارداری نشانه سلامت تغییرات فیزیولوژی بدن در دوران بارداری است و تاثیر منفی بر سلامت جنین نمی گذارد.

افزایش ضربان قلب بخشی از تغییرات طبیعی بدن در دوران بارداری است. هیچ آسیبی به بارداری و جنین نمی رساند در عین حال باید توجه داشته باشید که نباید علائم مرتبط و خطرناک را نادیده گرفت. در صورت مشاهده هرگونه علائم غیرعادی با پزشک خود تماس بگیرید تا علت اصلی آن مشخص شود. به اندازه کافی استراحت کنید و تا جایی که امکان دارد از عوامل استرس زا دوری کنید.

 

بیشتر بدانید:

1- تاثیر استرس در دوران بارداری بر روی جنین

2- نگرانی و استرس در دوران بارداری برای مردان

3- آیا اضطراب و استرس در بارداری بر جنین تاثیر منفی دارد؟

4- جلوگیری از استرس در بارداری و راهکارهای پیشنهادی