The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

در سه ماه دوم بارداری چی نخوریم،خوردنی های ممنوع در این دوره

اکنون که سه ماهه اول را پشت سر گذاشته اید، احتمالا تا حد زیادی به بخور و نخورها عادت کرده اید. گرچه بیشتر مواد غذایی ممنوعه در بارداری مربوط به سه ماهه اول آن هستند، اما در سه ماهه دوم همچنان برخی ممنوعیت ها ادامه پیدا می کند. در این مطلب به شما خواهیم گفت که در سه ماه دوم بارداری چی نخوریم و به عبارتی خوردنی های ممنوع در سه ماهه دوم کدامند؟ 

در سه ماه دوم بارداری چی نخوریم؟

مصرف برخی مواد غذایی از جمله گوشت خام، تخم مرغ خام، ماهی‌‌های خام و آن دسته که حاوی جیوه بالایی هستند از جمله شمشیر ماهی، کوسه تاج ماهی و ماهی ماکرل خودداری کنند. مصرف لبنیات غیرپاستوریزه، پنیرهای نرم، بلوچیز و پنیر فتا و مصرف غذاهای دریایی و مواد غذایی آماده صنعتی نیز برای این دوران ممنوع است. مصرف الکل نیز در دوران بارداری با عوارضی از جمله خونریزی، سقط جنین و تولد جنین مرده و اختلالات جنینی ناشی از مصرف الکل همراه است. این دست اختلالات شامل بروز مشکلات جسمی، رفتاری و ناتوانی‌‌های هوشی است.

از جمله خوراکی های ممنوع در سه ماه دوم بارداری کافئین است که البته مصرف بیش از آن مد نظر است. خانم‌‌های باردار باید در حد تعادل کافیین مصرف کنند و از مصرف روزانه بین 130 تا 300‌‌ میلی گرم افراط نکنند. یک فنجان قهوه بین 95 تا 165‌‌ میلی گرم کافیین دارد یک فنجان چای نیز حاوی 45‌‌ میلی گرم کافئین است. کولاها، شکلات، چای سبز و برخی داروها نیز کافئین دارند.

در طول بارداری چقدر افزایش وزن مجاز است؟

درمورد خوردن مواد غذایی مجاز در بارداری باید به مقدار اضافه وزنتان نیز توجه کافی داشته باشید. وزن گیری در طول دوران بارداری امری طبیعی است و دلیل آن افزایش میزان جریان خون در بدن، وجود کیسه آمنیوتیک و وزن جنین است. در این دوران بدن به روزانه 300 کیلوکالری اضافه نیز محتاج است تا در سه ماهه دوم و سوم بتواند این اضافه وزن را مدیریت کند. براساس استانداردها خانم‌ها باید در طول دوران بارداری طبق جدول زیر وزن اضافه کنند:

- اگر شاخص توده بدنی بین 18.5 تا 24.9 است 11-15 کیلوگرم

اگر شاخص توده بدنی زیر 18.5 است ، 12 تا 18 کیلو

اگر شاخص توده بدنی بین 24 تا 29.5 است 6 تا 11 کیلو

اگر شاخص توده بدنی بالای 30 است 4 تا 9 کیلو

فردی که در ابتدای بارداری وزن متوسط خود را دارد در سه ماهه دوم بارداری باید هفته‌ای نیم تا یک کیلو به وزنش اضافه شود. اضافه وزن بیش از حد می‌تواند زمینه ساز بروز خطراتی نظیر فشار خون بالا، افزایش وزن جنین و تولد سخت باشد.

حال که می دانید در سه ماه دوم بارداری چی نخوریم لازم به ذکر است که اصول تغذیه در خانم‌‌های باردار و افراد معمولی یکسان است. در دوران بارداری تنها باید به مصرف برخی ریز و درشت مغذی‌ها نظیر آهن، پروتئین، کلسیم، فولات‌ها و امگا3 توجه بیشتری داشت. افزایش وزن در دوران بارداری بویژه در سه ماهه دوم و سوم طبیعی است اما برای پیشگیری از اضافه وزن‌های بالا، بیش از 300 کیلو کالری در روز انرژی مصرف نکنید.

منبع: medicalnewstoday

 

بیشتر بدانید:

1- تغییرات بدن مادر در سه ماهه دوم بارداری

2- رشد جنین در سه ماهه دوم بارداری

3- چه مقدار مصرف کافئین در بارداری مجاز است؟

4- آیا مصرف الکل و سیگار سبب سقط جنین می شود؟