The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

خوردن تمبر هندی در بارداری،فواید و عوارض آن چیست؟

ویار ترش که احتمالا آب از دهان همه خصوصا مادران باردار به راه می اندازد! شاید هم پسری در راه دارید که این همه تمبر هندی هوس می کنید!!! به هر حال جدای از این که ویار ترشیجات همچون تمبر هندی و ... نشان می دهد که فرشته کوچک شما دختر است یا پسر، در ادامه این مطلب به شما خواهیم گفت که آیا خوردن تمبر هندی در بارداری مجاز است؟ آیا خوردن تمبر هندی در بارداری می تواند عوارضی برای شما یا جنین درپی داشته باشد؟

خوردن تمبر هندی در بارداری

تغذیه یکی از مسایل کلیدی و مهم در سبک زندگی هر فردی است و بویژه در دوران بارداری اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. مواد غذایی بسیاری وجود دارد که در حالت عادی برای بدن بی‌خطر محسوب می‌شوند اما در دوران بارداری برای رشد جنین مضر بوده و می‌تواند مشکل ساز شود. همیشه باید به این موضوع توجه داشت که نیازهای تغذیه خانم‌ها در دوران بارداری تغییر می‌کند و مصرف تمرهندی از جمله مواد غذایی است که در بارداری مفید شمرده می‌شود.

ارزش غذایی تمرهندی

تمرهندی ماده غذایی مزه‌داری است که در بسیاری از غذاها به دلیل طعمی که دارد مورد استفاده قرار می‌گیرد. بسیاری از فرهنگ‌‌های باستانی از تمرهندی با اهداف پزشکی استفاده می‌کردند اما آنچه در اینجا برای ما اهمیت دارد ارزش غذایی تمرهندی است. تمرهندی غنی از پلی فنل‌ها، فلاونوئیدها، پتاسیم، آهن، فیبر، ویتامین‌‌های A،C و بسیاری از مواد معدنی است.

 ارزش غذایی تمرهندی در 100 گرم تمرهندی خام

کالری - 239

کالری از چربی - 5

کل چربی - 1 گرم

چربی اشباع - 0 گرم

کلسترول - 0 میلی گرم

سدیم - 26 میلی گرم

کل کربوهیدرات‌ها - 63 گرم

فیبر غذایی - 5 گرم

شکر - 57 گرم

پروتئین - 3 گرم

ویتامین -1٪ A

ویتامین - 6٪ C

کلسیم - 7٪

آهن - 16

آیا خوردن تمبر هندی در بارداری ایمن است؟

دانستن ارزش غذایی تمرهندی برای برنامه ریزی رژیمی سالم اهمیت دارد. اما آیا مصرف آن در دوران بارداری هم ایمن است؟ بله اما در حد تعادل! تمرهندی همانطور که گفته شد غنی از ویتامین‌‌های A,C و کلسیم و همچنین حاوی مقادیری از پروتئین، فیبر و شکر سالم است. به عنوان ملین می‌توان از آن استفاده کرد. تمرهندی خواص ضد التهابی و آنتی میکروبی داشته و در عین حال که غنی از آنتی اکسیدان هاست در درمان اسهال و یبوست کارساز است. آزمایشات و بررسی‌‌های انجام شده روی حیوانات نشان می‌دهد این ماده می‌تواند سبب کاهش قند خون شود گرچه این موضوع در انسان هنوز به اثبات نرسیده است و نمی‌توان گفت بر دیابت بارداری اثر مثبت دارد یا خیر. نکته حائز اهمیت دیگر اینکه تمرهندی با برخی داروها از جمله استامینوفن، ایبوبروفن و اسپرین تداخل دارویی دارد و بین مصرف دارو و تمرهندی باید حداقل 24 ساعت فاصله قرار داد.

 فواید خوردن تمبر هندی در دوران بارداری

 مصرف متعادل تمرهندی در بارداری فواید بیشماری دارد که آن جمله می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. خواص ضد التهابی تمرهندی می‌‌تواند به کاهش تورم اطراف مچ پا، نفخ و درد عضلات در بارداری کمک کند.
  2. این ماده غذایی سرشار از فلاونوئیدها و پلی فنل‌ها است که به پیشگیری از بروز دیابت حاملگی کمک‌‌ می‌‌کند.
  3. به دلیل وجود پتاسیم و سدیم، تا حدی در کنترل فشار خون موثر است.
  4. به دلیل داشتن خاصیت ملین در درمان یبوست کمک کننده است.
  5. به هضم غذا کمک کرده و در عین حال در پیشگیری از بروز اسهال موثر است.
  6. آنتی اکسیدان‌‌های موجود در این دانه گیاهی مانع از بروز برخی از انواع سرطان‌ها‌‌ می‌‌شوند.
  7. در کاهش حالت تهوع ناشی از بیماری صبحگاهی کمک می‌کند.
  8. می‌توانید لعاب آن را در غذاهای خود یا حتی در لیموناد به عنوان نوشیدنی تازه مصرف کنید.

 عوارض ناشی از مصرف تمبر هندی در دوران بارداری

در صورتی که افراطی تمرهندی مصرف کنید احتمال بروز عوارض ناشی از آن افزایش‌‌ می‌‌یابد. برخی از این عوارض و اثرات شامل موارد زیر است:

  1. تمرهندی توانایی بدن در جذب ایبوپروفن را افزایش می‌‌دهد. این موضوع بویژه در سه ماهه سوم بارداری از آنجا که میتواند سبب توقف تپش قلب جنین شود، خطرناک است.
  2. تمرهندی می‌تواند سبب جذب بیش از حد آسپرین توسط بدن شود. در این شرایط دارو به عنوان رقیق کننده خون عمل می‌کند و با نامنظم کردن جریان خون مانع از جذب مواد مغذی کافی توسط جنین می‌شود.
  3. مصرف تمرهندی نارس تعادل قند خون را به هم می‌ریزد.
  4. مصرف بیش از حد تمرهندی تنظیم فشار خون را به هم می‌ریزد.
  5. اگر در دوران بارداری مبتلا به فلوروزیس باشید مصرف تمرهندی خام‌‌ می‌‌تواند به جنین آسیب برساند.

درک این نکته ضروری است که خطرات و فواید خوردن تمبر هندی در بارداری براساس میزان و نحوه مصرف آن متفاوت است. در مورد مصرف این گیاه و تداخلات دارویی آن در دوران بارداری حتما با متخصص تغذیه مشورت کنید. فراموش نکنید تمرهندی ماده‌ای نیست که بتوانید آن را جایگزین دیگر مواد غذایی کنید. همیشه در بشقاب غذایی‌تان ترکیبی از مواد متنوع و سالم را کنار هم داشته باشید. اگر در دوران بارداری ولع زیادی به این دست مواد غذایی دارید حتما در رابطه با آن با همسرتان صحبت کنید تا هنگام زیاده روی مانع شما شود. در عین حال به طور منظم قند و فشار خون خود را بررسی کنید. اگر با خوردن تمرهندی دچار مشکل شدید از خوردن آن خودداری کنید و سریعاً با پزشک تماس بگیرید.

 

بیشتر بدانید:

1- خوردن پیازچه در بارداری چه فواید و عوارض دارد؟

2- خواص و ارزش غذایی بادام برای بانوان باردار

3- خوردن گوشت نارگیل در بارداری چه فواید و چه عوارضی دارد؟

4- فواید و عوارض جانبی خوردن میوه خشک در دوران بارداری

منبع: parenting.firstcry